Het vakantie gevoel in Sauerland

Had hier al eens wat foto’s geplaatst over grote stukken bos die verdwenen zijn.
Het is niet alleen in Sauerland van Paderborn richting Sauerland kom je kale plekken tegen ook rond de Diemelsee.
Ze zijn daar lang nog niet van het probleem af.
 
C5CAC3DE-F797-4040-8029-770BD10B6E88.jpeg
Na een lange periode niet op de motor gereden gisteren voor het eerst weer een keer. Ging via de autobaan richting Brilon onderweg zag ik dat de wieken van de windmolens voor de helft in de wolken verdwijnen. Het was fris maar niet echt koud. Bij de Diemelsee toch nog veel motoren gezien.
Vandaag richting Marsberg, dezelfde kleren aan als gisteren. Wat een warmte niet normaal.
Moest op een gegeven moment een spoorlijn oversteken die was afgesloten en de enige weg die ik kan volgen bracht mij naar de autobaan. Na een paar km weer de L weg gereden kom ik in de buurt van Marsberg. Had deze weg nog nooit gereden maar het uitzicht was perfect.
60BA8B3B-2231-4A60-A201-D52B2ED7AD92.jpeg
D8BAACC8-FED6-440A-850A-E85380E92C60.jpeg

Wat verder gereden zag ik langs een spoor overgang een spoorhuisje zo een waar vroeger iemand inzat om de wissels met de hand te bedienen. Zag voor het raam een lamp staan dacht, zal toch niet bewoond zijn. Het huisje staat stijf tegen de spoorlijn.
EBCD49F9-977C-49C8-B7EB-C1212D977F1B.jpeg
 
Gisteren nog even met de motor weg. Zet in de Garmin de route naar Diemelsee, tijdens het rijden merk ik dat de wegen wel heel vreemd waren. Kom op plekken die je normaal links laat liggen. Tijdens een korte pauze toch maar even de navigatie nakijken. Deze stond ingesteld op veel bochten, nou veel bochten had hij een beetje teveel.
Waar ik stond een land weg normaal niet voor door gaan verkeer bedoeld was de omgeving best mooi.
dus even een foto gemaakt. Zat er aan te denken waar te plaatsen..Wolken of molens of toch maar Sauerland.
08933F95-48CF-4951-B48B-343652FBD86A.jpeg
 
Mooi landschap. Duurzame energie!! Beter dit dan Russische energie!
Ook een prijs de Duitsland betaalt omdat de kerncentrales sluiten (......).
 
Bekijk bijlage 1810455Na een lange periode niet op de motor gereden gisteren voor het eerst weer een keer. Ging via de autobaan richting Brilon onderweg zag ik dat de wieken van de windmolens voor de helft in de wolken verdwijnen. Het was fris maar niet echt koud. Bij de Diemelsee toch nog veel motoren gezien.
Vandaag richting Marsberg, dezelfde kleren aan als gisteren. Wat een warmte niet normaal.
Moest op een gegeven moment een spoorlijn oversteken die was afgesloten en de enige weg die ik kan volgen bracht mij naar de autobaan. Na een paar km weer de L weg gereden kom ik in de buurt van Marsberg. Had deze weg nog nooit gereden maar het uitzicht was perfect. Bekijk bijlage 1810464Bekijk bijlage 1810465
Wat verder gereden zag ik langs een spoor overgang een spoorhuisje zo een waar vroeger iemand inzat om de wissels met de hand te bedienen. Zag voor het raam een lamp staan dacht, zal toch niet bewoond zijn. Het huisje staat stijf tegen de spoorlijn. Bekijk bijlage 1810468
Schränkenwarter Laumann!

 
Kan het filmpje niet zien heb even gezocht naar de naam Schrankenwarter Laumann.
Dat deze mensen nog zo’n beroep hebben in deze tijd onvoorstelbaar.
 
10 jaar geleden in Winterberg di boek gekocht voor het geval:
Bekijk bijlage 1814522
De routes zijn als verhaal geschreven en toen door mij met MapSource omgezet naar een GPX-bestand met als begin en eind Winterberg.

Faszination Motorradfahren im Sauerland
Heb even gezocht en kwam dit tegen.
Een digitale uitvoering van Sauerland RoadBook


Sauerland RoadBook

Als je naar Sauerland RoadBook zoekt kom je meer digitale uitvoeringen tegen.
 
Zie net als je de pdf Sauerland RoadBook in volledig venster hebt rechts bovenin de hoek een rode 4 staan tekst Read More Share als je daar op drukt kom je op een andere website die je meer boeken in pdf formaat laten zien.
Gaaf.
 
In dat boek van mij was route 1 omgezet naar Garmin (GPX) bijna hetzelfde als de digitale uitvoering van route 1:

route 1.jpg


Alleen gaat het hier rechtstreeks van Hallenberg naar Bad Berleburg en heeft niet de zak naar beneden naar Allendorf zoal in het digitale boek.
 
Ook een dingetje is dat er (naar mening nog steeds) een verbod voor motoren geldt op de B236 van Oberkirchen naar Winterberg, in de weekenden... Als je dan dat boek erbij neemt (en in de weekenden gaat rijden), kun je dus een groot deel van de uitgezette touren gaan lopen aanpassen, aangezien misschien de helft van de 10 touren uit dat boek over dat bewuste stuk weg wordt geleid...
 
Gisteren en vandaag met de motoren gereden. Gisteren met de Honda een rondje Paderborn een kleine 50 km het weer was goed lekker koud. Vandaag naar Warstein vandaar naar de Mohnesee even een patatje met een bal gehak en kop koffie was koud maar wel mooi.
E2F827F4-1C5A-4534-A939-D067D1ECF5AF.jpeg
46736470-B67D-49BC-94D0-5BC0639A011A.jpeg

Dat ik daar zat te eten buiten moet ik zeggen dat het best veel toeloop had, ze hadden niet voor niets open. Totaal een 180 km gereden in 4 uurtjes
 
Wij gaan in mei een paar dagen met de motor naar Sauerland, we zijn er nog nooit geweest.
Ik ga graag naar de Eifel, dat is ook veel dichter bij vanuit Limburg. Heb al wat routes gemaakt, dus dat gaat wel goed komen.
 
Wij gaan in mei een paar dagen met de motor naar Sauerland, we zijn er nog nooit geweest.
Ik ga graag naar de Eifel, dat is ook veel dichter bij vanuit Limburg. Heb al wat routes gemaakt, dus dat gaat wel goed komen.
Toen we nog in Mönchengladbach woonden ging ik bijna elke dag richting Eifel of Ardennen.
In een jaar tijd 50.000 km gereden. Maakte op sommige dagen toerritten van 600 km had zo een 2000 km per week te pakken.
Nu van Paderborn richting Sauerland een rondtje van gemiddeld 180 km is niet zo ver als het weer goed is dan gemiddeld 300 km per rit.
Rond het water die er genoeg zijn in Sauerland heb je over het algemeen plekken waar motorrijders samen komen om even een snelle hap te eten.
Niet dat dit zo interessant is maar maak graag een praatje en dan is er altijd wel iemand die de omgeving beter kent en de mooie plekken weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan