Het vakantie gevoel in Sauerland

Als kind vaak geweest , familie in Detmold/Paderborn, een jaar of 5 geleden nog eens terug geweest en alle hierboven genoemde highlights nog eens bezocht. Echt de moeite waard en lekkere tour wegen..
Nog niet genoemd maar vlakbij Hermannsdenkmal 12 kilometer doorrijden naar het plaatsje Horn-Bad Meinberg. Hier vlakbij, op een beboste helling in het Teutoburgerwoud, is namelijk een bijzonder fenomeen te aanschouwen: de Externsteine.
De-Externsteine-rotsformatie-in-het-Teutoburgerwoud-cc.jpg
 
Gisteren naar Porta Westvalica geweest dacht een keer totaal de andere kant op er naar toe via de autobaan niet omdat het mooier is maar om de tijd ging vroeg van huis maar als je ergens rond wilt lopen dan gaat de tijd snel.
Op de terugweg naar Detmold daar staat Herman heb er een tijdtje gewoond mooie omgeving binnen 5 minuten zat ik in de heuvels met veel slingerwegen.
Toen ik van Porta terug naar Detmold reed kom je door een plaatsje Vlotho vandaar richting Kelletal heb niet de navigatie gevolgd maar de weg ernaar toe moet je een keer rechts af slaan totaal anders maar honderd keer mooier, voordeel is dat ik er vaak rond heb gereden dit is een weg met veel bochten en mooie uitzichten. Voor wie een keertje naar Detmold wil gaan overnachting is er genoeg ook restaurants meer dan genoeg. Er is veel in de omgeving te doen zoals Hermannsdenkmaal een Kletterpark en Vogelpark in Heiligenkirchen en het Freilichtmuseum hier moet je zeker een halve dag voor nemen het is een groot oppervlakte met verschillende vakwerkhuizen uit heel Duitsland deze huizen zijn afgebroken en daar weer opnieuw in elkaar gezet.
Bekijk bijlage 1661746
Bekijk bijlage 1661747Bekijk bijlage 1661748Bekijk bijlage 1661751Bekijk bijlage 1661752Bekijk bijlage 1661750

Bekijk bijlage 1661753Bekijk bijlage 1661754Bekijk bijlage 1661755Bekijk bijlage 1661756Bekijk bijlage 1661757
Daar zijn er veel van in Duitsland. Van die denkmal gevalletjes.

Bij Leipzig zit ook een mooie:


csm_Voelkerschlachtdenkmal_Kultur-Architektur-Geschichte_Andreas-Schmidt_leipzig.travel_3c8506...jpg

Screenshot_20210804-220800_Google.jpg
Screenshot_20210804-220855_Google.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als kind vaak geweest , familie in Detmold/Paderborn, een jaar of 5 geleden nog eens terug geweest en alle hierboven genoemde highlights nog eens bezocht. Echt de moeite waard en lekkere tour wegen..
Nog niet genoemd maar vlakbij Hermannsdenkmal 12 kilometer doorrijden naar het plaatsje Horn-Bad Meinberg. Hier vlakbij, op een beboste helling in het Teutoburgerwoud, is namelijk een bijzonder fenomeen te aanschouwen: de Externsteine.
Bekijk bijlage 1661798

Klopt ben hier ook een paar maal geweest de omgeving om met de motor te rijden is erg mooi. Je hebt hier ook een vijver met een pad erlangs links van de vijver staat een rotsblok van ongeveer een 3 meter hoog met daar binnenin een nis. Liep er een keer en komt er een hippie uit de nis had daar een tijd in gelegen.
Bad Meinberg ook vaak geweest er is daar een winkel waar een Nederlander opzit hij verkoopt chesterfield banken daarnaast heeft hij een klein hoekje met Nederlandse producten zoals Hema worst drop en bitterballen.

Foutje is Blomberg niet Bad Meinberg
Trouwens Blomberg heeft een mooie Altstad met erg veel vakwerkhuizen
 
Laatst bewerkt:
Rond het water mag je maar 50 of 30 km per uur.
Het is gewoon even leuk om daar langs te rijden de weg er naar toe is mooier.
Als ik bij de Edersee aankom heb ik een 2 uur gereden dan wil ik wel even ergens rustig zitten en dat is op de foto bij het bankje goed te doen. Als je iets wil eten rond de Eder kun je de plaatsen opzoeken waar het niet al te druk is.
Afgelopen zondag was het weer erg druk maar stoort mij niet.
Kassel is nog redelijk dicht bij de Edersee toch? En ook bij Paderborn.
Daar heb je de Wilhelmshöhe 👍


Screenshot_20210805-122340_Maps.jpg




1024px-Kaskaden1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn nu meer dan 2 jaar bezig er zou water naar beneden stromen maar nog nooit gezien wel dat ze er steeds aan het werk zijn
 
Trouwens de foto die jij plaatste is Hercules je kunt er via de achterkant naar toe rijden. Makkelijk met de motor hoef je niet zo ver te lopen.
Zelf heb ik een keer de auto onderaan neer gezet en ben naar boven gelopen is nog best een heel stuk voor je boven bent maar onderweg heb je er een cafe waar je even kunt rusten.
Ook als je vanaf Kassel er naar toe rijd kun je kiezen waar je naar toe wilt Hercules of Wilhelmshöhe het is hetzelfde alleen Hercules is gelijk boven aan. Wilhelmshöhe begint onder
 
IMG-20210818-WA0004.jpeg

Inmiddels in het hotel in Lichtenfels, echt Duits gedateerd. Maar grote schnitzels en koud bier. Morgen een wandeltocht en dan vrijdag een route gepland van ca 300km oa langs de Edersee.
 
Dit is de Moehne, heb de lucht wel in de gaten gehouden, je weet nooit wanneer er een zwerm Lancasters overkomt
 
Was de afgelopen dagen in Oostenrijk Wenen Salzburg en Jochberg met de auto vrouw wou ook mee. Laatste dagen in Jochberg weer minder zag nog een verdwaalde nederlandsche motorrijder door het Plaatsje rijden. Was wel jammer van het weer. Wenen daarin tegen erg warm.
E9B08365-0D0A-46C2-9CF1-4304FBE13092.jpeg
710E53BE-2754-41BB-AC87-753DBB91CE3D.jpeg
DDE8C765-4B9B-4CC1-85BE-54D3EAC302F3.jpeg
 
Ga hier zeker nog wel terugkomen, waarom het telkens de eiffel moest zijn snap ik nu niet helemaal.... Mooi gebied en lekker rustig rijden.
 
Hee Duncan...Sauerland is prachtig he..?
Wij waren er vorige week....met mooi weer en dan bij die meren, waan je je bijna bij het Gardameer...
 
Het was droog op de dagen dat ik op de motor zat, meer kan ik er niet van zeggen O-)
 
Ga hier zeker nog wel terugkomen, waarom het telkens de eiffel moest zijn snap ik nu niet helemaal.... Mooi gebied en lekker rustig rijden.

Als je dan toch die richting gaat ga dan vanaf Möhnesee richting Arnsberg vandaar naar Willingen dan richting Edersee via Waldeck en rij dan naar Hotel Schloss Waldeck voor een mooie uitzicht op het water.
Dan een keertje rond de Edersee en weer terug dan heb je denk ik tussen de 250 en 300 km erop zitten.
Van Arnsberg naar Willingen is een zeer mooie route veel bochten en hoogten. Althans de navigatie op bochten zetten
 
Terug
Bovenaan Onderaan