Het verlagen van je brommer, is dat veel werk?

jelle13

Rookie
21 feb 2006
27
0
rotterdam
Wie kan mij vertellen of het een eenvoudig klusje is om mijn cbr 600f aan de voorkant te verlagen.?

ik kijk nu over alle auto's heen maar wil wel eens zien hoe ze er aan de onderkant uitzien. lol
:} :}
 
kroonplaten lossen, voorkant laten zakken over de poten.....
vergeet niet de motor te ondersteunen met een krikkie onder het blok, anders heb je kans dattie te ver doorzakt........
hou er ook rekening mee dat je bezig ben om je balhoofdhoek en naloop te wijzigen als je 'm grotere afstanden laat zakken (cm's)
 
Je voorvorkpoten door de kroonplaat laten zakken heeft tevens tot gevolg dat het stuurgedrag van je machine veranderd 8-)
Hij laat zich dan ook nog eens gemakkelijker om de hoek smijten :}

Maar hij wordt er ook zenuwachtiger en sneller zoekerig van. Tevens is meestal geen potje als er 2 dikke veerpoten voor je dashboard steken _O-

Maar goed, ik ken die motor niet. Wel straks idee om je banden leeg te laten lopen *O*

Waarom moet hij trouwens aan de voorkant zakken? Je kunt ook gewoon je zadel verlagen (laten) als je te klein bent.

Anyway, succes :]
 
als je t voor t uiterlijk doet, niet doen
als je hem zoals hij nu is fijn vindt sturen, niet doen.

als je hem daarentegen scherper wil laten sturen, met als gevolg dat 'ie wat instabieler wordt, wel doen
 
Heeej allen.. super bedankt voor de tips. Ik wil het doen met de bedoeling voor het uiterlijk. Maar als ik daar ook wat scherper stuur moegelijkheden mee verkrijg is dat denk ik wel mooi meegenomen. En ik zal hem zeker niet met cm's tegelijk omlaag schroeven.
Van de week gaat hij eerst weg om de velg randen te polijsten en dan wil ik gelijk kijken of hij ietsie omlaag kan.

alvast bedankt nogmaals.
 
Heeej allen.. super bedankt voor de tips. Ik wil het doen met de bedoeling voor het uiterlijk. Maar als ik daar ook wat scherper stuur moegelijkheden mee verkrijg is dat denk ik wel mooi meegenomen. En ik zal hem zeker niet met cm's tegelijk omlaag schroeven.
Van de week gaat hij eerst weg om de velg randen te polijsten en dan wil ik gelijk kijken of hij ietsie omlaag kan.

alvast bedankt nogmaals.

alleen voor het uiterlijk zou ik het zeker niet doen!!!
Het kleine stuk dat je kan zakken zonder de wegligging ernstig te beinvloeden gaat echt geen visueel effect op je fiets hebben.......
dan moet je 'm 5 a 10cm laten zakken en dan loop je tegen 2 problemen aan:
1) je wegligging is zoek, je balhoofdhoek en naloop worden te extreem, fiets zal heel snel sturen maar onbeheersbaar nerveus worden.
2) bij volledig inveren loop je grote kans dat je spatbord de onderkant van de uitsparing in je kuip raakt
 
Ok thanks, Ik had ook wel zo'n idee dat het niet helemaal goed zou zijn maar je ziet het wel eens vaker dat ze het doen. En ik vind het er wel vet uitzien, maar als zulke problemen het gevolg zijn dan is het niet verstandig.

Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan