Het verlies van de VFR, belazerd door de ANWB

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Mijn vriendin kocht na 5 jaar rijden eindelijk haar droom motor, een blauwe VFR uit 2000. Dit is nu 5 maanden geleden.

De VFR was verzekerd bij de \"consumenten vriend\" de ANWB. De motor is inmiddels gepikt en de ANWB wil geen cent uit betalen.

Het verhaal staat nu op mijn site, op deze manier probeer ik aandacht te trekker voor het probleem waar wij nu mee zitten en probeer ik de motorrijder bewust te maken met wat voor problemen je kan komen te staan.

Wij zijn nu fl 25.000 gulden kwijt door de verzekerings maatschappij. Lees het stuk en laat het je niet gebeuren! |( |( |(

Bedankt,
The Saint

http://members.tripod.com/~the_saint_3

voor deze keer mag ik wel even spammen.
 
Laatst bewerkt:
DE LINK:
members.tripod.com/~the_saint_3

Heel erg k*t voor je!!! Hoop dat het toch nog een beetje goed komt. Die verzekeringen zijn echt van die klote bedrijven, naaien iedereen op wat voor manier dan ook (soort overheid).

Succes!

En lees heel goed de kleine (lullige) lettertjes!
 
Laatst bewerkt:
Ter illustratie nog even de foto van de VFR.

MzzzzzzzL
The Saint

misc.php


edit Rev: img ff in post gezet

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/761/a468433d5f0601ff6858f692dee24e12 (VFRezertje1.jpg)​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:( Wat een kelere streek! :(
Betaal je je lam aan premie, krijg je dit :(
:j :j :j ANWB :j :j :j

Je bent trouwens zo goed bezig, iedereen te laten weten wat voor een maatschappij de ANWB is.
Heb je al een ingezonden brief naar de diverse (motor)bladen gestuurd?
 
Laatst bewerkt:
Erg lullig, probeer Breekijzer eens die hebben zoiets ook eens aan de hand gehad.
Toen de camera\'s er bij waren werd toch maar besloten om uit te keren.
Was ook iets met de kleine lettertjes.
informeren kan zo wie zo geen kwaad.
 
Nu worden de geweren pas geladen, in eerste instantie wilden wij dit \"probleem\" in alle rust op lossen zonder gelijk met bagger te gooien. Zoals je hebt kunnen lezen hebben er twee partijen schuld. Begin je dan gelijk te drijgen vergooi je je kanzen. Nu het er op gaat lijken dat we nergens komen gaan we grof geschut gebruiken. De motorbladen aanschrijven, Pieter Storms van Breekijzer mailen. Dan hebben we Kassa nog.

Voor iedeeen sta ik open!

Maar doe Maris en mij een plezier, kijk je polis goed na! Want achteraf kijk je een koe in z\'n reet.

MzzzzzzzzzL
The Saint

ps. Revolution thanks for de edit.
 
zo heb ik getreuzel gehad met mn verzekering van mn auto, 1 maand zonder gereden omdat mn tijdelijke polis verlopen was en de nieuwe er nog niet was.

en met de motor problemen gehad met overzetten naar hun toe
moest volle pond betalen, ja NOT !!
dus geregeld dat ik beter er van werd en weer op de oude polistrap terecht kwam

maar nog steeds :j
 
hallo the Saint

GVD dit is echt een gevalletje voor breekijzer.
Niet afwachten ,ingrijpen maak ze maar zwart maakt niet uit wat je doet als jullie je gelijk maar krijgen want dat doen verzekerings- maatschappijen ook. zij proberen er ook altijd onder uit te komen !!!!!!!!!!!!

heel veel succes

:r :r :r :r :r :r
 
Mijn vader reed al 35 jaar BMW, zijn motor werd gestolen bij de albert heijn door een zwerver. Die zwerver reed daarna met de motor tegen de voorgevel van een huis.
Motor totall loss, cardan krom en frame.

Nu komt het leuke, die zwerver had geen vaste verblijfplaats dus die kon niet aansprakelijk worden gesteld en de verzekering keerde niks uit omdat die zwerver ook geen motor rijbewijs had.

We kregen dus niks van die motor terug 6000 gulden ofzo EN we hebben 5000 gulden schade voor die voorgevel moeten betalen. Als zwerver kun je dus doen wat je wilt, je kunt toch alleen aansprakelijk worden gesteld als je een vaste verblijfplaats hebt.

Ik vind het echt te zielig voor woorden, die kut verzekeringen ook.
 
Voor de mensen die precies willen weten wat er in die clausule stond:

CLAUSULE 52. NACHTCLAUSULE

Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding dient de motor bij
stalling op slot te zijn gezet met het standaardslot. Daarnaast dient de motor door
middel van een voor motoren ART-goedgekeurd ketting- of beugelslot te zijn
vastgezet aan een aard- of nagelvast voorwerp.
Tussen 23.00 en 8.00 uur dient de motor op slot en in een afgesloten ruimte te
zijn gestald. Het stallen in een afgesloten ruimte is niet verplicht indien verzekerde
in verband met bijvoorbeeld visite of vakantie niet op zijn woonadres
verblijft en kan aantonen dat het binnen stallen in de gegeven omstandigheden
niet mogelijk was.

Misschien iets mogelijk met de laatste zin?
 
Erg lullig, probeer Breekijzer eens die hebben zoiets ook eens aan de hand gehad.
Toen de camera\'s er bij waren werd toch maar besloten om uit te keren.
Was ook iets met de kleine lettertjes.
informeren kan zo wie zo geen kwaad.

ik kan eens voor je vragen, mijn vader heeft daar ooit een korte tijd bij gewerkt, dus die weet wel of ze er wat mee kunnen.
 
Op zondag 13 januari 2002 10:44 schreef Skyhawk het volgende:
....en kan aantonen dat het binnen stallen in de gegeven omstandigheden
niet mogelijk was.

Misschien iets mogelijk met de laatste zin?
:^
 
Heee Daan,

Laat mij maar wat weten, zoals in het stuk te lezen is, wij zijn is alle staten!

Natuurlijk iedereen bedankt voor de steun.

MzzzzzzzL
The Saint
 
Ik was dus ook verzekerd bij unigarant
heb toen een R6 gekocht en bij het over zetten van de verzekering bij ANWB kantoor kreeg ik dus te horen dat mijn motor binnen moest staan maar. Mijn motor was 200 gulden te duur. zij vragen eerst wat de waarde is en dan boven welk bedrag hij binnen moest staan. Dus ik haal er 200 gulden af zegt ze kan niet. :? belt zij met unigarant wordt mij gewoon gemeld omdat mijn motor niet binnen kon staan wilde zij mij niet verzekeren. Na 5 jaar bij hun werd ik verzocht een andere maadschapij te zoeken. Ben naar de KNMV gegaan geen probleem daar, gelukkig want 6 weken later werd mijn R6 gejat |(
 
Ik e-mail je dan woensdag ofzo want m\'n vader is ff het land uit en ik kan em niet bereiken en dinsdag avond komt hij terug.
 
Op zondag 13 januari 2002 10:44 schreef Skyhawk het volgende:
Het stallen in een afgesloten ruimte is niet verplicht indien verzekerde
in verband met bijvoorbeeld visite of vakantie niet op zijn woonadres
verblijft en kan aantonen dat het binnen stallen in de gegeven omstandigheden
niet mogelijk was.

Misschien iets mogelijk met de laatste zin?


Vrees\'k niet.. tenzij je\'t op die bijvoorbeeld wil spelen. Ze geven duidelijk aan dat het enkel geld als je van huis weg bent.
Al kan je natuurlijk wel proberen dat jullie thuis net zo min in de mogelijkheid zijn als bij de genoemde voorbeelden.
Dan in gedachten houdend dat jullie niet een gelijke polis hebben gekregen als je vroeg..
Jammer dat dat niet schriftelijk is aangevraagt ;(

Ik zou zeker eens navragen bij de rechtsbijstand (da\'s verschillend van je eigen verzekering!) of hiermee geen beroep mogelijk is.

En wacht met\'t versturen richting motorbladen enzo niet tot je een definitief \'neen\' hebt gekregen.

(sorry, lees net dat je rechtsbijstand al hebt ingeschakeld)
 
Laatst bewerkt:
Wat een kutstreek!!! Allen motordieven moeten ze duidelijk publiekelijk opknopen.

Wat betreft die Unigarant... ik baal dat ik daar ook verzekerd ben (alleen WA, want ik heb een el cheapo lelijke motor).
 
Wat een klotestreek zeg!Typisch weer zo\'n rotstreek van een verzekeraar.Je verschuilen achter de kleine lettertjes en hopen dat de klant het niet leest als het teminste in normaal nederlands staat omschreven.Je moet soms bijna jurist zijn om te begrijpen wat er staat.Laat ze eens beginnen de belangrijkste punten in een polis duidelijk te vermelden en niet stiekum wegmoffelen tussen andere regeltjes.Ik heb een aanrijding gehad waarbij bevriende partij samen met de dealer, die zijn en mijn reparatie uitvoerde(jaap middel stadskanaal),heeft lopen frauderen waarbij ook nog even een grote beurt werd meegecalculeerd in de schade die de tegenpartij had opgelopen.Er zij dingen opgevoerd die niet eens bestonden.Ik heb bij de aanrijding geen politie laten komen omdat we het als vrienden wel op zouden lossen.Het heeft al met al TWEE JAAR gekost eer het schadegeval netjes was afgehandeld in mijn voordeel.Je kunt echt ook niemand vertrouwen!!!!Ik laat altijd nu politie komen bij een schade.Heb je teminste een getuige!Dit moest ik ook even kwijt.Heel veel succes en laat iedereen gewaarschuwd zijn ,want ook motordealers hebben het achter de ellebogen. :j
 
Ik was er ook verzekerd, maar de ANWB verhoogde de premie van motoren die snel waren. ( pk/Kg verhouding) Dus ik ging 700.- meer betalen, daar zag ik dus weinig in. Dit ook omdat ik toen nog schadevrij gereden had. Ik had de ANWB een brief geschreven dat ik zou stoppen eind van het jaar en prompt krijg ik een aanrijding. Gelukkig goed gagaan. Maar ben er wel weg en nu betaal ik zelf minder als wat ik toen nog betaalde bij de ANWB voor de verhoging.

:) :) :) :) :)
 
Aan iedereen, lees je polisvoorwaarden, staan ook andere dingen in die belangrijk zijn. Bijv repatriering bij schade en ongeval.

Lees ook eens de polisvoorwaarden door van je reisverzekering, bij de Postbank ben je NIET verzekerd als je MOTOR rijdt en JONGER bent dan 26 jaar. (LET OP: in de polis staat T/M 25 jaar)
 
Voor de mensen die precies willen weten wat er in die clausule stond:

CLAUSULE 52. NACHTCLAUSULE

Tussen 23.00 en 8.00 uur dient de motor op slot en in een afgesloten ruimte te
zijn gestald.

Wanneer heb je je motor neer gezet en wanneer heb je het feit geconstateerd, dit staat waarschijnlijk ook in het procesverbaal.
Misschien heb je hier enige speling, want laat de ANWB maar bewijzen dat die tussen 23.00 en 8.00 gestolen is en niet bijv om 22.50 of 8.10

Succes
Laat het aub weten hoe het is afgelopen.
 
Laffe streek van de verzekering, maargoed, ze proberen er ALTIJD onderuit te kruipen. Ik zelf ben ook bij Unigarant verzekerd. Zal eens even de poliswaarden opzoeken, mijn motor is WA Plus verzekerd. Tijd dat ik m\'n verzekering daar eens opzeg en op zoek ga naar een goede verzekering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan