Het verlies van de VFR, belazerd door de ANWB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Gizmo,

Mariska heeft gewoon eerlijk alles in het Politie rapport gezet. Om 21.30 had ze de motor nog zien staan na het sporten en de volgende morgen was de motor gestolen.

Dat staat er in het Politie rapport. Dus is hoeft de ANWB niets te bewijzen......helaas. Het verandert niet aan het feit dat wij geen stalling hebben. We hebben gewoon stomweg niet de mogenlijkheid de motor binnen te stallen.....

We hebben nu voor de 2e maal de deksel op de kop gekregen van de ANWB. De eerste claim was afgewezen, toen zonden wij die brief die ook op mijn site te lezen is. Hier hebben we inmiddels ook al een NEE op gekregen. De maat is voor ons nu gewoon VOL. Vandaar dat ik nu alle publiciteid zoek die ik kan vinden.

MzzzzzzzzzL
The Saint

http://members.tripod.com/~the_saint_3
 
Ik laat altijd nu politie komen bij een schade.Heb je teminste een getuige!

Politie is GEEN getuige, zij hebben de aanrijding tenslotte NIET zien gebeuren.
Het enige wat ze doen is een verklaring opnemen, waar je trouwens later op terug mag komen, onder het mom van, ik was zo geschrokken.

Pas hier erg mee op,vraag altijd even snel een paar tel.nr. van omstanders, zij zijn nameleijk wel getuige. Ook familie is tegenwoordig rechtsgeldig als getuige, zelfs kinderen trouwens.

En je kan ook altijd later getuige aan voeren, bijv na advertentie in weekblad. En iedereen heeft toch wel VRIENDEN. })
 
Hee Gizmo,

Mariska heeft gewoon eerlijk alles in het Politie rapport gezet. Om 21.30 had ze de motor nog zien staan na het sporten en de volgende morgen was de motor gestolen.

Dat staat er in het Politie rapport. Dus is hoeft de ANWB niets te bewijzen......helaas.

Ik ben hier natuurlijk niet helemaal in thuis, en het is ook me werk niet, maar lees wel altijd over dit soort zaken.

Maar wie zegt dat die motor niet is gestolen om bijv 22.00, dan is die toch wel verzekerd????

De verzekering komt op de proppen met het feit dat zij risico lopen als jij je niet aan de afspraak houdt, maar voorlopig is die misschien wel om 22.00 gestolen, heb je niet misschien een getuige in de flat die heeft gezien dat de motor al om 23.00 weg was, en die bijv. dacht, goh, die Mariska is ook nog laat op pad met haar VFR.

Niet opgeven, stug doorgaan, nee heb je, ja lukt misschien nog en 25.000 is de moeite waard lijkt mij.
 
Weetje wat ook een probleem is..... Sommig mensen zijn te eerlijk. Mariska is nog een van die mensen die liever eerlijk ten onder gaat als de boel te belazeren. Al begint deze houding scheurtjes te vertonen, zeg maar dat deze na de truuk van de ANWB compleet is komen te vervallen.

MzzzzzzzL
The Saint
 
Weetje wat ook een probleem is..... Sommig mensen zijn te eerlijk. Mariska is nog een van die mensen die liever eerlijk ten onder gaat als de boel te belazeren. Al begint deze houding scheurtjes te vertonen, zeg maar dat deze na de truuk van de ANWB compleet is komen te vervallen.

MzzzzzzzL
The Saint

Fuck eerlijk.
Zoals gizzmo zegt, waar staat geschreven dat je fiets gestolen is wanneer hij binnen hoorde te staan?
Zoek gewoon een vriendelijke buur (heb je vast wel eentje) die wil zeggen dat de fiets al weg was toen hij/zij om 22.30 thuiskwam.
Ok, ze moet wel bij de politie gaan liegen maar wie schaamt zich daar nog voor tegenwoordig?

Dan is het weer aan de verzekering om het tegendeel te bewijzen.
 
The Saint,

Actiepunten:

Klacht indienen bij de verzekeringskamer. Met als argument dat je niet goed voorgelicht bent toen je de verzekering afsloot. De verzekeraar dient ook niets te verzwijgen en als aan jullie was verteld dat de motor \'s nachts binnen moest staan, hadden jullie dan de motor daar laten verzekeren?

Je rechtsbijstand vragen of je de zaak voor hun kosten bij een goede advocaat mag onderbrengen. (de rechtsbijstands juristjes mogen maar een beperkt aantal uren aan je zaak werken)

Pieter Storms bellen, mailen, faxen. Zet de camera er maar op!


Succes!

Duc851
 
De verzekeraar dient ook niets te verzwijgen

De verzekering heeft niets verzwegen. Ze hebben ze voorwaarden opgestuurd bij het afsluiten van de eerste motor. Als je een nieuwe motor koopt en je verzekering overschrijft op je nieuwe motor, dan krijg je bij Unigarant geen nieuwe voorwaarden. Tenminste, ik heb geen nieuwe voorwaarden hier gezien. Alleen een groene kaart en een poliswijziging.

Maar van die buur die moet zeggen dat de motor om 22.30u weg was, dat is denk ik het enige wat je kan doen. De verzekering probeert jullie nu te tillen, maar doe het eens andersom. Belachelijk toch dat je niets krijgt, die motor is gewoon met alarm en al op slot gezet aan een andere motor...

Kijk, als ie nou voor de flat stond zonder hoes, zonder alarm en met alleen een schijfslotje, ok dan was het vragen om diefstal maar zoals de fiets is gestolen, heb je in mijn ogen gewoon recht op de centen van je verzekering....

Suc6 en laten we hopen dat ze uiteindelijk toch nog uitkeren!
 
He Marcel, bij een maat hebben ze woensdag op donderdag zijn VFR willen stelen. Deze stond wel vast aan het huis met een groot slot door een oog en een slot door het achterwiel en stuurslot. Ze hebben hem niet meekunnen nemen maar hebben als toetje waarschijnlijk een auto met een sleepkabel er aan gekoppelt en zo de motor een stuk langer willen maken. Er is nu geen kuipdeel meer heel, voorpoten krommer dan krom. Nu maar hopen dat de verzekering uitkeerd. Zo zie je bij de de hoogste boom is niet goed genoeg voor verzekeraars en motordieven. :j

8-)
 
Fuck eerlijk.
Zoals gizzmo zegt, waar staat geschreven dat je fiets gestolen is wanneer hij binnen hoorde te staan?
Zoek gewoon een vriendelijke buur (heb je vast wel eentje) die wil zeggen dat de fiets al weg was toen hij/zij om 22.30 thuiskwam.
Ok, ze moet wel bij de politie gaan liegen maar wie schaamt zich daar nog voor tegenwoordig?

Dan is het weer aan de verzekering om het tegendeel te bewijzen.
Helemaal 100% mee eens, zij naaien jou ook, keihard spelen, het gaat toch om 25.000 gulden dus ik zou het wel weten, gewoon doen zoals pooh zei. Je geeft die vriendelijke buur ff 50 euro als dank ofzo en klaar is het.
 
Ik laat altijd nu politie komen bij een schade.Heb je teminste een getuige!


Werd twee jaar geleden aangereden met koekblik, koekblik total los, mijn oldtimer naar de maan. kreeg maar 500 piek van verzekering tegenpartij, vonden ze genoeg. Maar ik belde dus de politie vlak na de aanrijding maar die kwamen dus niet he :( Ze zeiden dat ze dat tegenwoordig niet meer deden. :j dusse altijd cameraatje mee!!
 
Op zondag 13 januari 2002 19:45 schreef JK het volgende:Kijk, als ie nou voor de flat stond zonder hoes, zonder alarm en met alleen een schijfslotje, ok dan was het vragen om diefstal maar zoals de fiets is gestolen, heb je in mijn ogen gewoon recht op de centen van je verzekering....

Bull, stelen is stelen, ze moeten met hun tengels van iemands spullen afblijven! :(
Niemand \"vraagt\" om diefstal, parkeren en op slot moet zat zijn! |(
 
Laatst bewerkt:
Bull, stelen is stelen, ze moeten met hun tengels van iemands spullen afblijven! :(
Niemand \"vraagt\" om diefstal, parkeren en op slot moet zat zijn! |(

m.a.w.: als iets niet van jou is, blijf je er met je fikkuh van af. zelfs als er geen slot te vinden is.
 
Werd twee jaar geleden aangereden met koekblik, koekblik total los, mijn oldtimer naar de maan. kreeg maar 500 piek van verzekering tegenpartij, vonden ze genoeg. Maar ik belde dus de politie vlak na de aanrijding maar die kwamen dus niet he :( Ze zeiden dat ze dat tegenwoordig niet meer deden. :j dusse altijd cameraatje mee!!
altijd cam mee is ook zo wat, maar wel een optie
anders gelijk dreigen met tekortkomingen van hun ( of doen alsof het ernstig is )
 
Vraagje? had jij een rechtsbijstand bij die vezekering? In dat geval kun je een civiele procedure opstarten tegen je verzekeringsmaatschappij. Betaald door henzelf. Zeker als je een eigen rechtsbijstand vezekering hebt is dit altijd aan te raden. Verder geven die kl**tzakken nooit thuis als het om grote schades gaat en ze kunnen er onderuit. Ze hebben er zelfs mensen voor in dienst die de hele dag niets anders doen. Kan je nog wel over een schade geval van 90.000 gulden vertellen dat al drie jaar loopt. Betreffende jongen is er zelf z\'n baan dor kwijt en de verzekering wacht maar met uitbetalen.
Ik ook weer even gevloekt. Sterkte!
 
Sjeezus.... Ben je lekker mee met die rukkers daar bij ANWB/Unigarant. :( Gewoon die Storms er op af sturen.
 
Volgens mij is er tegenwoordig zoiets als bewijsplicht. Dat zou betekenen dat de verzekering moet bewijzen dat de motor is gestolen tussen 23:00 & 8:00.
Verder vindt ik dat de ANWB een fout heeft gemaakt door dat van de stalling niet te melden en NIET Unigarant, mijn motor is daar ook verzekerd en tijdens een oriënterend gesprek werd mij gemeld dat motoren duurder dan 23.000 s\'nachts binnen moesten staan. De ANWB had dat ook moeten zeggen.
 
Laffe streek van de verzekering, maargoed, ze proberen er ALTIJD onderuit te kruipen. Ik zelf ben ook bij Unigarant verzekerd. Zal eens even de poliswaarden opzoeken, mijn motor is WA Plus verzekerd. Tijd dat ik m\'n verzekering daar eens opzeg en op zoek ga naar een goede verzekering.

Zit ook bij Unigarant / ANWB met beperkt casco (WA plus) dus ook diefstal is vezekerd maar mijn fiets is zeker te goedkoop want die clausule is niet van toepassing, denk ook dat die van JK er geen last van heeft.

Het vervelende is dat er genoeg maatschapijen zijn waar je genaait wordt en maar weinig waar je goed word geholpen en de prijs acceptabel. Misschien een idee om een database aan te leggen van welke maatschapijen er moeilijk doen.
 
Ga mijn eigen polis ook maar weer eens nakijken. Geldt dat bedrag van 10000 euro of zo trouwens voor de nieuwwaarde of de dagwaarde? Daar zijn verzekeringen ook nooit duidelijk in.

Voor de rest: iedreen weg bij de ANWB/Unietgarant en duidelijk melden waarom, misschien helpt het...

Verzekeringen :j :r

Dieven, helers en lui die die gejatte zooi kopen... afschieten ozd.
 
De grens ligt op fl 23000 gulen. Is de katalogus waarde hoger dan moet je fiets \'s nachts binnen staan.

MzzzzzzzzL
The Saint

Kheb nu zelfs een mooie banner voor de ANWB gemaakt en die boven het stukje geplaatst. Steken met de messen die je hebt!
 
De ANWB is toch ook die organisatie waar je ruim € 100,- betaalt voor de wegenwacht en een IRK? Ik heb beide en heb twee keer gebruik gemaakt van de ANWB-diensten..

Een keer een uur gewacht in de regen met de motor, en een keer tweeenhalf uur op een monteur die binnen 5 minuten doorhad dat hij iets was vergeten en dit even moest gaan ophalen aan de andere kant van het land ofzo..

Ik ga dan ook overstappen naar de hulpdienst van de KNMV denk ik maar !!
 
Ik heb via www.anwb.nl een klachten formulier in gevuld en nu kreeg ik van 2 afdelingen een mailtje om het verhaal via de mail te sturen omdat ze mijn site niet op konden.Dus heb ik ze mijn site maar gemaild! En natuurlijk nog even een kleine toelichting. We laten ons niet zo maar weg zetten.


Ik heb gister 239 bezoekers gehad en vandaag al 130. Dat doet me deugd! Hoe meer mensen weten wat de ANWB is hoe beter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:j :j :j :j :j :j :j

Ben vanmiddag nog ff op de coolsingel geweest bij de ANWB. Dat kind zag me binnen komen en kreeg gelijk al een rode kop. Die heb ik al een aantal keer lastig gevallen en vind het echt heel rot voor ons en ze SCHAAMT zich een beetje voor de ANWB dat zie je aan haar.

Ik heb haar gevraag om opzeggings formulieren en ik heb haar het adres van mijn site gegeven. })
Hopen dat ze iemand wakker maakt daar.

Doe mij en iedere motorrijder een plezier, mail mijn URL naar iedereen die je kent. Laat die olievlek maar werken. In de hoop iemand wakker te schudden dat ze fout bezig zijn.

[actieve spammode aan]

http://members.tripod.com/~the_saint_3

[actieve spammode uit]

Motorrijders, bedankt! :}
 
Inderdaad een vervelende situatie. Vooral als je niets krijgt uitbetaald, waar groot kans op is: ze hebben je de voorwaarden gegeven ( of opgestuurd) voor de verzekering, waarna jij een krabbeltje mocht plaatsen. Nou geef ik zelf ook toe: ik lees de kleine lettertjes ook niet altijd allemaal, maar door je handtekening te zetten geef je aan dat je akkoord bent gegaan met hun voorwaarden. En omdat die handtekening rechtsgeldig is zal de kans, dat een gerechtelijk geschil in hun voordeel zal uiten, groot zijn.

Toch ben ik het wel met je eens dat ze mogen uitbetalen, juist bij zo\'n groot bedrijf! Blijven proberen om ze te laten betalen, want er is altijd kans dat het gebeurt (vormfoutjes, vergissingen, etc.).
 
Laatst bewerkt:
Hoe ontiegelijk klote ik het voor jou en je vriendin ook vind, geef ik je geen enkele kans je geld te reklameren bij de ANWB of de verzekerings organisatie.

Het is natuurlijk heel erg slordig van de ANWB dat ze zoiets door hebben laten glippen, maar met het afsluiten van je verzekering ga je akkoord met de voorwaarden.

Net als Skoezie denk ik dat je mischien verhaal kan halen als je die lijpe storms zo gek krijgt het een en ander te \"regelen\"...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan