Het verslag van de Noordkaap

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
[spammodus]
Voor degenen die het lezen willen, het reisverslag van de noordkaapreis 2003 staat op mijn homepage.
[/spammodus}
 
leuk, maar onder welke link staat je verhaal?

Okay, found it :

Kies 'Motor Reis' aan de linker kant en dan die rare antenne...
 
mooi verslag van de reis maar over welke wegen ben je gereden?
ik heb afgelopen zomer ook een rondreis door noorwegen/zweden gedaan en ben wel benieuwd welke wegen je gegaan bent.

zelf ben ik met de boot tussen Frederikshaven en Gotenborg gegaan en vanuit gotenborg de E6 naar Oslo genomen vanuit Oslo de E6 verder gevolgd tot hamar en vandaar via de R3 naar Koppang gereden.
vanuit Koppang R30 gevolgd dat is een prachtige weg naar Roros een aanrader.
bij Roros de R31 richting Brekken gereden, en bij Brekken de R705 richting Myrmoen genomen, ook zo'n prachtige weg. en bij Stjordal ben ik weer op de E6 gekomen die verder naar boven gereden. ik heb mij zo gergerd aan het eerste stuk E6 vanuit Stjordal naar boven, steeds 60/80/60/80/60/80 enz ik werd er niet goed van. maar dat stuk daarboven is wel weer leuk veel snelle bochten en uitgestrekt bos. ik heb de veerboot tussen bognes en lodingen genomen en ben naar Sto gereden, het eiland links boven in de lofoten.
hierna ben ik over de E10 Zweden ingereden en de 45 naar Gotenborg terug gereden.

ik ben wel met de auto gegaan, en heb per dag zo iets van 400 km gemiddeld afgelegd. voor iedereen die nog eens naar noorwegen en zweden wil, Gewoon doen het is daar prachtig totaal anders dan de rest van europa :)
 
Behalve het gedeelte van de overtocht van Å i Lofoten naar Bodø, die route66 niet kent, is dit de grove routekaart van onze Noordkaaptocht.

full
 
Mooie foto´s hoor en heel herkenbaar,ik ben dit jaar namelijk ook naar de Noordkaap geweest. Ik ben alleen rechtsom gereden. Die foto van de kerstman vond ik voor €17,= toch wel erg duur hoor :) Tja,en de Lofoten vond ik toch wel het mooiste.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan