Het Voorne Putten Topic Deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand hier trouwens ervaring met de types banden welke in de maten 110/80 17 (voorkant) en 130/80 17 (achterkant) te krijgen zijn? :?

De types welke ik tegen kwam:

Bridgestone BT45
Metzeler Lasertec
Pirelli Sport Demon

Er zitten nu Bridgestone BT45's onder de CB500, maar er moet binnenkort een ander achterbandje op :)

Heb zelf 3 sets BT45's gehad, laatste voorband begon te cuppen. Voor de rest een lekker bandje, :Y

Sport Demon heb ik er nu onder zitten, merkt dat je er sportiever mee moet rijden in vergelijking met de BT's. Zijn minder neutraal, maar bij het snellere stuurwerk ook niet verkeerd :N .

In de regen zijn de BT's iets beter heb ik het idee, maar dit kan ook komen omdat de progressieve voorveren er pas in zijn gekomen toen de Sport Demons er onder zaten.

Gevoel van de hele brommert is anders :Y

Van het voorjaar mijn achterband vervangen door een verse Speeddemon, en dan misschien weer eens op een volledig setje BT's overstappen (als de GS dat nog haalt, nu 74K op de teller :Y ).

Als je trouwens voor- en achter een BT hebt, en het voorbandje is nog niet op, zou ik er eerst een BT achter opgooien. Heb zelf wel eens aan de voorzijde een BT gehad en achter een Speeddemon, maar dat was 3x niks :N . Hele stuurgedrag was niet fijn door de verschillende geraamtes van beide banden.
 
Avond :W :W

Vandaag maar niet naar Utrecht gegaan, wel ff naar Goes. Heen ging wel goed alleen terug heb ik er 2.5uur over gedaan. Heftig sneeuwbuitje in zeeland B|
 
Heb zelf 3 sets BT45's gehad, laatste voorband begon te cuppen. Voor de rest een lekker bandje, :Y

Sport Demon heb ik er nu onder zitten, merkt dat je er sportiever mee moet rijden in vergelijking met de BT's. Zijn minder neutraal, maar bij het snellere stuurwerk ook niet verkeerd :N .

In de regen zijn de BT's iets beter heb ik het idee, maar dit kan ook komen omdat de progressieve voorveren er pas in zijn gekomen toen de Sport Demons er onder zaten.

Gevoel van de hele brommert is anders :Y

Van het voorjaar mijn achterband vervangen door een verse Speeddemon, en dan misschien weer eens op een volledig setje BT's overstappen (als de GS dat nog haalt, nu 74K op de teller :Y ).

Als je trouwens voor- en achter een BT hebt, en het voorbandje is nog niet op, zou ik er eerst een BT achter opgooien. Heb zelf wel eens aan de voorzijde een BT gehad en achter een Speeddemon, maar dat was 3x niks :N . Hele stuurgedrag was niet fijn door de verschillende geraamtes van beide banden.
Daar heb ik wat aan :}

Kan je ook al wat zinnigs zeggen over de slijtage en het verschil tussen de 2? :?
 
Avond :W :W

Vandaag maar niet naar Utrecht gegaan, wel ff naar Goes. Heen ging wel goed alleen terug heb ik er 2.5uur over gedaan. Heftig sneeuwbuitje in zeeland B|


ik heb vandaag een retourtje Lille (Frankrijk ja!) gedaan. Ik kan je zeggen dat het daar een stuk harder sneeuwde dan hier! Heenweg 100-120 op de snelweg (normaal 140-160 }) ) terug op sommige stukken 30-50! :X Glibberen en glijden zonder winterbanden. Hebn zelfs mensen met sneeuwkettingen zien rijden! _O-
 
Volgens mij heeft die CB dezelfde velgen als de ouwe CBR600....die ik nu onder de Viff heb zitten....

heb er gewoon een maatje groter opgezet, 150 achter en 120 voor...veel meer keuze *O* en die 150 past perfect :Y

Als jij een 6 spaaks velg heb, dan zou dat best kunnen. Maar volgens mij zijn ze verschillend....

Avond allemaal :W

Vanavond de hele avond in de Toyota Landcruiser gereden, man wat rijdt dat met sneeuw machtig zeg, geen enkele problemen ondervonden, kon gewoon op een normale manier rijden.

Zometeen weer overstappen in de Cuore, dat gaat ff een aardige omslag worden :')
 
Als jij een 6 spaaks velg heb, dan zou dat best kunnen. Maar volgens mij zijn ze verschillend....

Avond allemaal :W

Vanavond de hele avond in de Toyota Landcruiser gereden, man wat rijdt dat met sneeuw machtig zeg, geen enkele problemen ondervonden, kon gewoon op een normale manier rijden.

Zometeen weer overstappen in de Cuore, dat gaat ff een aardige omslag worden :')

Ok...dan zijn ze anders idd....maar de breedte is wel hetzelfde dus moet er zonder al te veel problemen een 150er MPR op passen :Y

Succes met het koekblikje zometeen.....
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik wat aan :}

Kan je ook al wat zinnigs zeggen over de slijtage en het verschil tussen de 2? :?

Vooral de BT45 voorband is gevoelig voor cuppen, Sport Demon heb ik er nu voor het eerst op zitten, maar lijkt door het andere profiel niet zo veel last van cuppen te hebben (ander profiel).

Qua slijten: Ze zullen mekaar niet zo vreselijk veel ontlopen qua kilometers slijtage, is natuurlijk ook afhankelijk van je rijgedrag. Voorbandje doe gemiddeld 20-24K mee, Achterbandje minimaal 12K.

BT45 "stuurt" wel makkelijker, en is iets vergevensgezinder (Sport Demon moet je echt sportief rijden om hem lekker in zijn sas te laten voelen, BT rijdt altijd goed :Y )
 
Ok...dan zijn ze anders idd....maar de breedte is wel hetzelfde dus moet er zonder al te veel problemen een 150er MPR op passen :Y

Succes met het koekblikje zometeen.....

Zou best kunnen hoor, ik heb nog niet naar de maten gekeken. Er zaten vrij nieuwe bandjes onder toen ik 'm kocht :P

We hebben de rit weer overleefd, was goed te doen :Y
 
snelweg viel mee idd, alleen toen ik van de snelweg af ging richting Amercentrale was het glibberen en glijden. Wegen compleet wit, niet gestrooid. Thermometer stond op -11 toen ik hier aankwam.
 
Mogguh allen.

ff minder nieuws zo net voor de dagen, mijn opa heeft zijn strijd toch verloren
En is vanmorgen overleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan