Het Voorne--Putten topic deel 43, Zomer editie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons werkt dat exact hetzelfde,je word niet verplicht over te werken,maar dan betaal je de dag erna de prijs.. :( . Dus ik doe het ook,al laat ik het ook tijd voor tijd doen,ivm de belastingdienst,die dan later,aan het eind van het jaar de rekening presenteert.(heb een koophuis) Hoe krijg je dat voor elkaar dat je overwerk cash betaald word Artie? Vroeger was dat bij ons ook zo,maar mocht niet meer,iets met zwart geld, :X .
 
Bij ons heb ik het zo voor elkaar gekregen dat mijn overuren (dat zijn er maar heel weinig per jaar). Tijd voor tijd krijg. Dat is meer omdat ik er te weinig aan over houd.
 
Bij mij is dat ook zo,krijg voor ieder overuur 1,5 uur terug als ik tijd voor tijd doe,en als ik het laat uitbetalen minder dan ik krijg als ik gewoon werk(per uur dan,netto). Dus ik spaar lekker wat uurtjes,maar er staat natuurlijk tegenover dat ik dan wel meer vrij ben,dus eigenlijk levert het mij meer op zo.En geen gedoe met de belastingdienst over teveel ontvangen zorgtoeslag en zo.
 
Ik krijg helemaal geen overuren uitbetaald, zit in mijn salaris.
Het is wel zo dat als ik een uurtje later begin, of een uurtje eerder weg ga er niemand is die daar wat van zegt. :-)
 
Wat voor werk doe je dan? Ik werk in het magazijn van een middelgroot bedrijf,40 uur/week,al 25 jaar....Ben vrij genoeg,maar zoals jij een uurtje eerder,of later,is er niet bij.(Wel als er wat is natuurlijk,is geen slavernij).
 
Laatst bewerkt:
Daar doen ze bij ons ook niet moeilijk over. (Wel als je kou zit te lijden en vraagt of er een kachel bij mag komen, dan kan je p.stpl...is krijgen ). Ach....en als ik een bus nodig heb om iets te verhuizen of op te halen dan doen ze daar ook niet moeilijk over.
 
Ik hoef er alleen maar voor zorgen dat ik mn jaartaak een beetje normaal over het jaar verdeel zodat het werk gewoon gedaan wordt.
 
Wat zitten jullie allemaal te mopperen , wees blij dat je werk heb , 2 jaar terug riep iedereen dat ze werk wouden hebben en nu het tegenover gestelde !

En het is helemaal niet koud , net nog in het prive buitenbad gezwommen en het was 28gr 😀
 
Wat voor werk doe je dan? Ik werk in het magazijn van een middelgroot bedrijf,40 uur/week,al 25 jaar....Ben vrij genoeg,maar zoals jij een uurtje eerder,of later,is er niet bij.(Wel als er wat is natuurlijk,is geen slavernij).


Ik ben na een carrière als chauffeur op de personeelsplanning van een groot transportbedrijf beland.
Dat doe ik nu bijna drie jaar.
Met 2 collega's zorg ik er voor dat Shell, Bp, Q8 etc wagens en chauffeurs krijgen, alles voor het transport van motorbrandstoffen.
Totaal een dikke 400 chauffeurs, meeste in een vast ploegenrooster.
Omdat bij ons alles 24/7 doorgaat hebbem wij wisseldiensten waardoor ik om de drie dagen telefoondienst heb. Dus ik werk regelmatig thuis buiten kantoortijden.
 
Mogguh :W

om even in de discussie in te haken, ik heb 40 urig contract voor 5 dagen. met overwerk in mijn salaris. (Ben Junior starter dus kan het bijna niet geloven maar doe altijd maar me best :) ) Het is zelf beetje creatief boekhouden omdat als je bijvoorbeeld 45/50 uur maakt. mag je niet op vrijdag 7.5 uur schrijven. Je MOET 8 uur per dag schrijven minimaal in de timesheets.


Het was vanochtend aangenaam warm. 3 graden. Wel een druppie en me motor is zwart i.p.v. wit door alle teringzooi op de weg.
:W
 
Middag allen :W

Vandaag te horen gekregen dat ik per 1 februari op ga als leerling schipper op onze vaartuigen. Opleiding zou 2 jaar moeten duren (omdat we ook nog andere werkzaamheden hebben dan het varen), daarna zou ik dan volwaardig schipper zijn. Heb er zin in *O*
 
Middag allen :W

Vandaag te horen gekregen dat ik per 1 februari op ga als leerling schipper op onze vaartuigen. Opleiding zou 2 jaar moeten duren (omdat we ook nog andere werkzaamheden hebben dan het varen), daarna zou ik dan volwaardig schipper zijn. Heb er zin in *O*

Leuk ! Beetje varen enzo,

Verder, weer een slechte dag om te rijden, prutsweer. Dat et maar snel zomer mag worden ( en blijven :P )
 
Thanx, kijk er naar uit. Wordt ook weer leren, moet vaarbewijs 2 en radarpattent nog halen.

Tussendoor ook nog ff een paar lesjes rhibvaren en dan kan ik daar ook zelfstandig mee op pad *D Maar dan mag de temperatuur van mij nog eerst ff wat omhoog 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan