Het Voorne-Putten topic deel 44, motoren uit het vet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie foto's en studio. :}
Zijn ze helemaal vrij voor publicatie? ;)

Voor zover het bedrijf nog bekend is, ik heb vroeger bij Capi-Lux Vak gewerkt.
Beetje de überversie van Calumet. ( vonden wij zelf natuurlijk :+ )
En heb ook alle stages doorlopen in de fotografie, van donkere kamer tot achter de camera.
Dus ik heb er nog veel affiniteit mee.. ik vind het een prachtig vak!
:t

Als in? De foto's zijn van ons beide bezit, voor mijn portfolio en voor haar sponsoren. En Marlies Dekkers valt daar ook onder *O* Vandaar ook die foto, anders hadden we dat niet gedaan.

Capi-Lux ken ik niet, Calumet wel. Erg prijzige zaak maar schijnen goede kennis te hebben :Y
 
Als in? De foto's zijn van ons beide bezit, voor mijn portfolio en voor haar sponsoren. En Marlies Dekkers valt daar ook onder *O* Vandaar ook die foto, anders hadden we dat niet gedaan.
Marlies ken ik ook, kwam vaak bij Capi langs om spullen te huren. *O*
Mijn vriendin had er ook veel leuke spulletjes van. :}

Verder zie je niets op die foto, maar wellicht wil ze deze niet verder verspreiden?
Mijn complimenten verder voor en achter de camera. :t
Capi-Lux ken ik niet, Calumet wel. Erg prijzige zaak maar schijnen goede kennis te hebben :Y
Capi ging van 120 mensen naar nog maar drie van de oude stempel na een reorganisatie of vier.
home zit tegenwoordig in het pand, met dus een paar oud collegae. :Y
 
Kent iemand hier nog een lasser in de omgeving (R'dam ook meegerekend) die asap mijn tank kan lassen?

Hij zou rond 18:00 de tank op komen halen, maar is niet geweest. Krijg verder ook geen contact met hem, dus ben ik er een beetje heel erg klaar mee... :(
 
Kent iemand hier nog een lasser in de omgeving (R'dam ook meegerekend) die asap mijn tank kan lassen?

Hij zou rond 18:00 de tank op komen halen, maar is niet geweest. Krijg verder ook geen contact met hem, dus ben ik er een beetje heel erg klaar mee... :(

Heeft hij die andere keren wel gewoon gelast of heeft hij hem gewoon niet aangeraakt? Ik ken wel lassers, maar die zitten in Roosendaal of Roelofarendsveen :$
 
Hij kwam 'm vanmorgen vroeg alsnog ophalen. Bij het nader bekijken van het lekkageplekje, bleek daar een paar haarscheurtjes te zitten. Deze zouden waarschijnlijk met hardsolderen gladgetrokken kunnen worden. Hij gaat het nu ook gelijk testen of ie goed afgedicht is en krijg ik 'm vanmiddag weer terug.
 
Laatst bewerkt:
Yep, gemonteerd en wel. Ziet er naar uit dat alles lekvrij is *O*

Straks ermee naar de arbeid :] :] :]

Morgen even naar MPR voor een banjoboutje kan ik de underslung achterrem bevestigen. Eindelijk, me is heppie... *D
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het nu toch opgelost is!

Ik snap best dat je pissig was vanwege het slechte contact met die lasser, als je toch even niet kan komen stuur je toch een appje of zo? Afspraak is afspraak vind ik.. Kan altijd wat tussen komen maar geef het dan aan.

Maar goed, het is goedgekomen, *O*
 
Mooi dat het nu toch opgelost is!

Ik snap best dat je pissig was vanwege het slechte contact met die lasser, als je toch even niet kan komen stuur je toch een appje of zo? Afspraak is afspraak vind ik.. Kan altijd wat tussen komen maar geef het dan aan.

Maar goed, het is goedgekomen, *O*
Precies. Hij gaf aan dat het werk uitliep, prima, maar geef het ff aan. Reageren op een bericht is niet de moeite.

Binnenkort weer retour naar de spuiter om de kontkuip te laten polijsten. Op de randen onderaan zit wéér geen blanke lak, kwalitatief eigenlijk best drama (vermoed dat er een haastklus van gemaakt is), dus daar ben ik ook wel ff klaar mee. Als de SBK topkuip en voorspatbord gespoten worden (door een andere, nog te zoeken spuiter), stuur ik de kontkuip nog een keer mee voor een nieuwe blanke laklaag. Maar dat gaat in het nieuwe winterseizoen gebeuren. De SBK ombouw gaat dan de kast in voor als het tijd ervoor is om die erop te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik eigenlijk ook, heb m'n spuitwerk nog steeds niet. Stuur je wel even een Pb erover.
Maar ik snap het helemaal. :Y
 
Gisteren olie ververst bij de G310R.. eigenlijk was die pas over 6.000 km aan de beurt.

( 1.000 beurt gehad bij de vorige eigenaar, staat nu op de 4.000 kilometer, de BMW service is pas weer bij 10.000 kilometer )

Maar het was zeker nuttig. *O*

full

full

full


De olie was donker, in hoekjes zoals de sleufjes in de magneet op de carterplug zat wat vochtvorming ( minerale olie :? ) en ook wat heldere metaalsplinters in de olie en op de magneet.

Ik had wel eens een minimale hoeveelheid messing/brons gezien bij een TL1000R, maar dit was anders.

Nu ga ik ervan uit dat ze compleet ingelopen is. :P

Normaal moet er 20W50 in, voortaan verder met 15W50 volsyntheet. :9~ :]
 
Laatst bewerkt:
Ik laat mijn manager even het werk opknappen, nu heb ik thuis de tijd. :P

Vanochtend de afgewerkte olie in de tuin verzameld.
Daar zit ook maar liefst 1.6 liter van gisteren bij. ( kleine inhoud bij de G310R )
Ik kwam op twee kannen van vier liter, negen keer een liter.
Zo ongeveer het jaarverbruik van augustus 2016 tot mei 2018. ( 2018 een rustig jaar )

Het plan was om die naar de milieustraat te brengen met de auto.
Maar op de trapfiets is natuurlijk veel leuker.
Alleen hoe krijg je zeventien liter op de fiets mee..

Een tijdje aan de slag geweest met tieribjes en spanbanden, maar het zat.
Let the games begin. *O*
Twintig minuutjes fietsen naar de andere kant van de stad..

Kom ik bij de milieudienst aan, is er geen mens te zien en de hekken gesloten!
Zijn ze op woensdag dicht. -O- _O-

Dus weer twintig minuten terug met de hele shit. Dat voelde ineens twee keer zo zwaar. :')
Thuis afbouwen, want moest eigenlijk halverwege de stad boodschappen doen.

Daarna op de fiets het oude motorpakkie weggebracht ter reparatie.
Een rits vervangen bij de Difi broek en het lipje erop zetten bij de Evolution jas.

Toen nog het retourpakket naar FC-Moto gedaan, een helm en Arlen Ness handschoenen die mij zwaaar tegenvielen..

Je moet wat op zo'n dag. :+
 
Laatst bewerkt:
En vorig jaar op Aliexpress deze betrouwbare crashpads gekocht voor de S1000R. :P

full


Maar die bleken wel een centimeter of zeven tekort.
Dus 100% refund gehad.

Gisteren geprobeerd op de achteras van de G310R.
En dat is een clean fit. :}

full


full


full


Aan de zijde van de uitlaat hebben die dingen toch helemaal geen nut. :?
Wat denken jullie? ;)
 
Iemand nog een tip voor een wel betaalbaar 'regen'alternatief voor over het leren pakkie?

Twaalf jaar geleden had ik zoiets als deze:

[afbeelding]

Ideaal ding, maar bijna 100 euro is me wat overdreven voor dit stukje plastic.
Bij het veranderen van werkgever per ongeluk laten liggen.
Ik denk niet dat ik ze nog kan bellen na twaalf jaar. :+

Zag deze nog voorbijkomen Rainsuite - Regenkleding stretch in fluor geel of fluor oranje size M / 4XL

ook wel prijzig maar dan val je wel op :P

kan ze ook echt niet goedkoper vinden denk dat ik er toch ook maar eens aan ga geloven, moet nog een paar haakse ventielen hebben die zijn bij motorsportshop ook echt super en goedkoop.
binnenkort maar eens langs lopen
 
Laatst bewerkt:
Smakelijk gelachen om het olie verhaal World :P Had ook wel iets voor mij geweest. (Op het fietsen na dan. Want dat doe ik niet :+ )
 
Ziet er netjes uit :t
Dat wel, maar de uitlaat steekt toch meer uit dan de crash bobbin. :? :)

Het gewicht van die dingen viel me eigenlijk ook tegen.
Ondanks dat het een aluminiumbuis en hoofdelen zijn.
Vrijwillig het onafgeveerde gewicht verhoogd op de achteras. O-)

Maar ja.. de G310R stuurt toch al te snel voor alles wat geen kartbaan is.
We gaan het merken. ;)

( Topsnelheid chicanes richting de snelweg tot nu toe 106 km/u, de CBR250R kwam hiervoor tot 105 km/u )
( Haal de motoren nog niet tegen de toerenbegrenzer aan, dus het kan nog sneller, vorige week met de S1000R verknalde ik de bocht ervoor, maar zat daarna soepel op 108 km/u )

Boeiend voor derden, maar mijn dagelijkse challenge. :+
Zag deze nog voorbijkomen Rainsuite - Regenkleding stretch in fluor geel of fluor oranje size M / 4XL

ook wel prijzig maar dan val je wel op :P

kan ze ook echt niet goedkoper vinden denk dat ik er toch ook maar eens aan ga geloven, moet nog een paar haakse ventielen hebben die zijn bij motorsportshop ook echt super en goedkoop.
binnenkort maar eens langs lopen
Gaaf ding dat regenjasje.. en valt lekker op bij slecht weer. :t

Ik zou persoonlijk, iets dommers, voor een doorzichtige gaan.
Dan zie je het leren appepakkie er nog onder. 8-)

Net een doorzichtig regenpak binnen via Ebay uit China, en via Marktplaats een ( helaas zwart ) twee delig dun Evolution pak regenpak gehaald, die heeft zelfs losse thermovoering gelijk aan de voering in de leren pakken van Evolution. :o

Beide aankopen vijftien euro trouwens. :+ *O*

Nog geen idee of ze ook passen i.c.m. die bobbel op de rug. ;)

China voor de zekerheid twee keer XL te groot gekocht, en bij de Evolution bestonden de bobbels nog niet denk ik. :+
 
Laatst bewerkt:
Smakelijk gelachen om het olie verhaal World :P Had ook wel iets voor mij geweest. (Op het fietsen na dan. Want dat doe ik niet :+ )
Tnx, gelukkig. :+

Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen.
Mijn motorpak is nog te klein i.c.m. de losse rugprotector.

En ben na mijn ongeluk in januari flink aangekomen.
Dus sport nu vier uur per week binnen, en probeer om de twee, drie dagen één, twee uur te fietsen.
Gisteravond ook 23 kilometer onderweg geweest, rondje Vlaardingen.

In zes goede en slechte :+ weken nu tien kilo afgevallen.
Nog vijf te gaan. :9

Alles voor de hobby, fit op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan