Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Haha sorry! :P
Belachelijk he hoe makkelijk dat rijdt zo'n DCT :]
Ik geniet er iedere dag van.
2020 model heeft behoorlijk mooie upgrades erin zitten t.o.v. het vorige model.
Goeie conclusie hoor ;)
Gáát eens slapen daar! :P
 
Haha sorry! :P
Belachelijk he hoe makkelijk dat rijdt zo'n DCT :]
Ik geniet er iedere dag van.
2020 model heeft behoorlijk mooie upgrades erin zitten t.o.v. het vorige model.
Goeie conclusie hoor ;)

Wat is dat DCT eigenlijk? Ik dacht dat het een automatische transmissie was nu lees ik over een dubbele koppeling. Wat maakt het zo'n fijn systeem?
 
Bericht van TomTom ontvangen.. het gaat echt bijna gebeuren. 😬

BEREID JE VOOR OP LANGZAMER RIJDEN
De nieuwe Nederlandse maximumsnelheid geldt vanaf 12 maart.

Vanaf 12 maart wordt op Nederlandse snelwegen de maximumsnelheid van 120 km/u en 130 km/u teruggebracht naar 100 km/u tussen 06:00 en 19:00 uur.

Deze verandering hebben wij verwerkt in de nieuwe kaarten die klaarstaan om te worden gedownload.
 
Wat is dat DCT eigenlijk? Ik dacht dat het een automatische transmissie was nu lees ik over een dubbele koppeling. Wat maakt het zo'n fijn systeem?
Er zijn weinig echte automatische transmissies geweest bij motorfietsen.
De Honda 4matic en de Moto Guzzi I-Convert behoorden bij een minderheid.

DCT is een veel nieuwer systeem.
Via de dubbele koppeling is het voor een computer wel makkelijk om deze te simuleren.
En omdat de koppelingen elk om de beurt de versnellingen inschakelen werkt dit razendsnel en soepel. :]


Ik heb ooit eens een stukje mogen schrijven voor de Motoplus. :$

Knipsel6.jpg
 
Bericht van TomTom ontvangen.. het gaat echt bijna gebeuren. 😬

BEREID JE VOOR OP LANGZAMER RIJDEN
De nieuwe Nederlandse maximumsnelheid geldt vanaf 12 maart.

Vanaf 12 maart wordt op Nederlandse snelwegen de maximumsnelheid van 120 km/u en 130 km/u teruggebracht naar 100 km/u tussen 06:00 en 19:00 uur.

Deze verandering hebben wij verwerkt in de nieuwe kaarten die klaarstaan om te worden gedownload.

100 op de snelweg: Het is nu aftellen! » Motorrijders.nl :Y *O*
 
Er zijn weinig echte automatische transmissies geweest bij motorfietsen.
De Honda 4matic en de Moto Guzzi I-Convert behoorden bij een minderheid.

DCT is een veel nieuwer systeem.
Via de dubbele koppeling is het voor een computer wel makkelijk om deze te simuleren.
En omdat de koppelingen elk om de beurt de versnellingen inschakelen werkt dit razendsnel en soepel. :]


Ik heb ooit eens een stukje mogen schrijven voor de Motoplus. :$

Bekijk bijlage 1469046

Helder. Nog wel zelf schakelen dus maar zonder die onderbreking van kracht tussen het schakelen.
 
Wat is dat DCT eigenlijk? Ik dacht dat het een automatische transmissie was nu lees ik over een dubbele koppeling. Wat maakt het zo'n fijn systeem?


Is eigenlijk een dubbele koppeling / automaat.

De dsg voor motoren.

Werkt echt super, enkele jaren mee gereden went snel en rijd lekker zuinig.
 
Je kan nog wel zelf schakelen zonder koppeling, maar er zitten ook automatische standen op. :Y

Je rijdt eigenlijk altijd op automaat maar als je wilt kun je zelf schakelen tussendoor idd. Er zit ook een knop op waarmee je kunt kiezen om vol automatisch te rijden of compleet zelf wil schakelen. Als je echter op automaat rijdt dan wil de DCT je nog wel eens de middelvinger geven; jij wil schakelen? Gaan we echt niet doen :') op manual kun je dat wel zelf bepalen.
Al merk ik dat de DCT behoorlijk slim is. Zodra ik ook maar een beetje heuvel of tegenwind tegen kom dan schakelt ie uit zichzelf al terug.
Het is ook een zelflerend systeem die zich aanpast aan de rijder. Mijn AT hoeft dus niet lekker te rijden voor iemand anders, maar ik vind m nu heerlijk rijden ;)
Voorbeeld; hij wilde eerst altijd in zn 5 blijven rijden bij een 80km/u weg maar van mij mag ie dan best in zn 6 zitten. Dus schakelde ik m automatisch op. Tegenwoordig doet ie dat zelf al.
Techniek staat voor niks :P

En het schakelt echt geniaal snel.
Als ik 120km/u rij en ik geef een hengst aan mn gashendel dan schakelt ze binnen no time terug naar zn 4 om daarna met veel gebulder er vandoor te gaan. Zo snel kon ik met de hand niet schakelen hoor :)
En door de dubbele koppeling heb je ook geen grote dip in je toeren meer. Ding gaat als de brandweer.
Heerlijk!

Ik was eerst ook sceptisch. Heb op de normale en de DCT gereden. Maar ik was zo onder de indruk van de DCT na een half uur dat ik wist dat dat m moest worden.

En dan heb je ook nog een D en een S stand. De D is een soort eco stand; 50km/u in zn 6 rijden idee. De S is echt de sportstand. Gas en trekkracht is alles :p
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zou kunnen :+.

Eerst maar een andere auto.
Ik heb ook fysiek naar een auto gekeken, maar twijfel nog omdat het interieur niet zo mooi (foeilelijk :+ ) bleek als de buitenkant en het benzine :X verbruik niet veel minder dan mijn trouwe C4 coupe die bovendien op LPG mag kachelen.

Een modernere auto zou een veel lager verbruik hebben en de wegenbelasting is vele malen minder.
Maar ik verdien het toch niet terug bij nader inzien.

Na 2012 zie je geen Citroëns meer op LPG. :? 8)7
Dat beperkt de zoekresultaten aanzienlijk.

Een aantal keren kwamen er via Google ads leuke koekblikken voorbij, en ene keer zelfs bij mijn dealer.
Dus het hele formulier ingevuld met n.a.w. gegevens en wat ik aan inruil zou krijgen, de week erop niets gehoord. :?

Bovendien hou ik toch het zakje liever vast voor een motorfiets.
Maar ik was over de streep te strekken. _O-

Morgen loopt wel de APK af, maar het weer nodigt mij vandaag opnieuw niet uit om langs wat garages te fietsen om te kijken waar ik klant ga worden voor het verplichte nummer. :P
 
Laatst bewerkt:
Je rijdt eigenlijk altijd op automaat maar als je wilt kun je zelf schakelen tussendoor idd. Er zit ook een knop op waarmee je kunt kiezen om vol automatisch te rijden of compleet zelf wil schakelen. Als je echter op automaat rijdt dan wil de DCT je nog wel eens de middelvinger geven; jij wil schakelen? Gaan we echt niet doen :') op manual kun je dat wel zelf bepalen.
Al merk ik dat de DCT behoorlijk slim is. Zodra ik ook maar een beetje heuvel of tegenwind tegen kom dan schakelt ie uit zichzelf al terug.
Het is ook een zelflerend systeem die zich aanpast aan de rijder. Mijn AT hoeft dus niet lekker te rijden voor iemand anders, maar ik vind m nu heerlijk rijden ;)
Voorbeeld; hij wilde eerst altijd in zn 5 blijven rijden bij een 80km/u weg maar van mij mag ie dan best in zn 6 zitten. Dus schakelde ik m automatisch op. Tegenwoordig doet ie dat zelf al.
Techniek staat voor niks :P

En het schakelt echt geniaal snel.
Als ik 120km/u rij en ik geef een hengst aan mn gashendel dan schakelt ze binnen no time terug naar zn 4 om daarna met veel gebulder er vandoor te gaan. Zo snel kon ik met de hand niet schakelen hoor :)
En door de dubbele koppeling heb je ook geen grote dip in je toeren meer. Ding gaat als de brandweer.
Heerlijk!

Ik was eerst ook sceptisch. Heb op de normale en de DCT gereden. Maar ik was zo onder de indruk van de DCT na een half uur dat ik wist dat dat m moest worden.

En dan heb je ook nog een D en een S stand. De D is een soort eco stand; 50km/u in zn 6 rijden idee. De S is echt de sportstand. Gas en trekkracht is alles :p
Op een 2019 CRF1000L zal het inderdaad vast nog lekkerder powercruisen dan ik al vond op de minder toeren draaiende en voor zuinig rijden ontworpen 750 uit 2012. :Y

Maar naar mijn idee was het al een perfect systeem, in de reviews las je vaak te snel opschakelen in de D stand.
Die was bij de eerste modellen minder bruikbaar. Honda heeft het systeem constant verbeterd.

Maar met jouw bottompower moet het gewoon altijd heerlijk zijn. :Y :]
 
Koppeling gebruik ik eigenlijk alleen tussen 2-3-4-5, gewoon normaal rijden en luisteren naar de machine ,toch?
Bij normaal rijden gebruik ik de koppeling, maar wat is normaal rijden? :+
Alleen hoger in toeren kan ik fijn opschakelen zonder koppeling en quickshifter bij de G310GS.
De andere twee hebben wel een quickshifter, maar die gebruik ik op de openbare weg niet zoveel.

.. schakelassistent zoals BMW dat heeft genoemd, mag tussen Beemer rijders dit taalgebruik niet hanteren heb ik elders gemerkt. ;)

Mijn S1000R die ik ingeruild heb op de RR was nog iets geavanceerder.
Die gaf zelfs gas bij met optrekken. Scheelt weer een aandachtspuntje.
En je kan dan on the fly sportief of optrekken als een schildpad.
Afslaan nagenoeg onmogelijk. :9
 
13 mei alles van de MACZ is afgelast voor dit jaar..

Komen net foto's binnen van de verbeteringen veranderingen die voor de F1 zijn geboekt.

Knipsel8.jpg Knipsel3.jpg Knipsel4.jpg Knipsel7.jpg

Vooral deze bocht is nog meer voor auto's.. de buitenzijde is levensgevaarlijk en een gemiste kans om een motorsportcircuit te worden. O-)
 
Laatst bewerkt:
13 mei rij ik voor het eerst op het nieuwe circuit van Zandvoort. :]

Gisteren alvast een circuitdagje met afsluitende wedstrijd geboekt voor 29 juni.
Komen net de foto's binnen van de verbeteringen veranderingen die voor de F1 zijn geboekt.

Bekijk bijlage 1469221 Bekijk bijlage 1469222 Bekijk bijlage 1469223

Vooral deze bocht is nog meer voor auto's.. de buitenzijde is levensgevaarlijk en een gemiste kans om een motorsportcircuit te worden. O-)

Ja zag de eerste beelden van cpz maar weer niet of het beter is geworden, de muren staan nog dichterbij heb ik het idee, de apex van de tarzan in nu aan het eind van de pits beton blokken.
Die kombocht is leuk tot je er bovenlangs uitvliegt ben ik bang, maar goed video beelden kunnen vertekenen.

Ben benieuwd hoe het rijd.
Helaas geen geschikte motor meer, misschien mag ik iemand zijn bmw wel lenen :+
 
Ik heb ook fysiek naar een auto gekeken, maar twijfel nog omdat het interieur niet zo mooi (foeilelijk :+ ) bleek als de buitenkant en het benzine :X verbruik niet veel minder dan mijn trouwe C4 coupe die bovendien op LPG mag kachelen.

Een modernere auto zou een veel lager verbruik hebben en de wegenbelasting is vele malen minder.
Maar ik verdien het toch niet terug bij nader inzien.

Na 2012 zie je geen Citroëns meer op LPG. :? 8)7
Dat beperkt de zoekresultaten aanzienlijk.

Een aantal keren kwamen er via Google ads leuke koekblikken voorbij, en ene keer zelfs bij mijn dealer.
Dus het hele formulier ingevuld met n.a.w. gegevens en wat ik aan inruil zou krijgen, de week erop niets gehoord. :?

Bovendien hou ik toch het zakje liever vast voor een motorfiets.
Maar ik was over de streep te strekken. _O-

Morgen loopt wel de APK af, maar het weer nodigt mij vandaag opnieuw niet uit om langs wat garages te fietsen om te kijken waar ik klant ga worden voor het verplichte nummer. :P

Is ook meer een auto voor de vrouw, ze heeft haar cuore in 2008 nieuw gekocht en heeft er nu zo 200.000km op staan, je merkt dat er stiekem steeds meer onkosten komen, olie verbruik blijft nu echter wel constant.

Zijn een beetje voor een ford tourneo courier of een vw caddy 4 zits (en lichte 1250kg versie) aan het kijken.
Willen niet te veel betalen dus onder de 1250kg voor wegenbelasting, aanschaf mag ook niet super veel zijn maar die vw's blijven prijzig (maar mogen meer trekken).
Rijden veel met een aanhanger dus dat is ook een puntje en de auto wordt goed gebruikt dus ruimte achterin is ook wel belangrijk en nu haar ouders naar Duitsland verhuizen zullen er ook wel meer km' s bij komen met aanhanger en motor er op :)
 
begrijpend schrijven is ook een kunst |(
Maar ik begreep hem wel. _O-
Zonder koppeling vind ik alleen fijn bij hogere toeren.
En in tegenstelling tot vroeger wring ik de motor niet meer zo vaak uit.
Over het algemeen vind ik de snelheid op de openbare weg al snel snel genoeg.
Optrekken met 5-6.000 Rpm en het verkeer is een stipje in de spiegels. 8)7

Gas bij voor bochtjes doen we dan natuurlijk nog wel. ;)
 
Ja zag de eerste beelden van cpz maar weer niet of het beter is geworden, de muren staan nog dichterbij heb ik het idee, de apex van de tarzan in nu aan het eind van de pits beton blokken.
Die kombocht is leuk tot je er bovenlangs uitvliegt ben ik bang, maar goed video beelden kunnen vertekenen.

Ben benieuwd hoe het rijd.
Helaas geen geschikte motor meer, misschien mag ik iemand zijn bmw wel lenen :+
Ik zag een uitgelezen kans om de de Hugenholz veiliger te maken. :Y
De Tarzan en Bos Uit zijn ook meer voor vierwielige sport.
Assen is hét motorsportcircuit, maar blijft dat nu ook.
Het circuit oprijden is nu wel 'leuker' en inderdaad even kijken in het echie.

De BMW's zijn niet allrisk verzekerd, dus een setje banden doneren en op eigen risico. ;)
 
Is ook meer een auto voor de vrouw, ze heeft haar cuore in 2008 nieuw gekocht en heeft er nu zo 200.000km op staan, je merkt dat er stiekem steeds meer onkosten komen, olie verbruik blijft nu echter wel constant.

Zijn een beetje voor een ford tourneo courier of een vw caddy 4 zits (en lichte 1250kg versie) aan het kijken.
Willen niet te veel betalen dus onder de 1250kg voor wegenbelasting, aanschaf mag ook niet super veel zijn maar die vw's blijven prijzig (maar mogen meer trekken).
Rijden veel met een aanhanger dus dat is ook een puntje en de auto wordt goed gebruikt dus ruimte achterin is ook wel belangrijk en nu haar ouders naar Duitsland verhuizen zullen er ook wel meer km' s bij komen met aanhanger en motor er op :)
Dat zijn wel nuttige auto's zo te zien, en de pony kan achterin. :+ :+

Mijn auto is van hetzelfde jaar, maar heb er nog nooit wat aan gehad.
De 1.6 motor staat ook bekend als onverwoestbaar volgens de monteur waar ik vorig jaar mee stond te praten.
En olieverbruik is er nagenoeg niet, de olie ziet er zelfs nog helder uit zag ik twee weken geleden. :')
Maar dat laatste komt door elk jaar verversen (bij twee jaar interval) en vooral de LPG die wat heter verbrand. :9

Er zit een trekhaak op. Kopen? _O-
 
Laatst bewerkt:
WhatsApp Image 2020-02-26 at 08.17.52.jpeg
WhatsApp Image 2020-02-26 at 08.19.29.jpeg


Iemand gister nog een stukje gaan rijden :+ Was niet echt spannend, alleen bij Arnhem een beetje sneeuw maar overal fatsoenlijk door kunnen rijden.


Iemand interesse in 20 euro korting bij Louis.nl bij minimale besteding van 100 euro? Ik heb hier een zwik kortingsbonnen liggen die tot 22-03-2020 geldig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan