Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Misschien links met een tywrap ff vastzetten? Ziet er verder wel goed uit :t
De kwaliteit valt weer niet tegen uit China, maar ik snap die linkerkant niet. :Y
Op mijn G310R zat een spatbordje, maar een hele kleine. De G310GS dus alleen een spatschermje.
In beide gevallen was de rugzak dan na een regenbui zeik en zeiknat.
Ik denk dat de automobilisten een mooie watershow kregen. _O-

Op de foto van de verkoper staan beide motoren en in het geval van de GS zit ook het spatschermpje er nog op. :?

Dinsdag naar Hyperpro in Werkendam, misschien heb ik hem dan nodig als het regent. Liever droog over. :]
 
Leuke mod @Worldbeater !

Ben toch net even bevroren in de mist.. manmanman.. van de luxe handvatverwarming naar me XT brommer zonder iets! brrrr
:W
Ik dacht dat er een advertentie onder het @linkje stond. :9~
Weer wat geleerd over het nieuwe forum. _O-

En je haalt mij de woorden uit de mond, wat een kou vanochtend vroeg in de mist.
De Euromast kon je niet eens zien boven het restaurant. En bovenin de grond niet schat ik zo.
Ik was op de E-bike naar Het Havenziekenhuis. Ging bijna dood. Op de fiets dan. :+:+

Gisteren was het beter, ging van hetzelfde weer uit vandaag.
Wilde eigenlijk begin van de middag de S1000RR ook weer eens starten voor een rondje Maasvlakte.
De enige rit was het ophalen in Leiderdorp, langs Hyperpro en naar huis.
Misschien maandag dan, dinsdag, woensdag en donderdag zit ik al vol.

Het leven van een werkeloze gaat niet over rozen. Nergens tijd voor. _O-
 
.
oef jij die-hard :)
Dan is een auto stiekem wel lekker hoor met stoelverwarming enz
groet
Sebas
Nu bij Action, een dikke verwarmde stoelmat voor €12.95 met standje 30 Watt en 45 Watt.
Uiteraard niet zo mooi als ingebouwd, maar zag er toch solide uit.

Net bij Big Bazaar in Rotterdam een massief stalen aluminium slotje gekocht voor €6,95.
Geen ART4 uiteraard :P , maar beter dan alleen een stuurslot en slechts 75 gram voor in de pocket. :9

20181116_115733.jpg


Op mijn laptop is dit de ware grote. :Y (Duimpje meten)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het niet eens worden over nieuwe winterhandschoenen. 8)7
De laatste tijd toch wel koude handen, waar ik voorheen gewoon het hele jaar doorreed met dezelfde outfit. :$

Mooie handschoenen zijn best wel prijzig. Voorlopig maar even dit bekijken. _O-

 
Mogguh, tijd heel druk geweest!
Hoe is het hier dan? Zie weinig mensen rondrijden... Heb toch even in de OP gekeken welke er rijden en in me geheugen welke ik zie ...
Word weer wat frisser... Wie rijden er nog echt hier??

vraagje. mensen hier een goede telefoonhouder voor op de motor ? Heb zelf een S9. Voor navigatie doeleindesss!
Bedankt!

:W

Ik gebruik de X grip ook. Geniaal ding. Heb een adapter op mijn Suzuki en op de Honda. Kan 'm dus snel op beide gebruiken. Telefoon gaat nergens heen in dat ding :)

Even checken of je de locatie van de foto hierboven gelijk herkend. :+:+
Als ik snel genoeg was geweest om de afbeelding te bekijken waarschijnlijk wel :+
"
Eh...dat ging niet goed!
Je hebt geen permissie om deze pagina te bekijken of deze actie uit te voeren.
"

Ik kan het niet eens worden over nieuwe winterhandschoenen. 8)7
De laatste tijd toch wel koude handen, waar ik voorheen gewoon het hele jaar doorreed met dezelfde outfit. :$

Mooie handschoenen zijn best wel prijzig. Voorlopig maar even dit bekijken. _O-


Lol. Ik ging gister ook kapot van de koude handjes.... :+
Wordt inderdaad weer tijd voor de verwarmde!

Vorig jaar in de koudste tijd gingen die dingen stuk en hebben ze maanden in Italië gelegen voor reparatie.
Italianen zijn blijkbaar niet zo rap.
Dus ik kreeg ze terug toen het 20 graden was :+ Zo fijn. Hopen dat ik er dit jaar wel met de juiste temperaturen gebruik van kan maken _O-

Mooie handschoenen zijn prijzig, maar elke cent waard imo
 
Ook ik heb er nu pas last van, koude handen. Vroeger reed ik, net als Worldbeater gewoon het hele jaar door met dezelfde spullen.
Gisteren, toen ik thuis kwam met het Zedje had ik er last van, voor het eerst eigenlijk...
Maar goed, het was eenmaal thuis zo weer over.
20181117_121525_resized.jpg20181117_114501_resized.jpg20181117_120741_resized.jpg20181117_120811_resized.jpg20181117_121557_resized.jpg
Denk wel dat het het laatste ritje was, ze zijn weer aan het strooien hier.-O-
 
Mooie handschoenen zijn prijzig, maar elke cent waard imo
Ja, dat dacht ik ook, maar >100 euro vind ik toch wel wat voor een stukje leer/textiel. :+

Ik ga even de moffen testen. :')

Apart dat die foto het niet doet van Berkel, de map staat openbaar.
Kan alleen even niet vinden waar je dat ook alweer kon instellen.
Bij een andere keer ging me dat vlotter af.
 
De eerste start van de GS vorige maand was uiterst vooruitstrevend, zo enthousiast.
Maar inmiddels is het toch weer gewoon de G310 configuratie. :P
Net gestart terwijl de brandstofpomp nog liep. Was even te snel.

Nu tien minuten wachten, want de vorige tien startpogingen met een halve minuut pauze waren kansloos.
Gelukkig enige ervaring met dit concept.

Komt goed, maar zit wel even op hete kolen.
Hier voorverwarming on board. :+:+

Edit. de accu toch te ver ontladen.. nu een uur wachten. Tijd voor het huishouden en de lunch. :Y


Morgen naar Hyperpro, dus moet het wel gelijk uitsluiten. :P

Anders daarna op de RR, de fysio in Berkel wacht na de poging straks niet.
 
Laatst bewerkt:
9
De eerste start van de GS vorige maand was uiterst vooruitstrevend, zo enthousiast.
Maar inmiddels is het toch weer gewoon de G310 configuratie. :P
Net gestart terwijl de brandstofpomp nog liep. Was even te snel.
:')

Komt goed, maar zit wel even op hete kolen.
Hier voorverwarming on board. :+:+

Edit. de accu toch te ver ontladen.. nu een uur wachten. Tijd voor het huishouden en de lunch. :Y


Morgen naar Hyperpro, dus moet het wel gelijk uitsluiten. :P

Anders daarna op de RR, de fysio in Berkel wacht na de poging straks niet.

Tja BMW, die van me vrouw moest altijd aan de lader anders starte die niet, echt zo BMW ding.


Net post NL maar eens gebeld, mijn pakket ligt al 4 weken bij de douane, zeg die vrouw heeft u geen mail gehad we missen gegevens, ehhhh nee anders had ik wel gereageerd.

Moest net van alles invullen met waarde verklaring wat er in zat enz, maar stond ook bij dat je een maand de tijd heb en het is een maand en dag geleden hoopt dat ze net zo traag zijn als altijd bij post nl en het er nog ligt, grrrr altijd gezijk met PostNL.

net ook een pakketje via een andere maatschapij ingeklaard binnen gekregen, wel via Post nl hier afgeleverd, maar inklaring via een andere en die is binnen 6 dagen uit Amerika hier dus het kan wel.

Zal nu wel dik moeten betalen en hopen dat het heel aankomt anders heb ik er niets aan :'):')
 
9
Tja BMW, die van me vrouw moest altijd aan de lader anders starte die niet, echt zo BMW ding.
Maar.. dit is geen boxer of F650 uit Duitsland.. O-):+

Ik kende het al van de vorige, deze éénpitter start gewoon niet als je nèt iets fout doet.
Zoals ik vanochtend zelf te snel op de startknop drukte terwijl de brandstofpomp nog niet klaar was.
Niet ècht foolproof materiaal. :+

Even in de gaten houden verder. Tien keer starten is lege accu. :')
Met de G310R wel lagere temperaturen gehad dan nu met de G310GS. :X

Maar vanmiddag weer lekker 40 kilometer gereden na het opladen van de accu.
Wat rijdt het dingetje toch fijn. :Y

Thuis wel even de olie ververst bij +/- 450 kilometer.





Het aantal metaalsplinters is minder dan bij de G310R bij 2.400 kilometer.
Maar de olie was wel al goed zwart.

Nu weer verder met inrijden en op naar de 1.000 km beurt bij de BMW dealer. :Y:]
Net post NL maar eens gebeld, mijn pakket ligt al 4 weken bij de douane, zeg die vrouw heeft u geen mail gehad we missen gegevens, ehhhh nee anders had ik wel gereageerd.

Moest net van alles invullen met waarde verklaring wat er in zat enz, maar stond ook bij dat je een maand de tijd heb en het is een maand en dag geleden hoopt dat ze net zo traag zijn als altijd bij post nl en het er nog ligt, grrrr altijd gezijk met PostNL.

net ook een pakketje via een andere maatschapij ingeklaard binnen gekregen, wel via Post nl hier afgeleverd, maar inklaring via een andere en die is binnen 6 dagen uit Amerika hier dus het kan wel.

Zal nu wel dik moeten betalen en hopen dat het heel aankomt anders heb ik er niets aan :'):')
Met die pakketten lijkt het inderdaad net een loterij.
En zo te zien heb jij prijs. '(
 
Laatst bewerkt:
Maar.. dit is geen boxer of F650 uit Duitsland.. O-):+

Ik kende het al van de vorige, deze éénpitter start gewoon niet als je nèt iets fout doet.
Zoals ik vanochtend zelf te snel op de startknop drukte terwijl de brandstofpomp nog niet klaar was.
Niet ècht foolproof materiaal. :+

Even in de gaten houden verder. Tien keer starten is lege accu. :')
Met de G310R wel lagere temperaturen gehad dan nu met de G310GS. :X

Maar vanmiddag weer lekker 40 kilometer gereden na het opladen van de accu.
Wat rijdt het dingetje toch fijn. :Y

Thuis wel even de olie ververst bij +/- 475 kilometer.





Het aantal metaalsplinters is minder dan bij de G310R bij 2.400 kilometer.
Maar de olie was wel al goed zwart.

Nu weer verder met inrijden en op naar de 1.000 km beurt bij de BMW dealer. :Y:]
Met die pakketten lijkt het inderdaad net een loterij.
En zo te zien heb jij prijs. '(


Zet jij en andere de motor nog in de winter conserveer?

Ik heb me motor van het weekend in de tectyl gezet zodat die van het voorjaar weer een beetje netjes uitkomt hoop ik.
 
Zet jij en andere de motor nog in de winter conserveer?

Ik heb me motor van het weekend in de tectyl gezet zodat die van het voorjaar weer een beetje netjes uitkomt hoop ik.
Nog nooit gedaan en over het algemeen heel goed uitgekomen.
Wel regelmatig spuit ik e.a. in met siliconenspray. Maar dat is er met een enkele regenbui al af. :Y

ACF50 lijkt me wel mooi spul. Tectyl is wel de beste/meest geruststellende en permanente oplossing tot de lente. :9
 
Nog nooit gedaan en over het algemeen heel goed uitgekomen.
Wel regelmatig spuit ik e.a. in met siliconenspray. Maar dat is er met een enkele regenbui al af. :Y

ACF50 lijkt me wel mooi spul. Tectyl is wel de beste/meest geruststellende en permanente oplossing tot de lente. :9
Tectyl is wel goed, maar veel lastiger te verwijderen in de zomer. ACF50 spuit je er weer vrij makkelijk af. Je moet het alleen soms wat herhalen.
Ik zou voor ACF50 gaan als ik jou was.
 
Ik heb nooit iets ingespoten, en elke dag na het rijden hem gewoon afgespoeld met koud water ... heeft ook altijd geholpen,
tuurlijk de motor is 35k km ouder .. en dat is te zien ....

:W
 
Ik kan het niet eens worden over nieuwe winterhandschoenen. 8)7
De laatste tijd toch wel koude handen, waar ik voorheen gewoon het hele jaar doorreed met dezelfde outfit. :$

Mooie handschoenen zijn best wel prijzig. Voorlopig maar even dit bekijken. _O-

Hebbie daar toevallig een linkje van? Denk dat dat ook wel wat is voor op de scootah...
 
Ook ik heb er nu pas last van, koude handen. Vroeger reed ik, net als Worldbeater gewoon het hele jaar door met dezelfde spullen.
Gisteren, toen ik thuis kwam met het Zedje had ik er last van, voor het eerst eigenlijk...
Maar goed, het was eenmaal thuis zo weer over.
Bekijk bijlage 1339220Bekijk bijlage 1339221Bekijk bijlage 1339222Bekijk bijlage 1339223Bekijk bijlage 1339224
Denk wel dat het het laatste ritje was, ze zijn weer aan het strooien hier.-O-
Ziet er goed uit :t Hier nu ook al flink aan het strooien geweest, denk niet dat de brommerts nog uit de schuur komen... :N
 
9


Tja BMW, die van me vrouw moest altijd aan de lader anders starte die niet, echt zo BMW ding.


Net post NL maar eens gebeld, mijn pakket ligt al 4 weken bij de douane, zeg die vrouw heeft u geen mail gehad we missen gegevens, ehhhh nee anders had ik wel gereageerd.

Moest net van alles invullen met waarde verklaring wat er in zat enz, maar stond ook bij dat je een maand de tijd heb en het is een maand en dag geleden hoopt dat ze net zo traag zijn als altijd bij post nl en het er nog ligt, grrrr altijd gezijk met PostNL.

net ook een pakketje via een andere maatschapij ingeklaard binnen gekregen, wel via Post nl hier afgeleverd, maar inklaring via een andere en die is binnen 6 dagen uit Amerika hier dus het kan wel.

Zal nu wel dik moeten betalen en hopen dat het heel aankomt anders heb ik er niets aan :'):')
Pakket ligt niet bij de douane :N Dat ligt gewoon in een sorteercentrum van PostNL. Maar doordat zij een aangifte doen bij de douane voor de invoer van de gehele zending (allemaal deelzendingen bij postzendingen) krijgen zij de aangifte retour omdat ze dus gegevens missen om de aangifte af te kunnen handelen (of wellicht een waarde te kunnen checken, controleren of er een juiste aangifte gedaan is). Daardoor duurt het dus langer, en als PostNL weer eens loopt te kutviolen door jou geen bericht te sturen dat ze gegevens nodig hebben, gaat het alleen nog maar langer duren. PostNL, wat een schijtbedrijf is dat toch... :r
 
Laatst bewerkt:
Tectyl is wel goed, maar veel lastiger te verwijderen in de zomer. ACF50 spuit je er weer vrij makkelijk af. Je moet het alleen soms wat herhalen.
Ik zou voor ACF50 gaan als ik jou was.
Dat hou ik al jaren in de gaten, maar vind het nog steeds te duur. _O-:$

Maar met de nieuwe motor zou ik er wel even aan moeten geloven. :Y

Ik heb nooit iets ingespoten, en elke dag na het rijden hem gewoon afgespoeld met koud water ... heeft ook altijd geholpen,
tuurlijk de motor is 35k km ouder .. en dat is te zien ....

:W
Het is wel fijn als je daarna droog kan stallen. :)


Hebbie daar toevallig een linkje van? Denk dat dat ook wel wat is voor op de scootah...
Klikkerdeklik.:Y

Ik heb net bijna spontaan een paar BMW gore-tex handschoenen gekocht van €183,00.
Koude handen werd daar gewoon binnen een paar seconden gewoon vanzelf warm. :}

Maar ook nog even Ebay checken na het dealerbezoek. Niet teveel spaargeld uitgeven zonder inkomsten. O-)
 
Vanochtend wilde ik om 7.45 naar Hyperpro, maar het zat wederom tegen met het GSje. O-)


Wel mooi uitzicht zo voor de deur. :')

Na drie kwartier wilde ze starten en was ik uiteindelijk maar een kwartier later in Werkendam. :}
Ze hadden me daar niet zo snel verwacht na mijn telefoontje iets voor half negen.
 
Binnen het half uur zat de schokbreker achter er al op. :}





Andere voorveren erbij met wat dikkere olie. Dan is voor~achter helemaal in balans. *O*

Màn màn màn.. /Rob geus :+ wat een verschil weer met de originele vering waar ik ondertussen al aan gewend was.
In de bebouwde kom deint de motor helemaal niet meer, op de snelweg zakt ze minder diep in de veren - comfortabel solide gedrag.
Ik reed op de snelweg nog over een partij spoorvorming + veel hobbels, de vering slikte alles zonder onbalans aan het rijwielgedeelte door te geven.
En de stuurprecisie is enorm gestegen, het lijkt in de bocht wel een sportmotor. Het rijwielgedeelte wil nu gas bij na de apex. :9
 
Laatst bewerkt:
Paul Klop van Hyperpro is een dikke aanrader dus. ;)
Beste investering die er in iedere motorfiets gedaan kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan