Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Precies, zo sta ik er ook in. Je leert een beetje de mens achter de posts kennen.
Ook ik heb hier wel eens foto's van m'n kat geplaatst denk ik, en van andere hobby's.
Of verbouwingsfoto's toen ik de garage aan het uitbreiden was met een aanbouw, omdat ik het niet kan laten motorfietsen te kopen, waar ik eigenlijk geen ruimte voor heb... :+ En toch doe..

Over muziek, ik heb eigenlijk net zo'n gevarieerde smaak als de meesten hier. Eigenlijk metal liefhebber, maar ik draai muziek naar hoe ik me voel.
Dus heb ook de Pixies, Lou Reed, Frank Zappa, The Chameleons, The Cure, zelfs cd's van Charly Parker hier staan.
Even lekker off-topic gaan nu, ik heb 2 weekjes geleden een oude tattoo laten opknappen met het logo van 1 van de oude rockbands.
Motorhead. Lemmy still rules!
Lemmy, van roadie tot rockstar en nam geen blad voor de mond.

TDM staat er ook weer picobello bij, gelijk de remblokjes vervangen.

IMG-20210420-WA0001.jpeg
 
Morgen nog een vroege dienst, ff kijken met welk voertuig ik dat ga doen. Heb daarna weekend, dus als het nog even dit weer blijft, zit er nog wel een ritje in :]

Was afgelopen zondag, zoals eerder vermeld nog even met de motor naar de arbeid gegaan. Rijd ik het Hartel kruis af, zie ik in mijn spiegel een fietser op de vluchtstrook fietsen :? Dus maar ff stoppen... Komt ie aangefietst, gast tussen schijndood en dood in, alleen had ie het zelf nog niet in de gaten...
Op de vraag wat ie op de snelweg deed, zei hij dat hij naar Rozenburg moest en het fietspad een stuk terug afgesloten was en hij hier naartoe geleid werd. Lijkt me stug, maar goed, gast kwam over dat ie de ballen er van snapte.
Hij ging uiteindelijk maar door langs de vangrails naar de eerstvolgende afslag. Ben er maar schuin achter gaan rijden en maar even aan het wuiven geweest naar achterop komende voertuigen om langzamer te laten rijden. Aardig wat toeterende auto's voorbij zien scheuren op de hoofdrijbaan, maar goed, gast is iig uiteindelijk weer terug het fietspad op gekomen. Wat een figuur was dat zeg... |(

Deze kwam ook niet erg empathisch over.
Op de servers van MF staat voor 96.9% onzin, en geld kost het jou in geen geval.
Of botter gezegd, een ander maakt zelf wel uit waar hij of haar zijn geld aan uitgeeft. :)

Het is gewoon een uitbreiding op de motor hobby. :9
Kantklossen kan altijd nog.

Helaas heb ik vrij weinig weekenden om te rijden.
Maar een keer doordeweeks afspreken lijkt me leuk. ;)

Nu blijft het bij dromen.. op MF.
Lekker ouwehoeren over ONZE hobby. :t

Nou, dan zal ik maar een keer mee moeten maar een circuitdag, if you can't beat Them, joint them!

Verkleed als pitspoes, of meer pitskater.
 
Nou, dan zal ik maar een keer mee moeten maar een circuitdag, if you can't beat Them, joint them!

Verkleed als pitspoes, of meer pitskater.
_O-

Gewoon zelf rijden. :t

Ik heb me al een beetje ingehouden.
Donderdag was ik op Zandvoort, en maandag weer.
Geen verhalen gepost. Dinsdag Assen. *O*

Ook niet meer van elke scheet sleutelen aan de motor. :+
 
_O-

Gewoon zelf rijden. :t

Ik heb me al een beetje ingehouden.
Donderdag was ik op Zandvoort, en maandag weer.
Geen verhalen gepost. Dinsdag Assen. *O*

Ook niet meer van elke scheet sleutelen aan de motor. :+

Ik weet niet of ik met mijn Appie circuit zou gaan rijden.
 
Ik weet niet of ik met mijn Appie circuit zou gaan rijden.
Je kan ook een hele dag achter een voorrijder aan in groep 1.
En dan zijn er binnen dat startersniveau verschillende groepen, van langzamer tijdens een toertocht op de zondagmiddag (ken je die nog :+ ) tot wat sneller.
Ze houden rekening met alle deelnemers.

Buiten deze beginnersgroep zijn er vijf aparte en steeds snellere groepen waarop je kan inschrijven.

Maar pas op!! Het kan verslavend zijn. ;)
 
Rondje midland circuit kan eigenlijk met elke motor. Ik heb daar zelfs 1200GS adventures rondjes zien maken (.....stapvoets _O- )
Op Assen vorig jaar was er een Hayabusa hoorde ik via MF.
Meneer kon het allemaal niet volgen, "zijn motor was te zwaar voor het circuit."
Een 125cc reed nog sneller. :+

Heeft de hele dag in zijn uppie achter een voorrijder gereden.
Nou.. ook prima. :t
 
Net is er een pakket bezorgd via Trunkrs :? concurrent van DHL etc.
Nou helemaal prima.

Ik hoef dit jaar geen olie meer te kopen. Denk ik. :+

PSX_20210421_202218.jpg
 
Je kan ook een hele dag achter een voorrijder aan in groep 1.
En dan zijn er binnen dat startersniveau verschillende groepen, van langzamer tijdens een toertocht op de zondagmiddag (ken je die nog :+ ) tot wat sneller.
Ze houden rekening met alle deelnemers.

Totdat je er een lamzak bij hebt zitten die vindt dat zijn R1 veel harder moet en besluit je in te halen en af te snijden in een bocht in een groep waar je niet mocht inhalen en je zelf in de grindbak verdwijnt :X :X :X :X :X


:+ Voor mij was dat gelijk einde oefening 'leuk circuit rijden'

Scheelt wel een hoop centen :P

@martijn76 mooie foto's! Ziet eruit alsof je het vaker doet :P
 
Totdat je er een lamzak bij hebt zitten die vindt dat zijn R1 veel harder moet en besluit je in te halen en af te snijden in een bocht in een groep waar je niet mocht inhalen en je zelf in de grindbak verdwijnt :X :X :X :X :X
Ja... dat is goed klote.. maar inderdaad niet de bedoeling.

Ik las eerst dat hij in de grindbak belande.
Dat was wel karma geweest..
Ik hoop dat hij gelijk naar huis mocht. :X

Op welke motor was je toen?
 
Tja zijn zat malloten op het circuit.
Heb er zelf ook een voor zijn donder gereden, die ging ineens naar de buitenbocht en remmen ofzo, dus die goze had daarna het een en ander gebroken.

Een keer een bijna in mijn stuur omdat die ineens helemaal van ze lijn afschoot, moet uitwijken over de curves en stukje zand.

Stuiterbal mee gemaakt in groep 4 die dacht dat die rossi was, iedereen in na de sessie naar de organisatie gegaan en mede gedeeld dat die jonge heel snel weg moest wezen. Rest van de dag zat die in groep 1.

Worden zat fouten gemaakt op het circuit door van te voor verkeerd inschatten.
Tevens doet de organisatie niets meer kwa controlle en veiligheid van motor en rijder.
Ze vangen meer geld maar nemen minder verantwoording vind ik.
 
Tja zijn zat malloten op het circuit.
Heb er zelf ook een voor zijn donder gereden, die ging ineens naar de buitenbocht en remmen ofzo, dus die goze had daarna het een en ander gebroken.

Een keer een bijna in mijn stuur omdat die ineens helemaal van ze lijn afschoot, moet uitwijken over de curves en stukje zand.

Stuiterbal mee gemaakt in groep 4 die dacht dat die rossi was, iedereen in na de sessie naar de organisatie gegaan en mede gedeeld dat die jonge heel snel weg moest wezen. Rest van de dag zat die in groep 1.

Worden zat fouten gemaakt op het circuit door van te voor verkeerd inschatten.
Tevens doet de organisatie niets meer kwa controlle en veiligheid van motor en rijder.
Ze vangen meer geld maar nemen minder verantwoording vind ik.
Ik begrijp dat er wel eens wat gebeurd, en die dingen die jij hebt meegemaakt zijn ook echt. :Y
Zelf zie ik het wat minder negatief in, of het komt wat zwart/wit over.

In groep vier vorig jaar merkte ik dat er daar juist meer mensen rijden die weten wat ze doen.
Maar je zal er inderdaad maar net eentje hebben die het voor de rest verpest. :X
In de middengroepen niet met meerdere rijders bij elkaar rijden scheelt alvast een berg.

Over het algemeen vind ik de omstandigheden en de inzet van de mensen rond de baan voortreffelijk. :)
 
De technische keuring maandag was wel een lachertje.. maar daar hou ik van. :+ _O-
 
Vorige week ook een kettingspanner van AliExpress gemonteerd.
De originele Lightech is ±€174,00 duurder. O-)

DSC_4157.jpg

Ik was wel blij met de pas gekochte verfstripper van de Action.
Voor dat tientje kon ik de achterbrug even goed heetstoken, en dan nog met een plankje hout en hamer de spanner er in slaan. _O-
De kettingspanner was 0.2 mm breder dan de rail van de achterbrug.
Het zit nu wel superstrak. :}

De ketting spannen vind ik nu een stuk makkelijker, hele fijne klikjes en goed afleesbare schaal.
 
Ja... dat is goed klote.. maar inderdaad niet de bedoeling.

Ik las eerst dat hij in de grindbak belande.
Dat was wel karma geweest..
Ik hoop dat hij gelijk naar huis mocht. :X

Op welke motor was je toen?

Ik zal het verhaal hier vast wel eens eerder hebben verteld maar;
Reed toen op mn eerste. Honda CBR600F uit 1993.
Geinig ding, maar veel gezeik mee gehad, technisch gezien.

Meneer werd alleen even toegesproken door de organisatie. En dat was nadat mijn ex daar de boel op stelten had gezet omdat er niks mee gedaan werd _O-
Zoals mick zei, soms heb je het idee dat de organisatie er zit voor de centen en niet de mensen op het circuit.
Meneer mocht gewoon doorrijden, hij en z'n vrienden vonden het erg grappig blijkbaar en maar gezeur. Het was mijn fout, had ik maar moeten doorrijden :Z Organisatie vond dat het na het toespreken van meneer afgedaan was.

Ik heb toen nog een aantal rondes met een instructeur alleen gereden. Dat was op zich nog wel fijn en leuk. Maar mn vertrouwen was weg en de angst voor mensen die achter me rijden was geboren :)
Reden waarom ik nu nog steeds liever niet met mensen achter me rij die ik niet ken. Dus of ik rij achteraan, of ik rij liever niet in een groep.

Ik vind het wel jammer. Ik kan nooit meer zo vrij rijden als dat ik daarvoor deed.
Dit volgende klinkt waarschijnlijk heel sneu, maar dat boeit me vrij weinig. En de mensen die liever enkel en alleen over Voorne putten en motorrijden willen lezen moeten maar even elders kijken :+ ik wil alleen maar meegeven wat dat nu nog steeds met me doet en dat terwijl het al heel wat jaren geleden gebeurt is op het circuit.
2 jaar geleden gingen we de Stelvio pas rijden. Ik wilde dat echt mega graag vanwege het uitzicht en omdat het er wel 1tje is om van het lijstje af te strepen.
Onderaan de pas klapte ik dicht. Volledig in paniek omdat ik niet wist hoe druk het was op de pas.
In mijn hoofd ging alleen maar "Stel je voor dat er mensen zijn die mij te langzaam vinden rijden, me inhalen en iets geks doen en het gaat fout" wat compleet een irreeele angst is, dat weet ik maar zeg dat maar tegen je brein die overuren draait op zo'n moment.
Afin, uiteindelijk tranen weggeveegd, m'n helm opgezet na een plaspauze, 10x diep adem gehaald en knop om en gaan.
Enkel en alleen focussen op de bochten.
Halverwege kwam de bewustwording dat het niet zo druk was op de pas en we dus redelijk het rijk voor ons alleen hadden.
Eenmaal boven een verademing en megatrots op mezelf. Want voor mij was dat echt een overwinning. Niet omdat de pas zo moeilijk is om te rijden, maar omdat ik m'n angst voor even uit kon schakelen of in ieder geval niet de baas over mij liet zijn op dat moment :)

Dus denk alsjeblieft vooral ook aan anderen vwb regels. Ze zijn er niet alleen voor jou maar ook voor een ander. En je kan iemand echt met iets levenslangs opzadelen (mentaal en/of fysiek)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan