Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Nou, wat jij makkelijk vind zeg... Ik vind zoveel, maar kan er niks mee.
Helaas ben ik te ouderwets voor dit soort dingen, zie door de bomen het bos niet meer helaas.
Ik weet dus echt niet hoe ik dat Garmin Nuvi ding kan updaten.
Als je hem op de computer aansluit krijg je de mappen te zien.
Daar zit ook de kaart bij, dus die kan je vervangen. Hier onder meer uitleg, stukje Nota's open klikken..

 
Laatst bewerkt:
@Ghetto Bassie , als je de OP ooit nog eens aanpast, de grap heeft nu wel lang genoeg geduurd O-)

Suzuki.jpg
En wat wil je precies aangepast hebben, de tekst, of het plaatje, of beide?
 
Als je hem op de computer aansluit krijg je de mappen te zien.
Daar zit ook de kaart bij, dus die kan je vervangen. Hier onder meer uitleg, stukje Nota's open klikken..

Nou, ik heb hem aangesloten op de computer, openstreetmap staat aan, maar mappen zie ik niet.
Kaart dus ook niet. Laat ook maar, anders ben ik weer de hele dag bezig, om alleen maar pislink te worden.
 
Nou, ik heb hem aangesloten op de computer, openstreetmap staat aan, maar mappen zie ik niet.
Kaart dus ook niet. Laat ook maar, anders ben ik weer de hele dag bezig, om alleen maar pislink te worden.
Via mijn computer zie je misschien een verwisselbare schijf??
Hij kan ook even geactiveerd moeten worden via schijfbeheer als die inactief staat.
Of als er een los kaartje in zit kan je het ook proberen via een kaartlezertje?
Of een andere USB poort proberen als er geen apparaat aangekoppeld wordt.
Een paar minuten wachten helpt soms ook. O-)
 
De usb poort waar die op staat werkt gewoon. Werd ook gelijk herkend door m'n anti-virus programma die de navi op visussen controleerde.
En hij heeft zeker 10 min aan de computer gehangen, dus gewacht heb ik wel. Kaartlezer heb ik niet, en de rest wat je me verteld kan ik niet veel mee, ben helemaal niet goed met computers..
 
De usb poort waar die op staat werkt gewoon. Werd ook gelijk herkend door m'n anti-virus programma die de navi op visussen controleerde.
En hij heeft zeker 10 min aan de computer gehangen, dus gewacht heb ik wel. Kaartlezer heb ik niet, en de rest wat je me verteld kan ik niet veel mee, ben helemaal niet goed met computers..
Welke Windows versie??
Normaal zou de computer vragen wat je wil zodra je de Garmin aansluit. openen/verkennen bijvoorbeeld.
Heb je voor de virusscanner gekozen?

Maar als hij dus wel aangekoppeld is zoals je zegt..
Dan hoef je alleen nog via het mapsymbool op de computer of via 'mijn computer' - waar je alle schijfstations kan zien - de map te openen op de Garmin - net zoals je een bestand op de harde schijf opent.
Dan het bestand met de kaart opzoeken, copie maken via de rechtermuisknop en plakken op je computer (back-up voor de zekerheid). Daarna volgens de eerdere beschrijving dit bestand op de Garmin vervangen voor de Open Street Map.

Maar er is altijd een risico dat je iets fout doet en e.a. helemaal niet meer werkt. O-)
 
.

En hoe is de dag verlopen?
Ja super, remmen zijn nog niet 100% maar goed dan maar wat minder remmen.

Af mogen sluiten met 2 sessies les geven aan een mede rijder die had super veel geleerd en was echt super blij, dus dat vond ik wel leuk en een tijd van 2.10. met de oude sv haha 190km top op rechte stuk.

Remmen even na kijken en als die weer 200% zijn, zal het nog beter gaan.

De brigestone bt achterband heeft het prima gehouden, was verbaast geen momentje gehad, super stabiel.

Smaakt naar meer :)
 
Welke Windows versie??
Normaal zou de computer vragen wat je wil zodra je de Garmin aansluit. openen/verkennen bijvoorbeeld.
Heb je voor de virusscanner gekozen?

Maar als hij dus wel aangekoppeld is zoals je zegt..
Dan hoef je alleen nog via het mapsymbool op de computer of via 'mijn computer' - waar je alle schijfstations kan zien - de map te openen op de Garmin - net zoals je een bestand op de harde schijf opent.
Dan het bestand met de kaart opzoeken, copie maken via de rechtermuisknop en plakken op je computer (back-up voor de zekerheid). Daarna volgens de eerdere beschrijving dit bestand op de Garmin vervangen voor de Open Street Map.

Maar er is altijd een risico dat je iets fout doet en e.a. helemaal niet meer werkt. O-)
Windows 10, en de virusscanner reageerd vanzelf als ik de Garmin op de computer aansluit.
Maar ik hoor het al, is te gecompliceerd voor me. En ik hou de oude kaart wel, geen zin in een avond vol getob, en de kans dat ik het verkloot.
 
Windows 10, en de virusscanner reageerd vanzelf als ik de Garmin op de computer aansluit.
Maar ik hoor het al, is te gecompliceerd voor me. En ik hou de oude kaart wel, geen zin in een avond vol getob, en de kans dat ik het verkloot.
Heb zelf zo oude garmin met update service.
Is garmin aansluiten, garmin programma openen ( wel eerst downloaden natuurlijk)
Garmin selecteren en dan komt er zelf al op het scherm of er een update is van de kaarten of niet.

Basecamp enz vind ik echt waardeloos.
Zelf routes maken is echt zo langdurig traject en gaat bij mij ook vaak niet goed.

Dus zet er of standaard routes (gpx) bestanden in of rij gewoon van a naar b.

Begrijp dat tom tom veel gebruiksvriendelijker is maar geen ervaring mee met motor navi.
 
@mick85 Tommie werkt super. Heb zelf al 3 routes gemaakt op de browser, in de telefoonapp. En wordt allebei automatisch gesynct met me tomtom! 👍👍
Maar ik ken Garmin weer niet...
 
Windows 10, en de virusscanner reageerd vanzelf als ik de Garmin op de computer aansluit.
Maar ik hoor het al, is te gecompliceerd voor me. En ik hou de oude kaart wel, geen zin in een avond vol getob, en de kans dat ik het verkloot.
Volgens mij moet je "basecamp" downloaden van garmin zelf, daar kan je kaart updaten :)
 
Even gekeken.

Garmin Express doet de navi update.

Basecamp kan alleen de kaarten uit de navi halen en routes in importeren enz.
Okey, volgens mij kan ik bij mij in basecamp mijn device en evt kaarten updaten. Zal van de week nog wel eens kijken voor je 👍
 
Okey, volgens mij kan ik bij mij in basecamp mijn device en evt kaarten updaten. Zal van de week nog wel eens kijken voor je 👍
Niet als de Navi wat ouder is en je geen nieuwe kaarten meer mag van de USA.
Het bestand op het kaartje vervangen is dan de weg. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Een suzuki gt750 3 cilinder 2-takt. Hier heb ik er een topic over Suzuki GT750. Heb daarnaast ook nog een Suzuki gt250 dat is dan wel een 2 cilinder 2t en nog wat 2t brommers :)

Jij hebt een jawa 2t 2cilinder zie ik, voor de rest nog andere 2ten? Vind ze zelf ook geweldig!
avatar op de hilseweg opgenomen toevallig.

Wel leuk steeds meer abbenbroekkers
 
Niet als de Navi wat ouder is en je geen nieuwe kaarten meer mag van de USA.
Het bestand op het kaartje vervangen is dan de weg. :)
Ik kon zo nieuwe kaarten krijgen van Garmin Express voor de Nuvi van me. Die Nuvi is al redelijk bejaard, maar het kon wel.
Alleen, bij Garmin vroegen ze naar een betaling, geen probleem verder, maar dat kon alleen met een creditkaart van Visa, of Mastercard.
Laat ik nou geen creditcard hebben, wil ik niet ook. Hadden ze Paypal nodig, was het goed gekomen.
 
Ik kon zo nieuwe kaarten krijgen van Garmin Express voor de Nuvi van me. Die Nuvi is al redelijk bejaard, maar het kon wel.
Alleen, bij Garmin vroegen ze naar een betaling, geen probleem verder, maar dat kon alleen met een creditkaart van Visa, of Mastercard.
Laat ik nou geen creditcard hebben, wil ik niet ook. Hadden ze Paypal nodig, was het goed gekomen.
Maar het hoeft dus niet. Via Open Street Maps of een Torrent file heb je in minuten zo de nieuwste kaart gratizz.
Misschien een helpende hand bij de buurvrouw.. of gooi hem deze kant op. :+
 
Een suzuki gt750 3 cilinder 2-takt. Hier heb ik er een topic over Suzuki GT750. Heb daarnaast ook nog een Suzuki gt250 dat is dan wel een 2 cilinder 2t en nog wat 2t brommers :)

Jij hebt een jawa 2t 2cilinder zie ik, voor de rest nog andere 2ten? Vind ze zelf ook geweldig!
Ja een kawasaki S3 400cc triple, erg leuk speelgoed!
(en nog een AJS 18s 500cc en een matchless G3L 350cc 4 takt ploffers)
 
Ja klopt!

Sleutel al wel +10jaar daar in de buurt, vroeger met de brommers. Ben alleen sinds kort wat actiever op het forum :)
Dan heb ik je wellicht al eens voorbij zien komen, je rijd ook regelmaatig met de XR600 rond het dorp denk ik (op 1 wheel)
 
Maar het hoeft dus niet. Via Open Street Maps of een Torrent file heb je in minuten zo de nieuwste kaart gratizz.
Misschien een helpende hand bij de buurvrouw.. of gooi hem deze kant op. :+
Als je me helpen wil ermee, kom ik wel jouw kant op met die Nuvi.
Ik ben namelijk 2 weken vrij, dus als dat kan, stuur je me maar een PB erover.
Ik ben je zeer dankbaar. Net als toen je me met de ZRX hebt geholpen. Dat was geen pretje, vanaf Groningen door de regen naar huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan