Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

niet vergeten om aan het eind van die scheur een gaatje te boren


ik heb nog wel glasvezel mat en 1 component van de epoxyhars. Andere tubetje kan je bij schilderzaak op de oberonweg kopen ( of alles natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond even in Rotterdam geweest
20211111_200543.jpg
 
Even tussendoor...
Ik vind hoop fora de ABS cleaner en cement voor scheuren.

Of gewoon deze variant, en dan eventueel binnenin gaas met epoxie...

Ik zoek verder maar mensen hiermee ervaring?

 
Mogguh :W

Ik heb de Cuore laten checken bij de dealer, er kwamen nog wel een paar dingetjes aan het licht die ik gefixt wil hebben. Waaronder ook een paar (kleine) roestplekken die nog niet zo ernstig zijn, maar ik wel weggewerkt wil hebben.
Zal een stukkie coating weg moeten halen en de delen mooi blank moeten schuren en opnieuw in de coating moeten zetten. Zie veel anti roest spuitbussen of kannetjes waarbij de boel overschilderbaar is, maar wat ik veel onder auto’s zie is die wat “dikkere” coating.

Nu heb ik weinig/geen ervaring ermee, dus is mijn vraag… Zijn er hier die wat ervaring hebben en weten wat voor slijpschijven en anti roest en coating ik het beste kan gebruiken?
 
Antiroest coating ben ik zeer tevreden met Owatrol. Nadeel het duurt lang voor het droog ien overrschilderbaar is. Heb het kruipruimte rooster mee gedaan wat bij ons haast altijd nat is. Roest stopt.
 

Bijlagen

  • Owatrol.jpg
    Owatrol.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Bij mijn oude barrel gebruikte ik hammerite
Mogguh :W

Ik heb de Cuore laten checken bij de dealer, er kwamen nog wel een paar dingetjes aan het licht die ik gefixt wil hebben. Waaronder ook een paar (kleine) roestplekken die nog niet zo ernstig zijn, maar ik wel weggewerkt wil hebben.
Zal een stukkie coating weg moeten halen en de delen mooi blank moeten schuren en opnieuw in de coating moeten zetten. Zie veel anti roest spuitbussen of kannetjes waarbij de boel overschilderbaar is, maar wat ik veel onder auto’s zie is die wat “dikkere” coating.

Nu heb ik weinig/geen ervaring ermee, dus is mijn vraag… Zijn er hier die wat ervaring hebben en weten wat voor slijpschijven en anti roest en coating ik het beste kan gebruiken?
 
Iemand dit nog hebben? Twee flesjes en toevoer slangetje etc. Ik heb het ooit verkregen bij een uithouding race maar gebruik ut niet.

Stuur maar pb.

20211118_163204.jpg
 
Mogguh :W

Ik heb de Cuore laten checken bij de dealer, er kwamen nog wel een paar dingetjes aan het licht die ik gefixt wil hebben. Waaronder ook een paar (kleine) roestplekken die nog niet zo ernstig zijn, maar ik wel weggewerkt wil hebben.
Zal een stukkie coating weg moeten halen en de delen mooi blank moeten schuren en opnieuw in de coating moeten zetten. Zie veel anti roest spuitbussen of kannetjes waarbij de boel overschilderbaar is, maar wat ik veel onder auto’s zie is die wat “dikkere” coating.

Nu heb ik weinig/geen ervaring ermee, dus is mijn vraag… Zijn er hier die wat ervaring hebben en weten wat voor slijpschijven en anti roest en coating ik het beste kan gebruiken?

Gewoon een niet te grove lamellenschijf p120 op je haakse slijper daarna ontvetten (motip remmenreiniger en een lamellenschijf heb ik nog wel voor je) en daarna een coating van motip er op (bij wiveco hebben ze dat wel).
Unterbodenschutz-Bitumen-500ml.jpg
 
Laatst bewerkt:
Antiroest coating ben ik zeer tevreden met Owatrol. Nadeel het duurt lang voor het droog ien overrschilderbaar is. Heb het kruipruimte rooster mee gedaan wat bij ons haast altijd nat is. Roest stopt.

Owatrol idd, gebruikte ik gemengd met oranje menie om het nieuwe chassis van mijn 2cv te conserveren.
Daarna dikke laag bodysafe er op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan