Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

De pompen bij mij om de hoek hebben alleen E10 en diesel (Berkman bij de molen en Tamoil bij Troost), de Tango heeft ook alleen maar E10 en diesel.

Voor de huidige auto’s hoef ik me geen zorgen om te maken, over een jaar of 3 komt er pas eentje die E10 meuk niet kan hebben. De MT07 zal op zich ook nog niet zo’n probleem zijn, maar de SP en de scootah (de laatste vnml ivm woon-werk) zijn niet geschikt, dus zal toch ff op zoek moeten naar een pomp met E5.
Ik tank blijkbaar al weken e10 zowel met de sv650 als de ww scooter honda x8r 1998, alles rijd nog steeds en brandstof leidingen zijn nog niet opgelost.
Je zou er anders ook een toevoeging bij kunnen gooien maar ja ik ga niet steeds mengen bij de pomp.
 
Zal ook zo gauw geen drama worden, maar ik wil dat drama wel voorkomen. Wilde eigenlijk met de SP sowieso al over op euro98, maar ik ga hier nog wel ff rondkijken dan.
Het seizoen is toch wel zo goed als voorbij, dus dat scheelt weer wat :P
 
Ik tank eigenlijk altijd V-power 98 van Shell in mijn motoren, al jaren. Maar goed, ik heb dan ook alleen de wat oudere carburateur fietsen.
Ik moet geen gezeur hebben met kapotte rubbers en leidingen..
Trouwens, er zit tussen Geervliet en Heenvliet een redelijk grote Shell pomp, daar zou je kunnen gaan tanken natuurlijk, is niet zo ver van Spijkenisse af.
 
Ik tank eigenlijk altijd V-power 98 van Shell in mijn motoren, al jaren. Maar goed, ik heb dan ook alleen de wat oudere carburateur fietsen.
Ik moet geen gezeur hebben met kapotte rubbers en leidingen..
Trouwens, er zit tussen Geervliet en Heenvliet een redelijk grote Shell pomp, daar zou je kunnen gaan tanken natuurlijk, is niet zo ver van Spijkenisse af.
Ik denk dat Shell Heemraadlaan dichterbij is voor Ghetto Bassie.

Die Esso bij de Spijkenissebrug, heeft die geen 98 meer dan?
(Kom alleen bij Shell, tankpas van de baas, dus echt geen idee wat ze daar aanbieden) O-)
 
Ik denk dat Shell Heemraadlaan dichterbij is voor Ghetto Bassie.

Die Esso bij de Spijkenissebrug, heeft die geen 98 meer dan?
(Kom alleen bij Shell, tankpas van de baas, dus echt geen idee wat ze daar aanbieden) O-)
Ik ga morgen maar eens even bij de Esso kijken, moet de scootah toch weer volgooien. Scheelt dat ik de middagdienst heb, kan dat op het gemak even gedaan worden. De Shell kan ik na het afdroppen van de kids bij school even checken... :t
 
Dat klopt. Maar ik heb begrepen dat het afhankelijk is van het aantal pompen op een tankstation, ze moeten een bepaald percentage e5 en e10 leveren. Sommige gaan over op 98 premium, maar dat gaat alleen als ze voldoen aan de norm van het percentage. Ik heb begrepen dat Shell nog steeds 98 ethanolvrij levert, maar dan wel in de grotere stations. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk, ik moet het allemaal nog zien.
Er schijnen ook al additieven in de handel te zijn die de ethanol verminderen, of dat wat is moet ik ook nog het mijne van uitvinden.
 
Ik wil niet vervelend doen maar 95 en 98 is iets anders dan e5 en e10.
Je hebt nu dus 95/e5 en 95/e10
Weet ik, octaangehalte is ook wat anders, op het nieuws gaven ze aan dat euro95 E5 afgebouwd wordt naar E10 en dus na verloop van tijd alleen dat nog maar verkrijgbaar is. Kan zo gauw niet vinden welke code euro98 zou worden, wellicht dat dat de E5 gaat krijgen?


Edit: bron opreis.nl

Wat nu Euro 95 heet, wordt E10 of E5 waarbij het getal staat voor het percentage ethanol dat is bijgemengd. In de loop van 2019 wordt dit percentage steeds meer opgevoerd naar 10% en houden we alleen E10 benzine over.
 
Ik tank eigenlijk altijd V-power 98 van Shell in mijn motoren, al jaren. Maar goed, ik heb dan ook alleen de wat oudere carburateur fietsen.
Ik moet geen gezeur hebben met kapotte rubbers en leidingen..
Trouwens, er zit tussen Geervliet en Heenvliet een redelijk grote Shell pomp, daar zou je kunnen gaan tanken natuurlijk, is niet zo ver van Spijkenisse af.
Naar mijn idee kan dat straks dus niet meer. :)

De HP2 wil eigenlijk benzine met een octaangetaal van 102 voor een optimaal loopgedrag.
 
Volgende week trouwens kijken of ik er eens een eerste ritje mee kan doen. :9

Het leuke is wel dat ik in één beurt drie keer de olie kan verversen.
Versnellingsbakolie, cardanolie en motorolie.
Wat een feest gaat dat worden. :+
 
De pompen bij mij om de hoek hebben alleen E10 en diesel (Berkman bij de molen en Tamoil bij Troost), de Tango heeft ook alleen maar E10 en diesel.

Voor de huidige auto’s hoef ik me geen zorgen om te maken, over een jaar of 3 komt er pas eentje die E10 meuk niet kan hebben. De MT07 zal op zich ook nog niet zo’n probleem zijn, maar de SP en de scootah (de laatste vnml ivm woon-werk) zijn niet geschikt, dus zal toch ff op zoek moeten naar een pomp met E5.
Shell bij de Heemraadlaan/Baljuwlaan?
 
Shell Heemraadlaan heeft het idd nog, gelijk even een kannetje volgegooid :t

Ga in de loop van de tijd de rest in de omgeving nog even checken :)
 
bovag
Tankstationondernemers zijn vanaf 1 oktober 2019 verplicht om E10-benzine aan te bieden aan de pomp. Dat geldt voor alle pomphouders die op hun station meer dan 1 benzineproduct kunnen leveren. De verwachting is dat de grote leveranciers vanaf 1 oktober aan tankstations gaan leveren.
Pomphouders met maar 1 benzinetank (die technisch slechts één benzineproduct kunnen leveren) mogen kiezen of ze E5 of E10 verkopen. Handhaving op het aanbod van E10 vindt plaats vanaf 1 januari 2020. Tot die tijd is de overheid coulanter in haar controles en wordt er dus rekening gehouden met een instroomperiode van E10 in de markt.


en wat gaan ze dan kiezen hé

zal wel E10 worden want dat levert meer op :(
 
Vanmorgen is de schade fiets opgehaald, heb ik weer een beetje ruimt/een lege plek..
20191002_125815.jpg


Ik zou nog ff niks doen aan de SP, hangt immers nog een motorblok die ergens in moet, maar kon het niet laten..
Gestart met de omvlochten leidingen en de motorolie, kan ik in ieder geval een rondje doen als het weer wat zonniger wordt.
 
Nou laat die zon maar snel komen dan :P Wat een regen.... Ben blij met mijn waterdichte pak :')

Van de week voor het eerst E10 getankt met zowel de 4 als de 2wieler... kijken wat t doet.
 
Was vanavond bij DC Berkel maaswijk. Daar hebben ze 98 E5. Weet niet of dat het is wat je zoek. DCB Energy Adviesprijzen

De pompen bij mij om de hoek hebben alleen E10 en diesel (Berkman bij de molen en Tamoil bij Troost), de Tango heeft ook alleen maar E10 en diesel.

Voor de huidige auto’s hoef ik me geen zorgen om te maken, over een jaar of 3 komt er pas eentje die E10 meuk niet kan hebben. De MT07 zal op zich ook nog niet zo’n probleem zijn, maar de SP en de scootah (de laatste vnml ivm woon-werk) zijn niet geschikt, dus zal toch ff op zoek moeten naar een pomp met E5.
 
Volgens mijn App hebben ze in Regio Spijkenisse de Shell Heemraadlaan, DCB Maaswijkweg E5 brandstof. Iets verder bij BP Express Rondweg Abbenbroek en de Shell aan de N218 Groene Kruisweg Geervliet verkopen ook E5 brandstof
 
Volgens mijn App hebben ze in Regio Spijkenisse de Shell Heemraadlaan, DCB Maaswijkweg E5 brandstof. Iets verder bij BP Express Rondweg Abbenbroek en de Shell aan de N218 Groene Kruisweg Geervliet verkopen ook E5 brandstof
Dat is een mooie app dan, thanks voor de info :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan