Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Mooi weer voor een avondritje, meer mensen die er even uit willen?
Goed idee, helaas met een uurtje bezet voor het avondeten. O-)
Met de R1100S ben ik geen vrienden geworden, wellicht dat ik ooit nog zo'n HP probeer. Prachtige fiets.
Ik vond en vind de R1100S wel een mooie motor.
Maar even lekker doortrekken in toeren was er niet bij, en ze trilde als een gek. Vibraties to the max. :o

In een ritje vanuit Groningen hadden mijn handen al een paar uur geslapen voordat ik thuis was. :+

Sturen was ook behoorlijk sportief trouwens.
Maar toendertijd wilde ik toch wel iets meer supersport qua motorblok en toch ook looks.
Het werd een TL1000R. Geen spijt van gehad. :)

Jij kon er niet aan wennen. :?
 
Ik vind de 1100s erg mooi, maar gewoon niet echt spannend om mee te rijden. Van de Duc's krijg ik een grote glimlach, van de BMW niks, behalve slapende, tintelende handen inderdaad...
 
Ik vind de 1100s erg mooi, maar gewoon niet echt spannend om mee te rijden. Van de Duc's krijg ik een grote glimlach, van de BMW niks, behalve slapende, tintelende handen inderdaad...
Eigenlijk dezelfde conclusie dus. :Y ;)

Ik weet nog wel dat ik indertijd Eindhoven uitreed, waar ik de 1100S kocht, en schrok dat ik niet ver genoeg vooruit had gekeken.
Vervolgens kilometers lang over slecht afgeschraapt asfalt maar er niets van voelde. Telelever. :} :]
 
Gaat ‘m voor mij niet worden, kuipen zijn van de SP af zodat begin volgende week met het laatste project begonnen kan worden.... *O* *D
Met deze mooie motor? :)

dsc_0503-jpg.1434470
 
Met deze mooie motor? :)

dsc_0503-jpg.1434470
Die staat er achter met wat sp kuipen er op, is nu even niet te bereiken...
Hoe vaak jij al niet laatste hebt opgeschreven.. 😂
Sla deze maar op, het is echt zo. :P

Ben nl aan het sparen voor een 4-wielig aankomend midlifecrisis object waar de centen de komende 2 jaar naartoe moeten gaan ;)
 
Opgeslagen, ik ga het scherp in de gaten houden.
Midlife, 4 wielen; een Porsche?
Heb dat wel overwogen, maar wil iets ouder, ook wegenbelastingvrij.
Dit model c3 is een optie...
31462497-72dc4094-8006-43f2-af01-d192389c62a6-fullsize.jpg


Of het laatste model c3...
JCW3999446-1.jpg


Kleur ben ik nog niet over uit, als ie maar netjes is. Maar er moet eerst nog gespaard worden, dus tot dan eerst nog even kwijlen... :9
 
Wel een motorrijdende straat zo te zien.
Klopt, schuin tegenover mij woont simon_says (sc33 blade). Tegenover mij komt een buurman met een BMW motorscooter. Verderop zie je de BMW F800S van abbio. Degene met de zijspan woont er ook nog niet zo lang, maar die heeft niet echt contact met de rest in de straat (en met zijn zijspan). :')
 
Kijk wel uit met het polyester bodywork bij oudere Corvettes.
Soms zijn ze dicht geplamuurd en komen de problemen na een tijdje boven water.
 
Kijk wel uit met het polyester bodywork bij oudere Corvettes.
Soms zijn ze dicht geplamuurd en komen de problemen na een tijdje boven water.
Weet het, als het zover is, ga ik ook echt voor een strak model. Heb er op het moment al een paar waar ik al erg graag naar wil gaan kijken, zooooo irritant dat ik nog zeker 2 jaar moet sparen... :/
 
Ik heb een tijdje een R1100rt gehad, en daar werd ik ook echt niet vrolijk van.
Raar draaimoment bij gaslos en koppelen, en alles ging stuk aan dat apparaat (voornamelijk koppelingen en banden, ABS modules enz)
Daarna snel weer weg gedaan!
Met de R1100S ben ik geen vrienden geworden, wellicht dat ik ooit nog zo'n HP probeer. Prachtige fiets.
 
Ik heb een tijdje een R1100rt gehad, en daar werd ik ook echt niet vrolijk van.
Raar draaimoment bij gaslos en koppelen, en alles ging stuk aan dat apparaat (voornamelijk koppelingen en banden, ABS modules enz)
Daarna snel weer weg gedaan!
De HP2 sport heeft standaard een quickshifter.
Eerlijk gezegd nog niet gebruikt, rij met iets dunnere olie en volgende week bij tijd en zin gaat de goede erin.
Dus heb niet tot aan de toerenbegrenzer gereden. O-)

Maar hier is het wel soepel als boter. Verbaasde mij eerst of hij wel in de volgende versnelling zat. :?
De versnellingsbak is zelfs beter en stiller dan die van de S1000RR. 8)7

Gas los kan wel kritisch zijn in een poging om het knipperlicht met de rechterknop uit te zetten.
Geef mij maar standaard bediening en niet één flipper links en twee rechts. Even wennen.
Ik doe het knipperlicht nu maar even uit met de linkerhand op het armatuur rechts.:X :')
 
Waar staan de tien actiefste flitspalen van Nederland?
  1. Zuid-Holland, Goeree-Overflakkee, N57 (oost), 14.772 boetes
  2. Zuid-Holland, Westland, Wippolderlaan (west), 13.957 boetes
  3. Utrecht, Stichtse Vecht, Loenenseweg (N201), 12.688 boetes
  4. Zuid-Holland, Waddinxveen, N207 (zuid), 12.688 boetes
  5. Zuid-Holland, Westland, N22 (oost), 12.498 boetes
  6. Zuid-Holland, Noordwijk, Gooweg, 11.384 boetes
  7. Utrecht, Nieuwegein, Weg naar de Poort, 11.384 boetes
  8. Limburg, Venlo, Weselseweg, 11.198 boetes
  9. Limburg, Leudal, N280, 11.089 boetes
  10. Noord-Holland, Zaanstad, N203, 10.969 boetes
 
Wat hebben wij toch een zwaar leven hè .. met onze voertuigen die niet woest cool, woest snel en woest leuk zijn? ;)

De motormarkt is gericht op motorrijders en probeert, behalve in zeldzame gevallen, nauwelijks automobilisten te overtuigen om motor te gaan rijden. Tesla daarentegen kan door de kracht van het merk mensen kunnen overtuigen die zelfs nog nooit aan een motor hebben gedacht. Tesla heeft boven alles een grote aantrekkingskracht op millennials die, met de zegen van Musk, het idee laten varen dat motoren stinken, vettig en luidruchtig zijn. _O- DeBord stelt zich voor dat de Tesla motor ‘woest cool, woest snel en woest leuk’ zou zijn.

 
Gas los kan wel kritisch zijn in een poging om het knipperlicht met de rechterknop uit te zetten.
Geef mij maar standaard bediening en niet één flipper links en twee rechts. Even wennen.
Ik doe het knipperlicht nu maar even uit met de linkerhand op het armatuur rechts.:X :')

Huh, hoe zit dat dan? Twee rechts?
 
Huh, hoe zit dat dan? Twee rechts?
De onderste flipper buiten beeld is voor rechtsaf.
De bovenste in beeld is om de knipperlichten uit te zetten.

Maar mijn duim kan er niet goed bij zonder het gashandle te verdraaien. O-)
Bovendien is die 2-3 centimeter breed en reageert alleen aan de linkerzijde.
Dus zo ver mogelijk van de duim af. :+ ;)

Ik zocht een foto.. Aliexpress maakt het iets duidelijker. :+ _O-

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan