Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Lekker bezig geweest iig, mooi schokkertje zit er op :9 Die andere vering voor en achter is zeker wel een flink verschilletje met origineel... :]

En nog duidelijkheid gekregen mbt het starten?
 
Dat hou ik al jaren in de gaten, maar vind het nog steeds te duur. _O-:$

Maar met de nieuwe motor zou ik er wel even aan moeten geloven. :Y

Het is wel fijn als je daarna droog kan stallen. :)



Klikkerdeklik.:Y

Ik heb net bijna spontaan een paar BMW gore-tex handschoenen gekocht van €183,00.
Koude handen werd daar gewoon binnen een paar seconden gewoon vanzelf warm. :}

Maar ook nog even Ebay checken na het dealerbezoek. Niet teveel spaargeld uitgeven zonder inkomsten.O-)
Thanks, ga eens ff een kijkje nemen... :t
 
Lekker bezig geweest iig, mooi schokkertje zit er op :9 Die andere vering voor en achter is zeker wel een flink verschilletje met origineel... :]

En nog duidelijkheid gekregen mbt het starten?
Een shokker uit India of een Hyperpro uit Nederland..
Ik doe niet aan discriminatie, maar dit is een wereld van verschil. :Y
De sluitpost van de fabrikant is van de lijst geschrapt. ;)

Starten was de dealer niet geheel duidelijk. Warm gaat goed.
Morgen weer proberen in de kou. :Y
Ze hebben in ieder geval iets gedaan. (Reset en calibratie regeling stationair toerental)

Reset van de computer had ik uiteraard thuis ook al gedaan.
Thanks, ga eens ff een kijkje nemen... :t
Your welcome. ;)
Die van mij is onderweg, bij twijfel komt er met ca. 2 weken een reactie hier.
 
Hij staat bij mij onder een afdak :) Vroeger bij me ouders gedaan, en nu bij het eigen huis ook! Werkt prima!
Misschien ook maar eens maken dan. :Y :t
Mijn eigen huis overnemen gaat ook even niet meer.

"Starten was de dealer niet geheel duidelijk. Warm gaat goed. "

Toch nog iets van de morini over gehouden !
_O-

Het starten vond ik altijd leuk bij de Morini.
Drukken en de computer neemt het zelf over.
De startmotor loopt dan 'zonder handjes.' :Y :9
 
Hmm even einde verhaal met de G310GS. O-)


Keertje bij de auto geprobeerd voor de snelste start. Opladen duurt toch langer.
Maar de accu van de auto is helemaal ingebouwd en de stekker van de startkabel komt niet tussen accu en frame bij de motor.

Ik kon hem wel opladen en weer een uurtje wachten, maar de dealer adviseerde ophalen met BMW assistance. O-)




Drie dagen startellende :+ maar hopelijk nooit meer.:P
 
Man man wat een getob weer...heb je een splinternieuwe BMW en dan dit?
Daar zou ik niet vrolijk van worden :N. Mijn 40 jaar oude Z start gewoon altijd *O*.
Maar goed, het kan beter worden natuurlijk. Hoop ik dan voor je.:Y
 
pfff... bmw is ook tegenwoordig ook niet best meer...
gezeik..
Snel inruilen voor een honda? :)
De dealer belde een uurtje geleden.. het zou aan de open uitlaat liggen..
En dan mag ik voor alle kosten van vandaag opdraaien.

Maar op internationale fora staan genoeg startproblemen voor de 310 serie.. ik wil dat ze e.a. even gaan navragen bij BMW. O-)

01-03-2018.JPG
 

Bijlagen

  • 01-04-2018.JPG
    01-04-2018.JPG
    70,6 KB · Weergaven: 6
  • 01-09-2018.JPG
    01-09-2018.JPG
    35,1 KB · Weergaven: 7
  • 09-07-2018.JPG
    09-07-2018.JPG
    80,9 KB · Weergaven: 6
  • 03-18-2018.JPG
    03-18-2018.JPG
    47,7 KB · Weergaven: 6
  • 01-10-2018.JPG
    01-10-2018.JPG
    25,8 KB · Weergaven: 4
  • 10-17-2017.JPG
    10-17-2017.JPG
    56 KB · Weergaven: 4
  • 11-03-2018.JPG
    11-03-2018.JPG
    70 KB · Weergaven: 5
  • 12-19-2017.JPG
    12-19-2017.JPG
    38,1 KB · Weergaven: 4
  • 12-20-2017 2.JPG
    12-20-2017 2.JPG
    74 KB · Weergaven: 4
Hmmm, dat zou ik ook navragen als ik jou was idd. Laat je zeker niet opschepen met de kosten van vandaag. Ik heb je linkjes allemaal gelezen, en het ligt dus volgens mij echt bij BMW zelf, misschien de te krappe toleranties die ze in India hadden, of wat anders. Zeker niet jou open uitlaatje.:N
 
Hmmm, dat zou ik ook navragen als ik jou was idd. Laat je zeker niet opschepen met de kosten van vandaag. Ik heb je linkjes allemaal gelezen, en het ligt dus volgens mij echt bij BMW zelf, misschien de te krappe toleranties die ze in India hadden, of wat anders. Zeker niet jou open uitlaatje.:N
Dat denk ik ook, maar ze willen nu de originele uitlaat terug en bij de eerste de beste goede koude start ter plaatse moet ik alles betalen. :+
Jij hebt wel pech Worldbeater, zou het door de action olie komen_O-.

Heb anders nog wel een mooie nc750 voor je start altijd.:+
W5 van de Lidl momenteel. Want 20W50 heeft de Action niet. :+

De NC zal zeker wel altijd starten en is ook goedgekeurd door Zeeuws meisje. :] (Geen cent teveel in de tank :t)

Toevallig had ik in de ochtend ook nog iemand een Jap geadviseerd voor woon~werk / de BMW afgeraden. :+
Maar hij past gewoon bij mij. Zal er derden niet mee opzadelen.
 
Laatst bewerkt:
Pakket ligt niet bij de douane :N Dat ligt gewoon in een sorteercentrum van PostNL. Maar doordat zij een aangifte doen bij de douane voor de invoer van de gehele zending (allemaal deelzendingen bij postzendingen) krijgen zij de aangifte retour omdat ze dus gegevens missen om de aangifte af te kunnen handelen (of wellicht een waarde te kunnen checken, controleren of er een juiste aangifte gedaan is). Daardoor duurt het dus langer, en als PostNL weer eens loopt te kutviolen door jou geen bericht te sturen dat ze gegevens nodig hebben, gaat het alleen nog maar langer duren. PostNL, wat een schijtbedrijf is dat toch... :r
Zojuist maar weer even gebeld maar het kan nog een maand duren zeggen ze, hij ligt nog bij de inklaring volgens post nl, vroeg hoe dat kon en de rede maar die wist ze niet moest nog maar een maand geduld hebben.

Gaat lekker daar bij post nl, volgemsmij zijn ze het gewoon kwijt of vinden ze het zelf een mooi pakketje voor thuis.
 
Laatst bewerkt:
Paul Klop van Hyperpro is een dikke aanrader dus. ;)
Beste investering die er in iedere motorfiets gedaan kan worden.

Paul heeft mijn Varadero ook gedaan een paar jaar terug, de eeste paar keer dat je opstapt herken je je eigen fiets niet.

Van schommeldende boot naar strak sturende fiets (voor een logge allroad dan 8-) )
 
Paul heeft mijn Varadero ook gedaan een paar jaar terug, de eeste paar keer dat je opstapt herken je je eigen fiets niet.

Van schommeldende boot naar strak sturende fiets (voor een logge allroad dan 8-) )
Ja, leuk is dat. Zelf hier al een fiets of zes door Hyperpro laten aanpassen. Iedere keer verbaas ik mij weer opnieuw. :+ ;)
 
Dus in deze grote crisis dan maar met dit geval rijden. Zwáár leven. :Y


Alweer drie weken geleden opgehaald en niets meer mee gedaan.
Wel vanmiddag speciaal klaargezet om te starten, want ik vertrouw niets meer. _O-
Normaal is de rijder er klaar voor, oordoppen in, helm op, rugzak om.
 
Laatst bewerkt:
Maar bijna alleen naar de startknop kijken en boem! lopen! :}


Het is wel leuk om een keer niet als een boekhouder te rijden.

Verder moeten dit soort motoren verboden worden voor gebruik op de openbare weg. :$8)7_O-
 
Avond :W

Vanmorgen is mijn broer van zijn motor afgereden. Splitsing A29-A15 strookte het op richting Zuidplein ivm de drukte. Mijn broer reed rechts, kwam ineens een koekblik op de linker baan aanzetten die wat harder moest remmen om een klappertje te voorkomen. Mijn broer was rechts afremmende vanwege de langzaam rijdende auto's voor hem, pleurt ie 'm ineens naar rechts en had ie ineens geen ruimte meer en klapte hij er bovenop. Ging gelukkig niet hard, dat scheelde wel met de schade en het letsel. Hij had mazzel dat er Belgische brandweerlieden achter hem zaten die gelijk een blokkade vormden en hem hulp boden.
De dader had hem niet eens gezien, of deed net of hij het niet gezien had, bleek na de bocht zijn auto nog ff bekeken te hebben of hij schade had en is daarna gewoon weggereden. Zo schofterig :( :( :( :r
Heeft een zwaar gekneusd onderbeen en is verder bont en blauw, hij mag wat dat betreft nog in zijn handjes klappen...
IMG-20181122-WA0003.jpg
 
Goedenavond...
Zo dan, ik las wel dat er wat gebeurd was daar en dat er file en vertraging was. Is je broer verder wel oké?
Is die kerel gewoon weg gereden na zijn koekblik op schade gecontroleerd te hebben? Zonder zich kenbaar te maken?
Is die kerel zijn kenteken wel opgenomen en bekend Chris?
Doorrijden na een ongeluk is strafbaar...:(
Ik rij zelf bijna nooit op de A29, A15 of A16, ring Rotterdam in het algemeen, veel te veel gekkies daar, vraag maar aan Worldbeater, die heeft ook het 1 en ander meegemaakt, helaas.
-O-
 
Goedenavond...
Zo dan, ik las wel dat er wat gebeurd was daar en dat er file en vertraging was. Is je broer verder wel oké?
Is die kerel gewoon weg gereden na zijn koekblik op schade gecontroleerd te hebben? Zonder zich kenbaar te maken?
Is die kerel zijn kenteken wel opgenomen en bekend Chris?
Doorrijden na een ongeluk is strafbaar...:(
Ik rij zelf bijna nooit op de A29, A15 of A16, ring Rotterdam in het algemeen, veel te veel gekkies daar, vraag maar aan Worldbeater, die heeft ook het 1 en ander meegemaakt, helaas.
-O-
Gast is idd daarna gewoon weer weggereden. Kenteken is niet genoteerd, zal dus nog een feest worden voor het verzekeringsverhaal. Maar morgen gaat hij even informeren over hoe of wat, maar ik vermoed dat hij bij het waarborgfonds uitkomt omdat hij geen tegenpartij heeft. Hij heeft iig een paar getuigenverklaringen, ds dat zal dan nog wel goed komen.
De schade aan zijn motor viel volgens hem wel mee, althans wat hij heeft horen zeggen. Doordat hij al remmende was, zat er al niet al te veel vaart meer in, maar hij remde ro hard dat zijn achterwiel maximaal in de lucht ging en uiteindelijk tikte hij die auto aan. Is allemaal met een vaart van 30-40 km/u gegaan. Maar hij is (voorlopig) klaar met motorrijden, motor wordt opgelapt en gaat de verkoop in. Denk dat hij zelf morgen wel zo stijf als een hark zal zijn....
 
Zojuist maar weer even gebeld maar het kan nog een maand duren zeggen ze, hij ligt nog bij de inklaring volgens post nl, vroeg hoe dat kon en de rede maar die wist ze niet moest nog maar een maand geduld hebben.

Gaat lekker daar bij post nl, volgemsmij zijn ze het gewoon kwijt of vinden ze het zelf een mooi pakketje voor thuis.
Ik zit ondernabij al een maand of 2-3 op mijn carbon demperbeugels te wachten, geen idee waar die uithangen. Vanuit Canada duurt het al een eeuwigheid, maar nu blijkt de post daar ook een periode gestaakt te hebben waardoor er een achterstand is gekomen. Ben benieuw hoe lang het nog gaat duren.... :/
 
Ik zit ondernabij al een maand of 2-3 op mijn carbon demperbeugels te wachten, geen idee waar die uithangen. Vanuit Canada duurt het al een eeuwigheid, maar nu blijkt de post daar ook een periode gestaakt te hebben waardoor er een achterstand is gekomen. Ben benieuw hoe lang het nog gaat duren.... :/
Ik heb hetzelfde met een origineel stuur, wat ik op MP gekocht heb, paar maanden geleden..Was een stuur voor mijn Z650. Ik netjes betaald, verkoper heeft me een foto van het verzendbewijs met de Track&trace code gestuurd, je weet wel het bonnetje wat je dan krijgt, mijn adres stond er ook op, alles oké, althans dat dacht ik. Dat stuur heb ik nog steeds niet, en Post.nl weet ook niks verder.
Heb het maar opgegeven en een ander stuur gekocht.

Ben wel een beetje klaar met post.nl. Vandaag kreeg ik de pensioenbrief van de buurman binnen, ben hem zelf maar wezen afgeven bij hem.
Nummer 4 en 6 zijn toch redelijk goed te zien op onze deuren.... Sukkels.B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan