Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Leuk ding Peter :t

Ik zit zo nu en dan nog eens te kijken naar een oude Honda PC50 die ik vroeger ook gehad heb. Peut op, schakelaartje om en fietsen maar :P :')
Blijven echt gaaf die oude gebakkies 8-)
Bekijk bijlage 1346608
Ik heb dezelfde kleurstelling gehad, maar dan met een witte tank.

Zijn wel aan de prijs tegenwoordig, maar er is nog zat old timer spul te koop voor niet al teveel geld.
 
Zijn wel aan de prijs tegenwoordig, maar er is nog zat old timer spul te koop voor niet al teveel geld.
Zelfs de twintig jaar geleden verguisde Jawa's zijn nu investeringen geworden.
Een bekende Jawa onderdelen leverancier uit Tjechië stuurde onlangs nog een mail naar zijn klanten in Nederland voor tips. _O-
 
Really?

67563963-bearded-man-hipster-biker-brutal-male-with-beard-and-moustache-in-leather-jacket-sits...jpg
 
Jezus man heb je die droogtescheuren in die band gezien?
Die hipster rijd daar nooit mee, als het al zijn fiets is. BTW, ik heb ook een 634 gehad, deze:
20160610_201246_resized.jpg
IMG_4570_resized.JPG

Heb ik verkocht aan een MF'er, Sebas op het Jawa-topic.
 
Jezus man heb je die droogtescheuren in die band gezien?
Die hipster rijd daar nooit mee, als het al zijn fiets is. BTW, ik heb ook een 634 gehad, deze:

Heb ik verkocht aan een MF'er, Sebas op het Jawa-topic.
Die eerste foto ken ik. 8)7
 
Die eerste foto ken ik. 8)7
Ja, de tweede foto is van iemand anders op MF, die hem helemaal uit elkaar gehaald had (nadat ie deze foto gemaakt had).
En vervolgens niet wist hoe verder te gaan, toen heb ik hem overgenomen. Als rijwielgedeelte, en wat onderdelen...
En weer opgebouwd. De eerste foto is halfverwege, ongeveer. De Jawa pruttelt weer lekker rond.
Zie hiervoor wat pagina's terug op het Jawa-topic. Was best een mooie fiets! Het CB'tje op de achtergrond heb ik 18 jaar gehad, maar ook weer verkocht...
Als ik alles had willen houden had ik een flinke boerenschuur nodig gehad! ;)
 
Oef leuk speelgoed :) Tis dat ik andere auto gekocht heb, anders was er wel een brommer bijgekomen
(een originele wit/blauwe MB5, met een homoet herrie pijp, zoals vroeger)
Groet
Sebas
 
Oef leuk speelgoed :) Tis dat ik andere auto gekocht heb, anders was er wel een brommer bijgekomen
(een originele wit/blauwe MB5, met een homoet herrie pijp, zoals vroeger)
Groet
Sebas
Ook leuk spul... :Y







En een goede morgen allen :W

Gisteren onverwachts een andere dienst toegewezen gekregen, dus moest moeders de vrouw de nieuwe auto op gaan halen. Dacht na het werk die een beetje in te gaan richten met de zooi uit de oude auto, maar uiteraard liep de dienst weer met een paar uur uit. Ga zo maar eens een kijkje nemen bij het koekblik, heb nog niet eens naar gekeken... :X
 
Ja, de tweede foto is van iemand anders op MF, die hem helemaal uit elkaar gehaald had (nadat ie deze foto gemaakt had).
En vervolgens niet wist hoe verder te gaan, toen heb ik hem overgenomen. Als rijwielgedeelte, en wat onderdelen...
En weer opgebouwd. De eerste foto is halfverwege, ongeveer. De Jawa pruttelt weer lekker rond.
Zie hiervoor wat pagina's terug op het Jawa-topic. Was best een mooie fiets! Het CB'tje op de achtergrond heb ik 18 jaar gehad, maar ook weer verkocht...
Als ik alles had willen houden had ik een flinke boerenschuur nodig gehad! ;)
Oh, ik zat al te kijken of ik je tuin ging herkennen. _O-

Ook leuk spul... :Y
En een goede morgen allen :W

Gisteren onverwachts een andere dienst toegewezen gekregen, dus moest moeders de vrouw de nieuwe auto op gaan halen. Dacht na het werk die een beetje in te gaan richten met de zooi uit de oude auto, maar uiteraard liep de dienst weer met een paar uur uit. Ga zo maar eens een kijkje nemen bij het koekblik, heb nog niet eens naar gekeken... :X
MF sticker geplakt? :+

Ik heb vanmiddag mijn koekblik gewassen en onder de motorkap stekkers - van alles ingespoten, raamrubbers/multiriem in de siliconenspray etc.
Zelfs de olie gepeild.

Wist niet dat ik dat nog eens zou doen bij hèt koekblik.
Normaal kijk ik er niet naar om. :+
 
Mondial is trouwens ook goed bezig, nu alleen nog even in een >400cc uitvoering. :9~

fb-mondial-125-250-hipster-2.jpg


Is er nu nog in 125 en 250c, maar standaard uit de doos is het wel een leuke fiets. :)
 
Oh, ik zat al te kijken of ik je tuin ging herkennen. _O-
Hehe, mijn tuin ziet er wat minder verzorgt uit... Ik heb wel veel groen, tussen de tegels! :+
Ben nou eenmaal niet zo'n tuintype.. Koekblikje doet het goed, maar ik kijk alleen naar de olie, verlichting en zo.
Die Mondial ziet er best leuk uit, komt ie uit Italië, of is het net als de Benelli's van nu een India-product?
 
Oh, ik zat al te kijken of ik je tuin ging herkennen. _O-

MF sticker geplakt? :+

Ik heb vanmiddag mijn koekblik gewassen en onder de motorkap stekkers - van alles ingespoten, raamrubbers/multiriem in de siliconenspray etc.
Zelfs de olie gepeild.

Wist niet dat ik dat nog eens zou doen bij hèt koekblik.
Normaal kijk ik er niet naar om. :+
MF stickert...? :N Zit alleen op de SP, maar ben al jaren niet gespot. Laatste keer was een paar jaar geleden door een Amerikaanse gast van rc51-forums.com. Die werkte toen op een werkeiland die in het Calandkanaal lag. Maar toen ik daar langsreed de Landtong op, herkende hij mijn motor (kleurstelling) van een foto die ik daar eens gepost had. :P
Denk dat mijn stickert daar ook niet lang meer op zit btw....

Heb nog nooit wat ingespoten onder de motorkap voor de winter. Wel schoongemaakt.... :+
 
Hehe, mijn tuin ziet er wat minder verzorgt uit... Ik heb wel veel groen, tussen de tegels! :+
Ben nou eenmaal niet zo'n tuintype.. Koekblikje doet het goed, maar ik kijk alleen naar de olie, verlichting en zo.
Die Mondial ziet er best leuk uit, komt ie uit Italië, of is het net als de Benelli's van nu een India-product?
De familie van de oprichter heeft nog steeds de rechten over de merknaam, maar uitgeleend aan Pelpi International. Ook Italië.
Ze worden dan wel in China gebouwd. O-)

En ze noemen die Mondial HPS 300, maar het is helaas een 250cc. (Al een paar gehad, en dat is nèt te weinig)

HPS staat voor .. hipster. :+ :+

Fb Mondial
 
Laatst bewerkt:
MF stickert...? :N Zit alleen op de SP, maar ben al jaren niet gespot. Laatste keer was een paar jaar geleden door een Amerikaanse gast van rc51-forums.com. Die werkte toen op een werkeiland die in het Calandkanaal lag. Maar toen ik daar langsreed de Landtong op, herkende hij mijn motor (kleurstelling) van een foto die ik daar eens gepost had. :P
Denk dat mijn stickert daar ook niet lang meer op zit btw....

Heb nog nooit wat ingespoten onder de motorkap voor de winter. Wel schoongemaakt.... :+
Ik heb ook geen sticker hoor. Ook niet op de motor. _O-

Leuk die spot via die Amerikaan. :9

Mijn auto is al wat ouder, tegen het uitdrogen van rubbers en verbeteren van connectors en multiriem denk ik een goede daad te doen.
Bij een nieuwe Opel hoeft dat natuurlijk niet. :9~

Ruikt en zit zeker als een koning? :t
 
Ik heb ook geen sticker hoor. Ook niet op de motor. _O-

Leuk die spot via die Amerikaan. :9

Mijn auto is al wat ouder, tegen het uitdrogen van rubbers en verbeteren van connectors en multiriem denk ik een goede daad te doen.
Bij een nieuwe Opel hoeft dat natuurlijk niet. :9~

Ruikt en zit zeker als een koning? :t
Zeker niet verkeerd om dat eens in de zoveel tijd te doen.

Autootje rijdt lekker hoor, wel wat hoge toeren bij 100km/u, maar goed, wat verwacht je van een 1.2 turboV6-24V :')

Zojuist de verstelbare middenarmsteun binnengekregen, zonder te boren zit ie als gegoten. Ik houd wel van een beetje comfort, misschien ook nog eens kijken voor zo'n ding voor de Picanto :t
image-11-01-2019_11-33-57-72.jpg
 
Straks even kijken of ik de nieuwe omvalbescherming snel kan monteren bij de G310.
Wil ook nog @ Berkel om te sporten. :P

11012019.jpg


De hele ochtend regende het. Dat is niet volgens de weervoorspelling. 8)7

Motor en gereedschap nat is niks. Baasje maakt niet uit
Weer een vuilniszak vol bladeren geruimd in het kader van veilig door de steeg.
 
Dat haar is ook van voor het internet tijdperk... _O-
Ik dacht gelijk hetzelfde. :Y_O-

Deze zat in een willekeurige playlist, zag deze oude herinnering niet aankomen.
Kwam even binnen, het lijkt net gisteren. :]

Borsthaar ook in een clip. Not so sophisticated Hipsters zonder baarden. :+
 
Net enthousiast met de crashpads begonnen.
De kwaliteit van het draaiwerk verbaast mij als oud medewerker van een machinefabriek weer opnieuw. :}


Direct viel me al op dat de motorsteun rechts wel een beetje achter een koelslang verborgen zit.
Maar we laten ons niet kennen. (Linker en rechter hersenhelft :+ :$ )


De montage verliep uiteindelijk 'rustig en soepel.'




Zoekplaatje waar het ding zit. :+


Alleen die koelslang zit me nog niet helemaal / helemaal niet lekker.
Het is gewoon een feit dat de motorsteun er recht achter zit.
Nu maar weer even met Het Oosten mailen. :P
 
Laatst bewerkt:
De uitlaatfabrikant uit Polen hield in november vol dat zijn onderdelen toereikend waren voor de uitlaatmontage.
Aan deze kant het contact een beetje blijven onderhouden.

En nu vraagt hij toch nieuwsgierig welke diameter het onderdeel uit China heeft voor de uitlaatmontage. _O-


Samen met de twee opvulringen voor een spanningsvrije montage.
(Beste fabrikant, +ø10 mm -5mm lengte :P ) *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan