Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Middag :W

Tussen de middag even met de MT bezig geweest. Nieuwe radiateur cover gemonteerd, bevestigingspunten staken iets te ver uit, maar gemonteerd zit ie netjes. In ieder geval stuk netter/minder aanwezig dan de oude :)

Oud:
DSC_0023.JPG


Nieuw:
DSC_0024.JPG


Ook het achterspatbord verlengstuk gemonteerd, sluit mooi aan en ziet er netjes uit :)

Oem:
DSC_0027.JPG


Met verlenger:
DSC_0028.JPG

DSC_0029.JPG


Ook nog een feauteautje van de nieuwe achterrempot houder en framebuis afwerkdoppen... :)
DSC_0027.JPG

DSC_0025.JPG


Alleen nog de staalomvlochten remleidingen, maar we zijn weer lekker bezig geweest *D
DSC_0030.JPG
 
Ik vind het eigenlijk helemaal niks. Soms kunnen dit soort modellen wel mooi zijn, maar dan moet het totaalplaatje kloppen en op de een of andere manier heb ik dat bij deze niet....
Dit is wel de officiële bike, maar volgens het verhaal was het haastwerk. :+
Zelf probeer ik roest juist te voorkomen. Het heeft wel weer wat vintage. O-)

Mooie radiatorcover zag ik elders ook hier.
Spatbordje ziet er ook top uit. De framebuisdoppen horen gewoon zo.
Het lijkt allemaal wel origineel. :9 :}
 
Dit is wel de officiële bike, maar volgens het verhaal was het haastwerk. :+
Zelf probeer ik roest juist te voorkomen. Het heeft wel weer wat vintage. O-)

Mooie radiatorcover zag ik elders ook hier.
Spatbordje ziet er ook top uit. De framebuisdoppen horen gewoon zo.
Het lijkt allemaal wel origineel. :9 :}
Thanks, probeer het ook allemaal een beetje rustig te laten ogen. Wat kleine details, de opgeneukte hoeren-look probeer ik wel te voorkomen...

Die bike zou idd best haasten geweest kunnen zijn. Hij is wel leuk, maar zou er iig iets van andere wielen oid onder gooien...
 
"Beter een goed idee gejat dan een slecht idee van jezelf."
31 oktober met de S1000RR thuisgekomen en gelijk een foto gemaakt van het logo van de oude eigenaar.
9.5 centimeter gemeten en in het donker even een foto ter herinnering. :P


In november/december een keer begonnen om de sticker 'even' te verwijderen.


Dat ging dus niet zomaar. 8)7
Eerst maar WD40 kopen, dat heeft mij in het verleden goed geholpen.

31 januari 'al' weer verder mee gegaan..
Maar het bleef een rotklus, elke vinger van de hand kwam aan de beurt om te krabben zonder schade. _O-


Een tiende van een millimeter kwam er steeds maar af. Uit één stuk wilde niet. :?

Doorzetten met die handel. _O-

Maar wat ging er uiteindelijke mis. :? :? :?



:')
 
Thanks, probeer het ook allemaal een beetje rustig te laten ogen. Wat kleine details, de opgeneukte hoeren-look probeer ik wel te voorkomen...
Uit ervaring weet ik wat een te kort achterspatbordje doet bij nattigheid. Gewoon een douche op je rug. _O-
Al bij een korte bui onderweg is je motor ook zo vies.

Subtiele details gaan het langste mee. :Y Die radiatorcover is 300% mooier.

Ik ben bijvoorbeeld totaal niet van de stickertuning.
Maar een sticker op het zitje leek me wel grappig.
Bij het nieuwe model zit daar een soort bumpertje. O-)
 
Nu toch alle kappen en accu los waren, meteen de kabeltjes voor kabels vervangen voor wat start gemak.
De verwarming doet het ook, morgen maar 'es een rit maken.
Ik kreeg kippenvel toen ie net even liep, wat een geluid! :} 8-)
20190211_170804.jpg
 
Hier bijna twee weken nies voor de motor gekocht. Dat kan gewoon niet.
Dus vandaag drie dingetjes geshopt. :')

Knipsel.JPG
 
"Beter een goed idee gejat dan een slecht idee van jezelf."
31 oktober met de S1000RR thuisgekomen en gelijk een foto gemaakt van het logo van de oude eigenaar.
9.5 centimeter gemeten en in het donker even een foto ter herinnering. :P


In november/december een keer begonnen om de sticker 'even' te verwijderen.


Dat ging dus niet zomaar. 8)7
Eerst maar WD40 kopen, dat heeft mij in het verleden goed geholpen.

31 januari 'al' weer verder mee gegaan..
Maar het bleef een rotklus, elke vinger van de hand kwam aan de beurt om te krabben zonder schade. _O-


Een tiende van een millimeter kwam er steeds maar af. Uit één stuk wilde niet. :?

Doorzetten met die handel. _O-

Maar wat ging er uiteindelijke mis. :? :? :?



:')
Als je die sticker te groot vind, kan madame die evt wel kleiner leveren... :Y
 
Nu toch alle kappen en accu los waren, meteen de kabeltjes voor kabels vervangen voor wat start gemak.
De verwarming doet het ook, morgen maar 'es een rit maken.
Ik kreeg kippenvel toen ie net even liep, wat een geluid! :} 8-)
Bekijk bijlage 1353501
Dat zal ongetwijfeld een hoop schelen :Y

Ik wil op de SP ook de bobine upgrade van de cbr600rr nog gaan doen. Gaat de oude meuk er uit en bobines van bouwjaar t/m 2018 er in. Dat schijnt een hele vooruitgang te zijn om die 2 dikke bloemkolen heen en weer te krijgen bij het starten.
Er zijn ook weer “betere” bobines voor, maar £118,- per bobine vind ik toch best aan de prijs... 8)7 (Volledige upgrade met alles erop en eraan is rond de $160,-)
 
Ik ga morgen. Nog nooit geweest en moet je toch een keer geprobeerd hebben, al denk ik daar morgenavond misschien wel heel anders over.
Het speeddaten lijkt me leuk, maar m'n vriendin is minder enthousiast.. *D
 
_O-_O-_O-

Jammer dat je er nog nooit geweest bent. Ik vind het elk jaar minder goed worden namelijk :) Maar ik ga wel. Heb kaartjes weten te bemachtigen dus dan vind ik het wel leuk om even te buurten.
Gelijk even mijn oordopjes laten testen of die nog goed zijn na al die jaren :]
 
Net het eerste rondje van het jaar gereden en het was wel erg lekker om weer eens op de motor te zitten, maar duidelijk wat te fris aangekleed. De handvatverwarming op standje 30-40% icm zomerhandschoenen is wel warm genoeg voor mij, een aanrader.
Helaas lukte het wegrijden bij het eerste stoplicht wat ik tegenkwam niet in 1 keer :$, wel fijn dat de auto achter mij oplette, anders zat ie achterop..
Gelijk maar ff de polder in gereden en een keer of 10 opgetrokken voordat ik de weg weer op mocht van mezelf.
Ik ga er maar van uit dat het aan de koppeling lag.
 
Ik ga om het jaar, en ik vind het altijd wel gezellig :)
Vaak genoeg voor weinig wat kleding kunnen scoren, maar dan moet je de eerste dag gaan of zondag middag, dan willen ze de zooi niet mee naar huis nemen.
Have fun in ieder geval!
Groet
Sebas
 
Net het eerste rondje van het jaar gereden en het was wel erg lekker om weer eens op de motor te zitten, maar duidelijk wat te fris aangekleed. De handvatverwarming op standje 30-40% icm zomerhandschoenen is wel warm genoeg voor mij, een aanrader.
Helaas lukte het wegrijden bij het eerste stoplicht wat ik tegenkwam niet in 1 keer :$, wel fijn dat de auto achter mij oplette, anders zat ie achterop..
Gelijk maar ff de polder in gereden en een keer of 10 opgetrokken voordat ik de weg weer op mocht van mezelf.
Ik ga er maar van uit dat het aan de koppeling lag.
:^

Woensdagochtend de shake down van de S1000RR gehad. De eerste (en functionele) rit van het jaar. *O*
Ik trok wederom mijn net gerepareerde rits kapot :') dus straks op de motor meenemen naar de reparateur. Zou het bijna vergeten. 8)7

Voor de rit weer even de ketting gesmeerd (dacht met stallen ook al, maar leek toch droog) , de bandjes op spanning en olie gecheckt.
Startte als de rode brandweer na al die maanden. :9~

DSC_1772.jpg

DSC_1774.jpg


Vanaf huis even een extra warmrijrondje gemaakt voordat ik naar de snelweg ging. :]
Dat voel toch wat tegen _O- de achterband zette een stapje opzij of hij viel met de sportbanden gewoon de bocht in.
Net 106 km/u gehaald door de slingers, dat lukt op de A2 motor ook wel. :+

Na het sporten en de fysio onder meer naar het ziekenhuis, en was zo'n beetje de laatste klant bij IKEA voor een laat avondeten.
Schrok me dood dat er niemand meer in de winkel liep toen ik uit het restaurant kwam. _O-

IMG_20190213_210501 web.jpg

Qua camera kan ik mijn telefoon wel weer wegdoen, 24 foto's en eentje scherp ging niet. :P

Er reed nog een man in een Golf voorbij, raampje open en duim omhoog. Mooie motor!
Thanks, fijne avond. :} *D

Dus dit moment moest ik even positief vastleggen.
 
:^

Woensdagochtend de shake down van de S1000RR gehad. De eerste (en functionele) rit van het jaar. *O*
Ik trok wederom mijn net gerepareerde rits kapot :') dus straks op de motor meenemen naar de reparateur. Zou het bijna vergeten. 8)7

Voor de rit weer even de ketting gesmeerd (dacht met stallen ook al, maar leek toch droog) , de bandjes op spanning en olie gecheckt.
Startte als de rode brandweer na al die maanden. :9~

Bekijk bijlage 1354033
Bekijk bijlage 1354034

Vanaf huis even een extra warmrijrondje gemaakt voordat ik naar de snelweg ging. :]
Dat voel toch wat tegen _O- de achterband zette een stapje opzij of hij viel met de sportbanden gewoon de bocht in.
Net 106 km/u gehaald door de slingers, dat lukt op de A2 motor ook wel. :+

Na het sporten en de fysio onder meer naar het ziekenhuis, en was zo'n beetje de laatste klant bij IKEA voor een laat avondeten.
Schrok me dood dat er niemand meer in de winkel liep toen ik uit het restaurant kwam. _O-

Bekijk bijlage 1354037
Qua camera kan ik mijn telefoon wel weer wegdoen, 24 foto's en eentje scherp ging niet. :P

Er reed nog een man in een Golf voorbij, raampje open en duim omhoog. Mooie motor!
Thanks, fijne avond. :} *D

Dus dit moment moest ik even positief vastleggen.

Blijft toch wel een leuke brommer, leuk voor rondjes cpz:Y
 
Terugkomend op de stoere woorden van mijn vriendin; de Kawa doet plots 1 op 11 ipv 1 op 16 en knetterde wat uit de uitlaat op de terugweg van de beurs..
De 1e cilinder blijkt niet mee te doen, bougie, kabel of ...
Om daar bij te kunnen komen moet wel de tank er af bij zo'n fijne Japanner, een bougietje wisselen van een Duc is dan toch 100x makkelijker.

Inmiddels heeft ze ook spijt van die kaart, plotseling poeslief *D
 
Net het eerste rondje van het jaar gereden en het was wel erg lekker om weer eens op de motor te zitten, maar duidelijk wat te fris aangekleed. De handvatverwarming op standje 30-40% icm zomerhandschoenen is wel warm genoeg voor mij, een aanrader.
Helaas lukte het wegrijden bij het eerste stoplicht wat ik tegenkwam niet in 1 keer :$, wel fijn dat de auto achter mij oplette, anders zat ie achterop..
Gelijk maar ff de polder in gereden en een keer of 10 opgetrokken voordat ik de weg weer op mocht van mezelf.
Ik ga er maar van uit dat het aan de koppeling lag.
Was vandaag ook erg lekker weer voor een ritje, maar was ff druk met andere dingen. Misschien morgen even kijken voor een klein ritje. Dan ook even bij Hemo bespreken wat er gedaan moet gaan worden als alle onderdelen binnen zijn.. :)
Denk dat het ook wel weer wat wennen wordt, dus lekker rustig aan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan