Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Natuurlijk mag je mee. :)
Ik heb vroeger, in de begin jaren 80 bijna heel het duin gebied afgeplozen naar bunkers en restanten uit die tijd..
de boekwerkjes van Rudi Rolf, en het praten met oudere mensen die veel wisten brachten me veel goeds!
Heb veel bunkers uitgegraven en open gebroken, veel ervan zijn na de oorlog dicht gemetseld. Maar wat je zag toen ze open gingen...
Muurschilderingen, bijna complete interieurs. Later ben ik wel eens terug gegaan, maar veel was geroofd helaas.
https://www.biberbunker.nl/Er is veel te zien op Voorne, ook dichtbij de Biber zijn nog kleine tunnels te vinden met Tobruks.
Ik weet het, beetje off-topic op een motorforum, maar wel interessant.
 
Doordeweeks is ook prima voor mij. Ik zal morgen even wat datums doorgeven.
Qua weekenden; 27/28 kan ik, daarna weer 3 weekenden werken.
Beginnen we in Noorwegen of Frankrijk?:P
 
Hier een linkje naar de Atlantikwall op Voorne.
http://www.bunkersite.com/locations/holland/z-holland/voorne/voorne.phpAlles is klikbaar en je krijgt vele foto's te zien. De site is trouwens op zich ook mooi, want als je naar de homepage gaat kun je nog veel meer zien.
De gehele Atlantikwall word namelijk behandeld ! De bunkers op Voorne die je ziet heb ik jaren geleden al bezocht, en vele zelf open gebroken.. :)
 
Mooi! Kan ik nog even snel me fiets beetje afbouwen :)

Heeft nu een mooi donker zwaar geluid.

08054237-9DD2-4438-B76E-78B855D3E14C.jpeg


CEAF777A-0EFA-4B91-86DB-D114D589C169.jpeg


7588D7EE-3322-42E1-B240-CB4B8B59D5E9.jpeg
 
Ging vanmiddag flink los met de hagel. Net ff het koekblik van moeders de vrouw bekeken, maar er zitten toch meerdere butsjes in. Al is het geen poffertjespan, wordt dat toch maar even met de verzekering contacten...

Op de leasebak kan ik zo gauw niks vinden, maar die is ook zilvergrijs en daar zie je geen ruk op. Koekblik van moeders de vrouw is zwart, zie je gelukkig alles op... 🙄
 
En een Kia, die lak is al kleaute..
Heb overigens bericht gehad van Kia Nederland wbt de lakschade.
Helaas, buiten garantie en ook geen coulance regeling.
 
En een Kia, die lak is al kleaute..
Heb overigens bericht gehad van Kia Nederland wbt de lakschade.
Helaas, buiten garantie en ook geen coulance regeling.
Behoorlijk drama ja, ga begin volgende maand ermee naar de detaillist om de lak te laten detaillen. Heb de motorkap al gekleid van de week, maar ik heb de juiste middelen niet om het strak te polijsten. Als je ziet wat er in de loop van tijd aan zooi in de lak zit. Motorkap erg glad, dak lijkt in tegenstelling tot wel schuurpapier...
Met poetsen krijg ik de lak ook niet meer mooi glanzend, ben dus wel benieuwd wat zij ermee kunnen doen...
 
Ons zonnescherm is overleden. Gezellig kinderfeestje, iedereen in de tuin. Snel schuilen onder het zonnescherm maar dat was ook geen succes. Nu is hij ontwricht en het doek gescheurd.
 
Behoorlijk drama ja, ga begin volgende maand ermee naar de detaillist om de lak te laten detaillen. Heb de motorkap al gekleid van de week, maar ik heb de juiste middelen niet om het strak te polijsten. Als je ziet wat er in de loop van tijd aan zooi in de lak zit. Motorkap erg glad, dak lijkt in tegenstelling tot wel schuurpapier...
Met poetsen krijg ik de lak ook niet meer mooi glanzend, ben dus wel benieuwd wat zij ermee kunnen doen...

Hier hetzelfde, wagen goed gewassen, gekleid, daarna lichte polish erover en goede was, en toch blijft de lak op een of andere manier dof.
Vooral de lak van de deuren en achterklep is matig.
 
Gisteren het spatbord wat dieper erin gezet zodat de zooi niet bij de veer gaat ophopen en ziet er wat netter uit dan een spatbord wat voor de helft over een wiel hangt.

spiegels zwart gemaakt maar worden toch andere.

IMG_4386.JPG


IMG_4387.JPG


IMG_4389.JPG


IMG_4390.JPG


IMG_4392.JPG
 
Doordeweeks is ook prima voor mij. Ik zal morgen even wat datums doorgeven.
Qua weekenden; 27/28 kan ik, daarna weer 3 weekenden werken.
Beginnen we in Noorwegen of Frankrijk?:P
Morgen is iets later geworden..
Komende zater- of zondag, donderdag 8 en 15 aug, september de hele maand op 5 t/m 11 na.
 
Morgen is iets later geworden..
Komende zater- of zondag, donderdag 8 en 15 aug, september de hele maand op 5 t/m 11 na.
Ik ben wegens diverse omstandigheden even bezet, mogelijk tot eind september.
Maar als er openbaar iets wordt afgesproken, wie weet dat ik last minute in kan stappen. :)
 
https://www.biberbunker.nl/Er is veel te zien op Voorne, ook dichtbij de Biber zijn nog kleine tunnels te vinden met Tobruks.
Ik weet het, beetje off-topic op een motorforum, maar wel interessant.
Hallo, een vrij nieuw lid uit Brielle. Ik wil graag mee naar de bunkers op Oostvoorne. Ik heb alleen maar een Honda PCX 125 🏍dus snel rijden zit er niet in. Graag een week of 2 van te voren daar ik vaak in het weekend moet werken🙁
 
Terug
Bovenaan Onderaan