Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Dat museum is zeker een bezoekje waard, net als het fort 1881, ook daar zijn mooie dingen te zien, ze hebben wel vreemde openingstijden daar, maar dat kun je lezen voor de poort van het fort. Succes met je nieuwe huis! :t
 
Dat museum is zeker een bezoekje waard, net als het fort 1881, ook daar zijn mooie dingen te zien, ze hebben wel vreemde openingstijden daar, maar dat kun je lezen voor de poort van het fort. Succes met je nieuwe huis! :t
Thanks. Vandaag even klaar mee, stap zo gelijk op de fiets om even bij het museum (wat dicht is) te kijken.
Even ontspannen. :Y

Ik neem aan dat dit museum zo'n beetje het startpunt is voor de eventuele toerrit?? ;)

ps. iemand nog een echte klopboormachine te koop? :+
 
Gisteren even bij de eigenaar van de SP1 op bezoek gegaan en de deal rondgemaakt (wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling van het bezoekje was).
Paar appels en eieren, maar ik moet er dan wel goed voor zorgen. Ik ga dus maar vast wat spullen bestellen :)
 
Als je hem alleen voor wat gaten in de muur gaat gebruiken zijn deze dingen best goed
Die had ik inderdaad gezien in de winkel.
Bedankt voor het attenderen.
Eerder deze week ook al verbaast naar de bijbehorende boortjes gekeken, die passen niet in mijn 650 Watt Bosch boormachine met hamerfunctie. :?
Nu weet ik beter. :Y

Ik had eerst een Bosch professional 1.100 Watt bij een tweedehands winkel gezien.
Maar voor het ophalen toch besloten voor een nieuwe van dat andere bekende merk wat met een M begint en met a eindigt, maar ik verder niet zal noemen. ;)
 
Anders HBM heeft ook leuke machines voor weinig.
Ps dat museum is leuk!
Groet
Sebas
Oh ja, bekende naam, maar ik heb nooit wat nodig dacht ik. :+

Ik kreeg via Google ads op Marktplaats advertenties van gereedschapscentrum.nl
En zag dus de Bosch die ik wilde ineens nieuw voor iets meer.
En zo ging het balletje rollen. Marktplaats bedankt namens de tweedehands verkoper. :N ;)

Het museum was dicht, maar de omgeving toch even gecheckt met gevaar voor eigen leven. ;)

IMG-20190829-WA0015.jpg


IMG-20190829-WA0016.jpg


IMG_20190829_184903.jpg
 
Laatst bewerkt:
Verschilletje of niet?
Straks maar eens zien of ik nu weer wat beeld heb als het donker is, de route naar huis werd iets te spannend de laatste avonddiensten.

20190825_174414.jpg

20190825_182330.jpg
 
Nog iemand hier die mij kan en wilt helpen met wat dingen aan mijn R1?

Clip-ons moeten er af en SBK stuur moet er op
Olie vervangen
Tandwielen en ketting vervangen
Speed-o-healer monteren

Moet de R1 12 september klaar hebben voor de RDW keuring maar alleen lukt het mij niet.

Hulp hoeft niet voor niets :)
 
Nog iemand hier die mij kan en wilt helpen met wat dingen aan mijn R1?

Clip-ons moeten er af en SBK stuur moet er op
Olie vervangen
Tandwielen en ketting vervangen
Speed-o-healer monteren

Moet de R1 12 september klaar hebben voor de RDW keuring maar alleen lukt het mij niet.

Hulp hoeft niet voor niets :)
RDW keuring? Zit er een wokmelding op dan?

Kroonplaat vervangen en olie verversen is over het algemeen wel een makkelijke klus, voor de ketting heb ik de juiste materiaal niet voor. Heb je voor de sbk ombouw ook nog langere leidingen (rem- en koppelingleiding en gaskabel) nodig, of is dat lang genoeg? Zo ja, zou de ombouw zo gedaan moeten zijn. Speedohealer heb ik geen kaas van gegeten.
 
RDW keuring? Zit er een wokmelding op dan?

Kroonplaat vervangen en olie verversen is over het algemeen wel een makkelijke klus, voor de ketting heb ik de juiste materiaal niet voor. Heb je voor de sbk ombouw ook nog langere leidingen (rem- en koppelingleiding en gaskabel) nodig, of is dat lang genoeg? Zo ja, zou de ombouw zo gedaan moeten zijn. Speedohealer heb ik geen kaas van gegeten.

Ja Wok melding na ongeval.

Speedohealer zou volgens de reviews relatief eenvoudig zijn (en pas klaar voor dit type)
Heb langere kabels en leidingen voor de SBK conversie
Ketting hoeft niet per direct gezien dit geen punt van keuren is
 
Nog iemand hier die mij kan en wilt helpen met wat dingen aan mijn R1?

Clip-ons moeten er af en SBK stuur moet er op
Olie vervangen
Tandwielen en ketting vervangen
Speed-o-healer monteren

Moet de R1 12 september klaar hebben voor de RDW keuring maar alleen lukt het mij niet.

Hulp hoeft niet voor niets :)

Ik wil evt wel meehelpen, ben maandag en dinsdag vrij.
Stuur maar ff pb.
 
Klaar voor een service beurt, tot nu toe het enige wat ik uitbesteed.

20190901_145754.jpg

Wat was er vandaag voor tourtje/wedstrijd? Rond half 3 een clubje van een man of 50 over de N57 richting de dam. Reden niet heel rustig zeg maar :)
 
Geen idee of er eea georganiseerd is hier in de regio. Ga vandaag toch niet meer rijden, ja, ff op de scooter. Morgen weer werken, dus de bandjes ff oppompen en aftanken, staat die iig weer klaar.
Hoop dat het aankomende week nog een beetje droog blijft, ga ik nog wat woon-werk doen met de sp :]

Verwacht geen zwemweer meer dit jaar, dus vandaag het zwembad maar wezen opruimen. Net klaar ermee en geen rug meer over. Zit dan wel een afvoeraansluiting op, maar er blijft toch een laagje water over om leeg te emmeren. Dat laagje is toch ff meer als je denkt, ben blij dat het maar 1x per jaar hoeft te gebeuren... :X
 
Wat was er vandaag voor tourtje/wedstrijd? Rond half 3 een clubje van een man of 50 over de N57 richting de dam. Reden niet heel rustig zeg maar :)

Dat dacht de politie ook

 
Net de power van een M****a klopboor ervaren.
Intimiderende terugslag de eerste sessie. 8)7

Ik ga weer helemaal terug naar mijn diensttijd van het schieten met de Uzi.

Kreeg er een oorkonde beste schutter van het peloton en een embleem schutter eerste klas, maar de tweede gordijnbeugel zit scheef. :+
 
Ik schoot met 120mm, sta je dan met je uzi:9.
Alweer terug uit Tiel, kan weer aan de slag.

Bekijk bijlage 1423993
De Uzi is een machine van niets, maar je moet er niet voor gaan staan natuurlijk. :+
Later heb ik bij de AVDKL de schietinstructie voor de opvolger gemaakt, een Amerikaans wapen.
Handboek soldaat 1993. Geen idee hoe dat ding heet.

Bij de laatste veldtraining had ik niet eens geschoten, scheelde weer poetsen. :')

Tiel = HK? :)
 
Laatst bewerkt:
Deze toevallig?
1567430485824.png

Is een Diemaco C7. Zelf heb ik vanalles geschoten in dienst, de MAG, de Fal, en de Uzi.
Mijn dienstwapen echter was een FN 9mm pistool. Ben dienstplichtig sergeant geweest, vandaar dat pistool.
 
Deze toevallig?
Bekijk bijlage 1424022
Is een Diemaco C7. Zelf heb ik vanalles geschoten in dienst, de MAG, de Fal, en de Uzi.
Mijn dienstwapen echter was een FN 9mm pistool. Ben dienstplichtig sergeant geweest, vandaar dat pistool.
Dat is 'em. Vergeet die naam steeds, het handboek zit nog wel ergens in een verhuisdoos.
Dienstplichtig sergeant is niet niets. :}

Ik was korporaal eerste klas, maar liep de hele week in burger i.v.m. fotostudio en ontvangst van hooggeplaatsten voor een staatsieportret.
Onder meer generaal Huisman van de zojuist opgerichte Luchtmobiele Brigade.
Die man heb ik onthouden, knipperde geen ene keer bij het flitsen. :')

En ook generaal Couzy gehad. De toenmalige opperbevelhebber van de landmacht.

Als je die mannen als korporaal zou ontvangen, dan kon je wel naar een conversatie fluiten. Ze zouden niet eens kijken.
Soms ook groepsportretten met de laagste in rang kolonel. Zo ook een defilé verslagen in Soesterberg en Maastricht. Aparte wereld. :P
 
Laatst bewerkt:
Ja, HK. Vlot gegaan, 10:30 binnen en 2 uurtjes later weer naar huis.
Vergeten om ff een foto te maken, in de achterdemper zitten meer onderdelen dan ik had verwacht. Ach, over 3-4 jaar nog een poging.
De achterdemper heeft ook gaatjes / shims etc.. denk ik. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan