Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Was wel nodig na 3 jaar, ook al heeft ie amper gereden.
20191007_121343.jpg
 
Dromedaris met een anti gras masker :? geen gras te zien daar.
mooi zadel ook :)
Hij was nogal bijterig. Andere rijders hadden daar last van.
De dromedaris die ook op de foto staat kwam tijdens de rit steeds met zijn kop op mijn schoot.
Die wilde de hele tijd geaaid worden. _O-

Was wel nodig na 3 jaar, ook al heeft ie amper gereden.
Bekijk bijlage 1434153
Remolie? :o

Woensdag denk ik wel tijd te hebben voor de cardanolie en versnellingsbakolie.
Die ga ik ook even vergelijken met verse. Onderhoud sinds 2014 onbekend. O-)
 
En dan mopper ik soms over ruimtegebrek..
Een hefbrug is wel heel erg fijn om te hebben, zat pas weer op m'n knieën te sleutelen maar dat is gewoon k*t. (Ben verwend en geen 20 meer :+)
 
Voor mij is het gewoon dikke jas en broek aan enof wachten op droog weer ... soms mag ik hem wel in de woonkamer zetten :)
 
En dan mopper ik soms over ruimtegebrek..
Een hefbrug is wel heel erg fijn om te hebben, zat pas weer op m'n knieën te sleutelen maar dat is gewoon k*t. (Ben verwend en geen 20 meer :+)
Een dagje sleutelen staat voor mij gelijk aan een nacht pijn. :Y :')
Voorheen deed ik nog wel eens wat voor derden, maar daar ben ik mee gestopt om die reden, en vrije tijd is ook kostbaar.

Een hefbrug zou ideaal zijn. :9

En voordat ik nu bij de Beemer kan ben ik (geschat) 40 minuten bezig met uitgraven.
Van rechts binnen, naar links buiten. :+ :+

DSC_2180.jpg
 
Voor mij is het gewoon dikke jas en broek aan enof wachten op droog weer ... soms mag ik hem wel in de woonkamer zetten :)
Motor in de woonkamer.. daar heb ik wel een serie foto's van. :Y _O-
Nadat de GSX-R1100WP uit de tuin gestolen was in 1998 ging de motor tot en met 2006 naar binnen.
En vanaf 2001 een ereplekje voor het dressoir. :')
Zal nu niet meer gebeuren.
 
Een dagje sleutelen staat voor mij gelijk aan een nacht pijn. :Y :')
Voorheen deed ik nog wel eens wat voor derden, maar daar ben ik mee gestopt om die reden, en vrije tijd is ook kostbaar.
Helaas wel herkenbaar, niet met sleutelen aan de motor, maar wel als ik een dagje onder een auto lig te rommelen.
Ik heb diverse motorblok wissels gedaan, maar had 5 jaar geleden niet zoveel last van mijn rug en schouders na een dag op de grond schuiven.
Helaas geen plek voor een auto brug, dus probeer het nu maar met een matje.. Hoe moet dat over 10 jaar?

1570521203788.png
 
Een dagje sleutelen staat voor mij gelijk aan een nacht pijn. :Y :')
Voorheen deed ik nog wel eens wat voor derden, maar daar ben ik mee gestopt om die reden, en vrije tijd is ook kostbaar.

Een hefbrug zou ideaal zijn. :9

En voordat ik nu bij de Beemer kan ben ik (geschat) 40 minuten bezig met uitgraven.
Van rechts binnen, naar links buiten. :+ :+

Bekijk bijlage 1434426

Kan je geen overkapping maken waar de motor droog onder kan, gelijk een paar zonnepanelen er op als het uitkomt kan je gratis je accu's vol houden ben er nu ook mee bezig.
 
Ik zou daar gek van worden en al het niet-motorfiets naar buiten lazeren.
Je bent duidelijk geduldiger dan ik..
Ach ja, beetje ingerold wegens omstandigheden.
Met nog een koophuis in een oude relatie heb ik al vijf jaar weinig keus qua wonen.

Bij mijn oude huis huurde ik de lege garage van de buurvrouw.
Vier motorfietsen zo eruit te rijden en kon er ook nog omheen lopen. :')

Deze huurwoning is wel een dikke verbetering tegenover het drie kamer hok in Schiedam waar ik sinds 2014 woonde. *O* :}

Er komt nog een fietsschuurtje aan. Staat in onderdelen klaar.
Moet alleen nog van drie bomen wortels van veertig jaar oud uitgraven of dieper afzagen.
Misschien even een tweedehands recipro zaag kopen.

Of ... wie heeft er een minigraafmachine? :+
Andere tips welkom.
 
Kan je geen overkapping maken waar de motor droog onder kan, gelijk een paar zonnepanelen er op als het uitkomt kan je gratis je accu's vol houden ben er nu ook mee bezig.
Leuk idee :Y het tuinterras heeft nog even de voorkeur. Door de ligging van de schuur met 20 m2 al niet echt groot.
En wie weet verhuis ik wel weer met 6-12 maanden als het oude huis verkocht is of ik er weer intrek. O-)
 
Nog even door wat vakantiefoto's aan het spitten.
Kwam onder meer deze mooie uitlaat tegen. _O-

DSCN0400.jpg


Negen van de tien hebben geen verlichting en kentekenplaatje.
Zondag richting het vliegtuig was er ook geen straatverlichting.

Wel af en toe een verrassing wat er voor je rijdt. :+ :+
 
Ach ja, beetje ingerold wegens omstandigheden.
Met nog een koophuis in een oude relatie heb ik al vijf jaar weinig keus qua wonen.

Bij mijn oude huis huurde ik de lege garage van de buurvrouw.
Vier motorfietsen zo eruit te rijden en kon er ook nog omheen lopen. :')

Deze huurwoning is wel een dikke verbetering tegenover het drie kamer hok in Schiedam waar ik sinds 2014 woonde. *O* :}

Er komt nog een fietsschuurtje aan. Staat in onderdelen klaar.
Moet alleen nog van drie bomen wortels van veertig jaar oud uitgraven of dieper afzagen.
Misschien even een tweedehands recipro zaag kopen.

Of ... wie heeft er een minigraafmachine? :+
Andere tips welkom.
 
Gewoon een gat er omheen ruim uitgraven en wortels doorzagen met een grove zaag (b.v takkenzaag, lidl takkenzaag ) .
stuk touw of spanband om de kluit, de BMW trekker er voor en gassss ;)

heb wel een trekker, maar is een beetje ver (qua tijd) rijden met 14 km/uur _O-
Ja, ik dacht ook al met de auto. :Y _O-
Maar dan worden de schaapjes op de dijk bang denk ik. :+

Wanneer ga je racen met de trekker? _O- ;) :}
 
Weertje ziet er mager uit op Buienradar, maar de zon schijnt en ik zit te zweten van het klussen buiten. 8)7
weer 9 oktober 2019.jpg
 
Ik zou daar gek van worden en al het niet-motorfiets naar buiten lazeren.
Je bent duidelijk geduldiger dan ik..
10.30 begonnen, 10.38 stond de baby BMW al buiten.
10.51 gevolgd door de HP2. Die is wat zwaarder aan de hand.

11.17 de S1000R binnen (ketting gesmeerd en banden hard opgepompt) en om 11.27 ook de baby BMW weer in de stalling.

Normaal staat de baby BMW, de 310R, startklaar onder een hoes en drie sloten. ;)
Voor dagelijks gebruik en verbruik de fijnste keus hier.

Nu olie verversen bij de HP2. *O*
Morgen het achterbandje eens wat opruwen. :P
 

Bijlagen

  • DSC_2237.jpg
    DSC_2237.jpg
    154 KB · Weergaven: 4
  • DSC_2255.jpg
    DSC_2255.jpg
    118 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Mooi Mark, heb je ook ruimte genoeg! Ik ga een schuurtje achter mijn garage laten bouwen, het word me te druk in de garage.
Ik heb al 1 z650 verkocht om ruimte te krijgen voor de 1200, maar ook daar zaten zoveel onderdelen bij dat het weer vol staat.
Dus ik ga dat schuurtje voor alle stellingkasten met onderdelen gebruiken, licht en stroom erin, en kan dan de garage voorzien van een werkbank en de rest voor de z650's en m'n 2 ZRX'en. Kan m'n z650 die al een tijdje in de huiskamer staat ook zijn plekje krijgen.
Paar fotokes:
20191005_110426_resized.jpg
20191005_110441_resized.jpg

20191005_110448_resized.jpg

20191005_110519_resized.jpg

20191005_110550_resized.jpg

Dit word dan verleden tijd,
20191005_110531_resized.jpg

20191005_110721_resized.jpg

En dat is maar een deel van mijn onderdelen, heb nog genoeg hier in huis...
En dat gaat hier plaats vinden, het schuurtje:
20191005_110630_resized.jpg

Hij word 3 bij 3 meter, ruimte genoeg over om in de tuin te kunnen zitten, en de electra trek ik van die buitenlamp af, want die verdwijnt toch.
De garage wil ik dan van een vloercoating voorzien, muren en plafond witten en dan heb ik een ruime werkplaats.
 
Ik heb het geluk dat ik zeer ruime garage heb, +/- 50m2 *D
Helaas staat hij behoorlijk vol, 8 motoren (niet allemaal van ons) en nog een klassieke auto (nog van schoonvaders, die heeft nog geen " tijd" gehad om hem af te maken/ op te ruimen, wegens andere hobby projecten...
Wel een motorbrug en een mooie werkbank om beetje te rommelen.
Ik ben nu voorzichtig een AJS 18 uit 1954 tot leven aan het wekken.
 

Bijlagen

  • ajs 1.jpg
    ajs 1.jpg
    206,8 KB · Weergaven: 2
Vanochtend vroeg en uiteraard te laat :+ weg naar een afspraak.
De HP2 naar buiten, contact om, even wachten op de brandstofpomp..
Klik klik en moeizaam rondgaan 8)7 tweede poging ook aardig dood.

Geluid niet na te bootsen. ;)
Een dikke boxer heeft veeeel stroom nodig.

Dat deed mij terug denken aan 2004, toen had ik deze motor met een zwakke accu. :o

BMWzij.jpg


Eigenlijk was het altijd spannend of die wilde starten. Zeker in de winter. :P

De HP2 weer terug in de tuin geduwd, dan maar met de baby..
Tijd voor uitparkeren en deze fatsoenlijk stallen was er eigenlijk niet bij :X

Terug bij de deur toch nog even proberen en de motor ging met iets minder moeite ronddraaien.. nog niet lekker kwiek en inspirerend.
En toch ineens een gemoedelijke boxer-stationair loop alsof er niets aan de hand was. 8)7 *O*

Snel weer met de té brede boxerkoppen de tuin uit geklooid :+ en na het warmdraaien onderweg. :]
De toerenbegrenzer ging eerst tot gefaseerd en met 4.000 rpm .. 4.500 rpm .. 5.000 rpm ..7.000 rpm .. 8000 rpm..
En als het blok eenmaal warm is liep de indicatie naar 9.500 rpm. Wel grappig om te zien op het display. :Y

In de bebouwde enige moeite met de onverwacht lange eerste versnelling :? (langer dan de RR).
En met de felle gasreactie voelde het niet goed om laag in toeren rijden. Dus maar even niet naar 2-3-4 tot einde bebouwde kom.
Nog eens naar dat snelgas kijken, meerdere ringen zijn bijgeleverd. :P

Het sturen vereist enige gewenning met dit blok en de telelever voorkant.
Pilot Powers met een slap karkas helpen ook niet echt, en de schaamranden i.c.m. met het onverwachte natte wegdek ook niet.
Bij het verlaten van de snelweg - een lange doordraaier na de Heinenoord tunnel - draaide iemand zijn raampje open of ik er soms voor de eerste keer op reed. :$:$:$ _O-

Vanmiddag terug naar huis maar even wat zelfvertrouwen geladen en de afrit Schiedam genomen om vooral de oprit te testen.
Dat ging alweer een stuk lekkerder. :9~

IMG_20191010_152945.jpg


Nu de eerste 95 kilometer met de HP2 gereden.
Wat schakelt dat licht, zit het lekker, loopt het blok mooi en remt het heerlijk zonder duiken met die telelever.
Drempels en een slecht wegdek worden ook gefilterd alsof ze er niet zijn.

*O* Dit smaakt naar veel meer echte quality time samen. *O* :] ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan