Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

En een goede morgen btw :W

Gisteren middag is mijn weekend al begonnen *O* Zo eerst even rustig wakker worden en dan maar eens een rondje hardlopen met Hemo als tussenstop. Maar eens kijken hoe het daar allemaal gaat... :)
 
BMW nieuws voor 2020, helaas nog geen elektrische motorfiets.
(Al hebben ze al jaren een scooter)

Aantrekkelijke prijs die F900R, met €9.770,00 incl. rijklaar maken nog onder de tien mille. :9
Ik had hem gelijk gekocht, maar dacht later.. laat ik even normaal doen. :P
(De uitdaging van mijn leven is sparen, en dat is voor een EV)

Knipsel.JPG

Knipsel1.JPG
 
Dure motoren allemaal 😆.
Zeker niemand hier met dure puberkinderen die zichzelf een slag in de ronde eten?
En er dan nog geen grammetje bij krijgen. 😄

Nee zo oud ben ik nog niet :+
Bij mij is de motor mijn #1 vervoersmiddel. Auto is ondergeschikt en alleen nuttig voor alles wat ik niet op de motor kan vervoeren; lees een tennistas en grote boodschappen. Voor een hobby zou ik het niet aan mezelf kunnen verkopen. Of oh wacht :+ De Suzuki... Tja. _O- Ik werk er hard genoeg voor zullen we maar zeggen en je leeft maar 1x!


Ik kan er gewoon niet naar kijken. 🙈

r7gpbpchvon21.jpg
 
Knipsel.JPG


Het is gewoon serieus een nachtmerrrrie. -O-

Ik zag gisteren op tv een volwassen man die een kaboutertje in een boom had gezien.
Dat is gek. :Y 8)7

Als ik naar de foto van de nieuwe BMW F900R kijk, dan gebeurt er iets.
Enorm véél zin om er op te sturen. :]

Er komen gewoon -ongewoon- visioenen van een mooi bos met uitgestrekte secundaire wegen er doorheen.
En dartel over de slingerweggetjes als een konijntje tussen de andere konijntjes.
De zon schijnt en de lucht is blauw. :$

Terwijl ik natuurlijk eigenlijk SpongeBob GangsterPants ben. 8-)

Knipsel1.JPG


Dus dit kan allemaal niet. 🙈
 
Het is nu heerlijk weer om te rijden :]
Kom net van de dealer; verlaagde zadel zorgt ervoor dat ik bijna plat met mn voeten op de grond sta! *D:]
Ik laat m dan ook nog met een andere veerschotel verlagen; dat scheelt ook nog eens 2,5cm

Denk dat ik er uit ben :Y
 
De F900XR ziet er trouwens ook wel goed handelbaar uit.
Het zijn echte speelfietsjes. :9

Knipsel2.jpg
 
Het is nu heerlijk weer om te rijden :]
Kom net van de dealer; verlaagde zadel zorgt ervoor dat ik bijna plat met mn voeten op de grond sta! *D:]
Ik laat m dan ook nog met een andere veerschotel verlagen; dat scheelt ook nog eens 2,5cm

Denk dat ik er uit ben :Y
Wat houdt je dan nog tegen? :+

Ik mag tegen zes uur ook even een ritje doen richting Berkel. :]

Het voelde wel wat frisjes net op de fiets. Met korte broek. O-)
 
Aarrrgghhh begin er niet over!
Hopen dat het weekend beetje lekker weer is, dan kunnen we weer relaxt hobbelen :)
Ja ik ben mooi weer rijder....
Ik zit heerlijk in de auto als het tering weer is ;)
Hier ook alleen maar met mooi weer rijden. Motorrijden doe ik voor mijn plezier, zeikhemeltje natregenen behoort daar zeker niet bij.
Woon-werkverkeer doe ik dan met de scooter omdat het te dichtbij is om de motor te pakken, is de olie nog niet eens warm. Buiten dat is het spitsverkeer rondom Spijkenisse een groot drama, zeker als er een ongeluk gebeurd is, dan is de scooter ook weer perfect. Ondanks dat ik met slecht weer de keuze heb, prefereer ik de scooter toch boven de auto, vnml om bovenstaande reden. Maar ach, toch een tweewieler :]
 
Die snap ik dan wel....heeft ook wel iets weg van die ouwe cagiva Allroad qua snuifje...

Maar aangezien ik de R1100GS al niet bij me vond passen qua stijl spaar ik nog wel even door voor de R-nine-T-racer, het eerste tientje is er al...😜
Dit zijn uiteraard wel andere motorblokken.
Een boxer is dan toch wat lomper.
Maar een allroad past je dus niet. :)

De XR is helaas nog een kwart erbij - duurder dan de R.
Die gaat dan al richting de 1.000XR..
Mijn bril kleurt ook met de kosten. Iets voordeligs is mooier. _O-
 
Dit zijn uiteraard wel andere motorblokken.
Een boxer is dan toch wat lomper.
Maar een allroad past je dus niet. :)

De XR is helaas nog een kwart erbij - duurder dan de R.
Die gaat dan al richting de 1.000XR..
Mijn bril kleurt ook met de kosten. Iets voordeligs is mooier. _O-

De R1100s bevalt prima, moet wel bij vermeld dat er een John gemi stage 8 chip in zit en de korte reactiestang van een GS/boxercup...maar de zithouding van allroad is het gewoon net niet...dat bullige koppelblok is wel fantastisch....

Lekker met dikke klappen de bocht uit en op de motorrem de bocht in....leverde met de Duc ook altijd leuke reacties op..."je remlicht doet het niet" 😎
 
Het is nu heerlijk weer om te rijden :]
Kom net van de dealer; verlaagde zadel zorgt ervoor dat ik bijna plat met mn voeten op de grond sta! *D:]
Ik laat m dan ook nog met een andere veerschotel verlagen; dat scheelt ook nog eens 2,5cm

Denk dat ik er uit ben :Y

Af en toe moet je jezelf wat gunnen....als je centen er voor hebt en je word er blij van? Doen! Mooi speeltje....welke gaat er dan uit? De 700?
 
Af en toe moet je jezelf wat gunnen....als je centen er voor hebt en je word er blij van? Doen! Mooi speeltje....welke gaat er dan uit? De 700?

Ze gaan er alletwee uit. Ik wilde de 700 graag inruilen vanwege de 55000km die er onderhand al op staat. Nu krijg ik er nog wat voor, straks willen ze m niet meer inruilen en de kilometers lopen toch vrij hard op (minimaal 12000km per jaar).
Maar ik wilde meer motor, meer power en meer tour dan de nc. Maar ik had de suzuki voor de " meer power" . Aangezien ik de meer power nu ook in de africa twin heb, kan de soes ook weg. Scheelt toch weer een keer verzekering per maand, een keer wegenbelasting per maand en een keer onderhoud per jaar.
Moet wel even kijken hoe het zit met mijn schadevrije jaren.. Krijg je natuurlijk weer die bullshit dat je schadevrije jaren vervallen na een X tijd op het 2e voertuig 8)7

En goed advies Martijn! Ik heb het mezelf inderdaad maar gegund haha. Ik ben sinds vanochtend de trotse eigenaresse van een honda africa twin *O**O**O* nog 10 nachtjes slapen dan mag ik dr ophalen!
 
Laatst bewerkt:
De R1100s bevalt prima, moet wel bij vermeld dat er een John gemi stage 8 chip in zit en de korte reactiestang van een GS/boxercup...maar de zithouding van allroad is het gewoon net niet...dat bullige koppelblok is wel fantastisch....

Lekker met dikke klappen de bocht uit en op de motorrem de bocht in....leverde met de Duc ook altijd leuke reacties op..."je remlicht doet het niet" 😎
Het leest lekker als je één bent met de motor. :9 :}

Ik heb de R1100S ook gehad in 2004, met Laser uitlaten en andere E-prom. :Y
De uitdraai zit ergens in mijn Photobucket en op MF, maar toch al snel 130 pk en nagenoeg of exact bij 2.500 rpm al maximum koppel. *O*

Ik heb nog wel een boxer, de HP2 sport. Die pakt dan net even wat meer toeren waardoor het feest nog langer duurt. :Y
Die weegt droog ook maar 199 kilo.

Op de motor afremmen voor een bocht _O- zal even wennen worden met dat blok. Drie tikken terug en je staat dwars denk ik. :+ ;)

Oppassen dat ik anders ga rijden dan met de S1000RR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan