Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Echt blijf weg bij UPS en DPD.... echt een ramp die gasten....
Raken kwijt, kapot, komen niet eens langs..
Bah:r

DHL en PostNL is ook niet echt beter de laatste tijd.

Laatst ook weer 3 werkdagen bezig geweest om een tweetal pakketten van DHL binnen te krijgen, die bezorgers halen de tijdvakken gewoon niet, en dan ben ik alweer naar mijn werk.

De brievenbuspost van postNL komt soms ook enkele dagen later (ik zie wanneer ze moeten komen via de app)

De enige goede uitzondering is de vaste pakketbezorger van PostNL, die weet zelfs waar mijn ouders wonen, en als ik niet thuis ben brengt hij het pakket daar heen . :} *O*

Zit ook al 2 maanden op een paar Aliexpress pakjes te wachten, komt vast wel een keer aan.
 
Bij ons is de vaste bezorger van PostNL vertrokken naar een andere werkgever. Erg jammer, die gast verstond tenminste ook zijn vak....
 
Bij ons is de vaste bezorger van PostNL vertrokken naar een andere werkgever. Erg jammer, die gast verstond tenminste ook zijn vak....

Bij ons is er ook sinds een paar maanden een nieuwe. De vorige bezorger zette het altijd in de kast van de buitenkeuken. Had ik een slot aangehangen en hem de sleutel gegeven. Dat is 3 jaar goed gegaan (1x in de paar weken een reep chocolade of een pak koekjes in de kast voor de bezorger).
 
DPD dat zijn pas l*llo’s. Iets besteld en zou via hen bezorgd worden. Op het laatste moment een bericht dat het een paar dagen later wordt. Bezorging tussen 17-19 u. Goed wij zijn thuis om 17:00 en er verscheen niemand meeR. Wel een bericht dat het bezorgd was....??? De volgende dag maar eens gaan kijken bij de pakjesbaas, maar die verkocht vooral vuurwer die dagen. Dus lekker in de rijen jawel hoor, pakje daar. Dus geen bericht in de bus, waarschijnlijk niet eens langs gewees, we waren immers thuis. En dit was niet mijn eerste ervaring met hen dat zo verliep.
 
Van dichtbij valt het opzich dan nog wel mee, maar goed, hoe belangrijk is het... :')


Schiet al lekker op Mark, al lekker aan het inpakken? *O*

Jup, heel het huis staat vol verhuisdozen :+ We gooien we zo veel mogelijk weg om opgeruimd opnieuw te beginnen (met verzamelen :+ )

DPD etc blijft klote, zeker rond de kerstdagen. PostNL gelukkig tot op heden nog geen problemen mee gehad, die staan altijd netjes op de stoep en bellen fatsoenlijk aan. DHL en DPD willen wel eens door de straat racen en dan aangeven dat ik niet aanwezig was :N
 
Overigens adviseert mijn dealer ook om om de zoveel tankbeurten een premium benzine te tanken vanwege de reinigende werking.
Welke benzine dan ook heeft niet zo'n sterk reinigende werking (laat staan neutraliserende werking wat mooi zou zijn) dat het een wereld van verschil zal maken als je het maar af en toe gaat tanken.
De grootste werking bestaat voornamelijk in de folder.
Want ieder merk vind zijn eigen benzines het beste.
De minder frequente rijder doet er dus goed aan om E5 te gebruiken en als hij dan wat extra's wil doen ieder jaar of elke beurt een flesje kleppen/carburateur/injectiereiniger.
Want bij duurtesten zie je ook bij het gebruik van premium benzines veel koolaanslag op de kleppen en vaak ook op de zuiger.
Alleen de benzine zal dat dus niet verhelpen. Zeker niet afwisselend.

Vroeger kon je het wel beter verdedigen toen de kleppen nog lood in de benzine vereisten.

Maar oude gebruiken (en broodje aap verhalen) blijven vaak lang als advies, kan er zo een paar noemen.

Zo denk ik er over als engineer. ;)
 
Smoke knippers voor de Duc en Barracuda's voor de ZRX.
Gelukkig was DHL de bezorger, bij mij wel altijd goed :t.

20200118_122658.jpg
 
@Worldbeater Bij elke beurt gaat er een flesje spul in, dat doet BMW standaard. Maar ik tankte tot nu toe wel e10, maar wij rijden wel wat meer dan gemiddeld. Ik heb mij. 2017 net ingeruild in oktober met 74 k er op, die van mijn vrouw van 2018 heeft nu 45k km op de teller staan. Daar moesten dus net nieuwe nokkenassen en tuimelaar in (waarschijnlijk een aangeboren afwijking-iets met uitharden van het oppervlak -> garantie). Nu blijkt dat het verbruik met e10 zoveel hoger ligt dat het financieel weinig uitmaakt, twijfel ik of ik er voortaan toch maar weer e5 in kieper. Anderzijds zal dit exemplaar ook weer snel naar de 75-100 k km gaan in 2-3 jaar, dus dan denk ik, maakt het wat uit? In rijgedrag merkte ik niets, ook niet bij tanken van Ron 87-91 in de USA.
 
Laatst bewerkt:
Toch eindelijk weer eens een uurtje gereden, zij iets langer...
Ik vind hem op lage snelheid wat raar de bocht in gaan, alsof er een dood punt in zit. Was ik zeker aan gewend geraakt ofzo. Banden, balhoofdlager, of ?.
 
Toch eindelijk weer eens een uurtje gereden, zij iets langer...
Ik vind hem op lage snelheid wat raar de bocht in gaan, alsof er een dood punt in zit. Was ik zeker aan gewend geraakt ofzo. Banden, balhoofdlager, of ?.
Hem = de ZRX?
Wat voor banden zitten er onder?
MPP 2CT zijn er beroemd om.

Het gewicht en waar het zit (hoog) speelt natuurlijk ook een rol.
Het karakter van het chassis kan even wennen zijn. :Y

Balhoofdlager kan je morgen wel even checken. Dat is over 14 minuten. :+
 
Hem is de Duc, Ik rij nauwelijks op de Kawasaki, die rechtop houding vind ik doodeng.
De banden zijn Angels van '15, maar misschien wel plat. De vorige eigenaar had 4cm schaamranden na 3 jaar rijden...
 
Hem is de Duc, Ik rij nauwelijks op de Kawasaki, die rechtop houding vind ik doodeng.
De banden zijn Angels van '15, maar misschien wel plat. De vorige eigenaar had 4cm schaamranden na 3 jaar rijden...
Nieuwe banden zijn wel een boost voor iedere motor. :9

Bij mijn oude huis had ik een mooie oprit van de snelweg.
Iedere dag met vierkante banden werd zo ook gewoon. Het went als je vaak rijdt.

Maar nieuw is lekkerder en veiliger.
Dit keer richting Motormike? :]
 
Balhoofd is goed, geen speling of zwaar punt.
Twee dingen waren veranderd in de zomer; een service beurt van de vering en de nwe ketting is 1 schakel te lang, met een iets langere wielbasis als gevolg.
De banden lijkt me de meest logische verklaring.

Ja, dit keer Motormike, tenzij Tec een aanbieding heeft.
Nieuwe banden als het 5 graden is heb ik nooit gedaan, moet je dan nog triester de bocht in?
 
Nieuwe banden zijn wel een boost voor iedere motor. :9

Bij mijn oude huis had ik een mooie oprit van de snelweg.
Iedere dag met vierkante banden werd zo ook gewoon. Het went als je vaak rijdt.

Maar nieuw is lekkerder en veiliger.
Dit keer richting Motormike? :]


Net ook even bandje gewisseld de ktm, stond nog op maxxis banden uit 2003 en voelde een beetje hard aan.
Nu mpr4 er onder gelegd dat zal wel beter sturen :)
Heb jaren geleden zo handmatig banden wissel apparaat gekocht, echt super gewoon aan huis bandjes wisselen.
Soms wel een beetje vechten maar ach goed voor het weekend zweet en dank denk ik weer aan de besparing en het geld wat ik er al langggg uit heb.
 
Net ook even bandje gewisseld de ktm, stond nog op maxxis banden uit 2003 en voelde een beetje hard aan.
Nu mpr4 er onder gelegd dat zal wel beter sturen :)
Heb jaren geleden zo handmatig banden wissel apparaat gekocht, echt super gewoon aan huis bandjes wisselen.
Soms wel een beetje vechten maar ach goed voor het weekend zweet en dank denk ik weer aan de besparing en het geld wat ik er al langggg uit heb.

Ik weet gelijk waar ik me banden kan laten wisselen !
 
Ik weet gelijk waar ik me banden kan laten wisselen !

Moet je wel gaan rijden anders slijten ze niet :P
Net voor ook gedaan.
Bandjes er af drukken, leek wel een flinstone band zo hard.
Velg poetsen van binnen.
Bandje en binnenband er in en op druk zetten.
En de ktm is er bijna klaar voor.
Krukasseal is nog lek, helaas product in back order tot de 22e :(
20200119_223452.jpg
 
Net ook even bandje gewisseld de ktm, stond nog op maxxis banden uit 2003 en voelde een beetje hard aan.
Nu mpr4 er onder gelegd dat zal wel beter sturen :)
Heb jaren geleden zo handmatig banden wissel apparaat gekocht, echt super gewoon aan huis bandjes wisselen.
Soms wel een beetje vechten maar ach goed voor het weekend zweet en dank denk ik weer aan de besparing en het geld wat ik er al langggg uit heb.
Heb je ook een balanceerunit?
Ik heb jaren geleden een set gekocht, grondplaat met hefboom en twee staandertjes met kogellagers om te balanceren.
Toen dacht ik de wieltjes van de KLX650R even te doen, maar die grove noppenbanden zijn zo stug als een rus in Siberië. 8)7
Uiteindelijk met een zaag de dikke staalgordel weten te slechten.
Buigen of barsten.. ik zal winnen.. . _O-
 

Bijlagen

  • P1010797web.jpg
    P1010797web.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 5
  • P1010886web.jpg
    P1010886web.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 5
  • P1011045web.jpg
    P1011045web.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 5
Heb je ook een balanceerunit?
Ik heb jaren geleden een set gekocht, grondplaat met hefboom en twee staandertjes met kogellagers om te balanceren.
Toen dacht ik de wieltjes van de KLX650R even te doen, maar die grove noppenbanden zijn zo stug als een rus in Siberië. 8)7
Uiteindelijk met een zaag de dikke staalgordel weten te slechten.
Buigen of barsten.. ik zal winnen.. . _O-

Jep ballanceer bok, lood enz heb ik ook.
Is idd soms een gevecht maar lukt tot nu toe altijd, soms met een beetje hulp.
Noppenbanden nog niet gedaan ben benieuwd hoe dat gaat :P
 
Moet je wel gaan rijden anders slijten ze niet :P
Net voor ook gedaan.
Bandjes er af drukken, leek wel een flinstone band zo hard.
Velg poetsen van binnen.
Bandje en binnenband er in en op druk zetten.
En de ktm is er bijna klaar voor.
Krukasseal is nog lek, helaas product in back order tot de 22e :(
Bekijk bijlage 1459400


Wat heb jij een mooie garage deur zeg !
Rijden gaan we zsm mee beginnen , misschien komende zondag als het een beetje weer is en als ik tijd heb .
Anders moeten we maar weer een keer naar LUTZ !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan