Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

:+

why-does-it-rain-because-god-loves-wet-t-shirt-contests-19317768.png
 
De enige troost is dat je alleen, maar niet helemaal alleen bent in deze situatie. ;) :t

Ik sprak vorige week een dame die bij een grote verzekeringsmaatschappij werkt.
Ze hebben (ook?) een kantoorpand waarbij de ramen niet open kunnen.
En plexiglas mag niet vanwege brandgevaar. 8)7
September is nu het plan dat ze voor het eerst haar collega's kan zien.
Maar het kan ook zomaar 1 december worden, ze werd er emotioneel van. :Y

Maar ze heeft wel een Tesla voor de deur. :9~ :+ Dat herken ik wel van vroeger *O* het liefste droog weg, en dan de laatste kilometers lekker door de plassen rennen om de kuiten te koelen. _O-

Ik benieuwd hoe hard het dan regent als je morgen gaat rennen.
En of je dan ook gaat :P ;)

Ja bij ons hetzelfde. ramen kunnen niet open :')

vond ik vroeger al k*t, maar nu is het helemaal een dingetje haha
 
Ja bij ons hetzelfde. ramen kunnen niet open :')

vond ik vroeger al k*t, maar nu is het helemaal een dingetje haha
Gelukkig geen last van de storing die Claustrophobia Glass Facades heet. _O-

"Claustrophobic Architecture Europe`s largest business district, La Défense is dominated by office blocks.
High concentrations of jobs, faceless employees."

Volgens mij valt er wel veel geld te verdienen in het ombouwen van kantoorpanden naar het nieuwe abnormaal. O-)
 
Een vliegreisje om op vakantie te gaan is dus niet helemaal nodig. :9 :]
Al heb je dan vaak wel zon garantie (en dan moet ik alleen weg :+ ).
 
Ik heb een paar keer op lelystad gereden, en op zandfort met de auto.
Beetje techniek bijspijkeren kan nooit kwaad :)
Ik ga gewoon eens kijken wat een Duc allemaal echt kan.
 
Ik heb een paar keer op lelystad gereden, en op zandfort met de auto.
Beetje techniek bijspijkeren kan nooit kwaad :)
Ik ga gewoon eens kijken wat een Duc allemaal echt kan.
Zeker weten dat bij een succesvolle dag je vertrouwen en gevoel een dikke oppepper krijgt.
Alleen is dan alles op de openbare weg even te langzaam. O-)

De Duc kan een hoop natuurlijk, nu nog even onderling afstemmen. ;)
 
Het gaat ergens op lijken. *O*

Knipsel.JPG

Al wil ik alleen nog maar meer vermogen..

 
Ik vind het soms wel een beetje gejank over dat thuiswerken .
Denk zomaar dat nu blijkt dat het echte werk gedaan wordt door de mensen die nu, en ook in het begin van de crisis gewoon naar hun werk gaan.

Een paar jaar geleden werkte ik soms ook enkele dagen per week vanuit huis.
Heerlijk!
Beetje werken, bakje koffie, hondje uitlaten, beetje werken, boodschappen doen.perfect!

De wereld draait gewoon door, dankzij de mensen die nu opeens een vitaal beroep blijken te hebben.
Bij mijn opdrachtgever was de C van Corona nog niet uitgesproken of men zat al thuis.
En heb ze tot nu toe niet gezien, de watjes.
 
Overigens, gisteren moest ik gekeurd worden.
Dus op naar de arbo dienst, alles afgeschermd met plastic, pen na gebruik ontsmet, formulier ingevuld etc..

Kom ik bij de assistente die had geen mondkapje of handschoenen aan.
Gaat aan me zitten, bloed afnemen, bloeddruk meten.. zeker geen anderhalve meter afstand.
Bij arts idem, longen en hart luisteren, alles knus dichtbij..


Was een aparte ervaring in deze tijd..
 
Ik vind het soms wel een beetje gejank over dat thuiswerken .
Denk zomaar dat nu blijkt dat het echte werk gedaan wordt door de mensen die nu, en ook in het begin van de crisis gewoon naar hun werk gaan.

Een paar jaar geleden werkte ik soms ook enkele dagen per week vanuit huis.
Heerlijk!
Beetje werken, bakje koffie, hondje uitlaten, beetje werken, boodschappen doen.perfect!

De wereld draait gewoon door, dankzij de mensen die nu opeens een vitaal beroep blijken te hebben.
Bij mijn opdrachtgever was de C van Corona nog niet uitgesproken of men zat al thuis.
En heb ze tot nu toe niet gezien, de watjes.
Bij mij op de zaak hetzelfde, Corona was er net, en ze zaten al thuis. Mankeerden verder niks maar ze moesten en zouden naar huis.
Volledig doorbetaald en met behoud vrije dagen. Nu zijn ze weer mondjesmaat begonnen, verplicht. Eerst 4 uur per dag, als de rest al naar huis was, in de avond dus, want ze wilden geen risico. Nu werken ze 6 uur per dag, maar ze gedragen zich alsof wij, die wel gewoon doorgewerkt hebben, alsof we de pest hebben.
Kijk, ik hoor ook tot de zgn risicogroep, maar ik mankeer niks dus werk gewoon door.

Het erge nog, ik dat ons wel door hun voor de voeten gegooit werd dat we wel jaloers zouden zijn op hun. Omdat er nogal kort gereageerd werd op hun.
Dat is geen jaloersheid, maar afkeer van geprofiteer, maar dat heb ik maar voor me gehouden.

Overigens ontken ik Corona niet, heb een kennis in het ZRX topic die het heeft gehad, was geen pretje weet ik.
 
Bij mij op de zaak hetzelfde, Corona was er net, en ze zaten al thuis. Mankeerden verder niks maar ze moesten en zouden naar huis.
Volledig doorbetaald en met behoud vrije dagen. Nu zijn ze weer mondjesmaat begonnen, verplicht. Eerst 4 uur per dag, als de rest al naar huis was, in de avond dus, want ze wilden geen risico. Nu werken ze 6 uur per dag, maar ze gedragen zich alsof wij, die wel gewoon doorgewerkt hebben, alsof we de pest hebben.
Kijk, ik hoor ook tot de zgn risicogroep, maar ik mankeer niks dus werk gewoon door.

Het erge nog, ik dat ons wel door hun voor de voeten gegooit werd dat we wel jaloers zouden zijn op hun. Omdat er nogal kort gereageerd werd op hun.
Dat is geen jaloersheid, maar afkeer van geprofiteer, maar dat heb ik maar voor me gehouden.

Overigens ontken ik Corona niet, heb een kennis in het ZRX topic die het heeft gehad, was geen pretje weet ik.

Je moet zeker niet bagatelliseren wat er allemaal gebeurt nu in de wereld, en zonder lockdown had de wereld er heel anders uit gezien.

Maar dat geneuzel, nu kan ik persoonlijk erg slecht tegen mensen die menen een bepaalde status te hebben, maar wel direct hun eigen gewin voorop stellen.
En corona aanpakken om er lekker van te profiteren.

Zoals bij mijn opdrachtgever, pleitte gaan en de rest moet het maar uitzoeken.
Geen plan van aanpak, geen beschermingsmiddelen etc..
De volgende keer dat zo'n mens nog maar iets durft te zeggen over veilig werken bladiebla ga ik hard lachen, en daarna huilen.
 
Bij mij op de zaak hetzelfde, Corona was er net, en ze zaten al thuis. Mankeerden verder niks maar ze moesten en zouden naar huis.
Volledig doorbetaald en met behoud vrije dagen. Nu zijn ze weer mondjesmaat begonnen, verplicht. Eerst 4 uur per dag, als de rest al naar huis was, in de avond dus, want ze wilden geen risico. Nu werken ze 6 uur per dag, maar ze gedragen zich alsof wij, die wel gewoon doorgewerkt hebben, alsof we de pest hebben.
Kijk, ik hoor ook tot de zgn risicogroep, maar ik mankeer niks dus werk gewoon door.

Het erge nog, ik dat ons wel door hun voor de voeten gegooit werd dat we wel jaloers zouden zijn op hun. Omdat er nogal kort gereageerd werd op hun.
Dat is geen jaloersheid, maar afkeer van geprofiteer, maar dat heb ik maar voor me gehouden.

Overigens ontken ik Corona niet, heb een kennis in het ZRX topic die het heeft gehad, was geen pretje weet ik.

Ach.....ik heb hier een streng gelovige collega die zei doodleuk. Jij krijgt corona en je gaat eraan dood omdat je niet in god gelooft. En dat zei hij tegen bijna alle collega's die niet zoals hij van die kerk zijn.
Hij was wel van plan om voor ons te bidden. Hij weet ook niet wat social distance is. Hij gaat altijd dichtbij je staan.....en als je er wat van zegt.....dan krijg je doodleuk te horen "ik geloof in de heer dus ik heb geen corona". Echt totaal niets mee te beginnen met die man.

Ik ben blij dat ik alleen werk, mijn werkplaats is off limits voor de collega's. En als je gereedschap komt lenen dan maak je het schoon en ontsmet je het als je het terug komt brengen (staan allerlei schoonmaakmiddelen zoals ontvettingsdoekjes en schoonmaakalcohol en handgel).

Gelukkig snappen de meeste collega's het wel.

Sinds 11 mei heb ik weer de mogelijkheid om weer bij klanten te keuren. Zolang ze maar een behoorlijke ruimte voor mij vrij houden zodat ik mijn werk kan doen (gelukkig doen ze dat bijna allemaal, behalve afgelopen woensdag. Daar begrepen ze niet wat 1,5 meter afstand is).
Toen ik er wat van zei gingen ze wel weg.
 
Ach.....ik heb hier een streng gelovige collega die zei doodleuk. Jij krijgt corona en je gaat eraan dood omdat je niet in god gelooft. En dat zei hij tegen bijna alle collega's die niet zoals hij van die kerk zijn.
Hij was wel van plan om voor ons te bidden. Hij weet ook niet wat social distance is. Hij gaat altijd dichtbij je staan.....en als je er wat van zegt.....dan krijg je doodleuk te horen "ik geloof in de heer dus ik heb geen corona". Echt totaal niets mee te beginnen met die man.

Ik ben blij dat ik alleen werk, mijn werkplaats is off limits voor de collega's. En als je gereedschap komt lenen dan maak je het schoon en ontsmet je het als je het terug komt brengen (staan allerlei schoonmaakmiddelen zoals ontvettingsdoekjes en schoonmaakalcohol en handgel).

Gelukkig snappen de meeste collega's het wel.

Sinds 11 mei heb ik weer de mogelijkheid om weer bij klanten te keuren. Zolang ze maar een behoorlijke ruimte voor mij vrij houden zodat ik mijn werk kan doen (gelukkig doen ze dat bijna allemaal, behalve afgelopen woensdag. Daar begrepen ze niet wat 1,5 meter afstand is).
Toen ik er wat van zei gingen ze wel weg.

Gelovig zijn lijkt me best mooi.
Zeker katholieken, met carnaval alles pakken wat langzamer loopt dan een ezel en nog hartslag heeft, en de volgende dag even biechten, paar weesgegroetjes en doorrrr..
 
Terug
Bovenaan Onderaan