Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.747
- 16.495
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pas toevallig ook over dit onderwerp gehad, de reacties verbaasde mij nogal. Hele discussie.Dat valt tegenwoordig wel mee hoor ,Ik ben er nu een aantal jaren weg maar bij de koninklijke schelp moest 5 jaar terug op last van de overheid de zwavel percentages steeds verder naar beneden in de fuel voor schepen ,Ze hebben het er nu zelfs over dat ze in de havens LNG moeten gaan verstoken ,Nog veel schoner ,Staan grote tanks van in Europoort ,Komt vanuit Quatar hierheen ,Staat daar een speciale fabriek voor
En wat gebeurt er met die verwijderde zwavel? Juist, die verdwijnt weer in de zware stookolie waar de schepen op varen die buiten territoriale wateren varen.
Want verwerken is duurder dan verbranden.
Sinds 1 januari 2020 gelden er veel strengere eisen t.a.v. het zwavelgehalte in stookolie. Ook voor schepen die buiten territoriale wateren varen.
Tja het blijft een rare wereld.. Ik heb voor een presentatie richting klanten (brandstofverbruikssystemen aan boord van schepen voor HFO en LFO) wel eens berekend wat de Madrid Mearsk verbruikt. Dit kwam per dag ongeveer overeen met 30.000 VW Golfjes diesel die elk 3 miljoen kilometer zouden rijden. ofwel 3.000.000km x 30.000= het verbruik van een beetje containerschip per dag!
(Disclaimer: Ik heb hierbij explicit rekening gehouden met de sjoemelsoftware affaire, vandaar de keuze voor VW Golfjes. )
Sinds 1 januari 2020. Dus heel december is er nog zoveel mogelijk zwavel gedumpt in de zware stookolie. Voorraden zijn enorm. Tot nu toe vaart er dus nog geen enkel schip op nieuwe minder zwavel bevattende stookolie die trouwens nog steeds 0.5% zwavel mag bevatten terwijl dat tot 1 januari nog tot 3,5% (!!!!!!) was.
Ben er al weer uitDat zou best wel eens kunnen inderdaad. Ik ben er trouwens ook sinds zaterdag lid. Best wel een leuke groep zo te zien.
Ja? Waarom? Ik hang er nog even rond, maar vind het Harley gedeelte erg hoog daar...Ben er al weer uit
Ja? Waarom? Ik hang er nog even rond, maar vind het Harley gedeelte erg hoog daar...
Heb ook zo m'n twijfels, maar ik kijk het nog even aan. Eigenlijk zit ik meer op de Facebook groepen van motoren die ikzelf ook heb, dat is echt leuk.
zodan, wat dacht je van de sjorders. Eer ze de laatste vast hebben, zijn ze de oceaan al overAls wij zo'n ding gaan visiteren, heb je zo 10-12 km gelopen/geklommen/geklauterd aan het einde van de werkdag.
Kunnen ze dan niet beter een dikke pijp leggen, lijkt mij goedkoper?Komt vanuit Quatar hierheen ,Staat daar een speciale fabriek voor
Ik snap je, en dat heb ik ook gezien dat je foto verwijderd was..Ook in de groepsapp werden dat soort dingen gedaan zag ik. Bij de pagina's waar ik lid van ben gebeurd dat iig nooit. Ook ik hou van een vrije manier van posten, net als hier.hou niet zo van censuur. Hou zelf diverse paginas bij maar moet wel heel bont zijn wil ik wat weghalen en zelfscdan mail ik de poster dat dit niet de bedoeling is. Maar dit plaatje was niet motor grelateerd en is weggehaald . Prima hoor ,dan haal ik mezelf wel weg
Kunnen ze dan niet beter een dikke pijp leggen, lijkt mij goedkoper?
Verder geen kaas gegeten van olie, behalve het verbruik dan
Ze hebben we scrubbers enz aan boord maar uitstoot is nog steeds wel vervuilend idd wel minder zwavel, me neus zit elkedag nog vol zooi haha, maar wat wil je zo motor levert ook veel meer vermogen dan een auto en verplaatst een stuk meer.Dat valt tegenwoordig wel mee hoor ,Ik ben er nu een aantal jaren weg maar bij de koninklijke schelp moest 5 jaar terug op last van de overheid de zwavel percentages steeds verder naar beneden in de fuel voor schepen ,Ze hebben het er nu zelfs over dat ze in de havens LNG moeten gaan verstoken ,Nog veel schoner ,Staan grote tanks van in Europoort ,Komt vanuit Quatar hierheen ,Staat daar een speciale fabriek voor
Precies. Als je alles zo via vaste regels gaat beheren daar ben ik ook geen voorstander van. Stel je voor dat we hier niet meer over de schuur inrichten ,huisdieren of moeders de vrouw mogen hebben .... doe ff normaal zeg .Ik snap je, en dat heb ik ook gezien dat je foto verwijderd was..Ook in de groepsapp werden dat soort dingen gedaan zag ik. Bij de pagina's waar ik lid van ben gebeurd dat iig nooit. Ook ik hou van een vrije manier van posten, net als hier.
Maar goed, ik kijk het nog even aan, als het te ver gaat ben ik er ook weg.
Ik zit toch veel meer op MF dan op Facebook, behalve de pagina's waar ik al een tijd zit, z650 owners group, en 2 groepen over de ZRX.
Ik heb in de 80er jaren aan de flexicoker van de Esso mee gewerkt. Dus ik denk dat je 45 jaar geleden bedoel?de laatste 20 jaar van m’n loopbaan bij Shell in gezeten. De zware olieresten uit de crude worden tegenwoordig gekraakt in fabrieken die daar speciaal voor gebouwd zijn. Er valt aan benzine meer te verdienen als aan fuel. Dat was eigenlijk altijd een afval produkt. 20 jaar geleden werd fuel afgeleverd op viscositeit. We hadden drie soorten daarin. Toen kwam het fenomeen zure regen opzetten en waren hoge zwavel gehaltes niet meer toegestaan. Evenals in benzine. Men is eerst begonnen met Pura hier en in Duitsland met V-power. In die tijd verkocht dat daar goed mede door de autobahn zonder snelheids limiet en weltmeister Schumi die er reclame voor maakte. Hier in NL is Pura nooit echt aangeslagen en toen is men overgegaan op de productie van V-power. De eerste jaren werd dat gemaakt in Duitsland.over de rijn naar depot Arnhem gevaren en daarvandaan verdeeld door NL. Het is de schoonste benzine die shell maakt van 97,5 oct. de fuelsave is 95 oct.
Krijg je als je met pensioen bent. Lijkt alles korter. Bij Shell hebben ze als laatste die HDS6 gebouwd maar daarvoor hadden we natuurlijk al de Hycon. Dat ding kraakte onder hoge druk alle zware olie in benzines ,waterstof ,gasolie enz. Nadat ze er de kinderzoektes uit hadden en in Korea ook zo’n fabriek hadden gebouwd is in Quatar een mega plant neergezet waar ze superschone brandstoffen konden produceren. Ze maken daar GTL. (Gas to liquid). Dat spul is zo schoon ,dat zit nog ver onder de normen van Europa. Het komt in Europoort binnen en wordt daar vermengd met onze eigen gasolies en diesel en gaat daarvandaan de handel in en wordt oa. naar Duitsland verpomptIk heb in de 80er jaren aan de flexicoker van de Esso mee gewerkt. Dus ik denk dat je 45 jaar geleden bedoel?
HDS6 is al weer oud nieuws!Krijg je als je met pensioen bent. Lijkt alles korter. Bij Shell hebben ze als laatste die HDS6 gebouwd maar daarvoor hadden we natuurlijk al de Hycon. Dat ding kraakte onder hoge druk alle zware olie in benzines ,waterstof ,gasolie enz. Nadat ze er de kinderzoektes uit hadden en in Korea ook zo’n fabriek hadden gebouwd is in Quatar een mega plant neergezet waar ze superschone brandstoffen konden produceren. Ze maken daar GTL. (Gas to liquid). Dat spul is zo schoon ,dat zit nog ver onder de normen van Europa. Het komt in Europoort binnen en wordt daar vermengd met onze eigen gasolies en diesel en gaat daarvandaan de handel in en wordt oa. naar Duitsland verpompt
Veel plezier morgen.Vanmiddag heb ik me een beetje misdragen op de motor, maar nu durf ik het morgen wel aan om met de RSV het circuit op te gaan, ondanks dat ik er maar 300km op gezeten heb.
De Appie is wel weer wat sneller dan de Duc en SP1, lekker hoor.
Ik denk dat er ergens een turbo verstopt zit, bij 7k zak ik plots tegen het kontje aan..
Wel goed schoongemaakt/afgespoeld?Vandaag bezig geweest om de ring in de koppelingcilinder te vervangen.
34 euro voor een stukje rubber..
Resultaat was dat de.remvloeistof alle kanten op spoot..
Wat een bende was dat.
Morgen verder