Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Idioten ....

Jaren geleden die gasten van Millieu defensie op het terrein gehad. Klommen ze in een aantal kooiladders van schoorstenen. De mannen van de bedrijfsbrandweer wilden al een paar waterkanonnen vanonder bijzetten. Mocht helaas niet
 
We hadden bezoek vandaag.

1605026368.jpg


Kijk terug: Actievoerders klimmen op tank van Shell Pernis | OPEN Rotterdam

DPG Media Privacy Gate


Haha, ik zag ze staan, reed op het fietspad maar dat was bezet door deze luitjes.
Heb even praatje gemaakt met ze, fanatieke mensen!
 
Owh ja zeker, zo bedoel ik het ook niet, maar ik zou niet zomaar een raffinaderij op lopen denk ik ...
 
Shell heeft een contract met de Nigeriaanse regering voor het oppompen van olie daar.
De lokale bevolking probeert daar een graantje van mee te pikken door gaten in leidingen te boren.
Zelf met vaten op vuurtjes benzine eruit te raffineren en te verkopen aan de inwoners.
De rest zooi laten ze gewoon in de natuur weglopen. De staat treed daar tegen op........
Die domme doos moet zich eens gewoon aan de feiten houden.
Shell heeft part nog deel aan de moordpartijen die de regering daar doet.
Laat ze die spandoeken daar dus maar op gaan hangen
 

Bijlagen

  • 16228490_401.jpg
    16228490_401.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 8
  • imagegroup.jpeg
    imagegroup.jpeg
    120,1 KB · Weergaven: 6
  • sw-okanla-petrol.jpg
    sw-okanla-petrol.jpg
    43 KB · Weergaven: 8
Ah dit is dus eigenlijk stelen ? En shell hier in NL is volgens hun verantwoordelijk voor de acties daar?
 
Shell heeft een contract met de Nigeriaanse regering voor het oppompen van olie daar.
De lokale bevolking probeert daar een graantje van mee te pikken door gaten in leidingen te boren.
Zelf met vaten op vuurtjes benzine eruit te raffineren en te verkopen aan de inwoners.
De rest zooi laten ze gewoon in de natuur weglopen. De staat treed daar tegen op........
Die domme doos moet zich eens gewoon aan de feiten houden.
Shell heeft part nog deel aan de moordpartijen die de regering daar doet.
Laat ze die spandoeken daar dus maar op gaan hangen

Dat is inderdaad wel een groot deel de waarheid.
Voor wie nog 25 minuten over heeft, dit is een documentaire over hoe het daar gaat.

Edit: ik mag het filmpje niet eens op youtube meer zetten, wordt gelijk geblokkeerd *O*
Voor wie echt geinteresseerd is, hier onder een WeTransfer link, dan kun je hem zelf downloaden, is wel 450mb, maar is de moeite waard om even te kijken.

Illegale oliehandel.wmv
 
Laatst bewerkt:
Ah dit is dus eigenlijk stelen ? En shell hier in NL is volgens hun verantwoordelijk voor de acties daar?
Zoiets ja ,Onze regering heeft met NAM ,een bedrijf bestaande uit Esso en Shell een contract gesloten om de gasbel in Slochteren op te pompen en te distribueren ,Die Gasbel is van de staat (lees ons allemaal) NAM krijgt 10% van de opbrengst van het gas ,90% gaat naar de staat.
Onze giga slimme regering heeft jaren geleden voor een leuk prijsje contracten met het buitenland afgesloten om het gas aan het europese net te leveren..
Meestal gaat de prijs van gas mee in de olieprijs maar zo slim waren we hier dus niet ,De prijs bleef jaren hetzelfde voor de Fransen ,Italianen enz....
Alle ministers van financien vonden die gasbel daar een leuke spaarpot en bleven we dus vrolijk doorpompen en werd ie leger en leger resulterend in de situatie waar die mensen nu in zitten met aardbevingen enz.... ;(
Het lullige is nu dat er dus mensen de rekening bij Shell leggen terwijl het leeuwendeel van de opbrengst bij de staat terecht is gekomen en die geeft niet thuis.
Die Wiebes heeft al miljoenen belooft maar die mensen daar zitten nog steeds in de ellende.
Gelukkig zijn we hier wel wat slimmer en gaan we geen gaatjes boren in Gasleidingen om daar flessen mee te vullen en illegaal te verkopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Wij kregen jaren geleden de kans om uitgezonden te worden via Shell naar de raffinaderij op Bonny Island in Nigeria.
Er gingen op de raffinaderij in Pernis videobanden in de rondte van hoe het leven daar was
Nou waren er daar ook al mensen heen geweest en die hadden die daar een jaar gezeten voor Shell..
Mooie huizen op die video te zien en het leek het echte Walhalla........
Totdat je een beetje beter keek naar de beelden en wat met die mensen een praatje had gemaakt...
Het bleek een met prikkeldraad omheind kamp te zijn waar de werknemers werden ondergebracht met bewaking door gewapenden militairen.
Eens in de maand kon je je salaris op gaan halen bij de bank waar het gestort werd
Met z'n allen in en busje begeleid door gewapende militairen die voor de bank bleven staan als jij je geld op ging halen.
Na dat ophalen gelijk terug de bus in en weer naar het kamp want je mocht niet ff de stad in ,Dat was veels te gevaarlijk
Het land is behoorlijk arm en de regering zorgt slecht voor zijn eigen volk.
Als je daar dus zit word je als miljonair gezien en een makkelijke prooi.
Op een bepaald moment werd dit bekend en was de animo op Pernis niet zo groot meer
 
Dat snap ik dan heel goed, ik begrijp (of neem aan) met deze achtergrond info dat u voor de schelp werkt?
 
Dat snap ik dan heel goed, ik begrijp (of neem aan) met deze achtergrond info dat u voor de schelp werkt?
Heb er 40 jaar rondgewandeld op vele plekken v/h bedrijf ,Van het lossen van de crude oil (oa uit Nigeria) in Europoort tot het afleveren van de benzine en gasolie in schepen. Zo'n 30 jaar op Pernis gezeten ,Smeerolie gemaakt ,Bitumen ,Gasolie ,Benzine ,LPG ,V-Power enz.. een jaar of twee uitgeleend aan de Rotterdam Rijn Pijpleiding Maatschappij die de benzine producten richting Duitsland pompen. Nu 5 jaar met vervroegd pensioen
 

Bijlagen

  • Shell olieboer avatar.jpg
    Shell olieboer avatar.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 4
Ah! dan snap ik de kennis zeker goed! Ik zit voor mijn werk vaak op SNR-Pernis en SNC-Moerdijk. Wij doen een beetje tillen en zakken!
Je kent het wel die uitgestorven olifanten met lange slurf ;)
 
Avond :W

Vanmiddag de 1e 3 kijkers gehad, net een berichtje gehad van de makelaar dat er al een bod is van de vraagprijs *O*
Morgenochtend hebben we nog contact met de makelaar, want er staan nog 5 bezichtigingen gepland, even kijken wat zijn plan van aanpak gaat worden. Maar echt bizar, gewoon binnen 3 werkdagen 😳
Huis verkopen in deze tijd is leuk, heel leuk :Y Het is niet de vraag of je huis verkocht wordt maar hoeveel overwaarde je eruit kan trekken. Nu heb je dit voor het nieuwe huis ook wel nodig, maar naar een goedkopere omgeving verhuizen is erg leuk deze tijd *O*
 
Hier nog een Schelp ganger :)
Ik doe voornamelijk Electrical en Instrumentatie onderhoud en projecten :)
Voornamelijk op het ABC terrein.
 
Ik vind de Schelp een enge organisatie.
Het kan zijn dat het op de raffinaderij anders is, maar zoals ik het ervaar, man man.

Het lijkt wel een of andere enge sekte, ongelijk hebben ze nooit, kennis overigens ook niet 😄.

Een oude collega van mij, die al 30 jaar voor de schelp rijdt zei onlangs, het is hier net een ejaculatie, iedereen wil de eerste zijn, koste wat het kost.
 
Ik vind de Schelp een enge organisatie.
Het kan zijn dat het op de raffinaderij anders is, maar zoals ik het ervaar, man man.

Het lijkt wel een of andere enge sekte, ongelijk hebben ze nooit, kennis overigens ook niet 😄.

Een oude collega van mij, die al 30 jaar voor de schelp rijdt zei onlangs, het is hier net een ejaculatie, iedereen wil de eerste zijn, koste wat het kost.
Ik weet niet waar jij je ervaring vandaan hebt ,Bij de pomp ? Das personeel van de pomp die pacht het geheel en hebben weinig met shell te maken ,Komt eens in de zoveel tijd een tankwagen met benzine en diesel voorbij...

Geen kennis ? Ach de laatste generaties die ik binnen heb zien komen moesten het liefst in 2 weken ingewerkt zijn dus dat verklaart iets misschien

Die laatste snap ik niet helemaal wat je bedoelt ,Heb ik zelf nooit last van gehad ,Liever rustig en goed je werk doen als snel en de helft vergeten met kans om op je snuit te gaan door een ongeluk... De aannemers en binnenschippers die binnenkwamen bij ons moesten gewoon aan alle veiligheids regels voldoen en dat vonden ze niet allemaal even leuk ,Als je bij Fina Antwerpen ging lossen en je mocht in je zomertenue aan dek lopen dan viel het wel tegen als je in Pernis je overall en je PBMs op moest (Persoonlijke Beschermings Middelen) ,Deed je dat niet dan mocht je weer gaan....

Ik heb er de laatste paar jaar van m'n carriere niet echt lekker kunnen werken ,Alles moest op papier kloppen en zat dat niet goed dan had je een groot probleem ,Vertrouwen in mensen en ervaring was er niet ,Heb leidinggevenden daar ook meerdere malen op aangesproken (vooral als later bleek dat ik gelijk had) Vreemde was dan ook toen ik net voor m'n 58e weg ging dat ze me zogenaamd niet konden missen :W
 
Ik weet niet waar jij je ervaring vandaan hebt ,Bij de pomp ? Das personeel van de pomp die pacht het geheel en hebben weinig met shell te maken ,Komt eens in de zoveel tijd een tankwagen met benzine en diesel voorbij...

Geen kennis ? Ach de laatste generaties die ik binnen heb zien komen moesten het liefst in 2 weken ingewerkt zijn dus dat verklaart iets misschien

Die laatste snap ik niet helemaal wat je bedoelt ,Heb ik zelf nooit last van gehad ,Liever rustig en goed je werk doen als snel en de helft vergeten met kans om op je snuit te gaan door een ongeluk... De aannemers en binnenschippers die binnenkwamen bij ons moesten gewoon aan alle veiligheids regels voldoen en dat vonden ze niet allemaal even leuk ,Als je bij Fina Antwerpen ging lossen en je mocht in je zomertenue aan dek lopen dan viel het wel tegen als je in Pernis je overall en je PBMs op moest (Persoonlijke Beschermings Middelen) ,Deed je dat niet dan mocht je weer gaan....

Ik heb er de laatste paar jaar van m'n carriere niet echt lekker kunnen werken ,Alles moest op papier kloppen en zat dat niet goed dan had je een groot probleem ,Vertrouwen in mensen en ervaring was er niet ,Heb leidinggevenden daar ook meerdere malen op aangesproken (vooral als later bleek dat ik gelijk had) Vreemde was dan ook toen ik net voor m'n 58e weg ging dat ze me zogenaamd niet konden missen :W

Nee niet bij de pomp 😄, da's ander volk, gewone mensen 👍.
Ik bedoel de luitjes op kantoor én de jongere generatie operators.
 
Huis verkopen in deze tijd is leuk, heel leuk :Y Het is niet de vraag of je huis verkocht wordt maar hoeveel overwaarde je eruit kan trekken. Nu heb je dit voor het nieuwe huis ook wel nodig, maar naar een goedkopere omgeving verhuizen is erg leuk deze tijd *O*
Zeker, nu was de vraagprijs al aardig hoog ingezet voor onze wijk, verwachtte eigenlijk dat het ook niet veel hoger uit zou gaan pakken. Hebben alles, de hele situaties, de pro's en cons tegenover elkaar gezet en uiteindelijk gewoon akkoord gegaan met het bod.
Huis is dus verkocht ovb van financiering *O* *O* *O*
 
Zeker, nu was de vraagprijs al aardig hoog ingezet voor onze wijk, verwachtte eigenlijk dat het ook niet veel hoger uit zou gaan pakken. Hebben alles, de hele situaties, de pro's en cons tegenover elkaar gezet en uiteindelijk gewoon akkoord gegaan met het bod.
Huis is dus verkocht ovb van financiering *O* *O* *O*
Misschien lullig, maar echt een hele gemiste kans
 
Misschien lullig, maar echt een hele gemiste kans
Ik denk het niet. Er is nl geen enkele woning in onze wijk boven onze vraagprijs verkocht de afgelopen tijd. Daardoor hadden wij de hoop überhaupt al in de buurt te komen van de vraagprijs, de vraagprijs zelf was voor ons dus al top.

De koper had alles al via een adviseur geregeld en wilde zsm over. Dat was voor ons al een "zekerheidje" dat de hypotheek wel rond gaat komen en dat wij niet voor een langere tijd met dubbele lasten gaan zitten. Daarbij hebben we nu ook al een flinke overwaarde waardoor wij er al tevreden mee zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de Schelp een enge organisatie.
Het kan zijn dat het op de raffinaderij anders is, maar zoals ik het ervaar, man man.

Het lijkt wel een of andere enge sekte, ongelijk hebben ze nooit, kennis overigens ook niet 😄.

Een oude collega van mij, die al 30 jaar voor de schelp rijdt zei onlangs, het is hier net een ejaculatie, iedereen wil de eerste zijn, koste wat het kost.
Sommige afdelingen hebben dit zeker gehad, maar das gelukkig al lang geleden.
Voor de rest is het belangrijker om je werk goed te doen ipv snel.
Er zullen best engnekken rondlopen, maar daar heb ik geen last van gelukkig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan