Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Wat is het nou, wel of niet?

Soms wordt ik ook strontvervelend van nachtdienst en gaat mijn vriendin preventief naar d'r moeder :P.
Als de z650 weer ontwaakt is uit haar slaap kom ik daar mee, de ZRX staat in de winterstop. Morgen even de accu opladen.
En als de z650 geen zin heeft kom ik met de ZRX want die doet het as usual altijd. Winterstop of niet. Maar het oude zedje heeft eigenlijk altijd zin.
Duurt alleen even eer de oude dame wakker is. Ze staat al aardig wat maanden in de garage...
Maar met vorst of regen rij ik niet meer. Al genoeg gedaan vroeger, toen ik alleen een motor had.
Dus ja, het is weer afhankelijk.
 
Als de z650 weer ontwaakt is uit haar slaap kom ik daar mee, de ZRX staat in de winterstop. Morgen even de accu opladen.
En als de z650 geen zin heeft kom ik met de ZRX want die doet het as usual altijd. Winterstop of niet. Maar het oude zedje heeft eigenlijk altijd zin.
Duurt alleen even eer de oude dame wakker is. Ze staat al aardig wat maanden in de garage...
Maar met vorst of regen rij ik niet meer. Al genoeg gedaan vroeger, toen ik alleen een motor had.
Dus ja, het is weer afhankelijk.
Ik doelde op wel niet regenen, ben gewoon een beetje vervelend vandaag ;).
 
Had ik mijn huis in Hoogvliet nog maar.
300 euro in de maand en met tien jaar afbetaald.
Maar mijn vriendin wilde daar niet wonen.
Dus dan maar naar Berkel & Rodenrijs.
En nadat we uit elkaar zijn gegaan woont zij er nog prinsheerlijk en ik mag huren voor de hoofdprijs. :')

Ja, we zitten op de " had ik maar " leeftijd 😆🤭.

Had ik maar in mijn eerste huis blijven wonen, vanwege erfpachtgedoe korte hypo looptijd, was in 2004 afhebtaald geweest.
 
Ik doelde op wel niet regenen, ben gewoon een beetje vervelend vandaag ;).
Dat had ik ook wel door hoor.;)
Ondertussen ben ik net terug uit de garage, om de z650 op te starten. Nou dat word hem dus niet, accu is overleden.
Morgen neem ik hem mee naar m'n werk, om als ik weer vrij ben een nieuwe te gaan kopen bij de zaak hier op het industrie terrein.
De accu dus. De ZRX startte prima overigens, had niet anders verwacht, zit een vrijwel nieuwe lithium accu in. De z650 had nog een oude lood accu.
 
Dat had ik ook wel door hoor.;)
Ondertussen ben ik net terug uit de garage, om de z650 op te starten. Nou dat word hem dus niet, accu is overleden.
Morgen neem ik hem mee naar m'n werk, om als ik weer vrij ben een nieuwe te gaan kopen bij de zaak hier op het industrie terrein.
De accu dus. De ZRX startte prima overigens, had niet anders verwacht, zit een vrijwel nieuwe lithium accu in. De z650 had nog een oude lood accu.
Accuweb in hoogvliet toevallig.

Ga daar morgen 2x agm 90amp halen, accu in paardschuur is overleden.
 
Dat had ik ook wel door hoor.;)
Ondertussen ben ik net terug uit de garage, om de z650 op te starten. Nou dat word hem dus niet, accu is overleden.
Morgen neem ik hem mee naar m'n werk, om als ik weer vrij ben een nieuwe te gaan kopen bij de zaak hier op het industrie terrein.
De accu dus. De ZRX startte prima overigens, had niet anders verwacht, zit een vrijwel nieuwe lithium accu in. De z650 had nog een oude lood accu.
Levensgevaarlijk die lithium accu's. :+
 
Nou toch een middagje met het verstand bezig geweest, voelde goed, maar jammer dat ik het niet volhoud.
De motor van de Benz tikt sinds Assen wat harder dan zou moeten en ik hoopte dat verse olie en filter het zou beperken, maar helaas.
De hydraulische stoters zullen wel aan de beurt zijn en dat is die bak niet echt meer waard.
Dus, het verstand: regelmatig naar het werk en het belangrijkste is naar de circuits met een aanhanger, dan is een Japanner prima.
Sleutelen aan auto's was mijn grote hobby, was, dus: een Japanner.

1611268233899.png





Kutzooi :+.
 
Mercedes maar in de hoek parkeren voor nood, mocht de Italiaanse schone vervelend doen *D.
Ze kosten geen drol, dus een gokje moet kunnen.
Dealer onderhouden, 150k gelopen, kofferbak soort van groot genoeg voor 1 hond.. Ik ga maar even slapen, misschien wordt ik verstandig wakker.
 
Geen ttanslater bij dr hand.
Maar in dit huis staan we tegenover elkaar. 1 wil verhuizen de ander niet. Kindvriendelijker. Leuker huis. Terwijl ik dit mijn kindjr vind (alleen gekocht) lekker goedkoop voor nu en net de zolder klaar.
Dus we gaan rondkijken. Want elke week hierover geouwehoer vind ik niks. En heb liever vrede... en ook een oog voor veiliger voor de kleine..

Huis wat opt oog is heeft wel losstaande garage erbij. Dus iig niet in de regen meer sleutelen. We houden het ook bij 1 kind...
Enkel houten vloer. Dus maar goed kijken hoe het bevalt.

Sorry dat ik het hier neer gooi maar moet ff kwijt. Kijken anders ook voor een drive in maar die zijn zo gewildt dat ze 50 boven vraagprijs gaan...
Ps. Als corona voorbij is gaat dexe gewoon weer op de zaak zitten 🙂🙏

Edit: het huis waar we gaan kijken is instapklaar op wat behang en likje verf enzo . Maandag int echt bekijken!

Whehe ik snap het wel. Mijn lontje is ook een stuk korter bij vlagen. Continue thuiszitten doet een mens geen goed. Gelukkig voor mij werkt die van mij nog gewoon, dus heb ik af en toe me-time _O- en zijn we uit elkaars haren

Net gehoord, BMW reparatie gaat rond de 2K kosten..😭.
Morgen uitvaart van mijn vader.
Ben wel ff klaar met alle gezeik, en dan kan je maar één ding doen.

Rijden.Bekijk bijlage 1586996

Was erg lekker..

pfff 2k... ben je mooi klaar mee. Sterkte vandaag Peet. Hoop dat je op een voor jou fijne manier afscheid kan nemen van je pa vandaag.

Ik heb geen last van ruzie door Corona... :X :+

Mijn god, zusje is tegen het vaccineren van mijn moeder.
Zit al een tijdje te pushen dat ik mijn handtekening tegen zet.


Bekijk bijlage 1586998

Hier in huis loopt al een gevaccineerde rond. Geen klachten gehad op wat spierpijn in de arm na. Telefoonontvangst is nu wel veel beter als hij thuis rondloopt! :+

Nou toch een middagje met het verstand bezig geweest, voelde goed, maar jammer dat ik het niet volhoud.
De motor van de Benz tikt sinds Assen wat harder dan zou moeten en ik hoopte dat verse olie en filter het zou beperken, maar helaas.
De hydraulische stoters zullen wel aan de beurt zijn en dat is die bak niet echt meer waard.
Dus, het verstand: regelmatig naar het werk en het belangrijkste is naar de circuits met een aanhanger, dan is een Japanner prima.
Sleutelen aan auto's was mijn grote hobby, was, dus: een Japanner.

Bekijk bijlage 1587192




Kutzooi :+.

Dude...... Wel mooi, niet verstandig _O-_O-
 
Zijn er hier mensen die zich met smarthomes bezig houden? Ik heb sinds kort een google nest hub en heb gisteren een lading smart lampen en stekkers binnen gekregen. In theorie werkt het allemaal heel leuk, ware het niet dat mijn wifi verbinding blijkbaar compleet schijt is in de woonkamer waardoor de helft van die lampen het niet doet _O- _O- Vwb je telefoon merk je daar niet zoveel van, maar die lampen dus wel...

Refererend naar het korte lontje van mijn vorige post, heb ik dus maar een fles wijn open getrokken, mijn glas getopt en ben boos op de bank gaan zitten met 2 van de 4 lampen werkend na 2,5u :+ (wat ik dus best al een prestatie vond dat ik het zo lang heb volgehouden met proberen)

"Hey Google, fuck you"
 
Laatst bewerkt:
Ahhh nog heerlijk analoog thuis :)
Ik hoef die google troep ook echt niet…
Ik laat mijn smartfoon ook gewoon vaak ergens in de gang liggen, dan luistert google maar niet mee :)
 
Kom net een foto tegen van de eerste echte motor waar ik op reed.
Bekijk bijlage 1587264

Toen was ik vast nog lief.

Had je nog geen google en nog geen mobile apparaten.

Geen 5G en nanobots in een vaccin.

Wat een mooi leven.

Pfff, waar een nieuwe baan allemaal niet naar toe lijd.
En ik maar denken dat je pa een Suzuki man is. ;)

Leuk dat je het van huis uit hebt meegekregen.
Ik heb ene foto en aandacht van mijn vader op mijn motor.
Ging in een onbewaakt ogenblik op mijn GSX600F zitten in 1994.
Viel zowat op de grond toen ik om het muurtje kwam lopen.
Wel dus even snel vastgelegd. _O-
Foto maar eens even opzoeken voor mijzelf.

Ik kan er altijd van genieten als er hele families op Zandvoort zijn. :}
 
Das wel grappig!
Mijn eerste motorrit was op een laverda 2 pitter, bij een vriend van mijn ouders op de tank een stukje door de straat gereden.
Helaas heb ik daar geen foto van, ik was toen nog echt een klein ventje.
Wel grappig, mijn eerste oldtimer is een jawa 350, en later kwam ik erachter dat zowel mijn opa als vader vroeger op jawa hebben gereden...
 
Das wel grappig!
Mijn eerste motorrit was op een laverda 2 pitter, bij een vriend van mijn ouders op de tank een stukje door de straat gereden.
Helaas heb ik daar geen foto van, ik was toen nog echt een klein ventje.
Wel grappig, mijn eerste oldtimer is een jawa 350, en later kwam ik erachter dat zowel mijn opa als vader vroeger op jawa hebben gereden...
Mooi verhaal. :}
Jawa was tot mijn verbazing (kocht een nieuwe in 1992) vroeger het meest verkochte merk, niet geheel toevallig ook de meest voordelige motorfiets.
Tjechoslowakije kon ook redelijk eenvoudig exporteren naar het Westen.
Dat was voor andere landen lastiger.
Had er regelmatig een praatje mee bij Motorhuis Safe.
Mensen die dachten dat het merk al lang en breed niet meer bestond.
Ik denk dat ik de enige 640 Red Style had in Zuid Holland. :)
 
Vannacht goed geslapen en de Alfa is nog steeds mooi, het lijkt een weloverwogen besluit te worden :+.
Helpt ook niet dat mijn vriendin meteen roept dat het een gave bak is en kijk; het console is (zoals het hoort) naar de bestuurder gericht, net als de BMW's van vroeger...
 
Voor mijn zoontje een spelletje gedownload, Hearts of Iron IV_ La Resistance - HOODLUM??
En voor mijzelf Photoshop 2021. Het werkt allemaal nog ook. 8)7

Maar nu op zoek naar een USB stick waar het spel op past om mee te nemen.
Dan kom ik zo leuke bestandjes tegen van vijf jaar en ouder. O-)

Knipsel5.jpg

Knipsel6.jpg

Knipsel7.jpg


Met de RSV4 op Assen in 2016, niet voor publicatie geschikt.
Wat zat ik die dag in de rats met de Pilot Power bandjes die de verkoper bij de afleverbeurt had gemonteerd zeg.
Slap karkas in combinatie met een snel sturende motor is niet ideaal. Voor mij. ;)

Durf de foto's nu pas weer onder ogen te komen. En nog even te gebruiken ook. _O-

In mijn vorige leven heb ik de koplamp wel mooi afgeplakt. 8)7 :+
 
Zondag wordt best fris zo te zien! 0-5 graden gevoel 1gr. Maar mogelijk dat snachts gaat sneeuwen. dus we gaan ut meemaken.

:W nu vanmiddag even 4 uurtjes opgenomen, toch even het hoofd alvast rust geven na hele week zorgverlof en werk te combineren. Ben gesloopt.
Fijn weekend alvast iedereen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan