Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Duss je bedoelt... Het is wel koud maar ik doe achterlangs spijk heenvliet zwartewaal zoiets en dan denk ik groene kruis richting hellevoet achterlangs zuidland. Even klein rondje dijk voor de fun. Ga zodadelijk tanken en dan rijd ik via plateau achterlangs spijk weg 🙂
Mijn ontbijt op bed komt bijna. :+
Veel plezier. :}
 
Helemaal ZEN. ;) _O-

PSX_20210124_110315.jpg
 
Ondertussen zal de gladheid wel over zijn en kan ik veilig mijn bed verlaten. ;)

Was het maar weer MotoGP tijd, konden we verder op de bank. :+

PSX_20210124_135507.jpg
 
Hier even naar het strand gefietst.
Nu nog ongeveer vijftien surfers in het water.
Dat is echt wel next level in de winter denk ik. _O-

PSX_20210124_170452.jpg
 
Voor mij is dit Voorne Putten, de pont bij Rozenburg.
Maar is het officieel nou Voorne Putten - Rozenburg. :?

IMG20210125112133.jpg

Zo heeft iedereen een andere band met het eiland. ;)

Vanochtend op de heenweg af en toe nog wat dun ijs op het fietspad.
Op de terugweg alles gesmolten. In een half uurtje. :]
 
Voor mij is dit Voorne Putten, de pont bij Rozenburg.
Maar is het officieel nou Voorne Putten - Rozenburg. :?

Bekijk bijlage 1588670
Zo heeft iedereen een andere band met het eiland. ;)

Vanochtend op de heenweg af en toe nog wat dun ijs op het fietspad.
Op de terugweg alles gesmolten. In een half uurtje. :]

Als je het heel kort door de bocht bekijkt hoort Rozenburg niet bij Voorne-Putten. Ligt niet op 1 van de eilanden (ja het eiland "Voorne " en het eiland "Putten ").

Aan de andere kant. Het kengetal begint net als op Voorne-Putten ook met 0181..... dus zeg het maar. (Voor mij hoort het er gewoon bij, eigenlijk weet niet anders).
 
Als je het heel kort door de bocht bekijkt hoort Rozenburg niet bij Voorne-Putten. Ligt niet op 1 van de eilanden (ja het eiland "Voorne " en het eiland "Putten ").

Aan de andere kant. Het kengetal begint net als op Voorne-Putten ook met 0181..... dus zeg het maar. (Voor mij hoort het er gewoon bij, eigenlijk weet niet anders).
In mijn jeugd zeiden we altijd Voorne Putten en Rozenburg.
Het kwam zo ineens op dat het toch wel apart is om het zo te noemen.
Soms ga je inzichten ineens betwijfelen. _O- ;)
 
Voor mij is dit Voorne Putten, de pont bij Rozenburg.
Maar is het officieel nou Voorne Putten - Rozenburg. :?

Bekijk bijlage 1588670
Zo heeft iedereen een andere band met het eiland. ;)

Vanochtend op de heenweg af en toe nog wat dun ijs op het fietspad.
Op de terugweg alles gesmolten. In een half uurtje. :]
Voorne Putten begint dacht ik over de Brielse brug..? Rozenburg is al een poosje deelgemeente van Rotterdam, het is er niet beter op geworden :N
 
Wij zagen Rozenburg vroeger altijd beetje als het dumpputje van Rotterdam...
Of de moordkuil (laagste punt van de europoort een een paar gemene fabrieken om de hoek...)
 
Voorne Putten begint dacht ik over de Brielse brug..? Rozenburg is al een poosje deelgemeente van Rotterdam, het is er niet beter op geworden :N
Mijn vader vertelde dertig jaar geleden dat Rozenburg vroeger een rijke gemeente was, totdat Rotterdam de omgeving inpikte. :)

Maar nu dus zelfs deelgemeente.

Net als HvH eigenlijk, vorig jaar kwam Aboutaleb hier om de hoek nog een avondje met bewoners praten.
Qua inschrijven voor een huis is het wel makkelijk, sta je voor Rotterdam in de papieren, beland ik hier. _O-
 
Wij zagen Rozenburg vroeger altijd beetje als het dumpputje van Rotterdam...
Of de moordkuil (laagste punt van de europoort een een paar gemene fabrieken om de hoek...)
Die fabrieken waren de reden dat mijn vader zijn baan niet wilde accepteren in Rozenburg.
Maar de burgemeester verzekerde hem dat er snel een Blankenburgtunnel zou zijn als vluchtweg.
En dat was in 1971, ik was er nog niet.

Maar in 2024 krijgt de toenmalige burgemeester alsnog gelijk. ;)
Ze maken het zelf niet meer mee..
 
Die fabrieken waren de reden dat mijn vader zijn baan niet wilde accepteren in Rozenburg.
Maar de burgemeester verzekerde hem dat er snel een Blankenburgtunnel zou zijn als vluchtweg.
En dat was in 1971, ik was er nog niet.

Maar in 2024 krijgt de toenmalige burgemeester alsnog gelijk. ;)
Ze maken het zelf niet meer mee..

Beter laat dan nooit :X
 
Goedemorgen! Bij een aantal huizen wezen kijken.. en nu toch het idee verbouwen ?? Dus ik zit in verkopen of verbouwen circus.

Ik zit lekker op me kantoortje sinds 5 uur. koptelefoon op en lekker mijn favo band op. Linkin Park.
Rustig wakker worden.
 
Hier even naar het strand gefietst.
Nu nog ongeveer vijftien surfers in het water.
Dat is echt wel next level in de winter denk ik. _O-

Bekijk bijlage 1588427
Dat valt mee, hoor ik van mijn kroost. Titanium pak aan en gaan. Het is nogal inspannend. Mijn oudste zoon is fanatiek surfer en gaat het hele jaar te water. Ik heb ook wel eens gedoken in Zeeland bij een watertemperatuur van 0°C. Dat wordt ook met een droogpak wel fris na een half uurtje. Maar ik ken er veel die aan ijsduiken doen. Daar begin ik echter niet aan.
 
Goedemorgen! Bij een aantal huizen wezen kijken.. en nu toch het idee verbouwen ?? Dus ik zit in verkopen of verbouwen circus.

Ik zit lekker op me kantoortje sinds 5 uur. koptelefoon op en lekker mijn favo band op. Linkin Park.
Rustig wakker worden.
Wij hadden ook de intentie om te verbouwen, nieuwe keuken, toilet vernieuwen, wellicht de badkamer. Toen ging dat huis 2 deuren verderop in de verkoop. Eerst eens kijken wat de vraagprijs was en wat er verder in de wijk te koop stond, daar werden we best optimistisch van, dus maar eens kijken wat voor ons de mogelijkheid was. De overburen hadden de badkamer gedaan, alle kamers opnieuw strak getrokken, nieuwe keuken en overal nieuwe vloeren, nieuwe schuur en komt er nog een dakkapel over een paar weken. Toen zat ie te vertellen dat zijn huis getaxeerd werd voor nog minder dan onze vraagprijs. Toen hadden we dus een bevestiging dat als wij zouden gaan verbouwen, we er geen drol meer van terug zouden zien en dan maar beter naar iets op zoek konden gaan naar iets wat we eigenlijk echt wilden. En dat hebben wij nu gevonden :)
Het is kijken naar wat je zelf wilt, even de pro’s en cons tegenover elkaar zetten en dan kijken naar de financiële aspecten die erbij om de hoek komen kijken. Het is toch een aardige stap in je/jullie leven en is een weloverwogen beslissing toch best verstandig om teleurstellingen te voorkomen...
 
Laatst bewerkt:
alleen vind je in de huidige huizenmarkt zoveel overbieding dat dat ook niet veel leuker is ... dus ja we zijn alle opties aant bekijken
 
Dat valt mee, hoor ik van mijn kroost. Titanium pak aan en gaan. Het is nogal inspannend. Mijn oudste zoon is fanatiek surfer en gaat het hele jaar te water. Ik heb ook wel eens gedoken in Zeeland bij een watertemperatuur van 0°C. Dat wordt ook met een droogpak wel fris na een half uurtje. Maar ik ken er veel die aan ijsduiken doen. Daar begin ik echter niet aan.
Ja, zonder pak ben je met vijf minuten onderkoeld. :Y
(Tenzij je in uitzonderlijke gevallen de Hoff methode kan, ben met het boek bezig)

Ik dacht ook meer aan het gezicht en de uiteinden van je lichaam.
En een dergelijk pak is ook niet heel dik, maar titanium klinkt goed.
Hoe goed je ook kleedt, koud wordt het toch.
Gaaf die duiksport trouwens. :t

Hier van de vijftien zag ik er steeds maar een stuk of twee wat doen.
Het leek eerder op dobberen. _O- :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan