Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Wat je ook steeds vaker tegen komt in de Hoekse Waard en Voorne Putten zijn dit soort achterlijke borden
 

Bijlagen

  • 2018-06-17 Blokje om 06.JPG
    2018-06-17 Blokje om 06.JPG
    95,8 KB · Weergaven: 5
  • 2018-06-17 Blokje om 05.JPG
    2018-06-17 Blokje om 05.JPG
    157 KB · Weergaven: 6
De eerste die ik tegen kwam was in 2018 vlak bij Zuid Beijerland ,Stap af en maak er een foto van
Komt er iemand naar het hek van z'n tuin en verteld me dat ik hier niet mocht rijden
Dus ik vraag waarom niet ,Zegt ie ,Je maakt te veel herrie !!
Dus ik zeg ,Die brommert zit een E gekeurd uitlaat systeem van 1200 euro op en is RDW goedgekeurd

In het weiland 500mtr verderop draait er een combine harvester met een flink geronk
Dus ik zeg ,Mag dat wel dan ? Ja hij hoort hier thuis !!
Ik vraag de beste man of ie zich realiseert dat die wegen waar hij die borden neer heeft gezet betaald zijn door de gemeenschap ?
Staat ie me glazig aan te kijken en ik ben maar opgestapt en heb de XJR met z'n Akra maar eens lekker door de versnellingen gejaagd _O- :W

Ik heb dus meerdere sites zitten zoeken maar ik nergens vinden dat dit soort borden enige rechts geldigheid hebben
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus meerdere sites zitten zoeken maar ik nergens vinden dat dit soort borden enige rechts geldigheid hebben
Dat je daar naar moet zoeken:? Een bord in deze vorm is een informatiebord, daar hoef je niks mee. Net als ieder bord BW101 hoef je daar niks mee, waterwingebied, tankstation... je hoeft helemaal niet te tanken als je dat bord ziet

1614373489471.png
 
Wij hebben vandaag de flitskasten in de hoekse waard nog even gecheckt. Ze staan dr idd nog :P
Was wat fris maar ik had mn dikke pak aan dus was goed te doen.
Heerlijk om weer ff te rijden. En dat zonnetje smaakte naar meer :Y :]
Wel bizar als je nagaat dat ik voorheen zo'n 15000km per jaar reed. En nu in een jaar tijd was dat nog geen 3000 :')
Had het toch graag anders gezien met de Twin maar goed. Het is niet anders

Hier nog iemand gereden dit weekend?
 
De hele week ww verkeer gereden met de 150 sixteen donderdag brak mijn km kabel echt nog nooit gehad. Nieuwe zal er dinsdag wel zijn

Vandaag rondje met de sv gedaan, damn leuke speel fiets, beetje in de polder rond het dorp gespeeld.
Heb er trouwens gister een andere gashendel op gezet (van r6) echt een stuk beter dan origineel, echt een aanrader.
Veel speelser en betere controllen, leuk voor de wheelys enz ;)
 
Laatst bewerkt:
deze ad _O-, hij is bang voor zijn helm :?:')

 
deze ad _O-, hij is bang voor zijn helm :?:')

Ik heb dat na mijn ongeluk ook wel een jaar of langer gehad.
Onderweg af en toe licht hyperventileren, af en toe nog wel eens.
En raakte helemaal in paniek als ik hem niet op tijd af kreeg.
Net alsof je geen adem meer kan halen.
Mja, zit tussen de oren. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag voelde ik wel de wind door mijn doorwaairitsen die dicht waren..
Maar vanochtend was het gewoon weer winter.
Wat een kou ineens. _O-

Was er niet helemaal op voorbereid.
Terug was het weer lekker. :]
 
Ik ken dat ook wel, als ik voor een stoplicht sta MOET het vizier ook open...
Meer vanwege condens maar ik doe het in de zomer ook...
Ja ik heb een pinlock helm
 
Ik heb per toeval een tankzit combinatie gevonden, in Bimota stijl, passend voor de Z650.
Nu wilde ik al een endurance replica maken van de z650 zonder kenteken, als ik klaar ben met mijn z650 restauratie. Want ik heb er 2. Deze:
full

Nu heb ik wel eens gehoord dat Ton wel eens een topkuipje zou kunnen hebben uit die jaren 70/80, op zijn zolder, klopt dit? Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een topkuipje wat erbij past.
Tips zijn welkom! :)
Is dit nog wat geworden Coert? :9
 
Is dit nog wat geworden Coert? :9
Nou, ik ben er nog steeds mee bezig, maar er komt iedere keer wat anders tussen..
Laatst weer dat Hondaatje, die CB 400 F2. Ondertussen wel een bijpassende kuip gescoort op MP.
Van een aardige kerel die hem van z'n Z1000 afgehaald heeft.
Endurance kuip..jpg

Die komt bij Doggers Polyester vandaan. Dat bestaat nog, dus binnenkort even bellen of ie een ruitje voor me heeft.
En dan maak ik alles pas op 1 van de z650's. Nadat ik het kuipwerk natuurlijk groen met wit gespoten heb.
Alles is namelijk zo te monteren op het bestaande frame zonder zaagwerk, en alle stekkers zijn precies als de originele.
Het komt dus wel goed, alleen duurt het even. :+
 
Ik heb dat na mijn ongeluk ook wel een jaar of langer gehad.
Onderweg af en toe licht hyperventileren, af en toe nog wel eens.
En raakte helemaal in paniek als ik hem niet op tijd af kreeg.
Net alsof je geen adem meer kan halen.
Mja, zit tussen de oren. :Y
ik heb ook een nieuw helm en dat heeft even een paar adem teugen nodig gehad.
hij begint opeens te klemmen als je hem sluit en het vizier is een stuk kleiner dan mijn vorige. En dat vizier gaat dan ook niet zo open zoals de oude. Op zo'n/dat moment begrijp ik een beetje wat mensen met claustrofobie waarschijnlijk meemaken.
 
Coert65, WW1 fanaat?
Ik mag er graag over lezen, zowel Duits als de geallieerden.
Ja, ik heb een vrij uitgebreide verzameling WW1. En meer dan 500 boeken erover..maak ook veel reisjes naar voormalige gebieden waar gevochten is. ( Ieper, Verdun, de Somme) Heb onlangs veel spullen verkocht, want het begon hier nogal vol te raken, lees het was net een museum in m'n huiskamer.
Nu alleen Duits, pickelhaubes en medailles. Maar heb nog genoeg geallieerd boven in een reservekamer, dat dan weer wel.
Mijn overgrootvader heeft, als duitser, die hele oorlog meegemaakt en het overleeft.
 
Gaaf hoor! Heb wel diverse memoires gelezen van duitse en geallieerde soldaten en officieren. Paar keer in Peronne geweest, echt een zeer indrukwekkend museum. Ieper en Passendaele staan nog op de agenda + plus wat lokale musea.
 
Als je naar Passendale gaat, sla dan niet het Memorial Museum Passchendaele 1917 over. Dat is een aanrader!
Zelf ben ik zovaak in Ieper en omgeving geweest, ken die streek op m'n duimpje. En heb er ook heel vaak veldwandelingen gedaan, als de boeren net geploegd hebben. De triestheid van heel die oorlog daar word al snel duidelijk..heb al heel wat menselijke botten, delen van schedels en zo zien liggen.. Velen werden nooit gevonden, en opgegraven door de volgende artillerie beschieting. En die erna, en erna. Die stukjes mens liggen er uiteraard nu nog. Waar je ook voor uit moet kijken, maar dat weet je denk ik wel, zijn die nooit ontplofte granaten daar. Daar sterft het ervan, en ze kunnen nu nog gevaarlijk zijn. Paar jaar geleden een berg duitse zien liggen vlakbij Passendale, de lange 77érs, duits. 8 stuks, en alle 8 mosterdgas.
Zeer link..
Bij Tyne Cot Cemetary, vlakbij Passendale, zit overigens ook een leuk informatie centrum, voorzien van de collectie die ze er vonden toen ze het wandelpad ernaast hebben gemaakt, en dat centrum zelf. Ook met documenten en persoonlijke brieven van destijds.
Het was een oorlog die onmenselijk was. ( nou is iedere oorlog onmenselijk, maar wat zich daar 4 jaar lang op een stuk land van 8 kilometer breed heeft afgespeelt..)
 
Bedankt!
Heb ik weer wat om naar toe te gaan als de lockdown over is!

Ps heb je toevallig Storm of steel gelezen? Die vond ik wel bijzonder indrukwekkend...!

Ps het is echt bizar hoe gruwelijk die oorlog is geweest, hoeveel vernietiging per 1m2 is gewoon bizar.
Er zijn hele engelse en franse dorpen leeg gebloed aan mannen aan die oorlog....
 
Terug
Bovenaan Onderaan