Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Ik denk dat je echt oprecht gaat afvragen......"wat was er nou zo leuk aan vroeger?"

Tenminste.....dat is mijn gedachte.
Knipsel.JPG

Knipsel4.jpg


De huizenprijzen, een terrasje pakken en mijn haar mis ik nog het meeste.

Allemaal nostalgie!! :')
 
Toen was 100km/u hard.
Zo echt he, mijn Citta Gilera was niet vooruit te branden met z’n 35 km/u. Geregeld op een MT van een maatje van mij gereden met ong. 80km/u en dat ging als een malle.
Later een Honda PC50 gehad die ook geen vaart er in had, maar als de tank leeg was, kon in een hendeltje omzetten en verder fietsen, fantastisch ding... 👌🏼
 
Bekijk bijlage 1603667
Bekijk bijlage 1603669

De huizenprijzen, een terrasje pakken en mijn haar mis ik nog het meeste.

Allemaal nostalgie!! :')

Ach ja, de huizenprijzen 😆.
Ik kocht in 1999 een nieuwbouwwoning voor 275000 gulden, inclusief comolete badkamer en keuken.
Een week na oplevering stond er een makelaar voor de deur die iets van 335k voor wilde geven.🙃

Over huizen gesproken.
Ik liep net rondje met de hond, en zag hier in de buurt een aardige schuur / loodsje te huur staan.
Achter Wings dump ( pandje is ook van hun ).
Misschien interesse om dat met meer mensen te huren?
 
Zo echt he, mijn Citta Gilera was niet vooruit te branden met z’n 35 km/u. Geregeld op een MT van een maatje van mij gereden met ong. 80km/u en dat ging als een malle.
Later een Honda PC50 gehad die ook geen vaart er in had, maar als de tank leeg was, kon in een hendeltje omzetten en verder fietsen, fantastisch ding... 👌🏼
Maatje van mij reed wel eens op mijn brommer en die was een stuk kleiner dan mij. Was alleen vergeten te vertellen dat er inmiddels een mb8 blok onderzat met een gekietelde 110cc cilinder plus toebehoren.
Tijdens het wegrijden zat 'ie bijna in de etalage van een winkel.
 
Vanmiddag na vele jaren weer eens naast een Honda MB5 gestaan, compleet gerestaureerd en helemaal origineel.
Ik ging van blij naar verdrietig, was ik maar doorgelopen.
Vroeger voelde ik me namelijk heel wat op zo'n ding, maar tering wat is dat een klein brommertje :').
Oh wat herken ik dit. Mijn vader had een Kreidler , mocht ik ook op rijden. Geweldige machine (in mijn ogen). Kocht ie daarna een Honda weet nietwat. Klein kut ding :(
Maar als ik nu een Kreidler zie... hoe pas je er op ...
 
Mijn vriendin heeft vanavond als vrijwilliger bovenop haar werkdag supervisie bij het afnemen van swaps.
Bijna het hele bedrijf doet mee.

Andre Hazes zou ook nog komen.

Dus als de kat van huis is neem ik het er van.
De broodjes van de 'swapavond' gisteren..
En een verse ossenstaartsoep. :P
Bekijk bijlage 1603647
gaat nog 5 jaar mee. hoogstens een kleur verandering die jij en ik niet zien. _O-
 
Oh wat herken ik dit. Mijn vader had een Kreidler , mocht ik ook op rijden. Geweldige machine (in mijn ogen). Kocht ie daarna een Honda weet nietwat. Klein kut ding :(
Maar als ik nu een Kreidler zie... hoe pas je er op ...
Ik zie regelmatig nog bekende hier rond rijden op een Zundapp of Kreidler die ze vroeger ook hadden, uiteraard net zoals toen ook gekieteld.
 
Ik zat deze zo eens door te lezen.
Het houdt niet op aan eisen. 8)7 _O-

 
Bekijk bijlage 1603667
Bekijk bijlage 1603669

De huizenprijzen, een terrasje pakken en mijn haar mis ik nog het meeste.

Allemaal nostalgie!! :')
Ik heb uit pure nostalgie weer een C64 gekocht...!
Heerlijk eeuwig wachten tot floppys geladen worden, en dan hopen dat er geen leesfout was ontstaan, dan kon je overnieuw beginnen.
Ps eerste eigen pc was een zx spectrum met 1 heel spelletje op bandje, Starion (een "3d" space shooter)
 
Ik heb uit pure nostalgie weer een C64 gekocht...!
Heerlijk eeuwig wachten tot floppys geladen worden, en dan hopen dat er geen leesfout was ontstaan, dan kon je overnieuw beginnen.
Ps eerste eigen pc was een zx spectrum met 1 heel spelletje op bandje, Starion (een "3d" space shooter)
Even een spel laden van tape. _O-

Op de radio was er wekelijks een computerprogramma op te nemen met een cassettedeck die je vervolgens in de taperecorder van de computer deed.

Een diskdrive was pas echte luxe.
Maar met die floppy's was het inderdaad ook spannend.
Er kwamen soms van die geluiden af ..nee nog niet klaar.. je wil gewoon dat het lukt.
Spannend.. :Y :+
 
Ach ja, de huizenprijzen 😆.
Ik kocht in 1999 een nieuwbouwwoning voor 275000 gulden, inclusief comolete badkamer en keuken.
Een week na oplevering stond er een makelaar voor de deur die iets van 335k voor wilde geven.🙃

Over huizen gesproken.
Ik liep net rondje met de hond, en zag hier in de buurt een aardige schuur / loodsje te huur staan.
Achter Wings dump ( pandje is ook van hun ).
Misschien interesse om dat met meer mensen te huren?

Wat wou je met die schuur doen dan?

Weet je toevallig wat de kosten zijn per maand?

Wij zitten al een tijdje te azen op de schuur bij ons op de hoek van de straat (groot genoeg voor onze sleurhut en motoren en m'n gereedschap. Dan zou ik de garage om kunnen bouwen naar een werkruimte voor vrouwlief). Maar ondanks dat deze leeg staat wil de gemeente niet verkopen
 
Laatst bewerkt:
Wat wou je met die schuur doen dan?

Weet je toevallig wat de kosten zijn per maand?

Wij zitten al een tijdje te azen op de schuur bij ons op de hoek van de straat (groot genoeg voor onze sleurhut en motoren en m'n gereedschap. Dan zou ik de garage om kunnen bouwen naar een werkruimte voor vrouwlief). Maar ondanks dat deze leeg staat wil de gemeente niet verkopen
Heb gebeld, 800 euro per maand..
Kijk wel even verder
 
De t...ng, dat is een stevige prijs.

Is het een volledig ingericht huis? Dan is het wel een reële prijs. Maar rijkelijk veel voor een opslag voor je motor.
Ga er van uit dat het het oude krantendepot is, later is het verdelen van de kranten verplaatst naar de Theemsweg, voor zover ik weet zit nu alles aan de Oberonweg, maar heb geen kennissen die nog kranten bezorgen, dus ben niet zeker.

Dat is best een aardige ruimte geloof ik, ongeveer 150 m³ begane grond, en ook nog een zoldertje erin.

En uiteraard op een zichtlocatie, vlakbij het bruisende stadshart van Spijkenisse 👍



:+


_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan