Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Onderweg de nieuwe remschijven en blokken ingeremd.
Gas erop en een beetje pulseren.
Wel even opletten dat er niemand achter rijdt die er zenuwachtig van kan worden. :+

Ik was bang dat de schijven zouden trillen, er een slag in zou zitten, de blokken en de klauwen niet zouden matchen.. scheef gemonteerd..
Maar de motor loopt als een perfect naaimachientje uit de hemel. :}

Drie weken geleden voor het laatst gereden, dat was de eerste rit met de nieuwe ketting.
Wat maakt dat een verschil, niet normaal.
De gehele motor klinkt anders en loopt trillingsvrijer.
Drie jaar met een ketting met harde stukken gereden.
Stug doorgereden. _O-

Hoor het blok nu gewoon lopen in de zesde versnelling. :?
Het geluid komt goed omhoog via het kuipwerk.
Het naaimachientje dus. :}
Bij de andere twee hoorde ik altijd meer de wind.
Hier blijkbaar de ketting. :')
 
Laatst bewerkt:
Wel nog wat leuke dealerschappen over. :)
PSX_20210724_100543.jpg

Straks ook even naar de nieuwe Tuono 660 kijken
Jammer dat ze geen Ducati hebben.
Moet ik naar Zaltbommel of Bodegraven om de nieuwe Monster te testen. :]
 
En ook weer boeiend.. even de koffie bij de kledingshop testen. 🤣
 
Kon na een lang gesprek per direct proefrijden op een Energica Ego of een Zero SR/F.
Maar ga ze toch niet kopen. :P

PSX_20210724_113704.jpg

De komende twee jaar worden ze misschien nog wel 30% lager als de concurrentie van Kymco komt.
En dat schrijf ik met het gebruik niet af in die korte tijd. :P

Wel mooie woon~werk fietsen. :t
 
Zeker niet, maar is meer voor mezelf een dingetje dat ik de richtlijnen wel redelijk wil volgen. Heb ook nog wel even voor de vakantie ;)

Kan me voorstellen dat je dat merkt idd. Stuurt dan ineens lekker he als ze weer opgepompt zijn :]



Whehe helaas woon ik niet meer op VP. Dus Heenvliet is zwaar uit de richting. Hier in Rdam en omstreken is alles gewoon keihard betalen helaas.
Mini compressor heb ik idd staan, maar wilde even snel na het tanken ook de bandjes doen. Nu was dat ook weer zo'n 'oja' moment. Bedenk je nooit als je thuis bent, altijd alleen als je al onderweg bent :+
Als je weer eens in Berkel ben is het gratis bij wat voorheen de BP was en nu Argos.
 
Misschien is de Tuono V4 Factory iets voor @martijn76 .
Hij heeft namelijk bizar veel vermogen. ;)
Lekker compact speelapparaat.
Ik dacht eerst dat het de 660 was. :o

Dat komt denk ik door die turbine vermomd als uitlaat.
Wellicht is mijn geld al op voordat er een andere motor staat, het gaat namelijk van kwaad tot erger, waar ik die Pfizer prik de schuld van geef.
Keek ik plots naar een Opel, nu zelfs een Peugeot op de radar, nog duurder ook B|

1627127321023.png
 
Ik dacht er van de week nog aan..
Heeft het even aangekeken en is alweer gevlucht. :+

12 uur per dag, vijf dagen per week. :?
Is dat voor altijd, of de zomerperiode?

Woon~werk op de motor? :]
Ja 5 dagen per week, dat is permanent.

Woon-werkverkeer op de motor, maar hoop eind augustus/halverwege september toch 4 wielen te hebben.
Geen kleedruimtes op het werk en omkleden in de cabine is niet handig
 
Ja 5 dagen per week, dat is permanent.

Woon-werkverkeer op de motor, maar hoop eind augustus/halverwege september toch 4 wielen te hebben.
Geen kleedruimtes op het werk en omkleden in de cabine is niet handig

Een chauffeur die niet steelt of erft, blijft trappen tot hij sterft 😆.

Ik mag straks weer, eerst twee adresjes Maarssen en dan twee in Amsterdam.
Je kan het slechter treffen.
 
Maar je motor zal het over tien jaar idd niet merken of je de beurt nu geeft op 11.300 of 12.300. _O-
De beurtjes zijn überhaupt met een ruime veiligheidsmarge.
Sporadisch gebruik en korte ritten, of circuitgebruik - eerder een beurt. Iedere dag woon~werk sukkelen 200 km - kan een stuk later.
Zo even voor de vuist weg..

Snap ik. Het is ook zeker niet zo dat ik als een gek zit uit te rekenen hoe ik m met 12k bij de dealer over de drempel kan rijden :+ Zo erg ben ik nou ook weer niet.
Meer dat ik nog een tijdje heb voor de vakantie en dan kan ik m toch net zo goed richting de 12k rijden. En als ik de motor net voor de vakantie een beurt kan geven, dan is ze ook nog eens lekker vers voor op vakantie.

Ik rij tegenwoordig toch al veel te weinig. Is voor mezelf dus ook meer motivatie om weer eens af en toe de motor te pakken. Anders is het zonde dat dat ding in de schuur blijft staan joh
Hopelijk dit jaar nog weer beginnen met woonwerk, maar ergens heb ik dr een hard hoofd in...
 
Snap ik. Het is ook zeker niet zo dat ik als een gek zit uit te rekenen hoe ik m met 12k bij de dealer over de drempel kan rijden :+ Zo erg ben ik nou ook weer niet.
Meer dat ik nog een tijdje heb voor de vakantie en dan kan ik m toch net zo goed richting de 12k rijden. En als ik de motor net voor de vakantie een beurt kan geven, dan is ze ook nog eens lekker vers voor op vakantie.

Ik rij tegenwoordig toch al veel te weinig. Is voor mezelf dus ook meer motivatie om weer eens af en toe de motor te pakken. Anders is het zonde dat dat ding in de schuur blijft staan joh
Hopelijk dit jaar nog weer beginnen met woonwerk, maar ergens heb ik dr een hard hoofd in...
Heb je al een beetje teambuilding kunnen doen met de 'voorheen' nieuwe collega's? _O-

Ik zou vanaf vorig jaar februari 1.250 kilometer per maand doen naar Barendrecht.
Maar dat werd een totale lockdown en ongeveer vanaf mei ging alles per Zoom.
Vanaf juli werd dat één keer per week live tot nu.
Dagelijkse ritjes mis ik wel.

Beurtjes bij de motorzaak nu even ruim plannen??
Gisteren was het ook retedruk bij de motorzaak in Rotterdam.
Ik kwam daar ook maar om de drie jaar doordeweeks.
Gelukkig gaat het daar goed met de zaken. :t

Ik stond daar een tijdje met een man uit Polen te praten
Hij had hier in Rotterdam een ZX-10RR gekocht van €32.995,00.
Er was twee maanden levertijd afgesproken.. maar na vier maanden nog geen zicht op de motor.
Hij kon hem annuleren en is naar Polen gereden en kon hem daar zo meenemen.
Ze waren tijdens ons gesprek in Rotterdam bezig met de 1.000 kilometer beurt. :)
 
Vanochtend een beetje laat op Zandvoort aangekomen.
De hoofdingang was gesloten en de normaal overvolle parkeerplaats helemaal leeg. :? _O-
PSX_20210726_094716.jpg

PSX_20210726_095349.jpg
PSX_20210726_095243.jpg
PSX_20210726_091856.jpg
Via een zijingang over dikke losse stenen moest ik naar binnen, driehonderd meter gravel rijden met kuilen.
Nog net op tijd voor de eerste sessie, was nog niet afgekoeld van de heenreis. :')

Als een alien op de baan de eerste ronden
Wereldvreemd. De remmen was ook wennen, maar na drie ronden begon het vertrouwen en de automatiek te werken.
Gelukkig veel rijtijd en redelijk geëindigd. :)
 
Paniek in de pits, ineens een gigantische regenbui
Een meneer pakt binnen drie seconden de regenbanden uit de bus voor zijn zoon.
 
  • Wow
Waarderingen: RWB
Ik moest nu over negen minuten.
Maar dat wordt een lange pauze tot het voorbij is. O-)
 
Zo gaat het er dan aan toe in de pits.
Toestemming gevraagd voor het plaatsen. ;)

 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
In de tweede sessie Eskil Suter ingehaald.
Een voormalig GP coureur uit de 500cc.
Maar ga er maar vanuit dat hij gas los liet.
Wat rijdt die man soepel. _O-

We hebben nog een tijdje staan praten.
Eskil is een geweldig karakter.
Hij heeft in Zwitserland een fabriek met veertig man.
Ze maken ook een eigen 500cc GP racer die iedereen kan kopen.
Prijs over de ton.

 
  • Geweldig
Waarderingen: RWB
Terug
Bovenaan Onderaan