Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Gisteren maar begonnen met het graven van een gat voor de perenboom, deze vandaag nog een stukkie dieper maken en dan is het ff kijken hoe ik het aan ga pakken vwb het transport van de boom naar de achtertuin en het er in plaatsen (zal ik wel een kraantje/graafmachientje voor nodig hebben)… :)

HIAB transportje denk ik? Makkelijk en minste risico
 
Vrijdag zou de schutting gefixt worden, maar op het laatste moment afgezegd omdat de leverancier van de betonpalen al dicht was. Niet om het een of ander, je zorgt er toch allemaal al voor dat je dat al een dag eerder binnen hebt voordat je naar een klus moet? :? Maar goed, zou nu aanstaande dinsdag worden…
Vandaag zou mijn neef komen om de radiatoren te vervangen, maar die belde gisteren af vanwege een positieve Corona test. Gaat allemaal weer lekker zo :/
Gisteren maar begonnen met het graven van een gat voor de perenboom, deze vandaag nog een stukkie dieper maken en dan is het ff kijken hoe ik het aan ga pakken vwb het transport van de boom naar de achtertuin en het er in plaatsen (zal ik wel een kraantje/graafmachientje voor nodig hebben)… :)

Ligt er aan hoe groot de bomen zijn en hoe de weg naar het gat is, perenbomen zijn over het algemeen niet groot (max 2m) maar wel erg zwaar.

Ik heb een paar weken geleden twee volwassenen perenbomen gepland en heb ze in hun jutten zak (die om de kluit zat) vanaf de aanhanger in een kruiwagen laten zakken, toen naar hun plek gereden en vanaf de kruiwagen in hun gat laten zakken en de zak tegelijkertijd er onderuit geschoven.
Zwaar ja best wel, onmogelijk nee dat niet.
Alleen je gat moet gelijk goed zijn want ik kreeg ze daarna met geen mogelijkheid zonder kraan uit het gat.

Nu 2x Peer, 2x appel en 1x pruim gepland.
 
HIAB transportje denk ik? Makkelijk en minste risic
Hebben voor woensdagochtend een aanhanger gereserveerd. LAW Tol zit hier om de hoek, die komen dan met een apparaat die boom er uit tillen en op zijn plek zetten.

Heb een gat van ong 52cm diep gegraven en met de betonplaat erbij gerekend rond de 74cm diep (border zelf wordt nl ook wat hoger tot Max hoogte van de betonplaat) . Moet wel voldoende zijn denk ik :)
Maar ik fix nog eer beetje speling tussen de eta van de boom bij ons en de eta van LAW Tol. Wellicht moet er nog wat extra gegraven worden, maar dat kan ik pas zien als ik de grootte van de kluit heb opgemeten. Moest qua omtrek iig 1 meter aanhouden, voor wat ik heb gezien daar, zagen de kluiten er net wat kleiner uit, we gaan het zien :)
20220306_160924.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ligt er aan hoe groot de bomen zijn en hoe de weg naar het gat is, perenbomen zijn over het algemeen niet groot (max 2m) maar wel erg zwaar.

Ik heb een paar weken geleden twee volwassenen perenbomen gepland en heb ze in hun jutten zak (die om de kluit zat) vanaf de aanhanger in een kruiwagen laten zakken, toen naar hun plek gereden en vanaf de kruiwagen in hun gat laten zakken en de zak tegelijkertijd er onderuit geschoven.
Zwaar ja best wel, onmogelijk nee dat niet.
Alleen je gat moet gelijk goed zijn want ik kreeg ze daarna met geen mogelijkheid zonder kraan uit het gat.

Nu 2x Peer, 2x appel en 1x pruim gepland.
Schuttingdeel gaat er tussenuit, betonplaat blijft wel zitten, kan zo van de weg het gat in gehesen worden. Wel gaaf zo je eigen fruitteelt, wellicht komen er bij ons nog wat meer bomen, maar eerst maar eens kijken hoe dit uit gaat pakken.
20220306_160916.jpg
 
Een peren- of apelboom groeien best wat in de breedte, hij komt wel erg dicht tegen de schutting te staan.
De appelbomen hier staan nu een jaar of 5 en worden elk jaar rigoureus gesnoeid maar worden elke jaar toch al gauw 3 meter breed.

En ja, eigen fruit is super, de eerste supermarktappels in oktober/november vallen altijd weer tegen na 2 maanden van die smaakbommetjes.
De perenboom is bijna opgestookt, de peren waren niet lekker (nee, het waren geen stoofperen 😊) en trokken alleen maar wespen aan, wat appels, frambozen, bramen en aardbeien. Er staan nog wat hazelnootbomen, maar dat is vooral muizenvoer..
 
Een peren- of apelboom groeien best wat in de breedte, hij komt wel erg dicht tegen de schutting te staan.
De appelbomen hier staan nu een jaar of 5 en worden elk jaar rigoureus gesnoeid maar worden elke jaar toch al gauw 3 meter breed.

En ja, eigen fruit is super, de eerste supermarktappels in oktober/november vallen altijd weer tegen na 2 maanden van die smaakbommetjes.
De perenboom is bijna opgestookt, de peren waren niet lekker (nee, het waren geen stoofperen 😊) en trokken alleen maar wespen aan, wat appels, frambozen, bramen en aardbeien. Er staan nog wat hazelnootbomen, maar dat is vooral muizenvoer..
Wij hebben een best apparaat gekocht, eentje uit 1946. Zitten 3 dikke stammen op, die gaan we zo zetten dat ie mooi langs de schutting kan groeien, maar zal nog wel een stuk gesnoeid gaan worden.
 
Gisteren mijn Tuono verkocht, stond al even op MP en er was een geïnteresseerde.
Olielekkage is zoals het aanziet een kering, klein druppeltje in vier maanden stilstand valt mee.

Heb het wel vermeldt en in de prijs meegenomen.
Nu dus op zoek naar iets wat beter bij mij past, de Tuono was is een heerlijke fiets maar het motorkarakter vond ik minder.

Ik heb al wat leuke fietsjes gezien, maar dat gaat van een Fireblade tot een Triumph Tiger😆😆
 
Gisteren mijn Tuono verkocht, stond al even op MP en er was een geïnteresseerde.
Olielekkage is zoals het aanziet een kering, klein druppeltje in vier maanden stilstand valt mee.

Heb het wel vermeldt en in de prijs meegenomen.
Nu dus op zoek naar iets wat beter bij mij past, de Tuono was is een heerlijke fiets maar het motorkarakter vond ik minder.

Ik heb al wat leuke fietsjes gezien, maar dat gaat van een Fireblade tot een Triumph Tiger😆😆
Ik zeg Speed Triple
 
ik zeg Fireblade. :')

maar even wat anders....drive or not to drive. De temperaturen lopen deze en volgende week aardig op, maar het heeft niet echt hard geregend in de tussentijd, dus er zal nog wel wat pekel liggen zo her en der?
 
Weer wat verder gekomen met de circuit SP, nieuwe remvloeistof, blokken, olie en filter.
Nu nog de banden, koelvloeistof en even langs Hyperpro voor de afstelling.
De lange inbussleutel voor de clipons is ook besteld, rechts zit wat los sinds het transport en uit ervaring weet ik dat dat 'niet fijn' rijden is.

20220308_155955.jpg

Misschien heb ik straks we wat meer tijd om te sleutelen, ik krijg een ingelast gesprek in privétijd en als dat hetzelfde gaat als bij mijn collega dan wordt het gezellig😬.
 
Weer wat verder gekomen met de circuit SP, nieuwe remvloeistof, blokken, olie en filter.
Nu nog de banden, koelvloeistof en even langs Hyperpro voor de afstelling.
De lange inbussleutel voor de clipons is ook besteld, rechts zit wat los sinds het transport en uit ervaring weet ik dat dat 'niet fijn' rijden is.

Bekijk bijlage 1735507

Misschien heb ik straks we wat meer tijd om te sleutelen, ik krijg een ingelast gesprek in privétijd en als dat hetzelfde gaat als bij mijn collega dan wordt het gezellig😬.
Je bericht over de circuit-SP is flink positief, maar over het ingelaste gesprek heb ik zo m'n twijfels, je collega heeft toch niet te horen gekregen dat ie weg moet? En jij misschien ook wel?
 
Je bericht over de circuit-SP is flink positief, maar over het ingelaste gesprek heb ik zo m'n twijfels, je collega heeft toch niet te horen gekregen dat ie weg moet? En jij misschien ook wel?
Nog niet zo direct, maar tussen de regels door erg duidelijk.
Het is niet het bedrijf wat ik had verwacht met zo'n naam, de laatste 2 maanden gaat het er niet gezellig aan toe. Achteraf had het een alarmbel kunnen zijn, schone schijn. Ga het meemaken.

(Nog) geen ontslag, maar kritiek moet je ontvangen en mag je niet geven, althans niet naar boven.
Als voorbeeld, ik vind promoveren van 3 man die 3 maanden geleden een zeer slechte beoordeling hebben gehad geen strak plan.
Dit was 'niet meedenken met het bedrijf'.

Koekoek.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn baan opgezegd, was ook niet wat ik er van verwachte, men werkt in chaos, wat niet nodig is overigens.
Heb enorm aardige collega's, maar trekken aan een dood paard en werken zoals in 19noach werkt voor mij niet.
Ik blijf in overleg nog tot er een vervanger is, en daarna kijk ik wel,misschien als zzp'er aan de slag, denk er ook aan om even twee maanden niets te doen, lekker op vakantie en daarna zien we wel.🙃
 
Ik vrees dat het overal beetje het zelfde liedje is....
Bij ons moest het allemaal beter/goedkoper/efficiënter, en ondertussen is het een godsdure trage bende geworden.
En luisteren naar de mensen op de werkvloer? Homaar! die weten echt niet wat goed voor het bedrijf is.
Mannen die alleen maar naar excel sheetjes kijken weten natuurlijk echt beter hoe je een installatie moet onderhouden......
En dan raar vinden dat we om de haverklap onderuit liggen...
 
Ik vrees dat het overal beetje het zelfde liedje is....
Bij ons moest het allemaal beter/goedkoper/efficiënter, en ondertussen is het een godsdure trage bende geworden.
En luisteren naar de mensen op de werkvloer? Homaar! die weten echt niet wat goed voor het bedrijf is.
Mannen die alleen maar naar excel sheetjes kijken weten natuurlijk echt beter hoe je een installatie moet onderhouden......
En dan raar vinden dat we om de haverklap onderuit liggen...

Ernstig is dat, gebrek aan mensen die met hun poten in de klei hebben gestaan noem ik dat.
 
Het gaat nu alleen erg sneaky, een collega noemt het 'bossing', had ik nog nooit van gehoord.
Eerst de teamleiders een rode, blauwe petten cursus laten doen en dan dat gebruiken om ons weg te krijgen, dat kost het minst.
Er staat een stukje hoe moet je vooral niet communiceren met deze medewerker en dat wordt nu juist wel gedaan 🖕.
Maar goed, in de techniek is wel een baan te vinden, ze kijken maar lekker.

Hou je het nog even voor je @mick85 :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan