Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Is het vandaag de dag van de nieuwe generatie motorrijders?

Loop stukje met de hond en kwam diverse stoere gasten tegen gekleed in teenslippers , korte broek en t shirt.
En een helm, roof boxer, dat gelukkig wel.
Laatst kwam ik een vrouw tegen bij de Shell in Hellevoet met T-shirt , korte broek , slippers en wel handschoenen🤦🏼 … doe dat dan ook niet 😁
 
Wie heeft een goed adresje in omgeving Hoekschewaard om een beurtje te laten doen?
Hemo in Hekelingen ga ik altijd wel naartoe.

Suur in Oud-Beijerland zou ik zo gauw even niet weten. Mijn ouweheer had daar vroeger toen hij nog in zijn oude pand zat zijn Intruder naartoe gebracht, sierboutjes pleite en vervangen door simpele boutjes en later hoorde hij het eea rammelen, vond hij die terug ergens tussen zijn motorblok (niet er in overigens). Begreep dat er verder nog wat dingetjes niet naar behoren gedaan waren. Nu is dat al even geleden, weet niet of het hedendaags verbeterd is.
 
Hemo in Hekelingen ga ik altijd wel naartoe.

Suur in Oud-Beijerland zou ik zo gauw even niet weten. Mijn ouweheer had daar vroeger toen hij nog in zijn oude pand zat zijn Intruder naartoe gebracht, sierboutjes pleite en vervangen door simpele boutjes en later hoorde hij het eea rammelen, vond hij die terug ergens tussen zijn motorblok (niet er in overigens). Begreep dat er verder nog wat dingetjes niet naar behoren gedaan waren. Nu is dat al even geleden, weet niet of het hedendaags verbeterd is.

Over Suur durf ik niets zinnigs te zeggen. Hoor er verschillende verhalen over. En die variëren van kwalitatief uitermate teleurstellend tot uitstekend. De waarheid zal in het midden liggen.
 
7 dagen gewerkt en al 7x de brug tegen waarvan 2x uit de nachtdienst.
Kan iemand mij uitleggen waarom dat ding al omhoog moet als het schip nog niet eens zichtbaar is? Ik snap dat ze geen rem hebben, maar dit is wel heel erg aan de veilige kant.
Ik ga voortaan maar via Heiplaat..
 
Laatst bewerkt:
Welkom in mijn wereld... sta er soms 2x per dag voor.... en helemaal klote als er nog een 2de boot aan komt, die meestal nog ergens op de noordzee vaart.... sta je dan 30+minuten....klote ding
 
Brug is altijd al drama geweest, idd zeker als zo'n schip nog niet eens in het zicht is. Vond ik bij de Spijkenisserbrug altijd reuze irritant, ding net omhoog, gruwelijk lang wachten, eindelijk omlaag, 3 auto's door en gewoon weer omhoog. Dan werd het gelijk omdraaien en door de chaos van Spijkenisse zien te komen.

Ik heb de "mazzel" voor het werk alleen maar over de Hartel te moeten.
Al heb je daar ook echt een hoop debielen op de weg. Van de week ook weer, ik op de linker baan omdat ik naar de Botlek moet. Rijdt er zo'n enorme køt op de rechter baan die naar de brug gaat, vond ze blijkbaar eng. Gaat ze bijna einde van de brug vol in de ankers, knippertje uit en naar links, maar daar zat ik zowat, dus ik ook vol in de ankers. Wellicht moest ze ook richting Botlek, dus kom maar dan... Gaat ze treuzelen, dan niet, dan ga ik ook weer verder. Rijd ik ze voorbij, kijkt ze me aan alsof ik degene ben die de oorzaak is van haar gekøt. En dan gewoon richting de tunnel he, de brug zou niet eens open gaan... |(

Nu ga ik de komende maanden thuis les volgen en om de week een contactdagje in Utrecht. Waar ik na de opleiding geplaatst word, is nog niet bekend, maar tot die tijd zal ik voorlopig niet meer op een van die bruggen komen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe vaak zijn jullie zo'n ding tegengekomen?

1660554502450.png
 
Lastig... er komt een crisis aan, dat is zeker, en 2dehands waren zijn nu bijna net zo duur als nieuw (!)
Aan de andere kant, emotie is ook wel weer iets :)
 
Een Guzzi zal wellicht minder in prijs schommelen dan een CBR ofzo, selecte groep, weinig te koop, maar dit jaar is wel de piek van de idiote occasion prijzen.
Deze uit 2016 moet ruim 10k kosten.., maar ook maar 5k km gereden en is van de eerste eigenaar.
Mijn verstand zegt de 999s verkopen voor dik geld, rij er toch amper op want dat ding gaat veel te hard voor straat, maar ik wil hem niet kwijt.. 😇
 
Het is dat ik nog erg geniet van de sp als ik er naar kijk en de enkele keer dat ik er op rijd. Maar op de een of andere manier vind ik het er op de weg steeds minder op worden. Daardoor zit ik er af en toe zelfs te denken om helemaal te stoppen met motorrijden en een oldtimer koekblik te fixen. Maar ook dat verandert niets aan het rijden op de weg, dus voorlopig blijft het zoals het is.
Eerst maar eens kijken hoe het er uit komt te zien als ik in mijn nieuwe functie aan het werk ben, kans is dan aardig aanwezig dat er wel het eea aan het wagenpark gewijzigd zal worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan