Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Daarom rij ik graag oldtimers, dan is een rondje eiland al ruim voldoende :)
Gewoon even een uurtje ploffen
Een hele oude heb ik al geprobeerd, dus dan maar een nieuwere met oude looks.
Op het sportspul ga ik nu veel te hard en ik hoop dat ik op zo'n traktor weer leuk op straat kan rijden.

DSCF5369.JPG.jpg
 
Vermoed dat er veel meer aan de hand was met dat hok. Frustraties er uit en dan komt het natuurlijk door de ”vervuilde” benzine van die pomp.
 

Lijkt me sterk, het kan zijn dat een chauffeur een foutje geeft gemaakt en euro bij de diesel heeft gelost, of andersom.

Maar oliemaatschappijen nemen dat enorm hoog op en zullen nooit zoiets verzwijgen, en dat is wel wat dit bericht insinueert.

Een motor loopt niet vast door wat in de branche een contaminatie heet.
Hij kan er overigens wel goed van kapot gaan.

Ik hen jaren terug, samen met collega's, 160.000 liter gecontamineerd product uit tanks gezogen, was bij een flinke pomp langs de A1.

Stonden iets van 20 auto's stil over een afstand van een kilometer of tien.

Dat was een flinke bende.
 
Denk dat het allemaal wel behoorlijk opgeblazen wordt. Ik heb er jaren getankt en echt nooit een probleem mee gehad. M'n buurman tankt daar ook al 3 jaar (sinds dat ze er wonen) en ook zijn auto doet het nog steeds prima.

Total wagens laden gewoon bij Shell als het zo uitkomt, of op andere depots.

Niets mis mee.
 
Wat ik dan wel weer een beetje apart vind, is dat hij al eerder tijdens de rit merkte dat er iets niet helemaal goed ging. Dan stop je toch om de boel te checken ipv lekker door te rijden? 🤔
 
Vroeg ik mij ook af. Maar hoe lang is "even later" ? Misschien wilde hij de volgende afrit/parkeerplaats pakken maar heeft ie nooit gehaald ? 🤔
 
De gemeente heeft blijkbaar ook geld over.
In 9 jaar nooit wat gehoord, nu in 1 week een bedrijf die takken boven de sloot heeft gezien, een ander dat de heg te hoog is, vandaag dat er een tak boven de weg hangt.
Eentje begon al te dreigen ook, want ik ben al maanden niet thuis als hij langskomt.
Tieft lekker op.
 
Die hebben wij vorig jaar ook gehad....
Heel lulverhaal over een dwangsom oid...
Kan ook normaal indd, maar ik zou er wel de zaak beetje bijwerken, anders krijg je echt gezeur of een rekening
 
Tak over de weg, mwoah ok, zou wellicht bij extremen “hinder” kunnen veroorzaken. Takken over de sloot, een heg die te hoog is (wtf, als jij ‘m juist hoog wil hebben 🙄), van dat soort gemekker krijg je idd jeuk. Regeltjes, regeltjes manmanman :/ :r
 
Hier kwam mijn buurman ook zoiets vertellen toen ik mijn lerp van een schutting net geplaatst had. Hij vond ‘m mooi hoor, geen issue of what so ever, maar dat de gemeente wellicht zou kunnen komen mekkeren omdat er geen groen tussen zat. Daarom had de vorige bewoner er gaas-delen tussen gedaan waar hedra doorheen groeide, wat trouwens zo wankel as f*ck was. Nu heb ik mijn voortuin van een antraciete grind begraafplaats naar een zowat volledig groene tuin gemaakt, dus dat compenseert wel. Maar al dat gezanik… Net als het formaat dakkapel je ergens mag plaatsen… |(
 
Dat had mijn achterbuurman ook. Hun rijtje staat haaks op dat van ons.
Hij had een hoog scherm geplaatst aan de voorkant langs het achterpad. Kwam de gemeente ook langs dat dat maar 120(?) Mocht zijn. Hij dus ook hedra voor de bovenste helft.

Maar aan de andere kant van het pad staat dus de 3 meter hoge schutting van mijn buurman. Dat mag wel want is de achterkant. |( |( |(
 
Nou toch maar de beurt bij Suur motoren laten doen in Oud-Beijerland aangezien ik bij andere bedrijven vaak pas oktober terecht kon.. achterrem deed niks meer en had ik geen zin meer om daar op te wachten natuurlijk haha. Maar ben tevreden! Alles is goed uitgevoerd. Prijs kwam overeen met vooraf afgesproken en de rem doet het weer perfect. Zelfde middag weer kunnen ophalen.
 
Nou toch maar de beurt bij Suur motoren laten doen in Oud-Beijerland aangezien ik bij andere bedrijven vaak pas oktober terecht kon.. achterrem deed niks meer en had ik geen zin meer om daar op te wachten natuurlijk haha. Maar ben tevreden! Alles is goed uitgevoerd. Prijs kwam overeen met vooraf afgesproken en de rem doet het weer perfect. Zelfde middag weer kunnen ophalen.
Voordeeltje is ook wel dat het nog enigszins in de buurt is, beter dat alles weer goed werkt :t

Ik zou mijn scooter ook weer een beurtje moeten laten geven, maar dat gaat nog wel even duren. Eerst nog 3-4 wkn woon-werk volhouden tot ik de opleiding in ga en dan staat ie waarschijnlijk heel wat maanden stil. Als ie dan weer gebruikt gaat worden, gaat ie vlak daarvoor pas naar de Kymco dealert.
Rem alleen maar met de achterrem en dan een beetje bijremmen met voor. Eerst was de voorrem alles of niets waardoor het voorwiel af en toe blokkeerde en ik daardoor ook wat close-up weginspecties heb gedaan, maar nu doet de voorrem helemaal niets meer :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan