Het VTR-SP 1 & 2 topic deel 24

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ff een vraagje.
Ik wil binnen kort nieuwe achter band er om zetten, maar wie heeft er wat achter om liggen en hoe bevalt die.

Wat heb je voorop? Beste is om een set banden te kopen namelijk.

Ik rijd met Bridgestone S20, nog geen enkel 'oeps' momentje gehad en ik rijd behoorlijk sportief.
Nadeel van de bandjes is wel hun levensduur (4k en m'n achterband was op)
 
Ff een vraagje.
Ik wil binnen kort nieuwe achter band er om zetten, maar wie heeft er wat achter om liggen en hoe bevalt die.

Ik ben ook toe aan een nieuw setje banden, ik rij nu met 200/55/17 achter. (zat er op toen ik em kocht)
Wat ik zo overal lees gaan de meeste toch wel voor een 190/55. Maar ervaringen kan ik je niet geven helaas..
 
Ik ben ook toe aan een nieuw setje banden, ik rij nu met 200/55/17 achter. (zat er op toen ik em kocht)
Wat ik zo overal lees gaan de meeste toch wel voor een 190/55. Maar ervaringen kan ik je niet geven helaas..

Klopt, ik rijd ook met 190/55 :Y
 
2ct's heb ik er ook om liggen en bevalt me super goed.


:^


hoe kunde toch zoiets moois verneuken |( |( |( |(

295877_214660021934395_275504792_n.jpg
 
Ff een vraagje.
Ik wil binnen kort nieuwe achter band er om zetten, maar wie heeft er wat achter om liggen en hoe bevalt die.
Heb altijd met Michelin gereden. SP gekocht met pilot powers, die bevielen goed, toen pilot road er op gelegd en die gaven wat minder vertrouwen. Heb nu pilot power 2CT er onder en dat bevalt maar iets minder dan de 1ct op het circuit. Voor straat voldoen ze allemaal. Grootste voordeel van de pilot road vind ik de grip met nat weer en op straat heb je de extra grip met droog weer echt niet nodig (tenzij je ghostrider wil opvolgen).
En het grote voordeel van Michelin ten opzichte van Pirelli in ieder geval vind ik het opwarmen. Als je weg rijdt heb je gelijk grip *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar geleden MPP 2Ct met 190/55 erop gemonteerd en dat bevalt mij super. Vooral de 190/55 met zijn betere ronding, je legt hem veel makelijker in een bocht dan de standaard 190/50 band.
 
Rij op de SP1 en mijn vorige motor (ZX-9R) niet anders dan met de MPP 2CT.
Helemaal top, maar zou heel graag een keer zo'n lekker plakbandje :P willen proberen.
Pirelli bijvoorbeeld, maar nou lees ik dat die alleen goed functioneren als ze goed warm zijn gereden en dat duurt effe... Pfff nou weet ik het ook niet meer ;)
 
Rij op de SP1 en mijn vorige motor (ZX-9R) niet anders dan met de MPP 2CT.
Helemaal top, maar zou heel graag een keer zo'n lekker plakbandje :P willen proberen.
Pirelli bijvoorbeeld, maar nou lees ik dat die alleen goed functioneren als ze goed warm zijn gereden en dat duurt effe... Pfff nou weet ik het ook niet meer ;)

Pirelli's zijn leuk op het circuit, als je een goede straatgripper wil moet je de S20 eens proberen
 
@ flojo: Heb net de tankdop van mijn buurman bekeken, net boven het schroefdraad van de dop zit idd een heel dun rubberen ringetje. Het is dat ie een andere kleur had als de dop anders viel ie niet eens op...
 
Kan jullie mededelen dat de SP erg blij met me was dat ik hem vandaag uitgelaten heb, dat kon je gewoon horen :P
Ik werd er ook zelf ook zeker vrolijk van. Dus ik zeg, gewoon een win-win situatie *O*
 
ik rij met pirelli diablo's onder mijn SP2 ook 190 55 achter, moet zeggen dat die ook eeeerg aangenaam rijden :) vorig jaar lekker kunnen rijden ermee, echter had ik weinig vertrouwen aan de voorzeide, maar dat lag voor 99% zeker aan mn voorvork. zit nu nieuwe wilbers veren en olie in. heb weer zin om te rijden *O*
 
Pirelli's zijn leuk op het circuit, als je een goede straatgripper wil moet je de S20 eens proberen

Wilde ik vorig jaar proberen!
Maar toen was de MPP voorband nog te goed om het hele zaakje te verwisselen.
Een voordeel, de nieuwe achterband is toch zo weer op :P

Binnenkort eerst maar eens de oorzaak van de trilling bij remmen zoeken en fixen!
Als mn bike niet 100% is, zit ik er ook niet lekker op ;)
 
Wilde ik vorig jaar proberen!
Maar toen was de MPP voorband nog te goed om het hele zaakje te verwisselen.
Een voordeel, de nieuwe achterband is toch zo weer op :P

Binnenkort eerst maar eens de oorzaak van de trilling bij remmen zoeken en fixen!
Als mn bike niet 100% is, zit ik er ook niet lekker op ;)

Heeey dat heb ik ook!
Laat me weten wat het is, dan begin ik daar met kijken :Y
 
Wilde ik vorig jaar proberen!
Maar toen was de MPP voorband nog te goed om het hele zaakje te verwisselen.
Een voordeel, de nieuwe achterband is toch zo weer op :P

Binnenkort eerst maar eens de oorzaak van de trilling bij remmen zoeken en fixen!
Als mn bike niet 100% is, zit ik er ook niet lekker op ;)
Zit er niet een slagje in een remschijf?
 
Ben bang dat de schijf idd niet helemaal 100% recht meer is :(
Waarschijnlijk verkloot met nieuwe blokken inremmen.

Appart dat het pas merkbaar is boven de 90/100 kmh, daaronder totaal verdwenen.
Remt overigens gewoon goed vwb kracht, maar de hele voorkant gaat trillen.
Verwacht dus schijf, maar eerst de goedkopere oplossingen maar eens uitsluiten ;)

Mijn eigen " vind de slag in de schijf" pogingen zijn overigens niet gelukt.
Kan niets zien (op de bok met draaiend wiel icm vast object), maar hoeft ook niet veel te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Had ik met de schijven van de blade precies andersom. Die zorgde bij het remmen bij een lage snelheid dat de voorkant ging trillen als een malle en bij hogere snelheden merkte ik het een heel stuk minder. Kon in beide schijven de slag niet vinden. Had de originele schijven er weer op gemonteerd en weg was het trillen.
 
Laatst bewerkt:
ik rijd ook 190/55
alleen al om het lichtere sturen en omgooien (band is ronder)
merk bridgestone S20
heerlijk bandje grip en vertrouwen zat, ook op circuit.
 
oké mensen bedankt voor de info. Oh nog wat gaan we wel of niet rijden zondag met al dat zout op de straat.....
 
Had ik met de schijven van de blade precies andersom. Die zorgde bij het remmen bij een lage snelheid dat de voorkant ging trillen als een malle en bij hogere snelheden merkte ik het een heel stuk minder. Kon in beide schijven de slag niet vinden. Had de originele schijven er weer op gemonteerd en weg was het trillen.

Had ik nog maar een extra set liggen :P

Maar gaat idd flink tekeer met trillen... Niet relax '(
Haald me ook uit mn concentratie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan