Het VTR SP 1 & 2 topic: Jubileum editie deel 25!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kon het niet laten, dus net maar weer eens wat spulletjes op ebay besteld. Zwarte kuipruit boutjes, van die plastic indruk boutjes en witte xenon look koplampen met witte led stadslichten. Denk dat dat wel mooi staat als ie weer in elkaar staat *D
 
Volgens mij van cbr 600rr 05/06
full
 
Kon het niet laten, dus net maar weer eens wat spulletjes op ebay besteld. Zwarte kuipruit boutjes, van die plastic indruk boutjes en witte xenon look koplampen met witte led stadslichten. Denk dat dat wel mooi staat als ie weer in elkaar staat *D


Wordt eens tijd dat ie klaar is

Brand van nieuwsgierigheid naar eind resultaat
 
vandaag maar eens een duobeugel besteld.
wordt op tankdop bevestigd...en schijnt werelds te rijden voor de duo én de rijders.
 
Dat geloof ik graag, een racer is niet de meest ideale motor om achterop te zitten. Hangen ze ook goed met je mee voorover en ze kunnen zich goed vasthouden.
 
kromme volt vraag...
wilde moto starten op de choke....loopt nog geen sec daarna meteen uit
als ik drie keer de brandstofpomp laat lopen....loopt hij wat langer...maar gaat ook uit
zodra ik gas aanraak....meteen uit.
choke uitgezet....loopt meteen en blijft lopen




onderweg naar huis....twee keer onder het rijden afgeslagen, en kreeg hem weer aan de gang door killswits een paar keer aan en uit te schakelen....


wie weet wat dit kan zijn?......
 
Laatst bewerkt:
?? misschien brandstof filter vies of slangklem op de leiding niet goed vast.
succes.
kromme volt vraag...
wilde moto starten op de choke....loopt nog geen sec daarna meteen uit
als ik drie keer de brandstofpomp laat lopen....loopt hij wat langer...maar gaat ook uit
zodra ik gas aanraak....meteen uit.
choke uitgezet....loopt meteen en blijft lopen




onderweg naar huis....twee keer onder het rijden afgeslagen, en kreeg hem weer aan de gang door killswits een paar keer aan en uit te schakelen....


wie weet wat dit kan zijn?......
 
Dat kan meerdere oorzaken hebben. Om het goed op te sporen zal je dingen moeten gaan uitsluiten. Zoals we allemaal wel weten heeft een motor 3 dingen nodig om te starten.
1. Lucht 2. Brandstof 3. Vonk

aangezien die wel start, maar moeilijk blijft lopen, zou het kunnen zijn dat je een verstopt brandstoffilter hebt.

Als dat het niet is, kijk dan naar je luchtfilters. No air = No combustion

Dan blijft er alleen nog ontsteking over. Misschien hebben je bougies hun beste tijd gehad?
 
kromme volt vraag...
wilde moto starten op de choke....loopt nog geen sec daarna meteen uit
als ik drie keer de brandstofpomp laat lopen....loopt hij wat langer...maar gaat ook uit
zodra ik gas aanraak....meteen uit.
choke uitgezet....loopt meteen en blijft lopen




onderweg naar huis....twee keer onder het rijden afgeslagen, en kreeg hem weer aan de gang door killswits een paar keer aan en uit te schakelen....


wie weet wat dit kan zijn?......


Kan zowel brandstof als ontstekingsprobleem zijn.
Viel die stil bij een stoplicht, of tijdens het rijden?

Bij een soortgelijke situatie met het onverklaarbaar stilvallen tijdens het rijden (alsof je geen benzine meer hebt) bleek bij mij uiteindelijk de brandstofpomp de boosdoener te wezen.

Maar zoals ik al eerder zei, kan van alles zijn..

Succes
 
lucht probleem dan zou het blijvend zijn....
valt gewoon onder rijden uit...kilsqitch paar keer aan en uit en doet het weer....
pruttelt niet, doet niet moeilijk...gewoon pats uit...

ben nu alle connectoren aan het reinigen en schoonmaken met contactspray.

bougies zitten er nog geen 1000 km is.

tis net alsof je gewoon contact op uit zet.....als je de killswitch benaderd of dat injectie wegvalt.....

wat een fuckzooi...ga er vrijdag mee op vakantie....
 
lucht probleem dan zou het blijvend zijn....
valt gewoon onder rijden uit...kilsqitch paar keer aan en uit en doet het weer....
pruttelt niet, doet niet moeilijk...gewoon pats uit...

ben nu alle connectoren aan het reinigen en schoonmaken met contactspray.

bougies zitten er nog geen 1000 km is.

tis net alsof je gewoon contact op uit zet.....als je de killswitch benaderd of dat injectie wegvalt.....

wat een fuckzooi...ga er vrijdag mee op vakantie....

Ik heb zon zelfde probleem gehad, bleek inderdaad een totaal wegrottend stekkertje te zijn die de kabelboom van de cockpit bevestigd aan de kabelboom van de motor.
Het vervangen van deze stekker loste alle vage cockpit-problemen bij mij op.

Hopelijk krijg je het nog op tijd gefixed, dan kan je iig met een veilig gevoel op pad!
 
lucht probleem dan zou het blijvend zijn....
valt gewoon onder rijden uit...kilsqitch paar keer aan en uit en doet het weer....
pruttelt niet, doet niet moeilijk...gewoon pats uit...

ben nu alle connectoren aan het reinigen en schoonmaken met contactspray.

bougies zitten er nog geen 1000 km is.

tis net alsof je gewoon contact op uit zet.....als je de killswitch benaderd of dat injectie wegvalt.....

wat een fuckzooi...ga er vrijdag mee op vakantie....

Zou ook nog je pick up spoel kunnen zijn (ignition pulse generator) die geeft het signaal aan je ecu wanneer die vonkje moet geven. Als die dat signaal niet krijgt, idd, pats uit.
je kan die het simpelste direct bij de ecu testen. grijze stekker los, in z'n vrij en dan motor starten, de gele kabel meten (zit ergens rechtsonderin het hoekje in de grijze stekker) deze moet minimaal 0.7 Volt geven.
 
Ik heb zon zelfde probleem gehad, bleek inderdaad een totaal wegrottend stekkertje te zijn die de kabelboom van de cockpit bevestigd aan de kabelboom van de motor.
Het vervangen van deze stekker loste alle vage cockpit-problemen bij mij op.

Hopelijk krijg je het nog op tijd gefixed, dan kan je iig met een veilig gevoel op pad!

in datzelfde blok heb ik al eens problemen gehad met knipperlicht.....heb er toen plaatselijk wat nw stekkertjes opgezet...(trouwens een crime om deze te vinden)
zou best kunnen dat er daar nog wat niet helemaal ok is...heb ze niet allemaal gedaan

ook deze heb ik nu schoongemaakt en contact spray erin.....maar zag er op zich niet echt gecorodeerd uit.
 
Zou ook nog je pick up spoel kunnen zijn (ignition pulse generator) die geeft het signaal aan je ecu wanneer die vonkje moet geven. Als die dat signaal niet krijgt, idd, pats uit.
je kan die het simpelste direct bij de ecu testen. grijze stekker los, in z'n vrij en dan motor starten, de gele kabel meten (zit ergens rechtsonderin het hoekje in de grijze stekker) deze moet minimaal 0.7 Volt geven.
de ellende is denk ik.......dat je dat dus niet meet als er een probleem is (die 0.7 volt), maar gewoon heeft hij geen probleem....en zou ik moeten meten op moment dat het probleem er is....
 
de ellende is denk ik.......dat je dat dus niet meet als er een probleem is (die 0.7 volt), maar gewoon heeft hij geen probleem....en zou ik moeten meten op moment dat het probleem er is....

Ik snap niet zo heel goed wat je bedoeld. Je hebt gelijk als je zegt dat die geen probleem heeft als die het signaal van de pick-up normaal doorkrijgt, hij start tenslotte. Aan de andere kant, als er ergens in dat circuit slecht contact gemaakt wordt (of bij je killswitch), dan krijg je dus precies dat verhaal hoe jij het beschrijft dat die plotseling uitvalt. Je hebt overigens denk ik zelf al het antwoord gegeven met die stekkertjes die je hebt vervangen in je cockpit. Het meest logische om daar te zoeken.
Geeft die trouwens niet een code aan?
 
Ik snap niet zo heel goed wat je bedoeld. Je hebt gelijk als je zegt dat die geen probleem heeft als die het signaal van de pick-up normaal doorkrijgt, hij start tenslotte. Aan de andere kant, als er ergens in dat circuit slecht contact gemaakt wordt (of bij je killswitch), dan krijg je dus precies dat verhaal hoe jij het beschrijft dat die plotseling uitvalt. Je hebt overigens denk ik zelf al het antwoord gegeven met die stekkertjes die je hebt vervangen in je cockpit. Het meest logische om daar te zoeken.
Geeft die trouwens niet een code aan?
ik bedoelde...als de storing er is...sta ik of aan de kant...of is al opgelost voor ik stil sta...
dus geen code.....
wat ik ook niet wist...die zwarte en grijze stekker zijn meer dan motormanagement.....en daar zocht ik niet.
wel vocht gevonden, en ben erachter waar dat vandaan komt>>>>
aftermarketchinesekontkap....
sluit niet aan, hierdoor opspattend water onder undertail door.
ik denk dat het nu is opgelost.....morgen rijden en we gaan het zien.

bedankt voor de feedback!!!!

btw killswitch was het niet , die had ik al uitelkaar gehaald en schoongemaakt en behandeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het volgende probleem :(
Mijn sp2 heeft last van stotteren met name op constante snelheid tussen de 2000 t/m 4500 toeren. Het maakt niet uit wat voor versnelling ik rij. Een echt aan/uit gevoel.
Ik heb in het verleden meerdere sp's gehad en dit nog niet eerder meegemaakt.
Een maand geleden heb ik een power-commander gemonteerd in de hoop dit probleem op te lossen maar helaas.
Zijn er meer die dit probleem hebben gehad? En hoe opgelost?
:W
 
is je PC ook afgesteld op de bank?.....of heb je die er zomaar ingezet met een beschikbare mapping?.....
dat wil al veel schelen even goed afstellen.
 
is je PC ook afgesteld op de bank?.....of heb je die er zomaar ingezet met een beschikbare mapping?.....
dat wil al veel schelen even goed afstellen.
Nee nog niet afgesteld. Wel een goeie mapping ingezet. Heb een paar dagen terug de sensoren nog nagekeken. De airbox er nog gehaald om de tps door te meten maar die zat mooi op zijn waarden, alleen het midden gebied van dat ding valt niet goed te meten. Heb al veel topic's doorgelezen en denk toch dat het de tps is. Morgen maar eens een monteur opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan