Het Vulcan S topic

Nee dat niet. Heb er op gezeten bij Goedhart motoren. Maar vond het niet lekker zitten voor een
lengte van 1.85 mtr. Vind het wel een mooie motor. 2 Brother volledig uitlaat systeem eronder
en je heb gelijk een andere look en sound.

Bij de meeste motoren is de achterveer instelbaar.
 
Nee hoor, geen proefrit. Alleen ff erop gezeten. Bij Goedhart motoren pas.
Toen vond ik dat dit geen motor is voor de wat langere mensen. Maar vind het wel een
mooie motorfiets.
 
Nee dat niet,alleen op gezeten bij Goedhart Motoren. Voelde te klein voor
een lengte van 1.85 mtr.
Maar erg mooie fiets.
 
Och geluid. Als je even doortrekt dan brult ie behoorlijk. Maar de lol is om zuinig te rijden zoals het display aangeeft als je dat doet.
Je kunt al het voetwerk naar voren laten zetten, als je nogal lang bent. En je kunt er een hoger zadel op doen en een ander stuur.

Ik had precies het omgekeerde met een Versys. Te hoog voor me. Ik heb een testrit gemaakt op een ER-6n en ER-6f. Ik had een ER-5 maar vond het allemaal nogal hetzelfde. De Vulcan S voelt toch weer heel anders. Ik denk dat ik meer kracht heb in de hoogste versnelling voor inhalen. Onderin voelt het als een sport bike.
 
Sorry voor het dubbel posten. Had niet goed gekeken.
Geluid doet ook wel wat hoor,heerlijk zo'n roffel van de 2 cylinder. En die 2 cylinder trekt er
best goed aan, dat geloof ik ook. Niet extreem pk's maar voldoende voor dagelijks gebruik of toer ritten. Prima.
Maar het verschild enorm hoor qua zit houding, per model en hoe je lichaam is enz.
Altijd goed proberen de modellen hoe het zit,erg belangrijk.
 
Kssssttt OMA!

Zuslief gaat bij HVW haar Vulcan kopen..
Part of the deal is dat de standaard D220 banden (want die zijn écht slecht) eraf gaan... de vraag; wie heeft de standaard banden inmiddels vervangen en voor wat..?
 
Dus! Wat voor accessoires heb je (waar?) gekocht en erop gemonteerd?
Ik heb momenteel verschillende offertes liggen om de Vulcan S 2017 te kopen. Heb al wel bedacht dat de originele onderdelen inderdaad veel te duur zijn. Heb voor elkaar gekregen om dan 20% korting te krijgen als ik het alsnog bij de motor aanschaf.

Ik ben onder de 1.70m, dus heb de Reduced Ergo Fit erop laten zetten. Zou ook graag nog een wat zijkoffers erbij willen hebben, maar twijfel dan weer tussen de Quick Release of niet. Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit het extra geld waard?
Daarbij, als ik Fixed tassen heb, dan kunnen deze er ook gewoon niet af, of is de Quick Release alleen voor de beugels om de tassen aan op te hangen?
 
Dus! Wat voor accessoires heb je (waar?) gekocht en erop gemonteerd?
Ik heb momenteel verschillende offertes liggen om de Vulcan S 2017 te kopen. Heb al wel bedacht dat de originele onderdelen inderdaad veel te duur zijn. Heb voor elkaar gekregen om dan 20% korting te krijgen als ik het alsnog bij de motor aanschaf.

Ik ben onder de 1.70m, dus heb de Reduced Ergo Fit erop laten zetten. Zou ook graag nog een wat zijkoffers erbij willen hebben, maar twijfel dan weer tussen de Quick Release of niet. Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit het extra geld waard?
Daarbij, als ik Fixed tassen heb, dan kunnen deze er ook gewoon niet af, of is de Quick Release alleen voor de beugels om de tassen aan op te hangen?
Welkom op MF.
 
Wat is er mis met de originele banden eigenlijk?

Dee KQR voor een ruitje is vooral bedoeld om snel en makkelijk een andere ruit er op te zetten. Als ik kijk op de .com website van Kawasaki dan zie ik bij accessories een foto bij de KQR staan waarop je ziet dat het gaat om het snel kunnen verwijderen van de accessoires, ofwel, de bracket zelf. Niet de tassen.


KQR
Installatie PDF.

Normale bracket PDF.

Of er nu bijster veel verschil in zit... Het is wat je belangrijk acht. Wil je een keer rijden zonder poespas, dan klik is de KQR er sneller af en weer op. En misschien vind je het lelijk als je geen tassen hebt en je de kale brackets ziet. Het prijsverschil is niet gigantisch, maar wel veel als het puur gaat om wat stukjes metaal.

Ik heb zelf wel de KQR - je betaald voor het systeem/ontwerp - voor het ruitje, zodat je makkelijker van ruit kunt wisselen zonder allerlei montage. Voor koffers maakt dat niet uit, want die pak je er toch redelijk makkelijk af denk ik. En de bevestiging is hetzelfde of je nu KQR hebt of niet zo te zien, volgens de instructies van de koffers.
 
Wat is er mis met de originele banden eigenlijk?

Dee KQR voor een ruitje is vooral bedoeld om snel en makkelijk een andere ruit er op te zetten. Als ik kijk op de .com website van Kawasaki dan zie ik bij accessories een foto bij de KQR staan waarop je ziet dat het gaat om het snel kunnen verwijderen van de accessoires, ofwel, de bracket zelf. Niet de tassen.


KQR
Installatie PDF.

Normale bracket PDF.

Of er nu bijster veel verschil in zit... Het is wat je belangrijk acht. Wil je een keer rijden zonder poespas, dan klik is de KQR er sneller af en weer op. En misschien vind je het lelijk als je geen tassen hebt en je de kale brackets ziet. Het prijsverschil is niet gigantisch, maar wel veel als het puur gaat om wat stukjes metaal.

Ik heb zelf wel de KQR - je betaald voor het systeem/ontwerp - voor het ruitje, zodat je makkelijker van ruit kunt wisselen zonder allerlei montage. Voor koffers maakt dat niet uit, want die pak je er toch redelijk makkelijk af denk ik. En de bevestiging is hetzelfde of je nu KQR hebt of niet zo te zien, volgens de instructies van de koffers.

Bedankt voor je bericht!
Ik heb besloten om de KQR onderdelen te nemen voor de passenger backrest en luggage rack.
De koffers bestel ik dan eventueel later nog. Ik denk dat het KQR wel handig is om de motor zo voor verschillende toertjes af te stellen: lang of kort.

Hebben jullie ook nog iets aan de voetsteunen veranderd? Ik ervaar dat het nogal "lompe" onderdelen zijn, dat ik een grote boog moet maken met mijn voet alvorens ik kan schakelen.
 
Ik kom van een ER-5 en daar was alles dichterbij zogezegd. Ik moest even wennen aan de afstand en omdat je anders op deze motor zit in vergelijking met de rechtop-zit van een ER-5 voelt het allemaal toch al anders.
Ik weet niet waar jij eerst op zat?

Ik moet zeggen dat ik nu niet anders meer weet. Het went. Vrij rap.

Wat voor laarzen je draagt heeft ook invloed. Ik had eerst laarzen die vrij plat waren aan de voorkant, als het ware. Nu heb ik laarzen die wat forser zijn, waardoor ik mijn voet ietsje meer naar voren moet kantelen om er onder te komen. Aan de andere kant, plattere neuzen betekent ook weer dat je meer afstand moet afleggen voor je de versnelling bereikt. Dus links- or rechtsom, of liever gezegd, boven- of onderlangs is er een voor- en nadeel.

Dus maak je geen zorgen, het went toch wel snel.
 
Ik ben een "nieuwe" rijder wat dat betreft. Ik heb voorheen een aantal keren gereden op de Honda CBR600-f, maar dat is nog op 1 hand te tellen. Dit is mijn eerste eigen motor.

Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is, en anders dan is het simpel te vervangen.

Heb overigens besloten om te gaan voor de volgende samenstelling, including het KQR mechanisme:

- Windshield (fixed)
- Passenger Backrest KQR
- Passenger Backrest Luggage Rack KQR
- 12v DC power outlet
- Reduced Ergo Fit (want ik ben 165cm lang...)

Ik denk dat ik hiermee een nette motor heb voor de beginnende toer-rijder.

Als je nog advies heb voor/over bepaalde accessoires, dan hoor ik dat graag.
Enorm bedankt voor de feedback tot nu toe!
 
Dus! Wat voor accessoires heb je (waar?) gekocht en erop gemonteerd?
Ik heb momenteel verschillende offertes liggen om de Vulcan S 2017 te kopen. Heb al wel bedacht dat de originele onderdelen inderdaad veel te duur zijn. Heb voor elkaar gekregen om dan 20% korting te krijgen als ik het alsnog bij de motor aanschaf.

Ik ben onder de 1.70m, dus heb de Reduced Ergo Fit erop laten zetten. Zou ook graag nog een wat zijkoffers erbij willen hebben, maar twijfel dan weer tussen de Quick Release of niet. Hebben jullie hier ervaring mee? Is dit het extra geld waard?
Daarbij, als ik Fixed tassen heb, dan kunnen deze er ook gewoon niet af, of is de Quick Release alleen voor de beugels om de tassen aan op te hangen?


Nou. Ik heb niks gekocht ;)
Mijn zus daarintegen wel; Bij Hans van wijk. Ze heeft het zadeltje achterop laten vervangen door een rekje. nog geleverd moet worden een kuipruitje, maar niet de verwijderbare maar de vaste. die montage beugel voor een verwijderbaar ruitje is flink aan de prijs. dus voor een vaste gekozen. verder heeft ze het kettingwiel achter vervangen voor een zwarte. oogt een stuk mooier dan het zilveren exemplaar. Tevens via ebay zwarte verstelbare hendels genomen. Erg fijn voor haar met haar kleine handjes; die kunnen dichter bij het stuur zonder tegen het stuur aan te komen bij maximale slag.

Wat is er mis met de originele banden eigenlijk?
Vanalles. Dit type band, de D220 van dunlop, die stamt al uit de tijd van mijn SV, en die is van 2008. En toen was die band er ook al een poosje. Gewoon echt een oud model band. Al bijna 10 jaar oud! Het is een OEM fabrieks band zonder enige doorontwikkeling. Het is geen dual compound band, daarbij is de band behoorlijk hard, en dus ook op de zijkant, en dat merk je weer in je grip; dat ontbreekt nogal bij deze band. Hij slijt niet hard, dus gaat langer mee, dat zou dan het enige postieve zijn, maar zelfs met droog weer geeft de band mij geen vertrouwen. Bij mijn ouders in de buurt was een pleintje wat gewoon bestraat is, en door het vele verkeer mooi glad gereden stenen. Nou; daar kon ik echt niet "sportief" overheen in mooi zonnig weer zonder het gevoel te krijgen onderuit te gaan. Je kent het wel denk ik. Gewoon geen vertrouwen. Waarschijnlijk zal het op dat moment mee vallen en niks gebeuren maar het reed niet lekker. Maar in de regen reed mn zus tijdens de proefrit (ja, het regende, had ze maar eerder uit dr bed moeten komen) weg vanuit stilstand bij een T-splitsing rechtsaf, gelijk het achterwiel een stapje opzij. Het is gewoon een slechte band. Slecht in de regen en op droog weer ook geen vertrouwen. Dus: eraf ermee. Nu heeft ze continentals road attack, zitten ook onder mijn SV. Echt wereld van verschil. Heel erg fijne bandjes.
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebber: een PUIG scherm voor de Vulcan "S". Ik heb hem later vervangen door het Kawasaki scherm, maar qua windafleiding en geluid was deze achteraf toch beter, omdat hij diagonaal instelbaar is en op die manier op je eigen lichaamslengte af te stellen is. Nieuwwaarde 130 euro, mag weg voor 50 euro. Uiteraard inclusief montage-onderdelen.
Verzending kost 6,50 euro.

full
 
Nou. Ik heb niks gekocht ;)
Mijn zus daarintegen wel; Bij Hans van wijk. Ze heeft het zadeltje achterop laten vervangen door een rekje. nog geleverd moet worden een kuipruitje, maar niet de verwijderbare maar de vaste. die montage beugel voor een verwijderbaar ruitje is flink aan de prijs. dus voor een vaste gekozen. verder heeft ze het kettingwiel achter vervangen voor een zwarte. oogt een stuk mooier dan het zilveren exemplaar. Tevens via ebay zwarte verstelbare hendels genomen. Erg fijn voor haar met haar kleine handjes; die kunnen dichter bij het stuur zonder tegen het stuur aan te komen bij maximale slag.

Klinkt goed, heb je toevallig de links van de artikelen die zij heeft gekocht? Ben wel geïnteresseerd naar de onderdelen.

Wat betreft de banden, ik maak me er (nog) geen zorgen over, ik heb inmiddels 4 uur proefritten erop zitten en heb me niet onzeker gevoeld.
Maar zal er zeker op letten wanneer ik hem vanaf komende week mee naar huis mag nemen ;-)
Jazeker, heb mijn eerste motor gekocht!
 
Gewoon de accessoires van kawasaki zelf welke op de website staan..
Er zitten ook nog andere spiegels op; baracuda x-version b-lux. e-gekeurd zodat oom agent niets te klagen heeft..
 
Laatst bewerkt:
:W

Gister voor het eerst effe een paar rondjes gedaan op de Vulcan S van mn zus..
Leuk ding. Het blok dat uit de ER6 komt maakt het er een soort sport cruizer van.
Dat past niet echt bij een cruizer denk, ik maar hij komt er wel lekker mee voorruit.
Dat voorruit komen is leuk, maar de boel moet ook weer stilgezet worden..

En daar komt de standaard setting toch wat te kort.. ik heb 2 rondjes snelweg gedaan in 10 minuten. Snelweg op, mooie lange bocht eraf en in de ankers, keren, andere kant uit en nog een keer. En na de 4e keer in de ankers te zijn gegaan dacht ik van hmmm.. ik ruik iets.. als je beetje stevig wilt vertragen ga je automatisch harder knijpen. Nou; ik kneep flink maar de hoeveelheid geknepen handkracht vertaalde zich niet naar de remklauw. En dat was al direct bij de eerste remactie toen de boel niet heet was. De warmte straalde voelbaar op een paar cm van de schijf af en ook de hele klauw was goed opgewarmt.. Zuslief had er in haar stads ritje ook al een keer over geklaagd dat ze wel erg hard knijpen moest..

Denk dat er iig sinter blokken op gaan.. maar wellicht is die iets meer dan 200kg wat veel voor een 2-zuiger enkele schijf..

Verder prima ding. Comfortabel ook trouwens. :)
 
Sinterblokken zijn besteld van TRW. Scheelt wel een paar tientjes tegenover Brembo sinters.

Voorkant;
https://www.amazon.de/dp/B0053APFXY/ref=pe_386171_38075861_TE_item

Achterkant;
https://www.amazon.de/dp/B0053APU6Q/ref=pe_386171_38075861_TE_item

TRW is duits merk; dus via ebay.de gekeken en amazon.de en die laatste was ivm gratis Amazon Prime verzending het goedkoopst. Scheelt flink tegenover de prijzen die ik bij NL webshops heb mogen vinden.. let overigens niet op de plaatjes; dat lijken wel organissche blokken maar de artikel nummers zijn juist en dat zijn echt Lukas sinter blokken.. ben benieuwd..
 
Laatst bewerkt:
Sinterblokken zijn besteld van TRW. Scheelt wel een paar tientjes tegenover Brembo sinters.

Voorkant;
https://www.amazon.de/dp/B0053APFXY/ref=pe_386171_38075861_TE_item

Achterkant;
https://www.amazon.de/dp/B0053APU6Q/ref=pe_386171_38075861_TE_item

TRW is duits merk; dus via ebay.de gekeken en amazon.de en die laatste was ivm gratis Amazon Prime verzending het goedkoopst. Scheelt flink tegenover de prijzen die ik bij NL webshops heb mogen vinden.. let overigens niet op de plaatjes; dat lijken wel organissche blokken maar de artikel nummers zijn juist en dat zijn echt Lukas sinter blokken.. ben benieuwd..
De blokken die in de voorkant van de Vulcan zitten, zitten verder in weinig andere motoren, dat maakt de blokken ook wat duurder dan normaal.
 
Ik heb hem nu en eigenlijk ga ik niets aan de achterkant veranderen, best mooi zo :)
Ben wel aan het kijken voor een andere uitlaat..


Hi all, als het goed is ga ik dinsdag mijn witte Vulcan S ophalen :)

Ik ben wel al van plan wat dingen te veranderen..

Zat hier naar te kijken
Met deze erop gemonteerd: Smoke Chopped Fender Edge LED Brake Tail Light Fit Harley Sportster XL 883 1200 | eBay
Iemand daar toevallig ervaring mee met wat knutselen?

Anders ben ik nog naar deze aan het kijken, vind het minder mooi maar die past wel gelijk:
Tail Tidy for Kawasaki Vulcan S '15- LP0186BK

Groet
 
Laatst bewerkt:
De blokken die in de voorkant van de Vulcan zitten, zitten verder in weinig andere motoren, dat maakt de blokken ook wat duurder dan normaal.
Mwah vond de prijs mee vallen die nu betaald is; maar de prijzen in NL toch wel een stuk hoger..
 
Laatst bewerkt:
Zuslief twijfelde bij aanschaf wellus-niettus-doen voor de fabriek pijp van Arrow. (Of is het nou een Laser welke kawa eronder kan zetten?) anyway ; ze vond zo'n 900 euro voor een volledig systeem (wanr dat is t bij kawa) wel aan de dure kant en had dat niet over voor het geluid..

Prijs vast om 2 redenen duur; fabriek af van kawa en streetlegal gekeurd. (Vooral dat laatste natuurlijk...)

Zit nog steeds te wachten op de remblokken...
Die hadden woensdag eigenlijk al moeten komen.. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan