Het Vulcan S topic

Hoi allemaal, ik heb een aardige voordelige tassen set (zijtassen of hoe ze het daar noemen zadeltassen) gevonden. Maar ben benieuwd of iemand wat kan aanraden. Het budget ligt rond €250 dus tassen van leer komen jammer genoeg niet in aanmerking. Dank je alvast.
 
Ah ja tuurlijk Berry, ik zie bij louis.nl als je daar zoekt op zadeltassen een heleboel, van rond €100 met best goede reviews. Maar kunststof. En ik heb bij sommige geen idee of ze wel goed passen. Dus deze bijv:
Givi EASY BAG zadeltassen elk 30 liter uitbreidbaar, v. sportmotoren, zwart kopen | Louis motor – kleding en techniek (sportmotor alleen?)
 
Bedankt voor het doorgeven. Ik ging ervan uit dat je tassen had gevonden specifiek voor de Vulcan S maar dit zijn universele tassen dus. Toch bedankt
 
Nee, vandaar eigenlijk mijn vraag: ben benieuwd of iemand wat kan aanraden :-)
Want heeft iemand op het forum voor zijn Vulcan voordelige tassen en is daar tevreden over?
 
Inmiddels heb ik toch voor leren tassen gekozen, kon ze wat voordeliger dan origineel via MP kopen. Een Hepco & Becker zijtassen set is het geworden :)
 
ik volg even.
rij nu op een VStrom 2018 heel wat anders,maar door mijn lengte 176 en leeftijd 72 word tie me een beetje te hoog,mooiste met op en afstappen.
Nu kwam ik deze tegen,vind hem er mooi en lekker laag,lijkt mij makkelijker opstappen.
Maar ben er nog niet helemaal uit.
119673E8-B6A0-4B7C-9D1A-4E484C196B9C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
proefrijden.. mijn zus heeft hem.. die is wat kleiner van stuk.. met het ergofit pakket (heet het zo?) zijn de voetsteunen/pedalen wat verstelbaar,
 
Hier staan ze beiden in de garage.

Op onderstaande foto kun je mooi het verschil in hoogte zien:

CAC21ECF-2A8D-4F0D-9BC5-707E8F2FC651.jpeg
 
Iemand hier interesse in een Delkevic uitlaatsysteem voor de Vulcan S? Tweedehands gekocht een poosje terug, maar slechts 1 ritje mee gereden en is voor mij echt te luid. Mag weg voor 200 euro (250 betaald 2ehands).

Het gaat om dit systeem: Delkevic 410mm slashcut. Het is incl bochtenset.
1626350288720.png
 
Kun je er niet gewoon een custom dB killer voor laten maken ? zal al een hoop schelen gok ik.
 
Kun je er niet gewoon een custom dB killer voor laten maken ? zal al een hoop schelen gok ik.
Ik had hiernaar gevraagd bij Pajic, de bekende custom uitlaat toko, en die gaven aan dat dat 150 euro zou kosten. Voor mij is dat ook nog geen zekerheid dat het geluid normaler is... en daarnaast heeft de uitlaat geen e-keur, dus geen idee of je daar nog gedoe mee kan krijgen.
 
Dag allen,
Ik overweeg een nieuwe Vulcan S te kopen om met mijn vrouw samen relaxed te kunnen toeren. Nu ben ik niet kapot van de standaard Kawa zijtassen, maar vind ook de totale bagageruimte krap. Graag zou ik foto’s zien van mooie oplossingen die jullie op je Vulcan’s geplaatst hebben, bij voorkeur met een link naar de verkoper. Wellicht zelfs met een tas achterop de sissiebar?
 
Hoi @Frans65 ik heb Hepco & Becker tassen gekocht. Vind ze prachtig. Ik ga deze week op de Vulcan de c-bow beugels monteren en kan je daarna een foto van tassen op de motor laten zien.
 

Bijlagen

  • 2021-07-11 14.44.42.JPG
    2021-07-11 14.44.42.JPG
    273,3 KB · Weergaven: 47
Ze zitten erop hoor, zie de foto. Het monteren van de c-bow dragers was een behoorlijke klus (uur of 2 bezig geweest) maar gelukt.
 

Bijlagen

  • L1011470_tn.JPG
    L1011470_tn.JPG
    322,8 KB · Weergaven: 61
Ondanks dat ik inmiddels een Versys 650 rijd blijft de 'wens' van een Vulcan S me achtervolgen, wil er dus toch nog een keer een proefrit op maken.

Maar: voordat ik met een Vulcan S de weg op ga wil ik dat Ergo-fit systeem proberen gezien mijn beenlengte (95cm). Weet iemand een dealer in NL waar het Ergo-fit testsysteem aanwezig is?
 
Goed idee om een proefrit te gaan maken. Probeer dan wel wat langer dan een kwartier te doen. Desnoods bij een paar zaken. Bij de motorzaak in Oss (o.k., is niet bij Utrecht in de buurt...) staat een demo exemplaar dat je dus kan testen (heb er zelf een uur op gereden) en in Den Bosch staat al een tijdje een Vulcan te koop bij Motoport.

Mijn motor (jaar oud) heeft een verlengd zadel; die zat erop toen ik hem als 2e eigenaar kocht. Voor mij zit die goed ondanks dat ik niet zo lang ben. Bij mijn motor zitten de voetsteunen te ver naar voren voor mij, dus die ga ik dit weekend (met een gekocht korter versnellingsstangetje) dichterbij zetten. Ook het stuur is overigens vrij gemakkelijk aan te passen. Mooi van deze motor dat er diverse mogelijkheden zijn om hem aan te passen.

Ben benieuwd hoe het je vergaat. Waarom blijft de Vulcan S je achtervolgen overigens?
 
Goed idee om een proefrit te gaan maken. Probeer dan wel wat langer dan een kwartier te doen. Desnoods bij een paar zaken. Bij de motorzaak in Oss (o.k., is niet bij Utrecht in de buurt...) staat een demo exemplaar dat je dus kan testen (heb er zelf een uur op gereden) en in Den Bosch staat al een tijdje een Vulcan te koop bij Motoport.

Mijn motor (jaar oud) heeft een verlengd zadel; die zat erop toen ik hem als 2e eigenaar kocht. Voor mij zit die goed ondanks dat ik niet zo lang ben. Bij mijn motor zitten de voetsteunen te ver naar voren voor mij, dus die ga ik dit weekend (met een gekocht korter versnellingsstangetje) dichterbij zetten. Ook het stuur is overigens vrij gemakkelijk aan te passen. Mooi van deze motor dat er diverse mogelijkheden zijn om hem aan te passen.

Ben benieuwd hoe het je vergaat. Waarom blijft de Vulcan S je achtervolgen overigens?
De looks: een cruiser maar wel sportief en de zithouding is volgens mij erg prettig. Niet dat ik nu iets te klagen heb met de Versys 650 (integendeel) maar ik heb zo lang m'n zinnen gezet op die Vulcan, totdat ik er op ging zitten en de droom uiteen spatte zeg maar.

Wil 'm toch gewoon een keer geprobeerd hebben 😁
 
Aangezien het gewichtsverschil tussen mono besturing en rijden met duo passagier vrij groot is. Dit geadviseerde veerpakket past zich automatisch aan op het totaalgewicht via progressieve demping. Hierdoor heb je in beide rij-situaties de optimale wegligging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan