Het Vulcan S topic

Fulleke

MF veteraan
23 apr 2003
5.144
6
Moordrecht
Het afleveren is begonnen!

full


Wie rijdt er nog meer op deze geweldige fiets?

Misschien leuk om hier bij te houden welke accessoires er besteld zijn en of ze al geleverd zijn (Japan en USA hebben het geloof ik op dit moment een beetje druk ;) )

Ik heb het scherm en de versnellingsindicator in bestelling staan, ik ben naarstig op zoek naar mooie zijtassen die ook afneembaar zijn.
De kawa tassen zijn schrikbarend duur, ik ben nu bezig met bikersbuyit.com, die leveren tassen van CS4, waarbij de beugel aan de tas zit en er slechts 2 bouten op de motor zitten. De Vulcan S is echter zó nieuw dat nog niemand de maten heeft en er over heeft nagedacht. Maar hopelijk krijg ik snel uitsluitsel. Voor 450 euro is er dan een mooie set (de kawa tassen met beugels kosten 1100 euro)
 
Laatst bewerkt:
Mijn zus is zich aan het oriënteren naar cruizers..
In eerste instantie naar een Vulcan 900. Dit model spreekt haar ook wel iets aan, is ook goedkoper en heeft ABS. maar mijn vraag; geeft dit ding een beetje de roffel wat je van een cruizer verwacht..? Zo'n zwaar V-900cc blok loopt aanzienlijk anders dan deze 2-inlijn welke afkomstig is uit de ER6. Welliswaar voorzien van een andere kop en inlaatkelken maar daar was ik even benieuwd naar..
 
Proficiat, en veel plezier ermee en veilige kms gewest!
ik vind hem niet verkeerd,
kan echter niet zo snel ontdekken waarom ze deze ook de naam "vulcan" gegeven hebben.
 
Proficiat, en veel plezier ermee en veilige kms gewest!
ik vind hem niet verkeerd,
kan echter niet zo snel ontdekken waarom ze deze ook de naam "vulcan" gegeven hebben.
ik denk omdat al hun cruisers een "vulcan" zijn ? geen idee
 
Mijn zus is zich aan het oriënteren naar cruizers..
In eerste instantie naar een Vulcan 900. Dit model spreekt haar ook wel iets aan, is ook goedkoper en heeft ABS. maar mijn vraag; geeft dit ding een beetje de roffel wat je van een cruizer verwacht..? Zo'n zwaar V-900cc blok loopt aanzienlijk anders dan deze 2-inlijn welke afkomstig is uit de ER6. Welliswaar voorzien van een andere kop en inlaatkelken maar daar was ik even benieuwd naar..
het is geen echte V-twin roffel, hij heeft wel een bruin geluid, wat niet zozeer bij stationair te horen is, maar wel als je met lage toeren veel gas geeft.
Hier een filmpje met de standaard uitlaat en een vervanger die er voor te krijgen is (kost ca 900 dollar)
 
Had idd even op joetoep gekeken voor het geluid..
Nehh... andere uitlaat gaat ze niet doen; zij is meer van het ik koop dat ding en doe er niks meer aan type.. geeft echt geen cent uit aan opleukende accessoires...

wie weet kiest ze toch voor de 900.. misschien ook niet.. ;)
 
Netjes hoor. :)

Vraagje: hoe lang ben jij Fulleke? Toen ik er bij de Kawa dealer een zag staan vond ik het nogal een klein fietsje vergeleken met mijn VN800, maar dat lijkt op jouw foto's wel mee te vallen.
 
Netjes hoor. :)

Vraagje: hoe lang ben jij Fulleke? Toen ik er bij de Kawa dealer een zag staan vond ik het nogal een klein fietsje vergeleken met mijn VN800, maar dat lijkt op jouw foto's wel mee te vallen.
1,83 m . ik heb de standaard instelling van de S. dus niet de korte of de lange versie... bevalt mij prima!
 
Hoe bevalt de Vulcan na een maandje?
Ik ben ook aan het denken om een overstap te maken van een Versys 1000 naar een vulcan S (rugproblemen).
Heb alleen wat schrik om het vermogen dat ingeboet moet worden...
 
Hoe bevalt de Vulcan na een maandje?
Ik ben ook aan het denken om een overstap te maken van een Versys 1000 naar een vulcan S (rugproblemen).
Heb alleen wat schrik om het vermogen dat ingeboet moet worden...
ik vind het feit dat er veel minder gewicht bovenin zit veel lekkerder sturen, het is echt mijn "zit" .
Het blok is weliswaar 650 cc, maar er zit genoeg koppel onderin en bij de toeren op 7000 á 8000 is er genoeg power om lekker door te accelereren.
Ik heb er nu 5 dagen Eifel op zitten, ik kon uitstekend meekomen met de naked bikes.
Wel erg wennen aan het zadel, er is nu druk op billen en onderrug, maar dat is een kwestie van wennen.
Ik zou zeggen: proefritje maken op een fiets die 'in de toeren" mag, dus die meer dan 1000km heeft gereden ...
anders blijf je in de lage toeren en heb je het effect van de acceleratie niet..
en ik vind de roffel van de uitlaat bij hoge toeren ook erg lekker klinken, geeft je veel meer het idee dat je op een motor zit dan de Versys...
 
Dat is dus iets wat ik ook bijzonder mis op de versys. het is een geweldige motor maar je mist wat beleving. Vooral door het ontbreken van geluid.
Bedankt voor de info, ga ik zeker doen!
 
Ik lees hier zeker even mee, een motivatie om nog harder te sparen. Gaaf hoor zo met dat scherm en die tassen! -O-
 
Heb expres niet proefgereden want dan komt m'n geld voor m'n dakkapel in gevaar haha! Dus mezelf maar blij gemaakt met een oldtimer.. Vulcan S is m'n spaarproject geworden ;)
 
hoe bevalt de vulcan zo na een half jaar rijden? kan je het een beetje volhouden op langere tochten met je onderrug? Kan je ook iets vertellen over het rijden op de snelweg?
 
Vind het een mooie fiets, maar wat iemand ook al schreef; iets te kleine fiets.
Ik ben 1.85 lang maar vond het niet lekker zitten. Benen iets te veel opgevouwen.
Geen relaxte zit voor lange afstanden of bv naar limburg, Vanuit Rotterdam.
Dan had ik liever een VN900genomen. Zeker als je wat grovver gebouwd bent dan zit je niet mooi
in verhouding als een VN900.
 
Hoi mensen,

Ik ga over een maandje richting de Eiffel. Ik heb nog nooit in de bergen gereden. Zou ik nog wat moeten afstellen aan mijn Vulcan S?

Het topic loopt nog niet storm. Zijn er nog zo weinig van ons? ;( Ik heb hem nu een aantal maanden, komend van een ER-5. Ik heb eerst gekozen voor een café-ruitje. Origineel, dus kan ik op termijn nog een wat groter scherm er op gooien. Zadeltassen, graag, maar nog niet heel veel beschikbaar... Ik wacht nog effe.
 
In ieder geval je banden op spanning zetten en je achterveer ook iets aanpassen.
Neem aan dat er aan de voorvering niks gedaan kan worden.
En niet overmoedig worden met die bochten want die zijn toch verraderlijk. Zorg ook dat je je bagage
goed vast maakt.
Verder veel plezier alvast. Houd hem tussen de lijnen. Groet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan