Het Vulcan S topic

Kijk even waar je dichtst bijzijnde Kawasaki dealer is. Meesten hebben wel een Vulcan S staan met de Arrow uitlaat eronder :)
 
Delkevic klinkt veel beter dan the Arrow (in de video's), maar de Arrow ziet er beter uit.

Ik zal naar de Almere moto poort gaan om te controleren haha :)
 
goedenavond heren, Ik ben opzoek naar een eerste motor en kwam op mijn eerste post erachter dat de kawaski vulcan S bestaat. Naar wat onderzoek schijnt het een prima beginner motor te zijn, ik ben op zoek naar een cruiser ish motor om te beginnen, ik dacht eerst aan een suzuki m1800r, maar toch bedacht dat iets lichter qua vermogen en gewicht beter is. Ik ben zelf 1.91m en ik zag dat andere rond de 1.85m moeite hadden met hun lengte, is dat ook het geval als de forward controls of steps op de langste stand staan (dat was mogelijk geloof ik). Ik neig naar een Vulcan S om mee te beginnen maar ik wilde toch eerst jullie expertise.
 
Hallo allemaal,

Nieuw lid hier, zal straks nog even een berichtje plaatsen in de algemene voorstelronde.
Sinds een week of 2 eigenaar van een Kawasaki Vulcan S 2019 in Kaki kleurstelling met het sport pakket (Ruitje+Arrow pijp)

Tot nu toe zeer tevreden, eerste beurt gehad en inmiddels ook een rondje Eifel gedaan in Duitsland.
Als er iemand nog in twijfel zit over het kopen van deze motor en vragen heeft, stel ze gerust wie weet kan ik je helpen.

Ik heb zelf ook een vraagje omtrent de Vulcan S. Mijn oude paddock is te smal en te kort om de motor te tillen met het standaard kenteken staartje eraan.
Heeft iemand hier een paddock i.c.m. een Vulcan S? Ik zou heeeel graag weten welk model zodat het ketting reinigen/smeren weer een klusje van niks wordt.

Alvast dank!

Groet, Biker0183
 
Mijn zus heeft een paddock van Bikelift. En dat gaat nét langs het kenteken. De plaat is wel in het midden wat gebogen.
 
Mijn zus heeft een paddock van Bikelift. En dat gaat nét langs het kenteken. De plaat is wel in het midden wat gebogen.

Bedankt voor je reactie. Opzich is dat niet erg. In het slechtste geval haal ik 2 schroeven los om de kentekenhouder eraf te halen als ik de ketting doe.

Normaal gesproken zou ik wel voor een tail tidy of iets dergelijks gaan, maar bij de Vulcan S vind ik de standaardhouder eigenlijk wel mooi staan. Maakt de achterkant wat langer en lager en verbergt het naar mijn mening iets dunnere achterbandje een beetje.
 
Voor de geïnteresseerden en omdat ik er zo blij mee ben, hier 2 foto's van de nieuwe aanwinst *O*

IMG_3027.jpgIMG_3374.jpg
 
Voor de geïnteresseerden en omdat ik er zo blij mee ben, hier 2 foto's van de nieuwe aanwinst *O*

Bekijk bijlage 1421782Bekijk bijlage 1421783

Hele gave motor! Ik zit zelf ook te overwegen om voor een Vulcan S te gaan. Heb nu al 1,5jaar een MT-07 en kan er maar geen klik mee krijgen... Vind die nieuwe kaki groene kleur van de Vulcan echt gaaf, maar die is alleen nog nieuw te verkrijgen en dat ligt buiten mijn budget '(.

Heb afgelopen weekend een proefritje gemaakt op een Honda Rebel 500 en hoe leuk die ook reed, was hij toch wel wat klein. Dan is een Vulcan S stukken beter natuurlijk.
 
Hele gave motor! Ik zit zelf ook te overwegen om voor een Vulcan S te gaan. Heb nu al 1,5jaar een MT-07 en kan er maar geen klik mee krijgen... Vind die nieuwe kaki groene kleur van de Vulcan echt gaaf, maar die is alleen nog nieuw te verkrijgen en dat ligt buiten mijn budget '(.

Heb afgelopen weekend een proefritje gemaakt op een Honda Rebel 500 en hoe leuk die ook reed, was hij toch wel wat klein. Dan is een Vulcan S stukken beter natuurlijk.
Thanks! de zwarte variant mag er ook wezen, die is misschien beter verkrijgbaar als occasion? Honda Rebel heb ik alleen op gezeten in de showroom. Die voelde voor mij gelijk te klein. Ben niet extreem lang (1,80m). Maar vind hem wel mooi. Heb zelfs nog even kort getwijfeld over de kawa z900 omdat ik van een z750 kom. Maar na een testrit op de Vulcan S was ik de z900 gelijk vergeten. Voor mij de ideale mix tussen cruiser en toch een beetje sportieve mogelijkheden behouden. Even iets totaal anders na die 750. Wellicht dat ik in de toekomst ooit wel richting een echte vtwin ga...:t
 
Thanks! de zwarte variant mag er ook wezen, die is misschien beter verkrijgbaar als occasion? Honda Rebel heb ik alleen op gezeten in de showroom. Die voelde voor mij gelijk te klein. Ben niet extreem lang (1,80m). Maar vind hem wel mooi. Heb zelfs nog even kort getwijfeld over de kawa z900 omdat ik van een z750 kom. Maar na een testrit op de Vulcan S was ik de z900 gelijk vergeten. Voor mij de ideale mix tussen cruiser en toch een beetje sportieve mogelijkheden behouden. Even iets totaal anders na die 750. Wellicht dat ik in de toekomst ooit wel richting een echte vtwin ga...:t

Rebel is inderdaad flink klein ja! Ik ben 1.83m en ondanks dat zat het wel prima eigenlijk. Niet super fijn ofzo, maar echt niet krap. Vulcan S in zwart is wel wat beter verkrijgbaar inderdaad. Wat zijn de dingen die je mist van je Z750 vergeleken met je huidige Vulcan? Want de MT-07 is qua motor best te vergelijken met een Z750 qua formaat en rij eigenschappen. Enige mindere wat ik nu kan bedenken is dat je wat lager zit op de Vulcan. Dus je heb wat minder overzicht van het verkeer om je heen. Op de MT kijk ik zo over alle auto's heen bij een stoplicht bijvoorbeeld.
 
weet iemand of je hier gemakkelijk met z´n 2en op kan? ik zelf ben 1,90 en zo'n 110 kg en mijn vrouw 1.67 en zo'n 65 kg, kan je op een vulcan S bijv. de eiffel in zonder problemen, met tassen erbij? ik heb zelf het idee dat de vulcan S te klein is en met zoveel gewicht is een 650 denk te licht, wat is jullie mening?
 
weet iemand of je hier gemakkelijk met z´n 2en op kan? ik zelf ben 1,90 en zo'n 110 kg en mijn vrouw 1.67 en zo'n 65 kg, kan je op een vulcan S bijv. de eiffel in zonder problemen, met tassen erbij? ik heb zelf het idee dat de vulcan S te klein is en met zoveel gewicht is een 650 denk te licht, wat is jullie mening?

Ben vorige week 2 dagen in de Eifel geweest. In het boekje staat dat de maximale belading van passagiers en/of bagage 200 kilo is voor een Kawasaki Vulcan S. Ik reed alleen en had een rugtas om, alles bij elkaar zal zo rond de 90 kilo geweest zijn. De wegen waren echt geen enkel probleem voor de 650cc. Ik kom van een z750 dus de eerste dag 2x mijn hiel en 1x een voetstepje aan de grond gehad maar daarna geen problemen meer. Je zou wat reviews kunnen lezen van de motor, dan zal je zien dat het blok in feiten hetzelfde is als in de Ninja 650 (die rijdt mijn vriendin toevallig). Weliswaar anders afgesteld maar hij is heel erg sportief voor een cruiser. Je kan er echt prima mee toeren daar.

Wellicht wordt het wat krap als jullie samen gaan reizen i.c.m. super zware bagage.
Maar een paar nachtjes weg moet toch wel passen (10-15 kilo max)
Ik kan anders morgen wel een foto hier posten als wij er samen op zitten met onze lengte en gewicht erbij voor je beeldvorming. Op Nederlandse bodem heeft ie genoeg power om samen te rijden zonder bagage (met nog niet getest)
 
Rebel is inderdaad flink klein ja! Ik ben 1.83m en ondanks dat zat het wel prima eigenlijk. Niet super fijn ofzo, maar echt niet krap. Vulcan S in zwart is wel wat beter verkrijgbaar inderdaad. Wat zijn de dingen die je mist van je Z750 vergeleken met je huidige Vulcan? Want de MT-07 is qua motor best te vergelijken met een Z750 qua formaat en rij eigenschappen. Enige mindere wat ik nu kan bedenken is dat je wat lager zit op de Vulcan. Dus je heb wat minder overzicht van het verkeer om je heen. Op de MT kijk ik zo over alle auto's heen bij een stoplicht bijvoorbeeld.

Het kan aan mij hebben gelegen, maar zie hieronder de foto uit de showroom. Ik vond het niet echt een geweldige verhouding voor mijzelf 8)7
Maar nogmaals, vind het zeker wel een mooi ding de Honda Rebel.

Ik denk dat de MT-07 meer te vergelijken is met een Kawasaki Z650 qua performance. de z750 heeft toch stukkie meer pk, torque en 4 cilinder.
Qua zit positie wel veel overeenkomsten natuurlijk, allemaal redelijk sportieve nakeds.

Ik mis eigenlijk niet echt iets aan de z750 op de Vulcan S maar er zijn wel verschillen die gelijk opvallen.
  • Je hebt minder power maar nog steeds zat om te gaan. Hij is echt snel in het cruiser segment.
  • Cruiser zithouding zorgt ervoor dat ik niet kan gaan staan op de voetstepjes bij echt flinke drempels. Dat is nu remmen of stuiteren.
  • Je kan minder afschuinen (maar relatief veel voor een cruiser) Dus soms moet ik langzamer door een bocht dan eerst.
  • 2 cilinder geeft een ander geluid dan 4, minder vol maar de Arrow uitlaat maakt een hoop goed.
  • Het is geen schakelluie motor. Zoals sommige 4 cilinders dat je bijna 60 km per uur in zijn 6 kan rijden gaat niet lukken.
Maarrrr ik heb veel meer motorgevoel op deze machine. Lekker beetje hard rock aan via spotify, pootjes naar voren en over de dijkjes cruisen haha :t
IMG_2536.jpg
 
Ben vorige week 2 dagen in de Eifel geweest. In het boekje staat dat de maximale belading van passagiers en/of bagage 200 kilo is voor een Kawasaki Vulcan S. Ik reed alleen en had een rugtas om, alles bij elkaar zal zo rond de 90 kilo geweest zijn. De wegen waren echt geen enkel probleem voor de 650cc. Ik kom van een z750 dus de eerste dag 2x mijn hiel en 1x een voetstepje aan de grond gehad maar daarna geen problemen meer. Je zou wat reviews kunnen lezen van de motor, dan zal je zien dat het blok in feiten hetzelfde is als in de Ninja 650 (die rijdt mijn vriendin toevallig). Weliswaar anders afgesteld maar hij is heel erg sportief voor een cruiser. Je kan er echt prima mee toeren daar.

Wellicht wordt het wat krap als jullie samen gaan reizen i.c.m. super zware bagage.
Maar een paar nachtjes weg moet toch wel passen (10-15 kilo max)
Ik kan anders morgen wel een foto hier posten als wij er samen op zitten met onze lengte en gewicht erbij voor je beeldvorming. Op Nederlandse bodem heeft ie genoeg power om samen te rijden zonder bagage (met nog niet getest)
Als dat geen probleem is zou ik graag een foto tegemoet zien komen, we willen wellicht volgend jaar naar Denemarken en ik twijfel erg tussen een aantal motoren ik kan nog niet proefrijdaproefrijde heb mn AvD eind september pas
 
Ik ben het afgelopen weekend ook in de Eiffel geweest en heb totaal geen problemen gehad met het rijden daar. Bochtenwerk ging soepel en het was geen enkel probleem om de 'zwaardere' motoren in de groep bij te houden.
 
Als dat geen probleem is zou ik graag een foto tegemoet zien komen, we willen wellicht volgend jaar naar Denemarken en ik twijfel erg tussen een aantal motoren ik kan nog niet proefrijdaproefrijde heb mn AvD eind september pas
Ik moet je teleurstellen. De foto is genomen samen met mijn broert(je) i.p.v. de vriendin _O-
Ik ben 180cm en weeg ongeveer 85 kilo. Mijn broert(je) is zeker 190cm en weegt ongeveer 75 kilo.

Je ziet dat hij achterop qua beenruimte nog best goed zit ondanks zijn lengte. Nu heb je misschien een wat beter beeld van het formaat van de Vulcan S.
Zoals andere al aangeven qua power kan hij goed mee komen. Of hij voldoende comfort voor jullie beide geeft voor een langere vakantie kan je eigenlijk pas bepalen als je straks je rijbewijs hebt en hem een weekend gaat huren.

Ik zou hier zeker met passagier een paar dagen op weg kunnen. Een volksverhuizing en 3 weken weg met een passagier niet. Maar daar heb ik sowieso geen behoefte aan met geen enkele motor :t

1.jpg
 
Ik moet je teleurstellen. De foto is genomen samen met mijn broert(je) i.p.v. de vriendin _O-
Ik ben 180cm en weeg ongeveer 85 kilo. Mijn broert(je) is zeker 190cm en weegt ongeveer 75 kilo.

Je ziet dat hij achterop qua beenruimte nog best goed zit ondanks zijn lengte. Nu heb je misschien een wat beter beeld van het formaat van de Vulcan S.
Zoals andere al aangeven qua power kan hij goed mee komen. Of hij voldoende comfort voor jullie beide geeft voor een langere vakantie kan je eigenlijk pas bepalen als je straks je rijbewijs hebt en hem een weekend gaat huren.

Ik zou hier zeker met passagier een paar dagen op weg kunnen. Een volksverhuizing en 3 weken weg met een passagier niet. Maar daar heb ik sowieso geen behoefte aan met geen enkele motor :t

Bekijk bijlage 1422321
Super! Bedankt voor de foto dit geeft weer wat extra inzicht :), ik ga zeker een proefrit boeken wanneer dit kan :)
 
Sorry voor de wat late reactie..... ik reed in eerste instantie alleen, maar door een pechgevalletje bij een ander heb ik ook nog een halve dag met iemand achterop gereden en ook dat was geen probleem.
Moet er wel bij zeggen dat zowel ik (170 cm) als duo (180 cm) niet superlang zijn.
 
Ik zou het niet willen, met nog wat bagage erbij heb je geen veerweg meer over + broerlief zit helemaal achterop dat broodje, volgens mij hou je dat geen dagen vol. Maar goed, ieder z’n ding.
 
Ik zou het niet willen, met nog wat bagage erbij heb je geen veerweg meer over + broerlief zit helemaal achterop dat broodje, volgens mij hou je dat geen dagen vol. Maar goed, ieder z’n ding.
Haha hij hield gewoon wat "afstand", nu een paar ritjes gemaakt samen met m'n vriendin. Die dan wel gewoon naar voren/midden op het zadel zit. Rijdt echt wonderbaarlijk goed hoor. Ze is wel lichter dan m'n broertje dus dat scheelt weer in de veerweg.

Maar goed wanneer ze niet zelf rijdt zijn we gewend aan samen op een Z750 rijden. Dus bijna alles voelt comfortabeler dan dat. Maar nogmaals zou er zo een paar dagen mee weg gaan. Maar geen tour waar je giga veel baggage voor nodig hebt naast je passagier.
 
Nou ik kan mij vanaf nu ook hier melden! Sinds gisteren in het bezit van een zwarte Vulcan S uit 2016 met net over 4000km op de klok! Heeft al een zwik aan accesoires zoals een schermpie, handvatverwarming, bobbins en een set koffers van klicbag. Er zit ook een OEM LED lightbar op van Kawasaki, maar die ga ik er afhalen. Is mij iets teveel van het goeie. Als iemand interesse heeft, stuur maar een DM!

Zal zsm een foto doen van mijn motor.
 
Leuk topic!
Nog een paar nachtjes slapen en dan wordt mijn nieuwe Vulcan S afgeleverd.

In totaal 2 proefritten en een dagje huur gedaan.
Ik ben voor de kaki kleurstelling gegaan, gekozen voor het kleine café-ruitje en de kleine tassen set.

Nu al zin in het weekend :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan