Het Vulcan S topic

Mochten hier nog mensen zijn die een paddock stand voor het achterwiel van de Vulcan S zoeken.
Ik heb er eentje gevonden die perfect past met de standaard kentekenhouder.

Het gaat om de: EconStands Achter Paddock Stand Kawasaki Vulcan S / Cafe Constands V5 Vario hoogte verstelbaar
https://www.motea.com/nl/achter-pad...ds-v5-vario-hoogte-verstelbaar-zwart-139640-0
Bekijk bijlage 1427381
Hoi, kun je mij de afmetingen geven van de paddock stand? Ik kan ze niet vinden online, en hij moet welkom de heftafel passen.
alvast bedankt!
 
Dood topic hier.. maar wie niet waagt wie niet wint,

Iemand die een digitale service manual beschikbaar heeft?
Deze die hier staat is een mooie maar dat is een 2015-2016 service manual; de EN650AF / BF.

zuslief heeft een EN650DH. Dat is een 2017 model waarvan ik weet dat ie een Euro4 norm heeft, destijds gevraagd bij de kawasaki tent op beurs en er werd mij verteld dat de tank ventilatie anders was.. dus ik zoek eigenlijk een recentere manual.

Heb wel de papieren versie gevonden om te kopen; maarja.. dat is weer pakweg 80 euro héh? :')

Waar kan ik de papieren versie kopen? Die €80 verdiend zichzelf terug toch? Dat is dan de 2017 EN650DHFA ...
 
was via kfm-motorrader destijds het goedkoopst daar heeft ze m naderhand besteld.

kijk even bij kawasaki.nl bij de onderdelen voor het juiste onderdeelnummer van het boek.
 
Dit weekend nieuw zadel gemonteerd.
zadel 3.jpg
zadel 1.jpg

De zwarte met rood stiksel.
 
Laatst bewerkt:
En wat is je ervaring ten opzicht van het origineel?
vorige week zowel zaterdag als zondag ruim een uur gereden, helaas vanwege de kou niet langer. Maar had zeker het idee dat het zadel zachter en comfortabeler is dan origineel. Het originele zadel gaf me na zo'n ruim twee uur al een aardige pain in the a.....
 
Mooi zadel! Waar heb je deze vandaan? Ik heb mijn Vulcan S nu ongeveer 1,5 maand en heb er al flink wat op gereden. Moet zeggen dat ik minder last heb van het zadel dan ik op de meeste (vooral USA) fora lees, maar het kan zeker comfortabeler. De Corbin zadels uit Amerika worden me alleen wel echt te prijzig. Een andere goede optie schijnt Core uit de UK te zijn. Iemand hier ervaring mee?
 
Hoi SIcco, dank. Dit is ook een zadel van Core.
Kleine 4 weken levertijd, snelle reactie op vragen via de mail.

Zie link onder foto.
link
 
Hoi SIcco, dank. Dit is ook een zadel van Core.
Kleine 4 weken levertijd, snelle reactie op vragen via de mail.

Zie link onder foto.
link
Ok nice, ik ben erg benieuwd naar je bevindingen als je er wat langer op rijdt! Prijs is namelijk stukken beter te doen dan de Corbin maar het moet ook wel een vooruitgang zijn natuurlijk...
 
Hierbij trouwens mijn Vulcan S 2020. Nieuw gekocht en in de afgelopen maand al aardig wat aan geklust. Heerlijke motor vind ik het, maar het is mijn eerste dus enige vergelijk is de MT-07 waarop ik het gelest :)
 

Bijlagen

  • FullSizeRender 2.jpeg
    FullSizeRender 2.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 60
  • FullSizeRender.jpeg
    FullSizeRender.jpeg
    364,3 KB · Weergaven: 55
  • IMG_0191.jpeg
    IMG_0191.jpeg
    332,1 KB · Weergaven: 57
Hoi allemaal,
Heb al een aantal jaar een Vulcan maar niet eerder dit forum gezien. Het afgelopen jaar minder gereden, maar daar gaan we verandering in brengen. Er komen ook wat nieuwe accessoires bij in de komende tijd.

Overweeg al een tijdje een ander zadel, maar een Corbin zadel is vrij duur zonder het uit te kunnen proberen. Zal eens naar het Core zadel kijken zoals hierboven genoemd.

Aanpassingen:
Arrow uitlaat
Booster Plug
R&G Racing radiator guard
Kaoko Throttle stabaliser
 

Bijlagen

  • IMG_20210411_233509_224.jpg
    IMG_20210411_233509_224.jpg
    376,8 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20180823_205253_719.jpg
    IMG_20180823_205253_719.jpg
    105,7 KB · Weergaven: 19
De Vulcan S staat al maanden bovenaan mijn 'wensenlijstje' wat motorkeuze betreft, maar ik ben sinds woensdag sterk aan het twijfelen:

Ik stapte die ochtend bij Arie Molenaar Motors binnen en het eerste dat ik in de showroom zag was dus de Vulcan. Ben er op gaan zitten maar het was een totale verrassing dat het zó slecht zat. Op dit model waren het zadel en pegs mid, het stuur was reduced, desondanks kwamen m'n knieën boven de tank uit en zat het stuur zowat tegen m'n borst. Gaan een extended seat, pegs en een reduced stuur daar met die luttele centimeters verandering in brengen?

De beste man die mij hielp (Aart) stond er hoofdschuddend naast en raadde het me sterk af. Hierdoor ben ik toch serieuzer gaan kijken naar een ADV fiets (Versys, V-Strom of Tracer), een categorie die niet gelijk de voorkeur had maar wél lekker zat (Versys 650 geprobeerd).

Enfin: hoe kan het zijn dat vrijwel iedereen de Vulcan S op zijn/haar lengte/bouw kan af laten stellen maar dat bij mij hopeloos schijnt te zijn?
Ik ben 1.91m met een beenlengte van 95cm (aan de lange kant, zou mening vrouw jaloers op zijn 8)7). Is die beenlengte écht zo'n dealbreaker?
 
Wij, of beter gezegd, mijn vrouw heeft er één gekocht omdat ze niet zo lang is. Vooral korte pootjes. (leest niet mee 😅 ). Jij bent veel te lang voor de Vulcan S . Die van ons is dus “aangepast” met het Kawasaki ergofit systeem voor de kortere mens m/v, ikzelf ben met m’n 1.78m óók niet zo lang en vind ‘m vreselijk ruk zitten.
 
Wij, of beter gezegd, mijn vrouw heeft er één gekocht omdat ze niet zo lang is. Vooral korte pootjes. (leest niet mee 😅 ). Jij bent veel te lang voor de Vulcan S . Die van ons is dus “aangepast” met het Kawasaki ergofit systeem voor de kortere mens m/v, ikzelf ben met m’n 1.78m óók niet zo lang en vind ‘m vreselijk ruk zitten.
Best wel jammer en teleurstellend, want ik ben omgerekend 6ft2inch en dan brengt Kawa het toch leuk met hun promotiefilmpje dat mensen van 6ft1inch + daarboven kunnen rijden op een Vulcan S dankzij hun geniale Ergofit system... -O-
 

Bijlagen

  • 1622917185760.png
    1622917185760.png
    119,7 KB · Weergaven: 13
Je kunt het altijd proberen statiegeld, maar maak dan wél een lange proefrit over verschillende type wegen, klinkers bijvoorbeeld.
 
Gister was zuslief even buurten, met dr vulcan, ik moest even naar de bouwmarkt (wat rvs spul halen) dus ze zei; neem de mijne maar mee. Prima, gedaan: maar tis ook niet mijn motor.

ben 182,5 (recent bij de keuring gemeten :t ) en ik zit er niet lekker op.
knieen te hoog naar mijn idee, al is het zo dat als ik ze tegen de tank aan klem dattik er niet bovenuit kom, maar ook het zadel zit ik in een “kuil” te zitten.. echt een laag ding., zus is een klein wijffie.. Daar istie beter voor.. lange mensen echt niet zo’n beste keuze.
 
Ik ben 183 en zat ook niet zo goed op mijn vulcan. Had hem 2de hands gekocht met extended reach voetsteunen, maar het zadel was nog standaard, heb toen een extended zadel 2e hands gekocht en dat zit voor grotere personen wel een stuk beter. Het extended reach zadel is toch anders gevormd dan het standaard of reduced zadel, waardoor je niet alleen wat meer achteruit zit maar ook een beetje hoger en dat maakt een groot verschil voor mij. Als je natuurlijk nog groter bent, hangt het ook wat van je lichaamsbouw af (lange vs kortere benen).
 
Ik gok, in de prak gereden, en in coma. Kan het mis hebben natuurlijk.
Ik kwam, ik zag, ik overwon vond het niets.

Dit was mijn eerste bezoek bij Goedhart en die is zeer goed bevallen. De Vulcan was echter niet de kers op de taart: leuk maar veel te klein voor mijn lengte/postuur dus deze heb ik moeten laten varen.

Kort samengevat: ik zal niet langer lurken in dit Vulcan S topic '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan