Het Vulcan S topic

Yes, de kogel is door de kerk!
Vandaag mijn 1e motor besteld bij Premium Motors in Apeldoorn. Een fraaie ‘22 all-black Kawasaki Vulcan S met een hoop mooie opties en gave H&B Bufallo C-Bow tassen. Natuurlijk met een Arrow uitlaat, want het moet wel een beetje klinken 😂 nu alleen nog een paar maandjes wachten…… 💪
 
Arrow uitlaat van kawa zelf (die is met cat) of een reguliere arrow (zonder cat, en goedkoper).
 
Ahja, mijn zus heeft exact dezelfde maar dan rechtstreeks van arrow, besteld bij amazon. Scheelde wel in de aanschaf.
 
Welke dealer in NL heeft een Ergofit corner waar je verschillende zitposities kunt uitproberen? Ik vang telkens bot en de laatste dealer die ik benaderde verwees mij naar Kawasaki Nederland maar die reageren niet. Ik ben heel klein…
 
Ondanks dat ik inmiddels een Versys 650 rijd blijft de 'wens' van een Vulcan S me achtervolgen, wil er dus toch nog een keer een proefrit op maken.

Maar: voordat ik met een Vulcan S de weg op ga wil ik dat Ergo-fit systeem proberen gezien mijn beenlengte (95cm). Weet iemand een dealer in NL waar het Ergo-fit testsysteem aanwezig is?
Ik zou ook heel graag willen weten welke Kawasaki dealer in Nederland een zogenaamde Ergofit corner heeft voor het uitproberen van de diverse zitposities met de Ergofit pakketten. Voor ik een testrit maak zou ik graag e.e.a. in de showroom 'testzitten'. Ik ben heel klein (1.53). Alle dealers die ik tot nu toe heb benaderd hebben of geen idee waar ik het over heb of hebben niet veel zin om even wat aan te passen of verwijzen me naar Kawasaki Nederland die al helemaal niet reageren.
Motoport Den Bosch gaf eerder dit jaar aan dat zij zo'n Ergofit corner zouden krijgen maar na herhaalde bezoekjes aan deze motorzaak blijkt dat het niet zo is.
 
Ik zou ook heel graag willen weten welke Kawasaki dealer in Nederland een zogenaamde Ergofit corner heeft voor het uitproberen van de diverse zitposities met de Ergofit pakketten. Voor ik een testrit maak zou ik graag e.e.a. in de showroom 'testzitten'. Ik ben heel klein (1.53). Alle dealers die ik tot nu toe heb benaderd hebben of geen idee waar ik het over heb of hebben niet veel zin om even wat aan te passen of verwijzen me naar Kawasaki Nederland die al helemaal niet reageren.
Motoport Den Bosch gaf eerder dit jaar aan dat zij zo'n Ergofit corner zouden krijgen maar na herhaalde bezoekjes aan deze motorzaak blijkt dat het niet zo is.
Ik heb goed nieuws ontvangen begin november:

Beste Sander,

Ik heb voor u gekeken maar de voorraad Vulcans is op het moment zeer laag bij de dealers, dus momenteel is er geen mogelijkheid om het Ergo fit systeem te proberen.

Eind november/begin december beginnen we met het leveren van de nieuwe Vulcans en dan willen we bij zoveel mogelijk dealers het Ergo fit systeem erbij leveren om dit te kunnen testen.

Houd daarom bijvoorbeeld de socials en website van Goedhart in de gaten om op de hoogte te blijven.

Bij verdere vragen hoor ik het natuurlijk graag.


Met vriendelijke groet,
Cordialement,

Cecile Kits
Desk Sales Officer
 
Welke dealer in NL heeft een Ergofit corner waar je verschillende zitposities kunt uitproberen? Ik vang telkens bot en de laatste dealer die ik benaderde verwees mij naar Kawasaki Nederland maar die reageren niet. Ik ben heel klein…
Als je in de buurt woont van Hoogeveen kun je wel even passen op de Vulcan s van Mrs ramp. Die is aangepast aan de “kleinere” mens. Nu ik nóg eens kijk. Motoport Den Bosch, dus waarschijnlijk woon je niet in de buurt. Maarrrrr, altijd welkom in Hoogeveen mocht je in de buurt zijn 😀
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yes, hij staat klaar bij de dealer 👍
Over paar weekjes haal ik hem op, eerst even wat betere temperaturen en die pekelzooi van de weg.
 

Bijlagen

  • 1EE8DA2B-AA6C-458F-97C5-A18C1746E876.jpeg
    1EE8DA2B-AA6C-458F-97C5-A18C1746E876.jpeg
    581,6 KB · Weergaven: 55
  • 337002A1-2679-46FB-9C07-48F5B2DAECCA.jpeg
    337002A1-2679-46FB-9C07-48F5B2DAECCA.jpeg
    553,3 KB · Weergaven: 56
  • 7B91A139-3483-4AD8-9A62-C278ACC46A9C.jpeg
    7B91A139-3483-4AD8-9A62-C278ACC46A9C.jpeg
    570,7 KB · Weergaven: 54
  • 50B5271E-A991-45F2-98CA-614ABDED618F.jpeg
    50B5271E-A991-45F2-98CA-614ABDED618F.jpeg
    339,8 KB · Weergaven: 54
Mooie uitgave hoor Frans. Met die Bufallo tassen lijkt die erg op die van mij. Inmiddels heb ik het café racer scherm vervangen door een zwart getinte wat grotere (Puig) dat mij meer uit de wind houd.

En inderdaad nu duimen voor lekker zonnig weer!
 
Nero is thuis 😎
Nu nog even wachten op mooier motorweer 🌤
 

Bijlagen

  • 2064C2AC-180B-44EB-ACB8-DFB21DEDC069.jpeg
    2064C2AC-180B-44EB-ACB8-DFB21DEDC069.jpeg
    273,5 KB · Weergaven: 33
  • 825E433D-A4FE-48F3-8CD4-2182B1965111.jpeg
    825E433D-A4FE-48F3-8CD4-2182B1965111.jpeg
    253,1 KB · Weergaven: 34
  • 511B08A5-94AE-484C-A949-7824815389CF.jpeg
    511B08A5-94AE-484C-A949-7824815389CF.jpeg
    201,2 KB · Weergaven: 33
  • BE26E1FC-144B-486C-AE7E-739D7DCA92E4.jpeg
    BE26E1FC-144B-486C-AE7E-739D7DCA92E4.jpeg
    204,5 KB · Weergaven: 33
Na een paar proefritjes op een “normale” Vulcan S ben ik vandaag de trotse eigenaar geworden van eentje! En hoe zo’n eentje, een speciale uitgave. De S70 Martini uitgave. Er zijn er 100 van gemaakt in Italië en ik mag nummer 35 als mijn eigen rekenen. Het is alleen niet echt een cruiser meer… Ingeruild op de Honda Hornet (die er achter). Over twee weken kan ik hem halen! Tijd voor mooi weer :)

3B1E1C14-A8D3-4C70-9440-956B02778D5A.jpeg
 
Van harte met je nieuwe motor, tijd voor mooi weer inderdaad 😎

Vraagje over je nieuwe motor. Het is toch zo dat het een ombouw kit betreft? Niet dat de motor zou uit de fabriek is komen rollen maar dat later de motor is omgebouwd met de andere spullen. Als dat zo is dan hoorde er toch ook een dubbele uitlaat bij, die zie ik hier niet opzitten?
 
Klopt helemaal! Er zijn 100 van deze ombouwkitjes. Hij is wel professioneel omgebouwd bij een Kawasaki dealer in Italië.

De “originele” uitlaat heb ik ook. Maar de Arrow klinkt zo goed dat ik hem laat zitten. Toch een behoorlijke fun factor. 🔥
 
Kijk toch wel. Meende al ooit zoiets gezien te hebben met dubbele uitlaat. Maar leuk hoor, bijzonder 👍🏻
 
Mijn eerste post hier op het Forum (is het gebruikelijk om een voorsteltopic aan te maken?) en vorige week de knoop doorgehakt voor een Vulcan s, hij wordt 19 of 20 februari geleverd en heb er, zoals jullie wellicht begrijpen, onwijs veel zin in. Ik ga het passagierszadel eraf halen en twijfel over een andere uitlaat. Ook de korte kentekenplaathouder van R&G vind ik heel mooi maar wellicht wat onpraktisch.
 
Harstikke leuk zeg @Bricktop0314, dat wordt vast genieten van de motor! Vind hem zelf fantastisch.
Oh en je post wel een foto als je hem hebt hè.
Zeker! Jammer dat hij net geleverd wordt in een weekend dat het bijzonder slecht weer is maar goed, dat trekt wel weer weg. Kleurstelling is zoals bij avatar, vond ik persoonlijk net iets meer hebben dan helemaal zwart.
 
Wij gaan morgen bij 1tje kijken voor mevrouw Brujeria. Ze heeft al proefgereden op een vergelijkbaar model afgelopen week dus ze weet wat het is. Als het wat lijkt dan kan de F800R na het weekend in de verkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan