Het was HEETTTTT !!!! op OBT2

Op donderdag 01 augustus 2002 10:58 schreef Laffie het volgende:En daar valt een kortsluiting ook onder natuurlijk.
Dus ik zou eens kijken wat er allemaal voor verbruikers aan boord zijn.
Kan kortsluiting afhankelijk zijn van wel/niet branden van 't licht? Want als 't licht niet brand gaat de zekering er nooit uit. En kortsluiting in lichtschakelaar zou denkik niet zo maar af&toe optreden. (terwijl je helemaal niet aan de schakelaar zit op dat moment)
:?
 
Kan kortsluiting afhankelijk zijn van wel/niet branden van 't licht? Want als 't licht niet brand gaat de zekering er nooit uit. En kortsluiting in lichtschakelaar zou denkik niet zo maar af&toe optreden. (terwijl je helemaal niet aan de schakelaar zit op dat moment)
:?

Er rammelt gewoon iets los/heen en weer dat dan wel, dan niet kortsluting maakt denk ik dan zo...
 
Kan kortsluiting afhankelijk zijn van wel/niet branden van 't licht? Want als 't licht niet brand gaat de zekering er nooit uit. En kortsluiting in lichtschakelaar zou denkik niet zo maar af&toe optreden. (terwijl je helemaal niet aan de schakelaar zit op dat moment)
:?


Zit het zo....dan lijkt het me niet zo moeilijk.
Je zult het dan moeten zoeken in de bedrading vanaf de lichtschakelaar naar je koplamp, resp. achterlicht.

Ik denk dat Ralfie gelijk heeft, er zal een bedrading doorgeschuurd zijn en sluiting(af en toe..)maken tegen je frame.
Tis simpel.....je moet het alleen even vinden.
 
Zit het zo....dan lijkt het me niet zo moeilijk.
Je zult het dan moeten zoeken in de bedrading vanaf de lichtschakelaar naar je koplamp, resp. achterlicht.

Ik denk dat Ralfie gelijk heeft, er zal een bedrading doorgeschuurd zijn en sluiting(af en toe..)maken tegen je frame.
Tis simpel.....je moet het alleen even vinden.
Hebbik voor de brikketoer al zitten doormeten & geen sluiting gevonden. Ik denk dat ik maar eens met P=VxI ga berekenen hoe 't met de vermogens/spanning&stromen zit.
 
Hebbik voor de brikketoer al zitten doormeten & geen sluiting gevonden. Ik denk dat ik maar eens met P=VxI ga berekenen hoe 't met de vermogens/spanning&stromen zit.

Niet alleen doormeten, ook goed bekijken! Als er permanent sluiting is dan knappen de zekeringen er cosntant uit, dus net toen jij zat te meten was er zeker geen sluiting!! :)

Maar we dwalen af, maak hier eens een apart topic van!! :P
 
Niet alleen doormeten, ook goed bekijken! Als er permanent sluiting is dan knappen de zekeringen er cosntant uit, dus net toen jij zat te meten was er zeker geen sluiting!! :)

Maar we dwalen af, maak hier eens een apart topic van!! :P


Goed zo Ralfie,

Als de zekeringen je om de oren vliegen is de storing niet moeilijk te vinden.
De moeilijkse fouten zijn die, die maar af en toe optreden.
Loopt de kabelboom soms onder de tank door...??
Tussen de framebuis en de tank wil de kabelboom wel eens doorslijten...(is bij mijn Laverda voorgekomen..!!)
 
Goed zo Ralfie,

Als de zekeringen je om de oren vliegen is de storing niet moeilijk te vinden.
De moeilijkse fouten zijn die, die maar af en toe optreden.
Loopt de kabelboom soms onder de tank door...??
Tussen de framebuis en de tank wil de kabelboom wel eens doorslijten...(is bij mijn Laverda voorgekomen..!!)

Dan noem je er ook eentje natuurlijk he... :P
 
Op donderdag 01 augustus 2002 12:33 schreef Ralfie het volgende:Maar we dwalen af, maak hier eens een apart topic van!! :P
Helemaal niet, ik heb in 't spocky topic over z'n cb550 probleem (waardoor hij niet op obt2 was) een verwijzing voor 'm gezet naar dit topic. Dan is't toch allemaal obt2 nasleep? :P

(Maar ik weet genoeg & als Spocky nog wat moet weten kannie dat in z'n eigen topic verder vragen. ;) )


Maar uh, wat was 't warm he afgelopen Zondag?
En uh, hoe staat 't ervoor met de foto-cd?
 
Kijk kan ik ook weer mee praten

Was erg warm, de stoom komt nog steeds uit mijn pak.
tja de cd...geen idee

Ben ik nu alweer uitgeluld?? :?
 
Kijk kan ik ook weer mee praten

Was erg warm, de stoom komt nog steeds uit mijn pak.
tja de cd...geen idee

Ben ik nu alweer uitgeluld?? :?
Beter lezen, een heel stuk terug zijn ze bezig een CD samen te stellen van de OBT 1 en 2.
Het is de bedoeling dat iedereen die foto's gemaakt heeft ze op stuurt en Jochem ze verzameld.
 
Dat heb ik ook gelezen :z , maar geen idee hoe ver hij daar nu mee is en of iedereen alles al heeft opgestuurd :)
 
Dat heb ik ook gelezen :z , maar geen idee hoe ver hij daar nu mee is en of iedereen alles al heeft opgestuurd :)

Dan is het goed dattie nu maar even reageert in deze post ;) ! Ik heb nog lang niet alles binnen; sterker nog; ik heb nog niet zoveel van OBT2 (alleen Niels en Sideburns). Ook heb ik de CD van Rogier nog niet gekregen (hij stuurt 'm naar me op). Wel heb ik het één en ander van OBT1 gekregen dat ik nog niet had (o.a. van Bierelier). Mochten mensen nog het één en ander hebben, mail het dan maar naar:
mail.gif
.

Gaat allemaal goedkomen dus!

Als er nieuws is, laat ik het in dit topic wel weten. Staat daar niks; is er dus geen nieuws!
 
Laatst bewerkt:
Sideburns
Heb jij van dit plaatje ook een goter origineel :?
DSC00054.JPG


Kvind het nl een erg mooie pic van mijn fiets.. :9
 
Beter lezen, een heel stuk terug zijn ze bezig een CD samen te stellen van de OBT 1 en 2.
Het is de bedoeling dat iedereen die foto's gemaakt heeft ze op stuurt en Jochem ze verzameld.
Had ik niet gelezen. Heb ook een paar foto's. Zal ze inscannen en opsturen.
 
Sideburns
Heb jij van dit plaatje ook een goter origineel :?
DSC00054.JPG


Kvind het nl een erg mooie pic van mijn fiets.. :9
Het origineel is hetzelfde. Helaas. Ik had maar 8mb aan ruimte bij om foto's te maken dus zijn ze allemaal ongeveer 140 kb per stuk.

Als je bedoelt of het een stuk is van een grotore foto. Helaas. Dit is niet gefootoosjopped. Dit is gewoon de foto.

Is ook wel een skon fiestke dieje van oe.
Zat nog goe induh lak ee :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan