Het was HEETTTTT !!!! op OBT2

Valt me op dat er weinig tie-wraps, ducktape en olieplassen op de foto's staan. Dit is niet helemaal wat ik me voorstel bij een OudeBrikkenTour... Veel te veel nieuwerwets speelgoed :P

Er mochten deze keer ook wat nieuwe motoren mee.
Ik ben zelf ook niet met mijn brik gegaan omdat er geen achterband op zit en de accu bij RDZ in zijn rugzak zat als reserve. Die hebben we bij de soepstop gewisseld.
Maar mijn AfricaTwin heeft toch ook een beetje brik-gehalte want de 12V-plug zit met duck-tape vast.
 
Nee, die pinguin (Santtu Pikaairnoaaaneooneoiinen ofzo) wil ons graag een keer de Alblasserwaard laten zien. Daarna moeten we naar het noorden (Sjaap aan de beurt) en dan mogen jullie in de Achterhoek op bezoek komen! :)

Mmm... de kans is dan groot dat ik ook ff gedag kom zeggen. Woon daar redelijk in de buurt :)
 
Inderdaad een topdag gehad!!
Lekker weertje :+ lekker soepie en gezellige mensen.

Mooi stoppie gezien, met een fraaie landing waar ik toch een 8.9 voor geef.

Verder lekker gezweet, en toch had ik een aantal brikpunten.
Ik had een foto asl bewijs dat bij de mac roosendaal er een boutje was losgetrild, maar om het toch nog een beetje echt brik te maken is mn camera kapot.
Ja die nieuwe ja, die ik al was wezen ruilen omdat ie kapot was ja :(

Maar goed een leuke dag gehad, en hulde voor de heren parcours bouwers!!

(volgende keer bij mij een tussenstop? kunnen we ff in de reeuwijkse plas zwemmen!!!)
 
Het rolletje McGyvertape van Bierelier is gewoon blijven zitten. Ook geen tiewraps gebruikt. Het was een bijna storingsvrij OBT deze keer...

En wacht maar op de rest van de foto's, daar staan de echte brikken wel op...


Nou.....we waren net één bocht onderweg toen het al mis ging....had iemand stiekum de benzinekraan van een oud brikje dicht gezet.....!!
 
Nou.....we waren net één bocht onderweg toen het al mis ging....had iemand stiekum de benzinekraan van een oud brikje dicht gezet.....!!

Overigens: Als eer een verkiezing zou zijn voor het mooiste ouwe brik van de OBT2, dan denk ik dat je erg hoog scoort Laffie! (en heel erg bedankt voor het oude foldermateriaal nog he?!)
 
idd erg leuk om al die gezichten eens in het echt te zien :)

Mijn verkleurde schouders en de mooie foto's herinneren mij aan de leuke dag van gister

zeker leuk om de gezichten achter de nick's te zien.
Vooral jouw gezicht. In het echt nog mooier dan op je foto's *D
 
Overigens: Als eer een verkiezing zou zijn voor het mooiste ouwe brik van de OBT2, dan denk ik dat je erg hoog scoort Laffie! (en heel erg bedankt voor het oude foldermateriaal nog he?!)


You'r welcome....!!

mocht je nog eens in die oude lectuur willen snuffelen....je weet nu waar ik woon..!!
 
zeker leuk om de gezichten achter de nick's te zien.
Vooral jouw gezicht. In het echt nog mooier dan op je foto's *D

Zeg Ree...wat krijgen we nu? Zoiets heb je tegen mij nog niet gezegd!!!

En natuurlijk even de verkiezingen:

-brikste brik: de CB750KZ van roestendoenze (vanwege de verwisselde accu, u mag de wisselbekertrofee houden) 8-)
-oudste brik: de CB400 van mevrouw RDZ OF de Laverda van Laffie (beide van 1974, dus gedeeld 1e dan maar?) :P
-offroadste brik: de afrika-tweeling van Reetje (met Scandinavisch stof :} :} )
-stuntste brik: die Yamaha van Fazertje (kun je zelfs koprollen mee maken :P )
-lawaaiigste brik (zonder meting): deze gaat denk ik toch naar Niels :)

Verder nog suggesties??
 
De mooiste op de foto

P7280130.JPG


En nog bedankt voor de prijs meeste lawaai :}
Dat dat wel duidelijk mocht zijn in de tunnel })
 
Op maandag 29 juli 2002 10:50 schreef Niels het volgende:
De mooiste op de foto

(fotootje van oranje man op oranje motor)

(knip)

He Laffie, nummerplaat kwijtgeraakt??? :P

't Is wel een brik trouwens, zijn linker achterknipperlicht deed het niet :)
 
Op maandag 29 juli 2002 10:38 schreef Ralfie het volgende:Zeg Ree...wat krijgen we nu? Zoiets heb je tegen mij nog niet gezegd!!!
Dat hoef ik toch niet te zeggen, wij brikkers voelen toch aan dat ik ook zo over jouw denk ;)

En natuurlijk even de verkiezingen:

-oudste brik: de CB400 van mevrouw RDZ OF de Laverda van Laffie (beide van 1974, dus gedeeld 1e dan maar?) :P

Dan kom ik volgend jaar maar met mijn VESPA uit 1959. Met lekker geurende blauwe 2-takt rook. Loopt alleen niet veel harder dan 90, maar moet gezien het tempo van de OBT2 geen probleem zijn.
Ben benieuwd of er nog oudere brikken onder de forummers rondrijden.
En niet zueren dat het een brommer is, want da's 150 cc niet.
 
Op maandag 29 juli 2002 10:57 schreef Reetje het volgende:Dat hoef ik toch niet te zeggen, wij brikkers voelen toch aan dat ik ook zo over jouw denk ;)
:+

Dan kom ik volgend jaar maar met mijn VESPA uit 1959. Met lekker geurende blauwe 2-takt rook. Loopt alleen niet veel harder dan 90, maar moet gezien het tempo van de OBT2 geen probleem zijn.
Ben benieuwd of er nog oudere brikken onder de forummers rondrijden.
En niet zueren dat het een brommer is, want da's 150 cc niet.

Ja! Doen! Dan kunnen ik en LCB je ook bijhouden in die snelle bochtjes. Ik dacht dat roestendoenze zei "...en dan gaat Ree een stukkie offroad rijden, niet overdreven hard ofzo, blablablabla". Dus ik lekker achter jou en sideburns aan. En toen gaven jullie in een keer wel erg veel gas... :P Volgende keer beter luisteren dus voor ome Ralf :)

Heb je gisteravond nog verder gereden nadat je RDZ op had gehaald??
 
Leuk idee voor een volgende brikkentoer. Stukje off-road. Moet met die Beemer van jouw ook geen probleem zijn.

Zo'n Vespa gaat op top niet zo hard, maar je kan er wel lekker mee gooien en smijten, want het zwaartepunt ligt erg laag en het weegt net geen 100kg. Wheelies zijn ook geen probleem, want het motorblok ligt zowat naast het achterwiel.
Trekt ook als een tiet vanwege de kleine wielen (10 inch dacht ik).

Maaar dan moet die brikkentoer wel in de buurt zijn, want snelweg is not done met zo'n ding.
 
Leuk idee voor een volgende brikkentoer. Stukje off-road. Moet met die Beemer van jouw ook geen probleem zijn.

Zo'n Vespa gaat op top niet zo hard, maar je kan er wel lekker mee gooien en smijten, want het zwaartepunt ligt erg laag en het weegt net geen 100kg. Wheelies zijn ook geen probleem, want het motorblok ligt zowat naast het achterwiel.
Trekt ook als een tiet vanwege de kleine wielen (10 inch dacht ik).

Maaar dan moet die brikkentoer wel in de buurt zijn, want snelweg is not done met zo'n ding.

Offroad is heel goed te doen met mijn tractor. :+ Als het gisteren niet zo heet was geweest was ik die crossbaan even over gegaan, maar het leek me verstandig het blokkie maar een beetje te ontzien met dit weer. Ik moest ook nog naar huis terug, en LCB afleveren in Apeldoorn. Verantwoordelijk he? Maar volgende keer.... :P
 
Offroad is heel goed te doen met mijn tractor. :+ Als het gisteren niet zo heet was geweest was ik die crossbaan even over gegaan, maar het leek me verstandig het blokkie maar een beetje te ontzien met dit weer. Ik moest ook nog naar huis terug, en LCB afleveren in Apeldoorn. Verantwoordelijk he? Maar volgende keer.... :P
... kom je op de superduperCB! Toch?
 
Nou ik ben weer een beetje bijgekomen....

....gisteren veel afgezien met m'n brik.

Eerst op 't tandvlees V'waard gehaald. (ruim 15 km stoterend, met waarschijnlijk amper 8 volt spanning)

Toen 't tweede deel op de reserve accu. (dank1 Reetje) Toen reed ie de rest vd toer weer lekker.

Op weg naar huis, was bij Eindhoven 't tandvlees vd reserve-accu op.
Accu uurtje geladen bij Ree thuis (dank2) & meteen meegegeten (dank3).

Dat uurtje laden bleek bij de snelweg 10 minuten te kort geweest te zijn. Stoterend in 1e versnelling op de vluchtstrook 'n paar kilometer doorgereden en nog een stuk over 't fietspad. Toen was 't echt over.

Ree weer opgetrommelt (dank4) & die heeft me met sjorbanden 't laatste stukkie gesleept. (Nadat ik ook nog effe 'n paar kilometer alvast had geduwt.)


Nou staan de bikes in de garage & daar mogen ze lekker een paar weken blijven voor ik er weer naar kijk. :P

Maar 't was wat mij betreft een echte brikke-toer met alles erop en eraan. ('t 'ouwe' moeten we misschien gaan vervangen door 'allegaar' :? )

Tot slot iedereen bedankt, die me steeds met aanduwen heeft geholpen! :} :} :}
 
Nou ik ben weer een beetje bijgekomen....

....gisteren veel afgezien met m'n brik.

Eerst op 't tandvlees V'waard gehaald. (ruim 15 km stoterend, met waarschijnlijk amper 8 volt spanning)

Toen 't tweede deel op de reserve accu. (dank1 Reetje) Toen reed ie de rest vd toer weer lekker.

Op weg naar huis, was bij Eindhoven 't tandvlees vd reserve-accu op.
Accu uurtje geladen bij Ree thuis (dank2) & meteen meegegeten (dank3).

Dat uurtje laden bleek bij de snelweg 10 minuten te kort geweest te zijn. Stoterend in 1e versnelling op de vluchtstrook 'n paar kilometer doorgereden en nog een stuk over 't fietspad. Toen was 't echt over.

Ree weer opgetrommelt (dank4) & die heeft me met sjorbanden 't laatste stukkie gesleept. (Nadat ik ook nog effe 'n paar kilometer alvast had geduwt.)


Nou staan de bikes in de garage & daar mogen ze lekker een paar weken blijven voor ik er weer naar kijk. :P

Maar 't was wat mij betreft een echte brikke-toer met alles erop en eraan. ('t 'ouwe' moeten we misschien gaan vervangen door 'allegaar' :? )

Tot slot iedereen bedankt, die me steeds met aanduwen heeft geholpen! :} :} :}

Een dagje zoeken in het boek van Laffie, onderdelen graven in België, een dagje monteren en ze lopen allebei weer als zonnetjes, zekers te weten! Wel balen, duwen zal niet echt lekker zijn met dit weer ;( .

De volgende ABT wordt het minder warm, die gaan we namelijk met Kerstmis houden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan