Het was me het ritje wel weer...

...het is dus niet echt altijd per ongeluk, maar ook een kwestie van niet goed willen kijken of domweg schijt hebben aan de ander :(
... wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt... :(

M'n laatste "confrontatie" was een malloot die vrolijk zonder knippers etc naar rechts (parkeerplaats) opging om daarna vol naar links te sturen en te gaan keren. Dot gas mijnerzijds en uitwijken was de enige oplossing. Kon nog net voorlangs.

Hoever moet je gaan om idioot gedrag van anderen te blijven voorspellen? Wie remt er voor elk groen licht?
 
... wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt... :(


Hoever moet je gaan om idioot gedrag van anderen te blijven voorspellen? Wie remt er voor elk groen licht?

eerste is dommigheid en onoplettendheid, 2e is met iets meer bewustzijn...




Hoe ver...?? Steeds verder ben ik bang, of zie jij er binnenkort een ommekeer in komen....(nee, geen serieuze vraag... :+ )
 
Ik ben altijd extra trots op mezelf als ik zoiets weer eens "aanvoel" komen en dankzij mijn verkeersinzicht en superieure stuurmanskunsten de situatie die een ander verprutst toch zonder kleerscheuren oplost.


Als je het op die manier gaat zien word zo'n ritje gelijk een stuk leuker :P

Maar idd, op mijn eigen motor gebeuren me dit soort dingen veeeel en veeeel vaker als op m'n werkmotor...het is dus niet ect altijd per ongeluk, maar ook een kwestie van niet goed willen kijken of domweg schijt hebben aan de ander :(


Jammer dat ik niet zo'n werkmotor heb, misschien even op 123sticker.nl kijken voor immitatie set.

Vind je nu zelf ook niet dat er gewoon hufterig (naar burgermotor) en hypocriet (pliezie motor) gereden en gehandeld word? Als je op je prive fiets zit en je word bijna eraf gereden meld je dit dan ook? Iig zou ik me kunnen voorstellen dat dit erg uitnodigend is.
 
Rijd de politie eigenlijk ook met niet als zodanig herkenbare politiemotoren? Juist om dit soort mensen eens een keer aan te pakken?

Af en toe wordt ik er zo moe van... mensen die echt de schijt aan anderen hebben en gewoon voorang claimen (terwijl ze het volgens de wet niet hebben)
 
Als je op je prive fiets zit en je word bijna eraf gereden meld je dit dan ook? Iig zou ik me kunnen voorstellen dat dit erg uitnodigend is.

De politie horkenlijn
*O*

Een keer meegemaakt dat een maat van me (= agent) die gebeld heeft. Hij reed, ik zat er naast. Was een mafkees die niet helemaal door had wat een dubbele doorgetrokken streep op een brug betekent.
 
Vind je nu zelf ook niet dat er gewoon hufterig (naar burgermotor) en hypocriet (pliezie motor) gereden en gehandeld word?
Als je op je prive fiets zit en je word bijna eraf gereden meld je dit dan ook?

Ja.

Nee, privé ben ik privé. Tenzij het echt heeeeel erg barbaars is, maar dat is 1 keer per 2 jaar ofzo.



Rijd de politie eigenlijk ook met niet als zodanig herkenbare politiemotoren? Juist om dit soort mensen eens een keer aan te pakken?

Ja, absoluut. Stuk of 30 rijden er wel rond, landelijk gezien.
 
mag je aso's schoppen en slaan ?

_O-


betere vrag: mag je wegens ongeoorloofd onveilig weggedrag aangifte doen ( ik wil niet zeiken , maar er moet toch een manier zijn om dit soort aso's terecht te wijzen ? )
Deukje trappen, Oh ik zag je niet ;)
 
mag je aso's schoppen en slaan ?

_O-


betere vrag: mag je wegens ongeoorloofd onveilig weggedrag aangifte doen ( ik wil niet zeiken , maar er moet toch een manier zijn om dit soort aso's terecht te wijzen ? )
Deukje trappen, Oh ik zag je niet ;)


Dacht dat dat wel kon, maar dan sturen ze pas na een aantal klachten een brief met "foei, meneer, dat mag u niet meer doen" ... :Z
 
Oh ja , nou nou foei mijnheer u bent toch kwetsbaarder dan ik ( koekblik praat ) u moet voortaan voorzichtiger doen anders gebeuren er ongelukken ?! _O- :X
 
Af en toe wordt ik er zo moe van... mensen die echt de schijt aan anderen hebben en gewoon voorang claimen (terwijl ze het volgens de wet niet hebben)

Even zonder bij wie dan ook op de man te willen spelen:

Voorrang claimen??? en klein miljoen kilometer achter het stuur van diverse vervoermiddelen hebben wel geleerd dat je er nooit van uit kunt gaan dat je voorrang zult krijgen..... Wat ik altijd een beetje mis in dit soort discussies is het feit dat het verkeer geen aaneenschakeling van rechten opeisen is, maar een kwest van geven en nemen. Iedereen maakt fouten tegen de verkeersregels, ook alle motorrijders waar ik ooit mee heb samengereden deden dat zo op zijn tijd. Even afgeleid omdat je de weg zoekt, je je motor op reserve moet zetten of je eigenlijk net te lang aan een stuk door hebt gereden is genoeg en voor je er erg in hebt zie je dat kleine zijstraatje over het hoofd en veleen je zelf ook geen voorrang. 99 van de 100 keer gaat dat goed omdat de andere verkeersdeelnemer er goed op anticipeert en zo hoort het ook.
Iedereen die hier op MF klaagt over de koekblikkers die maar niet willen deugen, over vrachtdozen of over wat voor een niet-deugende andere verkeersdeelnemer dan ook zou in mijn ogen eens heel objectief naar zijn eigen rijgedrag moeten kijken: rijdt die auto echt wel zinloos links of wil je in die paar motoruren die je hebt per week graag hard en komt het oponthoud dat die auto je bezorgt je gewoon niet uit???
Of kom je in een identieke stemming op een kruising af stormen en ben je eigenlijk je positie op de weg vergeten waardoor die ander je zowiezo niet kon zien of goed inschatten?? En als je dat dan doet, roep je die noodstop dan niet eigelijk over je zelf af??
Waarom moet op de motor met 90 tussen de file door volgens half MF kunnen maar heeft de (in die situatie kansloze) automobilist dan een spiegel-fout begaan als het niet goed gaat :?
Een wetenschappelijk onderzoek heeft ooit uitgewezen dat er minstens een bepaald aantal fouten (negen geloof ik) tegelijkertijd gemaakt moeten worden door beide verkeersdeelnemers wil het daadwerkelijk tot een ongeval komen. Omdat je in theorie altijd je eigen fouten kunt voorkomen vind ik dat de eindeloze rij klagende MF-ers ook de hand eens in eigen boezem zou moeten steken. Altijd maar een ander de schuld geven bij ieder verkeersongerief zonder het eigen handelen te vermelden of op zijn minst kritisch te beschouwen is wel erg makkelijk en soms ronduit hypocriet.

[me]Billy the kid verwacht van en aantal MF-ers nu de term "Moraalridder" naar zijn hoofd te krijgen maar moest zijn mening even kwijt[/me]
 
Ik (als lesser) moest pas een halve draai maken op een kruising. Het stoplicht naar links ging op groen, maar de auto voor mij stopte plots op de kruising. Ik met voldoende afstand kon rustig stoppen, maar toen ik piepende banden hoorde en een wit ford bestelbusje glijend op mij af zag komen realiseerde ik dat ik alleen met een snelle ruk aan het gas mijn kont op de motor zou houden. Ik heb daarna in die les nooit meer mn spiegeltjes vergeten. *O*
 
:+ MORAALRIDDER :+

:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X

Even zonder bij wie dan ook op de man te willen spelen:

Voorrang claimen??? en klein miljoen kilometer achter het stuur van diverse vervoermiddelen hebben wel geleerd dat je er nooit van uit kunt gaan dat je voorrang zult krijgen..... Wat ik altijd een beetje mis in dit soort discussies is het feit dat het verkeer geen aaneenschakeling van rechten opeisen is, maar een kwest van geven en nemen. Iedereen maakt fouten tegen de verkeersregels, ook alle motorrijders waar ik ooit mee heb samengereden deden dat zo op zijn tijd. Even afgeleid omdat je de weg zoekt, je je motor op reserve moet zetten of je eigenlijk net te lang aan een stuk door hebt gereden is genoeg en voor je er erg in hebt zie je dat kleine zijstraatje over het hoofd en veleen je zelf ook geen voorrang. 99 van de 100 keer gaat dat goed omdat de andere verkeersdeelnemer er goed op anticipeert en zo hoort het ook.
Iedereen die hier op MF klaagt over de koekblikkers die maar niet willen deugen, over vrachtdozen of over wat voor een niet-deugende andere verkeersdeelnemer dan ook zou in mijn ogen eens heel objectief naar zijn eigen rijgedrag moeten kijken: rijdt die auto echt wel zinloos links of wil je in die paar motoruren die je hebt per week graag hard en komt het oponthoud dat die auto je bezorgt je gewoon niet uit???
Of kom je in een identieke stemming op een kruising af stormen en ben je eigenlijk je positie op de weg vergeten waardoor die ander je zowiezo niet kon zien of goed inschatten?? En als je dat dan doet, roep je die noodstop dan niet eigelijk over je zelf af??
Waarom moet op de motor met 90 tussen de file door volgens half MF kunnen maar heeft de (in die situatie kansloze) automobilist dan een spiegel-fout begaan als het niet goed gaat :?
Een wetenschappelijk onderzoek heeft ooit uitgewezen dat er minstens een bepaald aantal fouten (negen geloof ik) tegelijkertijd gemaakt moeten worden door beide verkeersdeelnemers wil het daadwerkelijk tot een ongeval komen. Omdat je in theorie altijd je eigen fouten kunt voorkomen vind ik dat de eindeloze rij klagende MF-ers ook de hand eens in eigen boezem zou moeten steken. Altijd maar een ander de schuld geven bij ieder verkeersongerief zonder het eigen handelen te vermelden of op zijn minst kritisch te beschouwen is wel erg makkelijk en soms ronduit hypocriet.

[me]Billy the kid verwacht van en aantal MF-ers nu de term "Moraalridder" naar zijn hoofd te krijgen maar moest zijn mening even kwijt[/me]
 

Ho Billy... daar heb je me even verkeerd begrepen. Tuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje, en natuurlijk vang je die foutjes zo goed en zo kwaad als het gaat op. Natuurlijk geef je wel eens een ander voorang omdat het zo handiger uitkomt, of omdat die grote vrachtwagen (bijvoorbeeld) anders tot sint-juttimis kan wachten voordat hij kan invoegen. Als iedereen elkaar een beetje meer ruimte zou geven dan zou de wereld in het verkeer (of de wereld uberhaubt) een stuk aangenamer zijn.

Het ging hier om de mensen die je wel zien, (en dan maakt niet uit of ik met de auto of de motor ben) maar denken: Dikke vinger, je ziet maar hoe je het doet, maar ik gooi hem er nu voor. Mensen die van links uit een smal straatje scheuren er vanuitgaan dat je wel stopt.

Ik bedoelde met mijn bericht zegmaar de mensen die bewust rijden op het foutoplossend vermogen van anderen. Dat zijn namelijk de mensen die baksteen op zijn eigen motor laten stikken (en dan nog een vinger opsteken ook), en op zijn werkmotor netjes (schijnheilig) voorrang geven.
 
Laatst bewerkt:
ik kan er ook zo boos om worden.

Meeste mensen letten echt niet op.

Ze denken dat ze alleen zijn op de weg, ik heb ook wel vaker van dit soort akties zowel met de motor als met de auto.

Het probleem is dat de meeste mensen niet zoveel denken....... ;(
 
het zat je zo te lezen dus echt niet mee...
maar van autorijders merk ik niet veel,
maar zorg er wel voor dat ze mij zien
desnoods verminderen van snelheid een
seintje met het licht of met de toeter ;)

Een seintje met het licht is een slecht idee want dat heeft de betekenis "kom maar, ik geef je voorrang". Erg slecht om dat signaal te geven als je iemand er op wilt attenderen dat ze jou juist voorrang moeten geven.
 
Ho Billy... daar heb je me even verkeerd begrepen. Tuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje, en natuurlijk vang je die foutjes zo goed en zo kwaad als het gaat op. Natuurlijk geef je wel eens een ander voorang omdat het zo handiger uitkomt, of omdat die grote vrachtwagen (bijvoorbeeld) anders tot sint-juttimis kan wachten voordat hij kan invoegen. Als iedereen elkaar een beetje meer ruimte zou geven dan zou de wereld in het verkeer (of de wereld uberhaubt) een stuk aangenamer zijn.

Het ging hier om de mensen die je wel zien, (en dan maakt niet uit of ik met de auto of de motor ben) maar denken: Dikke vinger, je ziet maar hoe je het doet, maar ik gooi hem er nu voor. Mensen die van links uit een smal straatje scheuren er vanuitgaan dat je wil stopt.

Ik bedoelde met mijn bericht zegmaar de mensen die bewust rijden op het foutoplossend vermogen van anderen. Dat zijn namelijk de mensen die baksteen op zijn eigen motor laten stikken, en op zijn werkmotor netjes (schijnheilig) voorrang geven.

Hoi Martijn02,

Ik begreep je strekking heel best. Mijn reactie is dan ook niet tegen jou persoonlijk gericht en zelfs niet als reactie op jouw eerdere post. Ik gebruikte deze slechts als aanleiding/inleiding.
 
Afgelopen vrijdag zag ik een aflevering van Topgear. En daar hadden ze iets wat me wel tot nadenken stemde. Ze hadden een Ford Escort rallyauto van dertig jaar oud. Tot in de puntjes getuned naar de specs van die dagen. Echt helemaal geprepareerd. Was de top in rallyrijden dertig jaar terug. Die wagen lieten ze racen tegen een hedendaagse normale Ford Focus. Een gewone straatauto. De Escort was nergens; werd helemaal zoek gereden door de Focus.
Mijn gedachte bij dit testje; de auto's van vandaag de dag zijn zo ontzettend veel beter dan vroeger. De mensen hebben over het algemeen nog maar een flauw idee hoe hard ze gaan. Remwegen worden steeds korter, dus remt men later. De wegligging is zoveel beter, dus zoveel harder door de bochten. Dat bij elkaar levert natuurlijk steeds meer schrikmomenten op bij andere weggebruikers. Terwijl men zelf rustig met radio 538 achter het stuur zit. Ik weet niet of het helemaal waar is wat ik zeg, maar het lijkt me een logische gedachte. Ik zie het verkeer immers ook al nerveuzer worden.
 
Laatst bewerkt:
...........
Wat een relaxed ritje van een uur had moeten worden werd bijna een hel. Ligt het aan mij of worden automobilisten steeds lakser in het verkeer ?
Ik doe er alles aan om gezien te worden: rij altijd met verlichting aan, hou me netjes aan de snelheid (echt waar !), draag mijn oranje reflecterende vest, zoek rustige wegen op en rij defensief.

Mijn rijplezier wordt langzamerhand een stressvol gebeuren en daar baal ik enorm van.

Het ligt degelijk aan u, een beetje meer buitenkomen en ook eens rijden als het geen goed weer is :W
 
Na een kilometer stopte hij bij het voetbalveld en heb hem even gevraagd of hij mij uberhaupt wel had gezien en dat hij mij wel dood had kunnen rijden als ik niet had opgelet. Meneer was niet erg onder de indruk en excuses konden er niet vanaf. Ik heb hem hartelijk bedankt :(

Iemand aanspreken op zijn gedrag is ook zooooo 20ste eeuw :Z

Rezzpect weet je, daar gaat het om.










:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan