Het Waterloo van Griekenland

Geweldig verslag :} , prachtige rit maar met een vervelend einde, maar dat gaf je al aan in de titel. Beterschap en ik hoop dat we volgend jaar weer zo'n verhaal te lezen krijgen maar dan met een gelukkiger einde
 
Super reisverslag, en idd jammer van dit einde. Hopelijk lezen we volgend jaar een verslag met een "normaal" einde? Sterkte met je herstel.
 
Sterkte met het herstel! Hoe lang moet je nog in het gips?
Heb je trouwens hier in Nederland in het ziekenhuis geen gezeik gehad omdat je in een buitenlands ziekenhuis bent geweest? (vanwege MRSA enzo)
Ik heb in totaal 3,5 week gips gehad en dit is afgelopen vrijdag verwijderd, gips uit Griekenland heb ik 1,5 week gehad. Ik heb nu een brace die ik een aantal weken moet dragen, breuk valt gelukkig mee en langer in het gips betekend ook dat mijn enkel/voet helemaal stijf wordt.
Griekenland staat wel te boek als risicoland zeiden ze in het ziekenhuis, maar dit is alleen als je langer dan 24 uur in het ziekenhuis verblijft. Ze hebben hier in Nederland wel nieuwe foto's en een CT-scan gemaakt, want ik had de foto's op een A4 mee gekregen en die waren niet heel duidelijk. CT-scan is vooral gemaakt om te kijken of er niks in mijn voet was gebroken, dit was gelukkig niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in totaal 3,5 week gips gehad en dit is afgelopen vrijdag verwijderd, gips uit Griekenland heb ik 1,5 week gehad. Ik heb nu een brace die ik een aantal weken moet dragen, breuk valt gelukkig mee en langer in het gips betekend ook dat mijn enkel/voet helemaal stijf wordt.
Griekenland staat wel te boek als risicoland zeiden ze in het ziekenhuis, maar dit is alleen als je langer dan 24 uur in het ziekenhuis verblijft. Ze hebben hier in Nederland wel nieuwe foto's en een CT-scan gemaakt, want ik had de foto's op een A4 mee gekregen en die waren niet heel duidelijk. CT-scan is vooral gemaakt om te kijken of er niks in mijn voet was gebroken, dit was gelukkig niet het geval.

Kijk dat is goed nieuws. Soms kunnen er idd door de klap bepaalde botjes verschuiven in de voet en dat is op foto's soms lastig te zien. Vandaar dat ze in NL vaak nog even een extra check-up doen als mensen foto's uit buitenland hebben. K werk zelf op de röntgen dus k weet er het een en ander van ;)
 
Heb met veel plezier je reisverslag gelezen, jammer dat de reis op deze wijze is geëindigd !!

Veel sterkte met je herstel
 
Dit einde zag ik niet aankomen Hans. Jammer dat het zo geeindigd is, en sterkte met je herstel.

Ik zal die rode CB 500 van je nog gaan missen op de foto's uit je volgende reisverslagen.
 
Super verslag! kut van de aanrijding..
Je schrijft veel over de historie van waar je bent en dat is natuurlijk interessant..
De restatnten van de eerste wereldorlog en de massagrvane in noord-Frankrijk en Belgie hebben een grote indruk op me gemaakt. Ik ken de absurde, nutteloze slachtpartijen uit de boeken.. dergelijke pelkken hebben een bep. lading, zoals je ook misschien ervaren zal hebben..
 
Gaat nu aardig goed met mijn enkel. Door middel van training samen met de fysio ben ik de belastbaarheid weer aan het verhogen. Kan nu met behulp van de brace in ieder geval redelijk normaal lopen en fietsen is geen enkel probleem, pijn wordt gelukkig ook steeds minder.
 
Zit al wel te kijken naar een vervangende motor, gebruik de motor ook veel voor woon/werk. Het mooiste zou een lichte motor zijn, wil nog eens mee doen aan de Mongol Rally, dan mag je motor maar max 125 cc hebben. Maar uit praktisch oogpunt is een wat zwaardere motor interessanter omdat die meer allround inzet baar zijn. Zit te denken aan een Transalp of iets wat daar op lijkt, moet wel degelijk en betrouwbaar zijn.
 
Transalp of de opvolger daarvan: aanbevolen.

ik heb aantal weekenden op een gehuurde transalp gereden: IDEAAL.
kon alles mee. Allrounder!
wellicht nu motorisch wat licht, en niet ideaal voor autobahn rijden met 160+, maar ik vond dat toen geen probleem. En jij waarschijnlijk ook niet.

ik heb na de Transalp moeten ontdekken dat de Bandit en de F800ST een aantal slechtere wegen niet met 100+ kunnen doen, maar met de transalp was dat geen enkel probleem (op bar slechte weg dicht bij huis, moest ik even afleren te gassen.....)
 
Heb vanochtend de opvolger van mijn CB500 aangeschaft, is weer een Honda geworden en hij is ook nog eens rood :+
tlWkeN.jpg
 
goed bezig Hans,beterschap en zorg dat je weer snel on/off the road bent.

En schrijf dan ook nog wat reisverslagen,ik heb ze met veel belangstelling gelezen
 
Laatst bewerkt:
Super mooi verslag om te lezen, vooral omdat ik uit de Balkan streken(Bosnië) kom is het voor mij nog interessanter omdat ik een aantal dingen herken zoals groenkaart verhaal/grensovergang/Mostar/Plitvicemeren enz :)

Mooie motor btw!
 
Ik had graag nog meer van Bosnië gezien, dit was wel de bedoeling op de terugweg. Het stuk Bosnië wat ik nu gezien heb was erg mooi, was vooral rijden door de natuur, ben daarom ook weinig dorpjes/stadjes tegen gekomen wat ik juist altijd wel leuk vind.
 
Die Honda lijkt een ideale tourbuffel, je kunt zelfs schuilen achter het hoge ruitje ;)

Geluk en veel veilige kilometers gewenst met deze TransAlp
 
Tot aan de aanrijding een prachtig verhaal met schitterende foto's! Jammer dat het zo heeft moeten eindigen, maar gelukkig ben je er zelf redelijk vanaf gekomen. Veel veilige kilometers met de Transalp, hopelijk krijgen we daar net zulke verhalen van te lezen!
 
Mooi verslag, jammer van het einde.
Snap wel meteen waar de tip vandaan komt dat ze in de balkan als gekken rijden.
 
Dank je, geniet ook steeds weer van de foto's en het verslag als ik er weer zo doorheen kijk.
Het is gewoon super goed opletten in het verkeer daar.
 
Heb ook genoten van je reisverslag voorzien van alle tips, info en waarschuwingen (speciaal voor de Griekse ziekenhuizen).
Kijk uit naar je volgende verslag, maar jij was toch ook naar Spanje geweest (zou voor 2 weken zijn maar werd een kleine maand).

Hoop dat je inmiddels weer volledig hersteld bent, en je klaar bent voor seizoen 2015!

Veel veilige km's op je Transalp.
 
Na een ochtendje lekker lezen, ligt ineens die CB op z'n kant SHOCK!
Gelukkig ben je inmiddels al weer bijna in orde, automobilist ooit nog gepakt?
Maar volgens mij ben je niet eens op de helft gekomen,
verwacht toch wel een nieuwe poging, heerlijk leesvoer,
bedankt voor je verhaal en op die alp moet je een end kunnen komen zelfs met een lek regenpak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan