Het weer in de Dolo's

Nicksters

geblokkeerd account
2 mrt 2011
456
0
Sint Willebrord
Hallo MF-ers,

Aankomende zondag vertrek ik naar de Dolomieten met mijn vriendin. Iedereen hoopt natuurlijk op goed weer. Wij zitten dan op de camping in Dobbiaco aan de noordkant.

Nu is het weer dat hij opgeeft niet al te best... en is deze week op weeronline en dergelijke sites ook niet al te best geweest.

Wat zeggen de ervaringsdeskundige ervan? Vorige jaar moest ik de Dolo's ook al overslaan ivm slecht weer, dus heb daar geen ervaringen voor de rest qua weer.

Geven ze vaak slecht weer op daar en valt het uiteindelijk best mee of kan het snel veranderen, of moet je het serieus nemen en toch wat zuidelijker trekken?
 
Ik ben vorig jaar eind juni naar de Dolo's geweest. De weersvoorspelling was dermate slecht dat we overwogen hebben om een andere bestemming te kiezen. Toch zijn we naar de Dolo's gegaan. Resultaat: geen drup regen, elke dag zon. Gewoon gaan.
 
Ok, 't lijkt nu ook al wel weer wat beter te worden, denk dat we maar gewoon gaan, we hebben een goede tent bij dus we zitten wel droog voor het geval dat...
 
Vorig jaar was het aan de noordzijde miezerig met een lage temperatuur. Aan de zuidzijde was het weer vele malen beter. Veel plezier Nicksters, geniet van alles wat op je pad komt.
 
Weer is niet te voorspellen in die bergen, wolken blijven ook in de dalen hangen. Weleens 10 graden / regen / hagel gehad, tunneltje van 1 km door en 30 graden / stralende zon.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik moet ook nog vertrekken richting de dolomieten. Via Duitsland,
Zwitserland, Oostenrijk en Slovenie richting de dolomieten. Ik hoop
dus ook op mooi weer!!
 
Ga bij Bolzano zitten. Daar is het in ieder geval altijd warm. Wij zijn net terug en dit was het 7de jaar. Dit jaar was juli volgens de mensen daar 1 van de koelste. Eigenlijk net als Nl. Kwa regen viel het mee ondanks voorspellingen.
 
Weer in de bergen kan heel snel omslaan, ben ook weleens binnen 2 uur van 30 graden en zon via een sneeuwstorm naar regen en 15 graden gegaan. Als je blijft redeneren zoals je dat nu doet, kun je nooit de bergen in. Gewoon gaan.
 
nou ik stond dus paar weken terug op de pordoi en er lag gewoon sneeuw. verder was het er mistig en nat.
Dus het weerbeeld klopt wel met de voorspellingen.

Ik zat bij Merano op de camping (Lana), in het dal was het weer gewoon lekker warm,
Je kan natuurlijk ook een paar dagen als alternatief de iets minder hoge passen opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Nou komt wel goed dan, ik zie wel hoe het loopt, morgennacht vertrekken we. en dan lekker knallen in de Dolo's

Weer in de bergen kan heel snel omslaan, ben ook weleens binnen 2 uur van 30 graden en zon via een sneeuwstorm naar regen en 15 graden gegaan. Als je blijft redeneren zoals je dat nu doet, kun je nooit de bergen in. Gewoon gaan.

Hoe bedoel je qua mijn redenatie? Er wordt enkel een vraag gesteld, er is nooit door mij beweerd dat ik dan dit jaar over zou slaan toch?
 
Hoe bedoel je qua mijn redenatie? Er wordt enkel een vraag gesteld, er is nooit door mij beweerd dat ik dan dit jaar over zou slaan toch?

Wat ik bedoel is dat het in de bergen het weer altijd onbestendig is.
Ik zag dat je in een van je eerdere posts zei dat je vanwege slecht weer de Dolomieten oversloeg. En daar reageer ik op met als je elke keer dat ze slecht weer voorspellen de Dolomieten gaat vermijden, dan kom je er nooit want ze zitten er toch vaak naast.
Andersom is de voorspelling dat het weer goed is ook weinig waard. Wel vaker in de stromende regen gereden in de Alpen terwijl ze mooi weer voorspelde.

Maar veel plezier in elk geval.
 
Niet geheel mee eens. Ze kunnen aardig voorspellen of de lucht onbestendig is en de kans op buien dus aanzienlijk is. Of dat er in de middag onweer komt. Als ik het weerberericht daar volg zitten ze er echt niet veel naast.
 
Gewoon gaan, ben net een paar uur terug. Zaten vlakbij Bolzano, camping Seiser Alm in Vols am Schlern http://www.camping-seiseralm.com/willkommen.html?&L=3. Lekker weer gehad, klein onweersbuitje. Prachtig uitzicht, superstuurweggetjes in de buurt en via de Nigra pas kom je zo bij het klassieke rondje Sella, Pordoi, Gardena :]

Tip mijd de 3 in Dld, één grote teringzooi, overal wegwerkzaamheden, Stau, afgefikte auto's, alles was geblokkeerd...
 
Wij rijden via de 61, de 6 en de 7 dus daar hebben wij als het goed is weinig plezier van. we vertrekken over een uurtje.

iedereen harstikke bedankt en ik laat we weten hoe het is geweest!

Greetz,

Nicksters
 
Nou, we zijn nog niet terug, maar zit nu even op i net.

Geweldig weer hier, de eerste nachten waren koud, maar nu is alles een stuk warmer, nu is het net voor de eerste keer in dagen echt gaan regenen.

Nog een klein weekje hier :) :]

Tot dan!
 
Nou, we zijn nog niet terug, maar zit nu even op i net.

Geweldig weer hier, de eerste nachten waren koud, maar nu is alles een stuk warmer, nu is het net voor de eerste keer in dagen echt gaan regenen.

Nog een klein weekje hier :) :]

Tot dan!


Mooi ga ik de spullen klaar zetten en zondag die kant op 8-)
Fijne dagen nog :W
 
En het was super lekker weer 31 graden en heerlijk gereden 8-)
Ontbijt met 24 graden is ook niet verkeerd, nu de kachel aan ;(
 
Laatst bewerkt:
:'( volgend jaar ga ik ook mooi in Augustus., 10 dagen voornamelijk regen gehad daar :(
 
Ik vertrek as zaterdag naar de Dolomieten. Ik heb de weerberichten gezien en die zijn niet veelbelovend, maarja, ik ga toch!
We zien het wel hoe het daar is.
 
Zo is het maar net, je zit in de bergen en bij ons was het ook niet super... Althans de voorspellingen, maar toe we daar aankwamen viel het alles mee! En als je onder 800m zit op een camping is het ook nog niet eens koud. Wij zaten op 1250m dus hadden wel een goede kachel nodig 's avonds.
 
:'( volgend jaar ga ik ook mooi in Augustus., 10 dagen voornamelijk regen gehad daar :(


Ik wens je succes. De Italianen zijn de hele maand augustus vrij. In een file achter bussen, campers en sleurhutten de passen rijden is wel "genieten" van de omgeving maar niet van het rijden waar je toch voor komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan