Het weer , ZAC, Assen, 4 augustus

De S klassen zijn de normale klassen (S3 supersnel aflopende qua snelheid naar de S0. De F klassen zijn de overloop klassen, dus als S3 t/m S0 vol zitten kom je in de F4 en als die vol is in de F5. Meestal is het zo dat in de F4/F5 van alles en nog wat rondrijd dus van S3 t/m S0 rijders met als gevolg groten verschillen qua snelheid. Nu was het zo gedaan dat de S0 en S1 rijders in de F4 kwamen (met veel S1 rijders deze keer) en de S2 en S3 rijders in de F5 kwamen. Een erg goed beslissing vind ik want nu was het verschil qua tijden niet zo heel erg groot.
Ah, op die manier. Thx. :)
 
Wacht maar mossel als ik meer grondspeling heb :+

Maar even zonder dollen het was gisteren een superdag :9
toch nog m,n persoonlijk tijd verbeterd 132.4
maar het kan zeker harder als ik maar meer grondspeling had maar daaar wordt aan
gewerkt }) (en mossel ik zal je nooit meer inhaalen O-) )
 
Fantastisch om al die verhalen te lezen........ik wil zo snel mogenlijk een keer meedoen.
 
Nee, geen snelweg Rev, heb er alleen mee over een tuinslang gereden, en langs het zwanemeer.
 
Hier ook maar even mijn verslag:

Om half 8 aangekomen en de rij voor het inschrijven was alweer een kilometer. Bij inschrijving was de S2 dus al vol...op aangeven van Erik Bouw toch maar in de S3 ingeschreven..deed ik hier wel goed aan :?

Vrije training: Samen met Mossel als eerste de baan op om maar niet veel last te hebben van eventuele langzame rijders. Lekker een aantal rondjes niet ver van mekaar gereden, toen ik ineens de voorkant van PATr1 in Manderveen naast me zag als bij een soort Gibernau actie. Bij uitkomen Duikersloot ging hij er toen maar langs en met die PK's sleurde hij van me weg. Ik had een 9e tijd, 1:32 :P ...kijk, dat gaat de goede kant op.

Kwalificatie: Inmiddels nog weer heter geworden en ergens middenin de groep de baan op. FastForward had een paar nieuwe bandjes gezet en ging samen met Mossel en PATR1 er vandoor. Ik kwam in een lekker groepje te zitten en kon me optrekken..dat bleek ook wel uit mijn tijd: 1:31:6 *D *D Mijn oude niveau weer terug en voor Mossel en PatR1 gekwalificeerd. Meer dan ik op had gehoopt.

Eerste race: Een 11e startpositie was mijn deel en de starts..tja, dat is niet mijn sterkste punt...Mossel en Pat kwamen me voor de nationale alweer voorbij en ik ging als 23e de Veenslang op |( Dit was niet zo de bedoeling geweest Na 8 rondjes zweten en strijden toch nog als 18e gefinished met als snelste tijd een 1:32:6

Tweede race: Als 18e dus starten. Mossel en Pat stonden 3 rijen voor me ofzo :( en FastForward?? Waar was die???? Was te laat bij het opstellen en moest dus uit de pitstraat starten bleek later..better luck next time Ferry..eneuh..wekker om je nek misschien :?
Mijn start was ietsje beter, maar nog kwamen een aantal mensen mij voorbij. Toen het allemaal een beetje rustiger werd in ronde 2 of 3 zat ik achter 1 van de Marshalls van motorsportschool Holland (Milan, misschien kennen sommige van jullie hem). Eerst kwam ik hem voorbij, wanneer hij me direct weer terugpakte. Vanaf dat momnet reed hij bij elke bocht verdedigende lijnen en kon ik hem er nergens tussen prikken |( Ik zat steeds cm's van zijn achterwiel maar bij het inremmen van een bocht, sloot hij de deur helemaal af. De laatste ronde heb ik de nationale heel ruim ingestuurd om zodoende met meer drive de veenslang op te gaan. Daar zou dan wel ruimte zijn voor een inhaalactie hoopte ik :? Net voor de eerste rechterknik waagde ik het erop en YES!! was erlangs. De Stekkenwal krap aangehouden, evenals de bult en Manderveen, daarna..GAAAAAAAAAAASSSSS....Bij de ramshoek aangekomen zag ik nog een groepje van 2 rijders die mij begin van de race al waren voorbij gestoken,waaronder Erik Bouw 8-) ..ik had nog een rekening te vereffenen dus...Ik probeerde zo laat mogelijk voor de GT te remmen en remde ze allebei voorbij in 1 actie !!! Toch nog een strakke lijn kunnen nemen door de GT en op start finish ze voor gebleven..3 man in de laatste ronde en een 15e plek :) Waarom kan ik dit soort acties niet de hele race maken *D

Was me wel een dagje hoor. Met veel zweet, maar ook close-racing. Alle uitslagen en trainingen van de S3 staan op mijn site. Staan ook paar fotootjes van het opstellen en de start.

Zaterdag Juniorstock op Assen, kijken of ik mijn tijden weer zo kan neerzetten of misschien nog wel een tikje sneller O-)
 
Het was een gezellige dag veel bekenden gezien en fantastisch weer wel warm maar altijd beter dan regen.

de training en de tijd training verliepen niet echt goed snelste tijd rond de 1.40 wel nog leuk geracet met Revelution
Ik had gehoopt(ja wie niet) toch wel sneller te rijden, de mensen die op zandvoort rond de 2.09 rijden rijden op Assen toch rond de 1.37 en dat had ik ook graag gewild.
Ik heb veel te weinig grondspeling voor zo'n snel circuit als Assen zat te vaak met m'n steppie aan de grond dus dat moet aangepast worden
De 1e manche op de 21 plaats gestart met Revelution naast me
Weg, wheelie, veel plaatsen verloren maar gelukkig kon ik in de nationale aan de buitenkant weer plaatsen terug pakken wel lekker gereden een snelste tijd van 1.39 14e plek geëindigd.

2e manche beetje van het zelfde en als 10e geëindigd
al met al wel een mooie dag een beetje teleurstellend aan de andere kant wel een mooie uitdaging om weer sneller te rijden want dat moet kunnen.
Volgende keer Assen 23 aug met deroue, dus nieuwe ronden nieuwe kansen

Klepzeiker klasse

en iedereen die zo hard gereden heeft TOP
 
Het was een gezellige dag veel bekenden gezien en fantastisch weer wel warm maar altijd beter dan regen.

de training en de tijd training verliepen niet echt goed snelste tijd rond de 1.40 wel nog leuk geracet met Revelution
Ik had gehoopt(ja wie niet) toch wel sneller te rijden, de mensen die op zandvoort rond de 2.09 rijden rijden op Assen toch rond de 1.37 en dat had ik ook graag gewild.
Ik heb veel te weinig grondspeling voor zo'n snel circuit als Assen zat te vaak met m'n steppie aan de grond dus dat moet aangepast worden
De 1e manche op de 21 plaats gestart met Revelution naast me
Weg, wheelie, veel plaatsen verloren maar gelukkig kon ik in de nationale aan de buitenkant weer plaatsen terug pakken wel lekker gereden een snelste tijd van 1.39 14e plek geëindigd.

2e manche beetje van het zelfde en als 10e geëindigd
al met al wel een mooie dag een beetje teleurstellend aan de andere kant wel een mooie uitdaging om weer sneller te rijden want dat moet kunnen.
Volgende keer Assen 23 aug met deroue, dus nieuwe ronden nieuwe kansen

Klepzeiker klasse

en iedereen die zo hard gereden heeft TOP

Je hebt nog een prijs misgelopen Clay.... Je was al naar huis, zoals velen uit jouw klasse ;)
Maar ik deel een beetje je gevoel. Ook ik ben niet verder gekomen dan een 1:36, terwijl ik op Zandvoort 2:03 rijd. Had toch nog last van mijn val en dat herstelde zich pas in de laatste manche. Maar goed, volgende keer beter. Weet jij of er nog plek is bij Deroue ?
 
Je hebt nog een prijs misgelopen Clay.... Je was al naar huis, zoals velen uit jouw klasse ;)
Maar ik deel een beetje je gevoel. Ook ik ben niet verder gekomen dan een 1:36, terwijl ik op Zandvoort 2:03 rijd. Had toch nog last van mijn val en dat herstelde zich pas in de laatste manche. Maar goed, volgende keer beter. Weet jij of er nog plek is bij Deroue ?
Ja jammer maar die prijs was toch niet echt voor mij.
Ik dacht dat het vol zat bij deroue anders moet je ze maar even bellen.
 
Topdag!

dieptepunt van mijn vrije training: klik hier.

Die rode knuppel achter mij reed in de Ramshoek m'n remhandle eraf :(

Dzees, dat je 'm overeind hield
Some are not so lucky!

full


S-0 1ste manche 1ste ronde, 1 bocht.
 
Ik moest vreselijk wennen aan de baan waardoor het erg zwaar werd voor me. Ik had namelijk dit jaar nog niet gereden op Assen.
Vrije training ging wel lekker hoewel de achterband bijna op was waardoor deze snel ging glijden.

Voor de tijdtraining de achterband vervangen waardoor het gelijk een stuk sneller ging. In ronde 7 reed ik een 1.31.08 Daarna nog extra aangezet voor een 1.30 helaas kwam ik bij het insturen van Mandeveen Frank Bos tegen waardoor ik die 1.30 niet haalde.

Die 1.31 leverde mij een 7e startpositie op. Waar ik dik tevreden mee ben. Direct bij de start kwam mijn voorwiel 2 keer los van het asvalt waardoor ik terrein verloor. Gelukkig kon ik door laat te remmen dit goed maken en kwam zo als 4e de Nationale uit!! Bij Rustenhoek werd ik voorbij gestoken door Henk Wolberts met z'n Soes 1000. Een ronde later kwam Marcel waayer mij voorbij op hetzelfde punt. En in de laatste ronde Frank Bos waardoor ik 7e ben geworden.
Het was voor mij een super zware wedstrijd omdat het allemaal hakwerk was. Vooral stekkenwal en rustenhoek gingen slecht. (Gelukkig heb ik dit de dag erna super kunnen trainen tijdens een CRT trainingsdag.)
Ik reed continu 1.31ers waar ik tevreden mee ben met het oog op de toekomst.
Voor de 2e manche was het veld net vertrokken voor de opwarmronde dus ik moest vanuit de pits vertrekken. Ik heb nog wat naar voren gereden maar niet te veel gepused omdat ik absoluut niet wou vallen omdat morgen weer gereden moest worden.
Het inhalen ging erg moeilijk. Bijna niet! Ook dit gaat nu 10 keer beter na de CRT training :)

Tijdens de CRT heb ik een paar sessies achter Danny de Boer aangereden waardoor ik erg veel geleerd heb! Vooral de Veenslang gaat nu harder. Maandag heb ik weer een training en dan wil ik ook de bochtensnelheid gaan verhogen in alle bochten! Helaas is het er druk tijden zo een Grid Time! Er reden 22 van de 40 coureurs boven de 1.40!!!!!!!!!!!!!

Alleen de laatste sessie was lekker rustig maar helaas trilde in de 3e ronde mijn voetsteun los waardoor ik moest stoppen. Jammer omdat ik achter John Bakker gestart was.(ONK Superstock kampioen 2003!) Hij reed ff een paar rondes 1.26.2 Met de instelling van:even de brommert uitlaten

9 Aug heb ik weer een training op Assen. Wat helemaal super is. Ik weet nu waar je in moet halen op Assen, waar je moet schakelen en wat de juiste rijlijnen zijn op Assen. Dus voor in de laatste sessie moet een 1.29 er inzitten. Laatste sessies zijn altijd lekker rustig. Dus met goede banden moet er meer inzitten.

Tijdens de zac vondt ik Assen niet zo leuk maar tijdens de CRT ging ik Assen weer super waarderen en kreeg er weer zin in.

Assen is TOP!
 
Zo ff snel een verslagje, ben de motor gereed aan het maken voor de cupwedstrijd van morgen.

Na vele manieren gezocht te hebben om mijn R1 weer aan het sturen te krijgen, bleek dat er twee millimeter speling zat in het balhoofd en tsja dan stuurt hij niet echt lekker he´.....

Deze ZAC dag stond dan ook in het teken van afstelling van de motor, ik had nog twee redelijke achterbanden liggen en een aardige voorband...

Na de eerste training kwam ik met een jubelgevoel binnen de R1 reed weer als op rails en ik kon de veenslang weer vol nemen zonder veel sleurwerk of andere rare fratsen. 01:32 was niet echt slecht, de vorkpoten stonden nu echter teveel doorgestoken zodat de R1 te bewegelijk was.

De tweede training toch maar even laten staan en kijken wat hij deed als ik wat meer aanzette, hij bleef te nerveus en de achterband bleek na drie rondes toch wel genoeg van het tempo te krijgen.
Zodoende de sessie uitgereden met gevoel en proberen te kijken of er ergens nog verbetering te behalen was qua afstelling een 01:31 was de 13e tijd, niet echt goed maar met de andere betere achterband is er in de race wel wat te halen dacht ik zo.

De eerste race:

De vorkpoten stonden nu minder doorgestoken en de R1 voelde stabieler en zekerder aan, vooral in de snelle bochten zoals ramshoek, meeuwenmeer en ruskenhoek.
Ik ging na ee redelijke start als 12e de Veenslang op en werkte gaande de race mij langzaam naar voren tot plek 7, ik was tot Ferry's achterwiel gekropen en wilde me opmaken om hem uit te remmen voor de nationale toen Frank Mos me langzij voorbij remde.... daar ging mijn actie Ik was bij meeuwenmeer weer aan het achterwiel van Ferry toen hij daar wijd ging en er net op bleef, ik moest ook wat gas lossen en probeerde hem binnen door te steken in de linker knik voor de ramshoek.
Dit was geen ideale lijn dus ik koos eieren voor mijn geld en liet hem er in de ramshoek voor.
Een 8e plaats dus, maar had beter gekunt als ik iets agressiever inhaal, maar ja eigenlijk was dit een training/afstellingsdag dus lekker gereden en goed gefinished met een 01:30.4

Race twee

Niets veranderd, starte als 8e en ging zij aan zij met Frank Mos de Veenslang op, de Nieuwe gsxr 750 won het en ik lag dus 5e.
De tweede ronde ging mijn voorband te protesteren in mandeveen en later in duikersloot (Cup Assen, 1000km Zolder, en cup Oscherleben waren toch iets teveel van het goede voor de SC1... maar je raakt er aan gehecht he zo'n band...) toen in de 4e ronde Mossel mij uitremde ging ik er toch nog even voor zitten maar de waarschuwing kwam ditmaal weer in duikersloot, dus ik kon helaas geen antwoord geven op de inhaal aktie van Mark, erg jammer want ik had wel even willen stoeien met hem
Als 5e gefinished met een 01:31.1, langzamer als de eerste race maar dat zat er ook wel in.

Conclusie een topdag!
Zaterdag de cup, proberen bij de eerste 15 te trainen, en met nieuwe banden eens een puntje te gaan halen, maar ja onder de 01:30 is dan wel een vereiste.....

Fastmarky, Mossel, Mo, Jos, Adri, Hans en vele andere het was gezellig!! bedankt.

Mijn 2000 kuip is nog steed bij de spuiter (al 5 weken), dus morgen weer zonder spatborden en met de oude zware kuip....
 
Terug
Bovenaan Onderaan