Omdat je overal weerfoto's kunt maken. Midden op de N11 bijvoorbeeld. Vanuit een rijdend zijspan:
cap_Zijspan   rondje dorp_00:09:40_02.jpg


En voor de liefhebber: zoek de motor! (hij staat er op, zelfs vrij prominent :P )
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de tractor ook maar weer eens uit het vet gehaald. Idee was om maar eens de officiële wolkenjagerstatus te halen door een foto te maken met de Rooie Wip (leek enkele pagina's terug een toelatingseis te zijn? :+), maar kon geen geschikte plek vinden om hem enigszins sociaal stil te zetten en ook nog een mooie foto eruit te krijgen. _O- Dus toch maar een stukje verder.
Ook maar eens een beetje gespeeld met de groothoeklens die op mijn nieuwe S10+ zit, geeft best een leuk effect.

Op de Schinkelse Dijk, vlak bij Reeuwijk.
WhatsApp Image 2020-01-19 at 22.48.57.jpeg


Stukkie verder, bij Montfoort.
WhatsApp Image 2020-01-19 at 22.48.57 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-01-19 at 22.48.58 (3).jpeg


Oh, en ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik sneak deze er nog even tussen. De luchten boven het Groningse land waren prachtig vanochtend!
WhatsApp Image 2020-01-20 at 09.32.59.jpeg
 
Gisteren de tractor ook maar weer eens uit het vet gehaald. Idee was om maar eens de officiële wolkenjagerstatus te halen door een foto te maken met de Rooie Wip (leek enkele pagina's terug een toelatingseis te zijn? :+), maar kon geen geschikte plek vinden om hem enigszins sociaal stil te zetten en ook nog een mooie foto eruit te krijgen. _O- Dus toch maar een stukje verder.
Ook maar eens een beetje gespeeld met de groothoeklens die op mijn nieuwe S10+ zit, geeft best een leuk effect.

Op de Schinkelse Dijk, vlak bij Reeuwijk.
Bekijk bijlage 1459449

Stukkie verder, bij Montfoort.Bekijk bijlage 1459448Bekijk bijlage 1459450

Oh, en ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik sneak deze er nog even tussen. De luchten boven het Groningse land waren prachtig vanochtend!
Bekijk bijlage 1459452

Die camera's op je mobiel maken tegenwoordig serieus goede foto's! Doe het zelf nog met de S8+, maar die S10 doet er nog een schepje bovenop!
Kan niet wachten tot de s20 uitkomt!😁

Guido
 
Ik heb t goedkoopste Samsungetje en ik vind t wel best ;) je kunt er ook mee bellen :+
Samsung A7 denk ik. Alvast geen A70.
Doet zijn werk goed, batterij gaat ook bij vrij intesief gebruik een hele dag mee.
Foto's kunnen zeer mooi zijn, alleen ontbreekt een goede nachtfunctie, die had ik wel op mijn vorige. Ook Samsung vrij laag model.
Het is ieder zijn ding natuurlijk, maar als ik hoor wat sommige collega's neertellen voor een nieuwe phone, en tegelijk klagen over de lage koopkracht in België, zou ik ze graag eens meenemen naar de jaren 80. Maar ik weet professor Barabas met zijn teletijdmachine niet wonen :P
 
... worden het in totaal 38 episode's :P

... to be continued ...
Hier komt dan episode 2 ...

Beschrijving: we springen 7 maandjes verder, en precies 7 jaar en één dag geleden.
Motor in de sneeuw. Toepasselijk voor deze tijd van het jaar, al was het deze morgen jammer genoeg niet besneeuwd -O-
Deze foto's zijn eigenlijk genomen vanwege de omgebouwde koplamp. Origineel H7 dim licht, en H1 grootlicht, nu 2x H4 lampen (USA unit), voorzien van xenon. Maar na die foto's nog wel naar het werk gereden, had toen een nachtshift. Het was uiteraard al donker toen, en er was nog geen weertopic die "onderweg-stops" noodzakelijk maakte :P

Datum: 20 01 2013
Tijdstip: 16:40u en 16:41u
Locatie: thuis (aantal adressen geleden), achteraan, aan de garage.
Coördinaten: 50.8207540, 4.9379797
GSX 750 F - III (148).JPG

GSX 750 F - III (149).JPG


... to be continued ...
 
Hier ook een goedkope. Moto G5. Vond het wel toepasselijk. ;)
Heb ik tot twee weken geleden een dikke twee jaar heel erg veel plezier van gehad!

De enige reden om te upgraden naar een nieuwere moto was dat de batterij van de 5 steeds waardelozer werd en de telefoon zelf steeds vaker vastlopers had. Dat daar gelaten was het voor foto's echt wel een prima apparaatje.
 
Het is mijn 2e al (bij elkaar toch een duur ding dus 8)7). Kreng is zo glad dat ik 'm een paar keer liet vallen, 1x bovenop het scherm. Scherm aan gruzelementen. Toch maar weer zo'n zelfde gekocht, maar nu wel met hoesje. Die doet 't alweer ruim een jaar prima. :t
 
Ik heb sinds een maandje een iphone 5, puur omdat ik deze gratis kon overnemen. Daarvoor heb ik 7 jaar lang een iphone 4 gehad. Die heb ik uiteindelijk werkend verkocht voor een astronomische vijf-en-fokking-twintig-euro. Om een of andere reden gaan mijn telefoons niet vaak (lees nooit) stuk. De camera van deze 5 vind ik prima, voor echte foto’s heb ik een spiegelreflex, al is die ook alweer 10 jaar oud. En mijn motor is inmiddels 26 jaar oud. Nu ik dit zo typ besef ik mij wederom dat ik voornamelijk oude spullen heb die nog allemaal goed werken.
 
Het is hier maar rustig vandaag ...
Dan maar effe nog wat uit de oude doos ...

Episode 3 dus:

Beschrijving: aan het werk, Brussels Airport. Deze foto's genomen vanwege mijn passie voor vliegtuigen, tijdens de beginperiode dat ik daar werkte, maar vind de wolkenformatie's ook wel best voor dit topic. De foto's zijn dus ook alweer bijna 5 jaar oud ... en ... er bestaat een kleine kans dat ik de luchthaven ga verlaten, maar dat is nog af te wachten ...

Datum: 12 05 2015
Tijdstip: 11:24u en 11:35u

Locatie: Parking 58 (personeelsparking)
Coördinaten: 50.8967430, 4.4552313
20150512_112558.jpg



Locatie: Nieuwe Zaventemse steenweg, N262a. (Publiekelijk toegankelijk)
Coördinaten (bij benadering): 50.8970422, 4.4460572
20150512_113534.jpg


... to be continued ...
 
En omdat ik mezelf ook nogal wat verveel momenteel ... :+
Doen we episode 4 er ook maar meteen bij, is maar 1 foto :P

Beschrijving: we springen meteen anderhalf jaar verder. Toertochtje op de Filipijnen, met mijn vrouwtje, en een schoonbroer met zijn vrouw. Plotse en zeer hevige regen. Het hoogteverschil tussen weg en zijberm was in no time verdwenen. Heden ten dage ook letterlijk, is nu een 3x3 baan ipv een 2x2 baan. Het "bushokje" waarin we schuilden, en vanwaaruit de foto genomen werd, is er ook niet meer. Op de bus wachten doe je nu maar buiten :P

Datum: 11 11 2016

Tijdstip: 18:08u.
Locatie: Davao-Cotabato road, AH26,
Coördinaten (bij benadering): 6.8202061, 125.3873662
20161111_180806.jpg


... to be continued ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan